15 “φθηνά” μεταχειρισμένα που στρίβουν σαν τρένα

Τι ειναι γρήγορο αυτοκίνητο; Είναι, άραγε, μόνο κυβισμός, τουρμπίνες, άλογα, 0-100 και τελικές; Ή μήπως είναι μανιασμένες αναβάσεις σε στριφτερές διαδρομές; Είναι να αναπτύσεις πλευρικές επιταχύνσεις που κάνουν τον αυχένα σου να πονά, να επιτίθεσαι σε στροφές, να ανεβαίνεις το βουνό και να θες κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο. Σήμερα, το TopSpeed.gr σου παρουσιάζει 13 +2 φθηνά (αντικειμενικά, βάσει της πραγματικής τους αξίας) μεταχειρισμένα που μπορούν να σου προσφέρουν αυτή τη συγκίνηση, τη συγκίνηση της αληθινής οδήγησης.

1. Peugeot 106 Rallye

Το ένα. Σπαρτιατικο, πανάλαφρο, σύμβολο του στριψίματος. Μπορεί να ταπεινώσει supercars σε αναβάσεις. Είναι κάτι σαν προσθιοκίνητη Elise. Ο αστικός μύθος λέει οτι αν αφήσεις το γκάζι στη στροφή, σκοτώθηκες. Αλήθεια είναι, αν είσαι άσχετος. Απο τη μάνα του, το Rallye έχει τον πίσω άξονα ρυθμισμένο ως παθητική τετραδιεύθυνση. Δηλαδή, μπαίνεις με χίλια, παίζεις με το γκάζι και αυτό με το οπίσθιο, διορθώνει.

Αρνητικά: Το φωνάζουν σαξόραλλο, σε φωνάζουν κάγκουρα. Τραβάει τις κλήσεις της Τροχαίας. Ο εξοπλισμός του είναι αστείος. Και επειδή είμαστε στο 2016, θα προτιμούσα κάτι με περισσότερη παθητική ασφάλεια για το δρόμο. Για πίστα όμως, ταμαμ… Ή μήπως να βάλεις κανα φράγκο και να πάρεις το 208 GTI που έχει και κάτι από 205 μέσα του;

 

2. Renault Megane RS. 

Δίλιτρο, τούρμπο, προσθιοκίνητο. Λογικά, θα ‘πρεπε να μαζεύει τις μάντρες με την υποστροφή του. Όχι αυτό. Είναι διαβολικά γρήγορο, όπως και να το οδηγήσεις. Από τα καλύτερα προσθιοκίνητα που φτιάχτηκαν ποτέ.

Αρνητικά: Η πτώση χωρίς αλεξίπτωτο από τα Μετέωρα πονάει λιγότερο από την ανάρτηση όταν πέφτει σε λακούβα. Και το οπίσθιο. Για κάποιους, το οπίσθιο του Megane θυμίζει σφήκα με δυσκοιλιότητα.

 

3.Subaru Impreza WRX 

Σοβαρά τώρα, θες συστάσεις; Ένα απο τα απόλυτα σχολεία της τετρακίνησης. Σάρωσε στο ΠΠΡ, σαρώνει στους δρόμους. Είναι γρήγορο, στριφτερό και πιο φιλικό από το (καλύτερο, πάντως) Evo, βγάζει έναν απίστευτα πορωτικό ήχο. Επίσης είναι σκληροτάχηλο, που σημαίνει ότι θα βουτήξεις και στη λάσπη και το χιόνι και ό,τι προκύψει.

Αρνητικά: Το μοτέρ του δε φημίζεται για την οικονομία και κυρίως τη μεγάλη διάρκεια ζωής του.


4.Audi S3 

Είναι Audi. Έχει ένα μοτέρ που του λες καλημέρα και γίνεται 450 άλογα. Είναι 1,8 λίτρα (το παλαιό, γιατί το νέο είναι δίλιτρο). Είναι 20βάλβιδο straight-four. Είναι τετρακίνητο. Το εσωτερικό του παραμένει ωραίο. Τι εξωτερικό, το ίδιο. Πόσα υπέρ να πεις γι αυτό το αυτοκίνητο; Να πεις ότι εκκίνηση σαν του S3 θα νοιώσεις μόνο σε supercar. Στρίβει και είναι δυνατό. Αν το μάθεις, θα σε ανταμείψει.
Αρνητικά: Το haldex. Υποστρέφει. Υποστρέφει…

5.Lotus Elise 

Είναι το απόλυτο αυτοκίνητο για να ξεδίνεις στην πίστα και να κάνεις απολαυστικές βόλτες στο βουνό. Το βάρος της είναι τέτοιο που κάνει και ένα supermini να μοιάζει με υπέρβαρο μεσήλικα. Κεντρομήχανη, με τετρακύλινδρα μοτέρ και μόλις 1,8 λίτρα, έχει όση δύναμη χρειάζεται για να σκας στα γέλια κάθε φορα που προσπερνάς το σύμπαν στη στροφή, χωμένος στο σπαρτιατικο, πολεμικο κοκπιτ της. Εκτός των άλλων, είναι Lotus. Ο Chapman, χαμογελά, εκεί πάνω, που επιβεβαιώνεται η θεωρία του.

Αρνητικα: Η πρώτη έκδοση, φορά ένα αναιμικό μοτέρ 120 ίππων, που δεν είναι ακριβώς αξιόπιστο. Να προτιμήσεις αυτη με το Toyota. Επίσης, δεν έχει air condition. Ούτε ηλεκτρικά παράθυρα. Όχι ότι οι επόμενες είναι άνετες. Χώροι μηδέν, άνεση μηδέν και θέση οδήγησης τόσο χαμηλά που βλέπεις το Fiat 500 δίπλα σου σαν νταλίκα. Καλά, για το κόστος των ανταλλακτικών δεν θα πούμε…

6.Mazda RX8

Ένα από τα καλύτερα πλαίσια που φτιάχτηκαν ever. Ο πισωκίνητος αυτός Ιάπωνας, είναι η χαρά του track day. Έχει οδική συμπεριφορά απόλαυση, τιμόνι ξυράφι, γκάζι, φρενάρες. Από τα λίγα αυτοκίνητα που και χωρίς επεμβάσεις στο στήσιμο, κάνει θαύματα. Στην πίστα, θα το δεις να ταπεινώνει αυτοκίνητα που δε θα φανταζόσουν.
Αρνητικά: Για να το απολαύσεις, θα πρέπει να είσαι ιδιοκτήτης πετρελαιοπηγής. Μεγάλης. Και θα σκέφτεσαι πάντα τη λυπητερή του rebuild που πλησιάζει.

7.Porsche Boxster 

Ένα μεγάλο μέρος αυτών που την αγόρασαν, την πήραν για το πουλ-μουρ. Μάντεψε όμως: Οι Porsche δε φτιάχνονται για να παρκάρουν σε μπουζουξιδικα και clubs. Παρότι όχι τόσο δυνατή και καλή όσο μια 911, έχει άριστη οδική συμπεριφορά και μπορεί να γίνει απολαυστική αν ξέρεις πού, πώς και πότε να την κυνηγήσεις. Στα συν, το απίθανο εσωτερικό, το Porsche εξωτερικό και το γουργουρητό του boxer.

Αρνητικά. Έχει και αυτή ένα μοτέρ που δε θα σε συντροφεύει ακριβώς για μια ζωή. Τα ανταλλακτικά της είναι ακριβούτσικα, όπως φαντάζεσαι. Και τα τέλη της, το ίδιο.

8. Nissan Sunny GTI-R 

Δεν το περίμενες, ε; Αυτό, το χουμε ξαναπεί, είναι ένα από τα πιο αδικημένα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Αβαντάζ του δεν είναι μόνο το αειθαλές και κόμπακτ λουκ του, ούτε και ο φοβερός και τρομερός SR20det που φοράει. Είναι η τετρακίνησή του, που κάνει το Sunny να βεντουζώνει σε όλα τα τεραιν. Σε χωμάτινη βερσιόν το είδαμε να οργώνει και στην Ελλάδα.

Αρνητικά: Τα δείχνει τα χρονάκια του, αισθητικά. Επίσης, είναι απίθανο να βρεις, μιας και η προφητεία λέει ότι όταν θα υπάρξει Sunny που θα βγάλει ζημιά, θα έχει έρθει η ώρα της Δευτέρας Παρουσίας…

9. Ford Focus RS

Όταν πρωτοβγήκε, για τους περισσότερους ήταν όνειρο απατηλό. Συλλεκτικό, λέγαμε. Όπως και να χει, σήμερα δεν είναι άπιαστο όνειρο.
Ένα όμορφο αμάξι, με περίσεια δύναμη, αληθινά σπορ χαρακτήρα και πάτημα που κάνει τους αντιπάλους του να ξεροκαταπίνουν όταν το συναντούν.

Αρνητικά: Μοιάζει λίγο άοσμο μπροστά σε άλλα σπορ αυτοκίνητα. Είναι προσθιοκίνητο. Και όταν θα βλέπεις τους ιδιοκτήτες των καινούριων RS με την τετρακίνηση και το drift, θα θες να μπεις κάτω απο τα σκεπάσματα και να κλάψεις. Με λυγμούς.

 10. BMW M3 E46

Ό,τι και να πεις γι αυτό το αυτοκίνητο, είναι λίγο. ΤΡΟ-ΜΕ-ΡΟ… Ένα βαυαρικό έργο τέχνης με ρόδες. Πανέμορφο, αειθαλές, αγαπημένο παγκοσμίως, κατά πολλους η τελευταια “αντρική BMW” (μέχρι να μπουν σε μια καινούρια). Η φήμη της δεν είναι τυχαία. Το στήσιμό της είναι μνημειώδες, επιτίθεται στις στροφές μανιασμένα και τις καταπίνει βρυχώμενη. Το εξακύλινδρο μοτέρ της κάνει έναν χαρακτηριστικό ήχο με ένα γρέζι που όμοιό του δε θα ξανακούσεις. Είναι από τα καλύτερα αυτοκίνητα όλων των εποχών.

Αρνητικά: Το Δημόσιο της ζητά τέλη που ισούνται με το κόστος αγοράς ενός Koenigsegg. Ψιλοθεματάκια βγάζει, που αν είσαι πτωχός, θα σε πονέσουν πολύ.

 11. Renault Clio RS

Άλλο ένα γαλλικό προσθιοκίνητο στη λίστα μας, στη θέση 11, κονταροχτυπήθηκε με ένα πισωκίνητο και κέρδισε. Για την ακρίβεια, κέρδισε το  -άριστο αλλά με έλλειψη δύναμης- Mazda MX-5. Γιατί, το Renault Clio RS είναι αυτό που λέμε “φονέας γιγάντων“.

Είναι το μοναδικό “μικρούλι” (όπως θα το αποκαλούσε το αίσθημα) το οποίο μπορεί να κυνηγήσει και να εξευτελίσει σε μια “σφιχτή” διαδρομή, ακόμα και ένα supercar. Αν οι Γάλλοι ξέρουν κάτι καλά, είναι να φτιάχνουν στριφτερά αυτοκίνητα.

Αρνητικά: Ο ατμοσφαιρικός δίλιτρος που φοράει, παράγει ικανοποιητική δύναμη για το συγκεκριμένο μοντέλο, αν και, όταν τελειώνουν οι στροφές, όσοι έχουν βιώσει την πίκρα του να τους προσπερνά το Clio RS, έχουν την ευκαιρία της εκδίκησης. (Εκτός αν μιλάμε για το V6, που εκεί πάμε σε άλλα επίπεδα) Επίσης, είναι δίλιτρο. Είναι προσθιοκίνητο. Και δεν είναι το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο στον πλανήτη Γη.

12. Honda Civic Type R

 Γιατί οχι το S2000; Σωστή ερώτηση, αλλά το S είναι απότομο και αν ξεχαστείς για ένα νανοσεκόντ, ή κάνεις ένα μικρό λαθάκι, θα σε επιβραβεύσει με ένα βίαιο χαστούκι στην ουρά και μια μεγαλοπρεπή σβούρα. Το Type R από την άλλη, μπορεί να μην είναι τόσο δυνατό όσο το S, αλλά στις στροφές είναι κάτι παραπάνω από ικανό. Αν το οδηγήσεις όπως του πρέπει, θα καταλάβεις γιατί εχουν δημιουργηθεί στρατιές φανατικών Χοντάκηδων. Πολεμική εμφάνιση, ουρλιαχτά από το μοτέρ και στρίψιμο χωρίς αύριο. Bonus το λεβιεδάκι στο ύψος του τιμονιού για αλλαγές πιο γρήγορες από τους άλλους.

Αρνητικά: Το φωνάζουν τάπερ. Πολλοί το χλευάζουν. Θα το θελες λίγο πιο δυνατο.

13. Mini Cooper SJohn Cooper Works 

Αν λέμε ότι τα καρτ είναι το απόλυτο σχολείο για οδηγούς, τότε γιατί δε λέμε ότι το Mini Cooper είναι το απόλυτο σχολείο; Το Mini, στις γρήγορες εκδόσεις του, είναι το απόλυτο καρτ δρόμου. Είναι από τα λίγα προσθιοκίνητα που θα ευχαριστηθείς να στρίβεις και θα ψάχνεις για ορεινές διαδρομές. Στα συν, τα τουρμπάτα δυνατά μοτέρ. Ειδικά στην έκδοση Works, μιλάμε για τέρας… Επίσης, είναι BMW, κάτι που σημαίνει ότι είναι ποιοτικό και μέσα και έξω και έχει και ένα πρεστίζ. Κανείς, ποτέ δε θα σε πει κάγκουρα με αυτό. Τρομερό αυτοκίνητο. Τόσο απλά.

Αρνητικά: Λόγω και του κοντού μεταξονίου χτυπά πολύ. Και κάποια θεματάκια θα τα χει. Και θα ναι κι ακριβά μιας και είναι BMW.

Bonus τρενο: Lancia Delta Integralle

Η απόλυτη. Η μία. Η μοναδική. Η θεά όλων των τετρακίνητων. Με τα φουσκωμένα καπούλια της, αυτή η Lancia σου εγγυάται το σεβασμό του… σύμπαντος, αλλά και ατέλειωτες αυγκινήσεις. Πολλά μπορούμε να πούμε, αλλά θα είναι σα να προσπαθούμε να εξηγήσουμε το σέξι της Ιρίνα Σάικ.

Bonus no2: Mitsubishi Evo

Πλέον, είναι συλλεκτικό, μιας και η Mitsubishi δεν ξαναβγάζει Evo. Οι ρεπρίζ του είναι τρομακτικές. Οι επιταχύνσεις του, θεικές. Ο τρόπος που στρίβει, κάνει τους κατασκευαστές τρένων να σκίζουν τα πτυχία τους. Μην τα πολυλογούμε. Δεν υπάρχει τροχοφόρο στο σύμπαν που να μπορεί να στρίψει σαν αυτό. Τόσο απλά. Όσο και οι νόμοι της φυσικής τους οποίους αψηφά…

Super extra Bonus από τα 80’s (εκτός καταμέτρησης)

Εντάξει, προσπάθησα πολύ να κρατηθώ, αλλά δεν τα κατάφερα. Το κτήνος από το παρελθόν, το Ford Sierra Cosworth δεν θα σταματήσει ποτέ να με στοιχειώνει. Είχα αποφασίσει να το απορρίψω, αλλά στριφογυρνούσαν στο μυαλό μου σκηνές από θηριώδη Sierra να επιτίθενται σε στροφιλίκια με ουρλιαχτά, σκασίματα, τσαφα τσούφα και άπειρα φλογίδια από την εξάτμιση.

Στην τετρακίνητη βερσιόν του, με ένα μοτέρ- ποίημα που είχε και έχει σχεδόν απεριόριστες προοπτικές βελτίωσης, με εμφάνιση που θα τρόμαζε και τον Mad Max, αυτό το τέρας αξίζει να μπει στη λίστα μας (όπως και δεκάδες άλλα αυτοκίνητα, αλλά μην το κάνουμε θέμα).

Αρνητικά: Είναι ελαφρώς παμπάλαιο και μάλλον δεν ενδείκνυται για τις καθημερινές μετακινήσεις. Επίσης, για έναν περίεργο λόγο, πολλές γυναίκες θεωρούν λιγότερο καγκούρικο ένα φτιαγμένο τρίκυκλο, παρά ένα τρίθυρο Cosworth με την τεράστια φτερούγα (την οποία πάντως, εγώ λατρεύω). Επίσης, δεν είναι αυτό που λέμε ευκολοσυντήρητο αυτοκίνητο.