Γιατί η Alfa Romeo Giulia θέλει το σκαλπ της Μ3

Επιτέλους: Αν η Giulietta σηματοδότησε τη νέα πορεία της Alfa Romeo, η Giulia είναι μακράν το σημαντικότερο αυτοκίνητο που δημιουργεί η ιταλική φίρμα τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτή, δεν είναι η αντικαταστάτρια της 159. Είναι μια Maserati Ghibli μεταμφιεσμένη σε Alfa Romeo. Είναι η ενσάρκωση των ονείρων και των… προσευχών όλων των Alfisti του κόσμου.

Η νέα Giulia δεν “έσπασε” τυχαία το Ίντερνετ παγκοσμίως. Γιατί φέρνει αυτό το “κάτι” από τις παλιές, καλές Alfa. Και πρώτα, την κίνηση στο πίσω διαφορικό (θα υπάρχει και τετρακίνηση σαν option σε μερικές εκδόσεις”.

Τα νέα γίνονται όλα και καλύτερα: Η κορυφαία έκδοση της Giulia, η Quadrifoglio Verde, θα φορά έναν 3λιτρο twin-turbo V6 “εμπνευσμένο από την τεχνολογία της Ferrari” κινητηρα που βγάζει 503bhp ή 510bhp. Τα πρώτα 100 από στάση θα έρχονται σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα.

Σου χω κι άλλα, με τα οποία θα την ερωτευτείς ακόμα περισσότερο: Η QV (την οποία θα δεις και ακούσεις στο βίντεο που σου εξασφαλίσαμε, στην ενότητα Videos) θα ζυγίζει περίπου 1.500 κιλά, θα έχει κατανομή βάρους 50:50 και διάφορες τεχνολογικές καινοτομίες που θα της δίνουν τρελό κράτημα. Όπως αντιλαμβάνεσαι, η Alfa απλά θέλει να πάρει το σκαλπ της BMW M3 και, ενδεχομένως και κάποιου άλλου Γερμανού (Audi, για σένα χτυπά η καμπάνα).

Για τις μικρότερες εκδόσεις της Giulia δεν υπάρχει ακόμα πληροφόρηση. Άλλωστε, η Alfa Romeo ξέρει για τα καλά ότι τρύπωσε τον έρωτα στο μυαλό μας με αυτό το μοντέλο. Well done Alfa. Break the Internet, Giulia…

Αλλά, ας δούμε κάποιες από τις “λεπτομέρειες” που η Alfa λέει ότι θα κάνουν τη διαφορά:

 

Η κατανομή βάρους 50/50: Για να μπορέσουν να ισορροπήσουν ιδανικά τα βάρη, ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη είναι τοποθετημένα μεταξύ των δύο αξόνων. Αυτός είναι ο λόγος που η Giulia έχει πολύ μικρούς προβόλους, ένα μακρύ καπό και εμπρός φτερά, ένα τοποθετημένο προς τα πίσω χώρο επιβατών που «κάθεται» επάνω στους κινητήριους τροχούς και μυώδη πίσω φτερά τα οποία μαρκάρουν οπτικά το σημείο όπου εξαπολύεται η ισχύς στον δρόμο. Όλα αυτά μεταφράζονται σε ένα πολύ γενναιόδωρο μεταξόνιο – το μακρύτερο στην κατηγορία του – το οποίο όμως περιέχεται σε ένα από τα πιο συμπαγή αμαξώματα.

Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας: Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, τα πάντα είναι ξεκάθαρα, ουσιαστικά και συγκεντρωμένα γύρω από τον οδηγό, όπως τα κουμπιά ελέγχου που είναι ομαδοποιημένα επάνω στο μικρό βολάν του τιμονιού το οποίο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε όλα τα στιλ οδήγησης. Η θέση του οδηγού έχει «κοπεί» σαν ένα ύφασμα με ένα διαγώνιο τούνελ, ένα ελαφρά κυματιστό ταμπλό και έξυπνα προσανατολισμένα όργανα τα οποία δίνουν την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου στα μέτρα της με χειροποίητη φροντίδα και πολύτιμα υλικά: ανθρακονήματα, ξύλο και υφάσματα που έχουν επιλεγεί για την ικανοποίηση που παρέχουν στην όραση και την αφή και έχουν συναρμολογηθεί με τέτοιο τρόπο που να κάνουν ορατή την ανθρώπινη παρέμβαση.Όλα τα κύρια κουμπιά ελέγχου είναι ενσωματωμένα στο βολάν του τιμονιού όπως σε ένα αυτοκίνητο της Formula 1, ενώ η αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής ελέγχεται  από δύο απλούς, φιλικούς στην χρήση περιστρεφόμενους επιλογείς, για την ρύθμιση του επιλογέα Alfa DNA και του συστήματος πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Η ανάρτηση: Οι αναρτήσεις είναι τόσο κρίσιμες για την βέλτιστη οδική συμπεριφορά όσο και η  κατανομή του βάρους. Ειδικότερα, για τον πίσω άξονα έχει επιλεγεί μία λύση πολλαπλών συνδέσμων η οποία εγγυάται κορυφαία απόδοση, απολαυστική οδήγηση και άνεση. Για το εμπρός μέρος, αντίθετα, αναπτύχθηκε μία νέα ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και εικονικό, κατά το ήμισυ, άξονα στροφής για να βελτιστοποιήσει την λειτουργία του φιλτραρίσματος και να εγγυηθεί το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Αυτή η αποκλειστικότητα της Alfa Romeo διατηρεί σταθερή την γωνία caster στις στροφές και μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ισχυρότερες πλευρικές επιταχύνσεις ως αποτέλεσμα του πάντα ιδανικού ίχνους του τροχού στο οδόστρωμα. Σε κάθε κατάσταση και σε όλες τις ταχύτητες, οδηγώντας την Alfa Romeo Giulia με το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης που υπάρχει είναι φυσικό και ενστικτώδες.

Ο διπλός συμπλέκτης: Από το Nissan GT-R και μετά, αν φτιάχνεις σπορ αυτοκίνητο και δεν βάζεις διπλό συμπλέκτη, απλά… δεν έχεις φτιάξει σπορ αυτοκίνητο. Καινοτόμες τεχνικές λύσεις υπάρχουν στη νέα Alfa, όπως το Torque Vectoring με ένα διπλό συμπλέκτη που επιτρέπει στο πίσω διαφορικό να ελέγξει την παροχή της ροπής σε κάθε ένα τροχό ξεχωριστά. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η μετάδοση της ισχύος στον δρόμο ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Έτσι, η οδήγηση είναι ασφαλής και απολαυστική χωρίς να χρειάζεται να εξαρτάται από ένα επεμβατικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Το Ολοκληρωμένο Σύστημα Φρένων – ένα καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα το οποίο συνδυάζει έλεγχο ευστάθειας και ένα παραδοσιακό σερβόφρενο για στιγμιαία απόκριση στο φρενάρισμα και, ως αποτέλεσμα αυτού, αποστάσεις ακινητοποίησης  που σπάνε όλα τα ρεκόρ  – έχει υιοθετηθεί στην νέα Alfa Romeo.

Τα εξωτικά υλικά: Δεν είναι μόνο ο αλουμινένιος κινητήρας. Για να επιτύχει μία εξαιρετική σχέση βάρους-ισχύος (σημαντικά μικρότερη από 3 κιλά ανα ίππο), η Alfa Romeo Giulia συνδυάζει εκπληκτική απόδοση από τον κινητήρα και εκτεταμένη χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών. Για παράδειγμα, έχουν επιλεγεί ανθρακονήματα για τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης, το καπό και την οροφή και έχει επιλεγεί το αλουμίνιο για τον κινητήρα, τα φρένα, τις αναρτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των εμπρός θόλων και των εμπρός και πίσω πλαισίων), επιπλέον των πολλών άλλων εξαρτημάτων του αμαξώματος, όπως οι πόρτες και τα φτερά. Τελος, η οπίσθια δοκός είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου και πλαστικό.
Για να μειωθεί το συνολικό βάρος, το σύστημα των φρένων προσαρμόστηκε χρησιμοποιώντας στοιχεία από αλουμίνιο και κεραμικούς δίσκους, ενω τα καθίσματα έχουν ένα δομικό πλαίσιο από ανθρακονήματα. Παρόλη αυτή την βελτιστοποίηση του βάρους, το αυτοκίνητο έχει  την καλύτερη στρεπτική ακαμψία στην κλάση του για να εξασφαλίσει ποιότητα σε βάθος χρόνου, ακουστική άνεση και οδηγησιμότητα ακόμα και σε συνθήκες ακραίας καταπόνησης.