Peugeot- Citroen μετράνε καταναλώσεις σε πραγματικές συνθήκες!

Μιας και το θέμα έχει παραγίνει με τις πλασματικές τιμές εκπομπών καυσαερίων και κατανάλωσης καυσίμου, ο όμιλος PSA (Peugeot- Citroen) αποφάσισε να αρχίσει να εφαρμόζει μια διαφορετική τακτική: Να μετρά την κατανάλωση καυσίμων των μοντέλων του σε πραγματικές συνθήκες κίνησης και οδήγησης. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, άλλη ποσότητα καυσίμου θα κάψεις κινούμενος στο κέντρο της Αθήνας, με το clima, φορτωμένος σε ανηφόρες και κατηφόρες, με τους… κανίβαλλους πίσω σου να κορνάρουν και στο σταμάτα/ξεκίνα των φαναριών και άλλη σε έναν απολύτως ελεγχόμενο χώρο με… ευνοϊκό άνεμο και με ταχύτητα που εσύ επιλέγεις.

Έτσι λοιπόν, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης 2016, ο Όμιλος PSA ανακοίνωσε τα πρώτα αποτελέσματα μετρήσεων κατανάλωσης καυσίμου που πραγματοποιήθηκαν σε τρία δημοφιλή μοντέλα του Ομίλου και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Πρόκειται για μία ακόμη πρωτοβουλία του Ομίλου PSA στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία!
Τα αποτελέσματα προέρχονται από μία διαδικασία που εξέλιξαν δύο ανεξάρτητοι μη κυβερνητικοί οργανισμοί – το Ινστιτούτο Transport & Environment (T&E) και τον Περιβαλλοντικό Σύνδεσμο France Nature Environment (FNE) – και πιστοποιούνται από την Bureau Veritas. Αυτό το πρωτόκολλο, διασφαλίζει στους πελάτες προϊόντων PSA τις μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες, από ανεξάρτητους μη κερδοσκοπικούς φορείς!

Βάσει των μετρήσεων, που έγιναν σε ένα Peugeot 308 1,6i BlueHDi 120 S&S BVM6 Allure, φάνηκε ότι η μέση κατανάλωση είτε στην τυποποιημένη δοκιμή, είτε στην οδήγηση από πελάτες, κινείται στα 5,0 με 5,1 lt/100 km.

Από το Νοέμβριο του 2015, ο Όμιλος PSA είχε ανακοινώσει την σταδιακή έναρξη της δημοσίευσης μετρήσεων σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης της πληροφόρησης προς τους πελάτες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου.

Ο Όμιλος PSA είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που υιοθετεί αυτή την τακτική διαφάνειας και ανακοινώνει τις μετρήσεις κατανάλωσης τριών από τα δημοφιλέστερα μοντέλα του Ομίλου.

Η διαδικασία μέτρησης έγινε βάσει ενός πρωτοκόλλου που ανέπτυξε το Transport & Environment και περιλαμβάνει μετρήσεις σε δημόσιους δρόμους κοντά στο Παρίσι (25,5 χλμ. αστικής διαδρομής, 39,7 χλμ. υπεραστικής, και 31,1 χλμ. σε μεγάλο αυτοκινητόδρομο) υπό πραγματικές οδηγικές συνθήκες, με επιβάτη και αποσκευές, σε ανωφέρειες και κατωφέρειες, καθώς και με την χρήση συστήματος κλιματισμού. Βασισμένες στο πρόγραμμα που προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Κύκλος RDE (Real Driving Emissions), οι μετρήσεις της κατανάλωσης πραγματοποιούνται με φορητά συστήματα μέτρησης των εκπομπών (PEMS) που εγκαθίστανται σε κάθε όχημα. Η διεθνής εταιρία επιθεώρησης και πιστοποίησης Bureau Veritas, διασφαλίζει τις προδιαγραφές μέτρησης βάσει του πρωτοκόλλου, όσο και την ακρίβεια και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.

Οι αρχικές μετρήσεις συγκρίθηκαν με εκείνες που έγιναν από πελάτες και αποδείχθηκε πως η διαδικασία μέτρησης του Transport & Environment ανταποκρίνεται στο οδηγικό στιλ ενός τυπικού οδηγού!

Ο Όμιλος PSA είναι ο ηγέτης στην Ευρώπη με τον χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπής ρύπων. Με εχέγγυο την τεχνολογική του υπεροχή, ο Όμιλος σκοπεύει μελλοντικά να εισηγηθεί για την τυποποιημένη και εναρμονισμένη διαδικασία μετρήσεων για τα ελαφρά οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πριν το καλοκαίρι του 2016 η PSA θα ανακοινώσει τις επίσημες μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες για την γκάμα των μοντέλων της Peugeot.

Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Έρευνας & Εξέλιξης της Peugeot Gilles Le Borgne, λέει: “Όπως είχαμε ανακοινώσει, από τα τέλη 2015 και μετά από συνεργασία με το Transport & Environment, τον Περιβαλλοντικό Σύνδεσμο της Γαλλίας και την Bureau Veritas, η διαδικασία έχει πλέον επικαιροποιηθεί και τα αρχικά αποτελέσματα συμπίπτουν με τα δεδομένα μετρήσεων από πελάτες”.

Ο Greg Archer, Διεθυντής Καθαρών Οχημάτων στο Transport & Environment, τονίζει: “Η διαδικασία που εξελίξαμε με τον Όμιλο PSA Peugeot Citroën είναι αναπαράξιμη και αντιπροσωπευτική. Επιβεβαιώνει την μέτρηση της κατανάλωσης ενός τυπικού οδηγού και σε πραγματικές συνθήκες κίνησης. Αυτή η δοκιμή αποδεικνύει πως τα τεστ στους δρόμους είναι αξιόπιστα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μετρηθούν οι πραγματικές εκπομπές CO2. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προβάλλουν την οικονομία καυσίμου των μοντέλων τους”.