Είναι επίσημο: Η Mazda επαναφέρει τον Wankel!

Επιτέλους! Τα καλά νέα για τα οποία το TopSpeed.gr σας έχει... ζαλίσει τόσο καιρό, επιβεβαιώνονται από τη Mazda. Η ιαπωνική φίρμα επαναφέρει, στο καινούριο sportscar που θα παρουσιάσει ως concept στο Σαλόνι του Τόκυο, τον θρυλικό περιστροφικό κινητήρα. Ο εξελιγμένος ρότορας, το δημιούργημα του Dr Felix Wankel, ετοιμάζεται να (ξανα)φτύσει φλόγες στα μούτρα των αμφισβητιών. 


Λες και το teaser της Mazda με το καυτό κουπέ δεν μας άναψε αρκετές φωτιές, η ιαπωνική μάρκα επιβεβαίωσε ότι το concept αυτό που θα δείξει στο Τόκυο, όπως και το επερχόμενο μοντέλο παραγωγής, θα κινείται από έναν ρότορα νέας γενιάς.

Η επιβεβαίωση έρχεται από τα πλέον επίσημα χείλη. Αυτά του επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Mazda, Kiyoshi Fujiwara (στο περιοδικό Autocar): "Ο κόσμος πιστεύει ότι ο ρότορας δεν μπορεί να ικανοποιεί τις μοντέρνες οικολογικές απαιτήσεις. Οι μηχανικοί του SkyActiv δούλεψαν επάνω στο ρότορα και τον έκαναν επίτευγμα της τεχνολογίας. Είναι ένα βασικό κομμάτι του DNA μας (σ.σ. ο ρότορας) και πρέπει να περάσει στις μελλοντικές γενιές των μηχανικών. Είναι συνωνυμος με τη μάρκα. Κάποια στιγμή στο μέλλον θα επιστρέψει και θα ονομάζεται SkyActiv-R", είπε ο Fujiwara.

Στη Χιροσίμα γίνεται... μάχη για το αν η επιστροφή του ρότορα θα σημάνει και την επιστροφή του nameplate RX, με τον  CEO της εταιρίας, Masamichi Kogai να περιγράφει το νέο concept ως "pure sports car design", "δείχνοντας" προς την κατεύθυνση του RX-7, ή του RX-9.

 Ο διευθύνων σύμβουλος της Mazda επιβεβαίωσε ότι το δίπορτο, διθέσιο sport coupe που θα παρουσιαστεί στο Τόκυο θα είναι το μοντέλο αναβίωσης του Wankel κινητήρα, τόνισε όμως ότι δεν μπορεί να δώσει καμία ημερομηνία παραγωγής: «Δεν θέλω να ασκήσω πίεση στους μηχανικούς μας, που κάνουν μια πραγματικά εντυπωσιακή προσπάθεια να λύσουν τα θέματα κατανάλωσης αλλά και ευκολίας συντήρησης του κινητήρα Wankel. Αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο αυτή τη στιγμή, είναι να δούμε τις αντιδράσεις του κοινού αναφορικά με τη σχεδίαση του πρωτότυπου μοντέλου μας, που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Μια σχεδίαση δηλαδή απόλυτα συμβατή με την κληρονομιά των σπορ μοντέλων της Mazda».

Και ο Kogai συνέχισε: "Έχουμε το ΜΧ-5 και ένα άλλο σύμβολο (της φίρμας) που είναι το rotary sports car. Δεν έχουμε συζητήσει για τον τομέα της αγοράς που θα στοχεύσει, αλλά αυτό (το concept) θα είναι σε αυτό τον τομέα".


Θες να δεις τι λέγαμε καιρό πριν, κόντρα στο ρεύμα (σε όλους δηλαδή) που ήθελε τη Mazda να έχει σκοτώσει τον ρότορα; Δες εδώ, εδώ  και εδώ 

ΥΓ: Τώρα, ξέρεις ποιον να εμπιστεύεσαι, ε;