Όταν ο Henry Ford, έφτιαξε το πρώτο του μοτέρ, μέσα σε έναν νεροχύτη

Η 24η Δεκεμβρίου, είναι μια ιδιαίτερα σημαντική μέρα για τη Ford. Γιατί, τέτοια μέρα, το 1893, ο "πατέρας" της, ο Henry Ford, έφτιαχνε τον πρώτο του (πετρελαιο)κινητήρα. Αν δεν εντυπωσιάστηκες, τώρα, θα μείνεις με ανοιχτό το στόμα: Τον έφτιαξε από παλιοσίδερα, μέσα στο νεροχύτη της κουζίνας του και τον δοκίμασε στον κήπο του. Η πρώτη μηχανή Ford, μόλις λειτουργούσε και η πρώτη βάση για τη δημιουργία της αυτοκινητοβιομηχανίας στην οποία χρωστάμε πολλά, είχε μόλις μπει...

Ας τα πάρουμε όμως απο΄την αρχή. Όσο οι άλλοι ετοιμάζονταν για τα Χριστούγεννα, o Henry Ford, εργαζόμενος τότε στην εταιρεία ηλεκτροφωτισμού του Detroit (Detroit Electric Illuminating Company) ονειρευόταν αυτοκίνητα και γραμμές παραγωγής. Ήταν λίγος καιρός που είχε μάθει για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και θα δοκίμαζε να τον κατασκευάσει.

Το πρώτο "εργαστήριο" του Ford

Ο θρύλος λέει ότι μάζεψε παλιοσίδερα και άρχισε να τον φτιάχνει στην κουζίνα του σπιτιού του (γιατί άλλες πηγές θέλουν να τον κατασκεύασε με παλιοσίδερα στην αυλή, ή στο εργοστάσιο), υπό την επίβλεψη και τη βοήθεια της συζύγου του, Clara. Τέτοια μέρα, παραμονή Χριστουγέννων, ο κινητήρας ήταν έτοιμος.

Η Clara ανέλαβε να ρίχνει το καύσιμο στον κινητήρα και ο Henry να τον κάνει να δουλέψει, δίνοντάς του τη σπίθα. Λίγο αργότερα, η έκπληξη που είχε υποσχεθεί ο Henry στην Clara, γινόταν πραγματικότητα. Ο κινητήρας, έβηχε και σιγά- σιγά, ερχόταν στη ζωή. Την ημέρα εκείνη, το ημερολόγιο έγραφε 24 Δεκεμβρίου του 1893.
  O Henry και η Clara Ford στο Ford Quadricycle

Μόλις τρία χρόνια αργότερα, είχε κατασκευάσει το πρώτο του αυτοκίνητο, το Ford Quadricycle. Πήγε τα σχέδια και τα παρουσίασε στον Thomas Edison. Και αυτός, ανοιχτό μυαλό γαρ, αντί να τον απογοητεύσει, του έδωσε πνοή. Του είπε ότι μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλύτερα και ότι, γι' αυτό, επιβάλλεται να φτιάξει ένα δεύτερο, καλύτερο μοντέλο! Ο Ford, τον άκουσε.

Πέρασαν πολλά χρόνια και πολλά σχέδια, μέχρι να έρθει το 1903, που θα ιδρυθεί η Ford Motor Company. Και το 1908, που ο Henry Ford θα συλλάβει και εφαρμόσει την ιδέα της γραμμής παραγωγής, στο Ford Model T&S και, το 1914, στο Ford Model T, όπου εφάρμοσε την μαζική παραγωγή και την ιδέα του ημερομισθίου (5 δολάρια τη μέρα, περίπου αντίστοιχα με 110 δολάρια το 2011) για να κρατήσει πιστούς τους εργαζόμενους στην εταιρεία. Τη συνέχεια, την ξέρουμε...