Η Renault έζησε τη χειρότερη μέρα της τα τελευταία 22 χρόνια

Ο εφιάλτης για τη Renault, τώρα ξεκίνησε... Απώλειες σχεδόν 5 δισ. ευρώ είχε η Renault όταν, στη συνεδρίαση της Πέμπτης στο χρηματιστήριο του Παρισιού, γνώρισε τη μεγαλύτερη διόρθωση (έως 13,5%)) . Μετά από την αποκάλυψη του γαλλικού πρακτορείου ότι οι γαλλικές αρχές ξεκίνησαν έρευνες για πιθανές παραβιάσεις στις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι μετοχές της άρχισαν να καταβαραθρώνονται κατά 10,3% (έκλεισε με πτώση -10,28%, στα 77,75 ευρώ, ενώ κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης η πτώση είχε φθάσει το 20%).
   


Ηταν η χειρότερη ημέρα για τη Renault από το 1994, όταν εισήχθη στον CAC 40, καθώς ξένα και γαλλικά funds προχώρησαν σε μαζικές ρευστοποιήσεις, απόρροια αναφορών πως και η Reanult εμπλέκεται σε σκάνδαλο εκπομπής ρύπων, ανάλογο με αυτό που συνταραξε πρόσφατα την Volkswagen παρασύροντας χρηματιστηριακά την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
  
Με την Peugeot να υποχωρεί κατά 5,2%, τη Fiat κατά 8,9% και τη  Daimler AG κατά 3,9%, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Εμανουέλ Μακρόν, μάλλον τρομαγμένος από το "κραχ" που φαινόταν να έρχεται, έσπευσε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις:  "Δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση για μια κατάσταση συγκρίσιμη με εκείνη της Volkswagen", είπε και τόνισε  ότι παραμένει αμείωτη η "εμπιστοσύνη του στον όμιλο" της Ρενό, ενώ πρόσθεσε ότι οι υπηρεσίες του διεξήγαγαν "πολλούς ελέγχους και έρευνες από τον Σεπτέμβριο για να επαληθευτεί η αξιοπιστία και η ποιότητα των πληροφοριών που δόθηκαν στους καταναλωτές".

Η υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας, Σεγκολέν Ρουαγιάλ, έκανε σαφές ότι οι έλεγχοι που διεξήχθησαν στα αυτοκίνητα της Ρενό δεν αποκάλυψαν την ύπαρξη λογισμικού παραποίησης των αποτελεσμάτων των εκπομπών ρύπων των κινητήρων ντίζελ της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

"Δεν υπήρξε απάτη στη Renault. Οι μέτοχοι και οι εργαζόμενοι μπορούν να είναι ήσυχοι", υποστήριξε.

Η υπηρεσία του γαλλικκού Υπουργείου Οικονομίας επισκέφθηκε κάποιους από τους χώρους της Renault που έχουν να κάνουν με δοκιμές προτύπων και την πιστοποίηση κινητήρων, διεξήγαγε ελέγχους και προχώρησε στην κατάσχεση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Το γεγονός αυτό άφησε την εντύπωση πως η έρευνα σχετίζεται με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων, στον απόηχο του σκανδάλου της Volkswagen.Από τον Σεπτέμβριο, οπότε η αμερικανική αρμόδια αρχή γνωστοποίησε πως η Volkswagen ξεγέλασε τις δοκιμές των οχημάτων ντίζελ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υφίστανται εξονυχιστικούς ελέγχους. Οι γαλλικές αρχές ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο έρευνα της VW και δεσμεύτηκαν πως θα την επεκτείνουν σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, περιλαμβανομένων των Renault και Peugeot /Citroen.

 Όμως η ζημιά, είχε ήδη γίνει. Το μέγεθός της, το δίνουν οι αριθμοί:  Με αποτίμηση περίπου 21 δισ ευρώ (μετά και τη σημερινή...κατρακύλα) δηλαδή όσο το 12-13% του ελληνικού ΑΕΠ η Renault αποτελούν με την Peugeot το "δίδυμο αυτοκινητοβιομηχανίας" μεταξύ των 40 εισηγμένων/μετοχών του κυριότερου χρηματιστηριακού δείκτη CAC 40. Τα 5 δις που έχασε η Renault σε μια μέρα, δεν είναι και αμελητέα..