Πισωκίνητη, 1.400άρα, με 160 άλογα η βασική έκδοση του Fiat 124 Spider

Το Νοέμβριο, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles, η Fiat θα κάνει τη δική της επιστροφή. Θα αποκαλύψει, όπως λένε οι πληροφορίες μας, την αναβίωση του 124 Spider, που θα είναι το "αδελφάκι" του Mazda MX-5. Αλλά αυτό, σου το είχαμε αποκαλύψει πρώτοι, όταν σου αποκαλύπταμε πως οι Ιταλοί ετοιμάζουν την Abarth έκδοση του 124 με τα 200 άλογα και τον κινητήρα της 4C (διάβασε εδώ το ρεπορτάζ μας). Ε, τώρα, θα μάθεις τα πάντα (λέμε τώρα) για τη βασική έκδοση του νέου Spider της Fiat. 

Ας κάνουμε μια σύνοψη, επειδή είναι λίγο μπερδεμένο το πράγμα: Το 124 Spider, πατάει στην πλατφόρμα του ΜΧ-5, που ανέπτυξαν από κοινού η Mazda και η FCA. Επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί για την Alfa Romeo (Spider), αλλά τα πλάνα άλλαξαν και θα χρησιμοποιηθεί για τη Fiat. Στην έκδοση Abarth, θα φοράει μοτέρ από Alfa Romeo. Στη νορμάλ έκδοση, το Fiat θα φορά μοτέρ... Abarth. Μπέρδεμα!

Οι πληροφορίες μας λένε ότι οι Ιταλοί έχουν αποφασίσει το 124 Spider να κινείται από το μοτέρ που έχουμε γνωρίσει στο Abarth 500, το 1.400άρι turbo με τους 160 ίππους. Αυτό, αν το συνδυάσεις το με το άλλο που μας λένε οι πηγές μας από την FCA ότι "δίνεται μάχη το βάρος του μοντέλου να μην ξεπεράσει τον τόνο", εξηγεί γιατί το καινούριο Fiatάκι θα μπορεί να κατεβάζει τα 100 από στάση σε περίπου 6,5 δευτερόλεπτα.



Το 124 Spider θα προσφέρεται με δύο κιβώτια (ταχυτήτων εννοούμε, προφανώς), ένα εξατάχυτο μηχανικό και ένα εξατάχυτο TCT και ακόμα δεν έχει αποσαφηνιστεί αν θα φοράει διπλό συμπλέκτη.  Όπως και να χει, πάντως, το Fiat, αν και θα είναι ελαφρώς ακριβότερο από το "αδελφάκι" του, Mazda, σε κάνει να αναρωτιέσαι γιατί κάποιος θα προτιμήσει το ΜΧ-5 με τον ατμοσφαιρικό δίλιτρο των 155 ίππων και της μικρότερης ροπής από το "αδελφό τουρμπάκι". Μόνο για την τιμή, προφανώς. Γιατί και σχεδιαστικά, ίδια ειναι.

Η Abarth έκδοση του 124 Spider δεν θα είναι απλά ψαρωτική. Θα είναι και σούπερ γρήγορη

Το αστείο είναι ότι σε αυτή την περίπτωση, οι Ιταλοί αποφάσισαν να μη ρισκάρουν σχεδιαστικά και να κρατήσουν τη "συνταγή" του ΜΧ-5, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό (πλην του εσωτερικού του καπό). Ουσιαστικά, οι μόνες διαφορές είναι τα επανασχεδιασμένα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα και η μάσκα, καθώς και αεραγωγοί. Στο εσωτερικό, οι Ιταλοί προσθέτουν δέρμα με αλκαντάρα στα καθίσματα, λεπτομέρειες με δέρμα και -υπάρχουν σκέψεις για- περισσότερο χρώμα. 
Παρά το θολό της spy photo, παρατηρείς ότι οι μόνες αλλαγές σε σχέση με το ΜΧ-5 έχουν να κάνουν με το σήμα στο τιμόνι

Tip: Το Fiat 124 Spider είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 1966 και η παραγωγή του σταμάτησε το 1982 (αν και το ξαναείδαμε το '85, ως Pininfarina Spider Azzura).
 Διαφήμιση εποχής, με τη Fiat να ισχυρίζεται ότι το 124 Spider είναι το δεύτερο πιο καλοσχηματισμένο πράγμα στην Ιταλία