Ford Transit & Transit Custom με νέους κινητήρες Ford EcoBlue


Τα νέα επαγγελματικά οχήματα Ford Transit και Transit Custom λανσάρουν το νέο κινητήρα Ford EcoBlue diesel, με σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης και βελτιωμένες επιδόσεις 

Ο 2λιτρος κινητήρας Ford EcoBlue φιλοσοφίας downsizing βελτιώνει την οικονομία μέχρι 13%, αποδίδει περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές και προσφέρει μεταβλητά διαστήματα σέρβις μέχρι 2 ετών/60.000 χλμ. 

Προηγμένος diesel, σχεδιασμένος για να συνεχίσει την παράδοση αξιοπιστίας του Transit με δοκιμές αντοχής που αντιστοιχούν σε 5,5 εκατομμύρια χλμ., πληροί τις προδιαγραφές χαμηλών εκπομπών ρύπων Euro Stage VI 

Νέες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού όπως Side Wind Stabilisation και Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection. Εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, διαθέσιμο από τα τέλη του 2016

Νέα μοντέλα Ford Transit και Transit Custom κάνουν ντεμπούτο στην Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου στο Birmingham, διατίθενται ήδη για παραγγελία με παράδοση στα μέσα του 2016
Τα νέα επαγγελματικά οχήματα Ford Transit και Transit Custom με τον ολοκαίνουργιο, προηγμένο 2λιτρο Ford EcoBlue diesel κάνουν το παγκόσμιο ντεμπούτο τους στην Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου στο Birmingham της Βρετανίας προσφέροντας βελτιωμένο κόστος χρήσης και αυξημένες επιδόσεις από τα μέσα του 2016.

Ο κινητήρας επόμενης γενιάς Ford EcoBlue που δημιουργήθηκε από λευκή κόλλα χαρτιού αυξάνει την απόδοση μέχρι 13% συγκριτικά με τον απερχόμενο 2.2L TDCi, με εκπομπές CO2 από 157 g/km, και βελτιώνει σημαντικά τη ροπή στις χαμηλές στροφές και την ελαστικότητα. Ο νέος κινητήρας θα προσφέρει επίσης μεταβλητά διαστήματα σέρβις έως 2 ετών/60.000 χλμ. για τα Transit και Transit Custom.

Ο νέος 2λιτρος Ford EcoBlue diesel φιλοσοφίας downsizing έχει σχεδιαστεί για να πληροί τα αυστηρά πρότυπα αντοχής επαγγελματικών οχημάτων Ford - κάτι εξασφαλισμένο με δοκιμές αντοχής που αντιστοιχούν σε 5,5 εκατομμύρια χλμ., συμπεριλαμβανομένων 400.000 χλμ. δοκιμών στα χέρια πραγματικών πελατών Transit.

«Η πρόκληση ήταν να πάρουμε το δημοφιλές Transit και να μειώσουμε το λειτουργικό κόστος, να βελτιώσουμε τις επιδόσεις, να το κάνουμε λιγότερο ρυπογόνο, με πιο αθόρυβη καμπίνα, ασφαλέστερο και ακόμα πιο ανθεκτικό,» δήλωσε ο Pete Reyes, επικεφαλής επαγγελματικών οχημάτων της Ford Ευρώπης. «Αυτό ακριβώς πετύχαμε στα νέα Transit και Transit Custom με το νέο κινητήρα Ford EcoBlue.»

Καθαρές τεχνολογίες diesel πετυχαίνουν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα Euro Stage VI που θα ισχύουν από το Σεπτέμβριο του 2016, και θα απαιτούν 55% μείωση στις εκπομπές NOx συγκριτικά με τα πρότυπα Euro Stage V.
Πέρα από τη γκάμα των νέων κινητήρων, τα Transit και Transit Custom διατίθενται τώρα για παραγγελία με προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγούς όπως το Σύστημα Προστασίας από Πλευρικούς Ανέμους (Side Wind Stabilisation) και το Σύστημα Υποβοήθησης Αποφυγής Σύγκρουσης με Αναγνώριση Πεζών (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection). Από τα τέλη του 2016, οι πελάτες θα μπορούν επίσης να παραγγείλουν ένα εξάρι αυτόματο κιβώτιο αντί του χειροκίνητου και ένα νέο σύστημα πίσω αερανάρτησης με τα μοντέλα Transit Custom Kombi.

Το Transit 2 τόνων και το Transit Custom 1 τόνου είναι βασικά μοντέλα της ανανεωμένης οικογένειας Ford Transit, που περιλαμβάνει επίσης τα μικρότερα Transit Connect και Transit Courier van. Η πλήρης γκάμα επαγγελματικών οχημάτων ανέδειξε τη Ford σε Νο1 μάρκα επαγγελματικών στην Ευρώπη το 2015 – για πρώτη φορά μέσα σε 19 χρόνια – με συνολικές πωλήσεις 280.000 οχημάτων, αύξηση 23% μέσα σε ένα χρόνο.

Η ανάπτυξη συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2016, με συνδυασμένες πωλήσεις 50.100 οχημάτων Transit και Transit Custom στην Ευρώπη, αύξηση 15% από την προηγούμενη χρονιά.

Καθαρότερος, πιο αποδοτικός και πολιτισμένος Ford EcoBlue diesel
Ο νέος 2λιτρος Ford EcoBlue diesel χρησιμοποιεί νέα αρχιτεκτονική στην οποία θα βασιστεί η επόμενη γενιά καθαρών, αποδοτικών και πολιτισμένων κινητήρων που προορίζονται για τα μελλοντικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα Ford.

Ο κινητήρας έχει εξελιχθεί σύμφωνα με τις τελευταίες τεχνολογίες υπερσυμπίεσης, ψεκασμού καυσίμου, συστήματος καύσης, δομικής σχεδίασης και χαμηλών τριβών. Σαν αποτέλεσμα, πετυχαίνει σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου, τις επιδόσεις και την πολιτισμένη λειτουργία, σε συνδυασμό με την εξαιρετική αντοχή και το χαμηλό κόστος χρήσης που απαιτούνται για τον κινητήρα ενός Transit.

Για τα Transit και Transit Custom, ο κινητήρας 2.0L Ford EcoBlue διατίθεται σε εκδόσεις 105 PS, 130 PS και 170 PS, κάθε μία από τις οποίες προσφέρει αυξημένη ισχύ και ροπή συγκριτικά με τον απερχόμενο 2.2.L. Η βελτιωμένη ροπή στις χαμηλές στροφές – 20% επιπλέον στις 1.250 rpm – μεταφράζεται σε καλύτερη ελαστικότητα και απόκριση στην καθημερινή οδήγηση.
Το μειωμένο λειτουργικό κόστος υποστηρίζεται από μία αισθητά βελτιωμένη απόδοση καυσίμου. Τα μοντέλα Transit που είναι εφοδιασμένα με το Auto-Start-Stop πετυχαίνουν εκπομπές CO2 από 174 g/km και μέση κατανάλωση από 6,6 l/100 km – 10% λιγότερο από το αντίστοιχο απερχόμενο μοντέλο.

Τα Transit Custom με Auto-Start-Stop πετυχαίνουν εκπομπές CO2 από 157 γραμ. / χλμ. με μέση κατανάλωση από 6,1 λίτρων/100 χλμ. – 13% λιγότερο από το αντίστοιχο απερχόμενο μοντέλο.

Η Ford εκτιμά οικονομία καυσίμου έως 1.600 ευρώ για κάθε 130.000 χλμ. για το χρήστη του νέου Transit Custom van 105 ίππων συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο 100 ίππων.

Το κόστος προγραμματισμένων σέρβις μειώνεται, με τα εκτεταμένα μεταβλητά διαστήματα σέρβις που φτάνουν τα δύο έτη /60.00 χλμ. να προσφέρουν επιπλέον έως και 10.000 χλμ. μεταξύ των σέρβις τόσο για το Transit όσο και για το Transit Custom.

Για να πληροί τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro Stage VI, ο 2λιτρος Ford EcoBlue diesel έχει βελτιστοποιημένο σύστημα καύσης με Σύστημα Μετεπεξεργασίας Καυσαερίων (SCR) χρησιμοποιώντας AdBlue® (διάλυμα ουρίας).

Ο νέος κινητήρας βελτιώνει επίσης την άνεση του οδηγού όταν βρίσκεται πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι διαθέτοντας χαμηλά επίπεδα θορύβου και πολιτισμένη λειτουργία επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου. Η κορυφαία δυναμική συμπεριφορά των Transit και Transit Custom έχει αναβαθμιστεί χάρη στον ανασχεδιασμό του συστήματος διεύθυνσης με σκοπό την καλύτερη πληροφόρηση (feedback), και τα νέα αμορτισέρ που βελτιώνουν την άνεση και τον έλεγχο του οχήματος.

Προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και οχήματος
Παράλληλα με το νέο κινητήρα, τα νέα μοντέλα Transit και Transit Custom ωφελούνται από τις προηγμένες τεχνολογίες που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και την άνεση του οδηγού πίσω από το τιμόνι.

Χρησιμοποιώντας κάμερα και τεχνολογία ραντάρ ίδια με τα επιβατικά μοντέλα Ford, όπως τα Mondeo και S-MAX, οι πελάτες των Transit και Transit Custom μπορούν να παραγγείλουν: 
         Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection – μειώνει τη σφοδρότητα εμπρόσθιων συγκρούσεων όπου εμπλέκονται οχήματα και πεζοί, ή βοηθά τους οδηγούς να τις αποφύγουν τελείως 
        Adaptive Cruise Control – χρησιμοποιεί ραντάρ για να διατηρεί μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα
         Traffic Sign Recognition –ενημερώνει στους οδηγούς για το πιο πρόσφατο όριο ταχύτητας που έχει ανιχνευτεί, για τις πινακίδες ακύρωσης ορίων και τα απαγορευτικά προσπέρασης μέσα από οπτικές ενδείξεις στην οθόνη του πίνακα οργάνων

Το αναβαθμισμένο σύστημα Δυναμικού Ελέγχου (ESC), είναι στάνταρ και στα δύο νέα μοντέλα και προσφέρει νέες λειτουργίες που βελτιώνουν την ευστάθεια σε ακραίες οδηγικές συνθήκες, μεταξύ των οποίων τρεις πατέντες Ford:
         Side Wind Stabilisation – Αυτή η νέα λειτουργία χρησιμοποιεί τα φρένα στη μια πλευρά του οχήματος ώστε να αντισταθμίσει μια ξαφνική πλευρική ριπή αέρα 
         Curve Control – Πρόκειται για το μοναδικό πρόγραμμα που σχεδίασε η Ford για την επιβράδυνση του οχήματος μέσα σε μία στροφή με σταθερό και ελεγχόμενο τρόπο (π.χ. κατά την έξοδο από αυτοκινητόδρομο με μεγάλη ταχύτητα)
         Roll Stability Control – Ο Έλεγχος Κλίσεων του Αμαξώματος εμποδίζει την ανατροπή του οχήματος επεμβαίνοντας στη ροπή του κινητήρα και φρενάροντας επιλεκτικά τους τροχούς 

Μέσα στην καμπίνα, οι πελάτες του Transit μπορούν τώρα να παραγγείλουν το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 της Ford που διαθέτει φωνητικές εντολές και νέα έγχρωμη οθόνη αφής 6 ιντσών υψηλής ανάλυσης. Οι φωνητικές εντολές του συστήματος SYNC2, προσφέρουν τη δυνατότητα ελέγχου του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης και των συνδεδεμένων κινητών τηλεφώνων μέσα από απλές φωνητικές εντολές. Στα Transit Custom, μία νέα έγχρωμη οθόνη 4 ιντσών προσφέρεται στάνταρ με σύστημα συνδεσιμότητας SYNC αντί της οθόνης 3,5 ιντσών των προηγούμενων μοντέλων. Τα νέα Transit και Transit Custom με το νέο κινητήρα Ford 2.0L EcoBlue αναγνωρίζονται εξωτερικά από μία νέα χρωμιωμένη λωρίδα στον εμπρός κάτω αεραγωγό.

Για βελτιωμένη άνεση και ευκολία στην πόλη, οι πελάτες των προσθιοκίνητων εκδόσεων Transit και Transit Custom θα μπορούν να παραγγέλνουν ένα εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο SelectShift από τα τέλη του 2016. Το κιβώτιο προσφέρει ομαλές, άμεσες και αποδοτικές αλλαγές σχέσεων σε συνεργασία με τον Ford EcoBlue diesel, συμβατότητα με το Auto-Start-Stop, αλλά και δυνατότητα μηχανικών αλλαγών σχέσεων μέσω μπουτόν στον επιλογέα.

Το μοναδικό στην κατηγορία σύστημα πίσω αερανάρτησης έχει εξελιχθεί ειδικά για το Transit Custom και πληροί τα πρότυπα αντοχής επαγγελματικών οχημάτων Ford. Αυτό προσφέρει βέλτιστο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος και της απόστασης από το έδαφος σε μία ευρεία ποικιλία συνθηκών φορτίου, σε συνδυασμό με βελτιωμένη άνεση επιβατών και δυναμική συμπεριφορά στα μοντέλα Kombi M1. 

Τα ανανεωμένα Transit και Transit Custom προσφέρουν στους επαγγελματίες την ίδια ολοκληρωμένη γκάμα εκδόσεων με πολλαπλές επιλογές ύψους οροφής και μεταξονίων, ποικίλες δυνατότητες επιλογής μικτού βάρους οχήματος (GVW), και αμαξώματα όπως van, kombi για μεταφορά ατόμων και φορτίου και διπλοκάμπινα (double-cab-in-van). Οι πελάτες Transit μπορούν να επιλέξουν μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), στους πίσω τροχούς (RWD) ή με Σύστημα Έξυπνης Τετρακίνησης (Intelligent All Wheel Drive) και αμαξώματα Chassis Cab και Minibus.

Ford Transit και Transit Custom – νέα γκάμα κινητήρων
Ford Transit και Transit Custom – νέα γκάμα κινητήρων


Νέος 2.0L Ford EcoBlue
Προηγούμενος 2.2L TDCi
Αύξηση Ισχύος/Ροπής
105 PS/360 Nm
100 PS/310 Nm
+5 PS/+50 Nm
130 PS/385 Nm
125 PS/350 Nm
+5 PS/+35 Nm
170 PS/405 Nm
155 PS/385 Nm
+15 PS/+20 Nm


O Νέος Κινητήρας Diesel Ford EcoBlue Αλλάζει τους Κανόνες του Παιχνιδιού – Καθαρότερος, Αποδοτικότερος και με Αυξημένα Αποθέματα Ισχύος και Ροπής

Η Ford αποκαλύπτει το νέο 2λιτρο κινητήρα Ford EcoBlue - τον πρώτο μιας νέας σειράς προηγμένων κινητήρων diesel με έναν απαράμιλλο συνδυασμό απόδοσης, επιδόσεων και πολιτισμένης λειτουργίας 

Σχεδιασμένος από λευκή κόλλα χαρτιού, μειώνει την τριβή με καινοτομίες όπως έκκεντρα τοποθετημένο στρόφαλο, εμβαπτισμένο σε λάδι ιμάντα, και για πρώτη φορά σε όχημα Ford καπάκι κυλινδροκεφαλής με ενσωματωμένες βάσεις εκκεντροφόρων για βελτίωση της απόδοσης κατά 13% 

Για πρώτη φορά σε όχημα Ford η πολλαπλή εισαγωγής ανεστραμμένων αυλών και ο υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας από υλικά  αεροδιαστημικής τεχνολογίας αυξάνουν πάνω από 20% τη ροπή στις χαμηλές στροφές. Η βελτιωμένη απόδοση και ελαστικότητα βοηθά τους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων να διαχειρίζονται άνετα τις καθημερινές προκλήσεις στο δρόμο

Σύστημα Μετεπεξεργασίας Καυσαερίων (SCR) που συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOX) και βελτιστοποιημένη δομή κινητήρα που μειώνει τις εκπομπές θορύβων κατά 4 decibels στο ρελαντί 


Η Ford αποκάλυψε τον πρώτο, νέο προηγμένο κινητήρα Ford EcoBlue diesel που βελτιστοποιεί την απόδοση καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές CO2 και NOX* υιοθετώντας καινοτόμες τεχνολογίες και πρωτοποριακή σχεδίαση.

Βασισμένη στις κορυφαίες επιδόσεις και την τεχνολογία των βραβευμένων βενζινοκινητήρων Ford EcoBoost, η γκάμα κινητήρων EcoBlue diesel θα τοποθετούνται στα μελλοντικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της εταιρίας σε εκδόσεις με απόδοση από 100 έως 240 ίππους. 

Ο τετρακύλινδρος 2.0L Ford EcoBlue κάνει ντεμπούτο στα νέα επαγγελματικά οχήματα Transit και Transit Custom, προσφέροντας ένα απαράμιλλο συνδυασμό απόδοσης καυσίμου, επιδόσεων και πολιτισμένης λειτουργίας.

Η ελαστικότητα του νέου κινητήρα αναβαθμίζεται με 20% περισσότερη ροπή στις 1.250 rpm συγκριτικά με τον απερχόμενο 2.2L TDCi diesel, διευκολύνοντας τους οδηγούς στις καθημερινές συνθήκες, όπως αργή οδήγηση σε πυκνή κυκλοφορία, ή προσπέραση αργών οχημάτων. Ο νέος κινητήρας προσφέρει επίσης πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου μειώνοντας τις εκπομπές θορύβων κατά 4 decibels στο ρελαντί.

«Ο EcoBoost της Ford δημιούργησε ένα νέο πρότυπο για βενζινοκινητήρες – μικρότερος, πιο αποδοτικός με εκπληκτικές επιδόσεις. Η νέα οικογένεια πετρελαιοκινητήρων Ford EcoBlue υποδηλώνει και πάλι την εμμονή μας στη χρήση καινοτομιών προς όφελος των πελατών» δήλωσε ο Jim Farley, chairman & CEO της Ford Ευρώπης. «Αυτός ο νέος κινητήρας αυξάνει την απόδοση καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές CO2 πάνω από 10% στο Transit, που ανήκει στη δημοφιλέστερη οικογένεια επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη, μειώνοντας το κόστος χρήσης.» 

Η νέα σχεδίαση του κινητήρα πετυχαίνει μείωση τριβών και καθαρότερη καύση. Το προηγμένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων επιτρέπει πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα Euro Stage VI που θα ισχύσουν από το Σεπτέμβριο του 2016, απαιτώντας 55% μείωση στις εκπομπές NOx συγκριτικά με τα πρότυπα Euro Stage V.

Οι αξιοσημείωτες προηγμένες τεχνολογίες του νέου κινητήρα περιλαμβάνουν:
-Ενσωματωμένο σύστημα πολλαπλής εισαγωγής με ανεστραμμένους αυλούς που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Ford για βελτιστοποιημένη «αναπνοή» του κινητήρα.
-Υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας με υλικά αεροδιαστημικής τεχνολογίας, κατάλληλα για λειτουργία σε υψηλές θερμοκρασίες.
-Νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης που ανταποκρίνεται ταχύτερα, είναι πιο αθόρυβο και προσφέρει πιο ακριβή τροφοδοσία.

Ο νέος 2.0L Ford EcoBlue που εξελίχθηκε στα κέντρα μηχανολογίας της Ford σε Βρετανία και Γερμανία, αρχικά θα προσφέρεται σε εκδόσεις 105, 130 και 170 ίππων για χρήση σε επαγγελματικά οχήματα. Καθώς μπορεί να ξεπεράσει τους 200 ίππους, ο κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί αργότερα σε επιβατικά μοντέλα Ford μαζί με πιο εξελιγμένα, νέα σύνολα EcoBlue – όπως μία έκδοση 1.5L.

Χαμηλή τριβή, προηγμένη καύση
Η σχεδίαση του νέου δίλιτρου Ford EcoBlue από λευκή κόλλα χαρτιού επέτρεψε τη χρήση πολλαπλών καινοτομιών που μειώνουν την τριβή, συμβάλλοντας σε βελτίωση στην απόδοση καυσίμου κατά 13%, όπως για παράδειγμα:
Έκκεντρη τοποθέτηση του στροφάλου κατά 10 mm σε σχέση με κυλίνδρους που ελαχιστοποιεί τα πλευρικά φορτία των εμβόλων, μειώνοντας τις τριβές με τα χιτώνια του τετρακύλινδρου μπλοκ από χυτοσίδηρο 
Ελαχιστοποιημένες διάμετροι ρουλεμάν στροφάλου 
Εμβαπτιζόμενος σε λάδι ιμάντας εκκεντροφόρων και αντλίας λαδιού (belt-in-oil)
Βελτιστοποιημένο σύστημα κίνησης βαλβίδων και νέος, μονοκόμματος εκκεντροφόρος

Η Ford χρησιμοποιεί για πρώτη φορά νέα σχεδίαση για την πολλαπλή εισαγωγής με ανεστραμμένες θυρίδες των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής για ακρίβεια στον έλεγχο της ροής του αέρα μέσα στους κυλίνδρους – η δεξιόστροφη πλήρωση στους κυλίνδρους 1 & 2 αντιστρέφεται στους κυλίνδρους 3 & 4.

Αυτή η συμμετρική διάταξη διασφαλίζει ομοιόμορφο μίγμα καυσίμου / αέρα στους θαλάμους καύσης και των τεσσάρων κυλίνδρων, βοηθώντας τον καλύτερο έλεγχο της καύσης. Κατά τη διαδικασία βελτιστοποίηση της καύσης μόνο, χρησιμοποιήθηκαν προσομοιώσεις σε υπολογιστή με δεδομένα μετρήσεων για πάνω από 1.400 παραμέτρους βύθισης και χρονισμού βαλβίδων.

«Η νέας σχεδίασης πολλαπλή εισαγωγής ανεστραμμένων αυλών σε συνδυασμό με τη βελτιστοποιημένη διάταξη του θαλάμου καύσης, μας βοηθά να μετατρέψουμε το καύσιμο σε ενέργεια πιο αποδοτικά από οποιονδήποτε άλλο πετρελαιοκίνητο όχημα έχουμε κατασκευάσει μέχρι τώρα,» δήλωσε ο Dr. Werner Willems, ειδικός τεχνικός της Ford στα Συστήματα Καύσης. 

Νέα πιεζοηλεκτρικά μπεκ μπορούν να προσφέρουν μέχρι έξι ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης, με κάθε ψεκασμό να ολοκληρώνεται σε 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου περίπου και να παρέχει 0,8 mg diesel – που αντιστοιχεί σε ένα κόκκο ζάχαρης. Αυτή η μικρή ποσότητα καυσίμου ψεκάζεται μέσω οκτώ κωνικών οπών, διαμέτρου 120 microns η κάθε μία – όση περίπου η διατομή μιας ανθρώπινης τρίχας μαλλιών. 

Η τεχνολογία πιεζοηλεκτρικών μπεκ χρησιμοποιεί ηλεκτρικά ενεργοποιούμενα κρυσταλλικά στοιχεία για τον έλεγχο του ψεκασμού – κάτι που συνήθως συναντάμε σε κινητήρες premium επιβατικών αυτοκινήτων. Τα νέα μπεκ λειτουργούν πιο αθόρυβα και με ελάχιστες απώλειες ενέργειας στην αντλία καυσίμου, προσφέρουν καλύτερη απόκριση, πιο πολιτισμένη λειτουργία του Auto-Start-Stop και προσαρμογή / διόρθωση της ποσότητας του ψεκαζόμενου καυσίμου σε πραγματικό χρόνο για μέγιστη απόδοση.

Προηγμένη υπερσυμπίεση
Ο νέος συμπαγής υπερσυμπιεστής είναι ειδικά σχεδιασμένος για να παράγει περισσότερη πίεση υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές συγκριτικά με τον απερχόμενο κινητήρα 2.2 TDCi, με στόχο την άμεση απόκριση και τη μεγαλύτερη ροπή που φτάνει τα 340 Nm στις 1.250 rpm.

Η αεροδυναμικά προηγμένη φτερωτή της τουρμπίνας – από κράμα αλουμινίου Inconel που χάρη στη αντοχή του στις υψηλές θερμοκρασίες χρησιμοποιείται στους κινητήρες πυραύλων – έχει σχεδόν 10% μειωμένη διάμετρο. Από την άλλη, η φτερωτή του συμπιεστή από αλουμίνιο αεροναυπηγικών προδιαγραφών έχει μειωμένη διάμετρο κατά 15%. Οι μειώσεις αυτές περιορίζουν την αδράνεια της κατασκευής και επιτρέπουν ταχύτερη υπερπλήρωση με τη φτερωτή να φτάνει τις 240.000 rpm, βελτιώνοντας τη ροπή στις χαμηλές στροφές.

«Ένας σημαντικός παράγοντας που παρατηρήσαμε μέσα από σχόλια των πελατών είναι η αυξανόμενη τάση των οδηγών να αφήνουν το συμπλέκτη στο ρελαντί για τη δημιουργία αργής κίνησης (έρπειν) καθιστώντας τη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές ακόμα πιο σημαντική» δήλωσε ο Paul Turner, τεχνικός διευθυντής βασικών κινητήρων της Ford Ευρώπης.

Οι φτερωτές του συμπιεστή κατασκευάζονται από συμπαγές αντί χυτό υλικό, βελτιώνοντας τις ανοχές μέχρι δύο ή τρία microns – περίπου το μέγεθος ενός βακτηρίου – αυξάνοντας την αντοχή και μειώνοντας το θόρυβο και τους κραδασμούς. Ένας νέος μηχανισμός ελέγχου με γρανάζια αντικαθιστά μειώνει στο μισό τους χρόνους απόκρισης στα 110 χιλιοστά του δευτερολέπτου – όσο το ανοιγόκλειμα του ματιού. 

Ο νέος κινητήρας θα πληροί άνετα τις μελλοντικές Ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων με την χάρη στο εξελιγμένο σύστημα Μετεπεξεργασίας Καυσαερίων (SCR) της Ford. Το σύστημα εδράζεται πολύ κοντά στο πίσω τμήμα του κινητήρα για μέγιστη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ένα νέο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων ενσωματώνεται στην κυλινδροκεφαλή, συμβάλλοντας στη συμπαγή σχεδίαση του κινητήρα και στη βελτιστοποίηση της ψύξης των καυσαερίων. 

Αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία
Ο κινητήρας 2.0L Ford EcoBlue θα είναι ο πρώτος κινητήρας diesel επαγγελματικού οχήματος Ford με ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (NVH) επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου, κάτι που αυξάνει την απήχησή του.

Ο νέος κινητήρας παράγει το μισό επίπεδο θορύβου στο ρελαντί σε σχέση με τον 2.2 TDCi diesel. Η βελτιστοποιημένη κυλινδροκεφαλή, το μπλοκ, το σύστημα ενίσχυσης του κινητήρα τύπου σκάλας και το κάρτερ λαδιού είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να μην επηρεάζονται από τους κραδασμούς που προκύπτουν από την λειτουργία του κινητήρα, ενώ οι ανισόπεδες επιφάνειες επαφής μεταξύ των στοιχείων του κινητήρα έχουν σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να προσφέρουν βέλτιστη στεγανοποίηση και να αποσβένουν τους θορύβους. 

«Η βασική δομή ενός κινητήρα δρα ως ενισχυτικό ήχων που προκύπτουν από τα κινούμενα μέρη στο εσωτερικό ενός κινητήρα, λειτουργεί όπως μία καμπάνα. Ουσιαστικά προσπαθούμε να κατασκευάσουμε μία ‘καμπάνα που δεν ηχεί’,» δήλωσε o Dominic Evans, NVH specialist της Ford Ευρώπης. «Σχεδιάσαμε κάθε κρίσιμο ηχητικά εξάρτημα του κινητήρα με γνώμονα την πιο αθόρυβη και ομαλή λειτουργία. Έτσι δημιουργήσαμε ένα από τα πιο αθόρυβα πετρελαιοκίνητα επαγγελματικά οχήματα στην ιστορία της Ford.»

Ένα χυτό καπάκι από ηχομονωτικό αφρώδες υλικό στην κυλινδροκεφαλή και ένα μεταλλικό πάνελ στο εμπρός μέρος του κινητήρα αποτρέπουν περαιτέρω τη μετάδοση θορύβων από τον κινητήρα στην καμπίνα διαμορφώνοντας ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον. Πρόσθετα μέτρα για τη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών λειτουργίας (NVH) περιλαμβάνουν:
Προσεκτικό σχεδιασμό και κατεργασία των γραναζιών σε επίπεδο micron (0.001 mm) που επιτυγχάνει τέλεια εμπλοκή, ομαλή λειτουργία και μειωμένους υψίσυχνους θορύβους 
Νέα αντλία λαδιού με ασύμμετρα τοποθετημένα πτερύγια στη φτερωτή που κατανέμουν τις συχνότητες θορύβου ώστε να γίνονται λιγότερο αντιληπτές
Προηγμένα πιεζοηλεκτρικά μπεκ που συνοδεύονται από λογισμικό καταστολής θορύβου και βέλτιστο πιλοτικό ψεκασμό 


Αντοχή επαγγελματικού οχήματος
Ο νέος 2.0L Ford EcoBlue πληροί τα απαιτητικά, παγκόσμια πρότυπα αντοχής επαγγελματικών οχημάτων Ford για σκληρή χρήση σε διάφορες αγορές όπως η Ευρώπη, η Αμερική και η Κίνα.
Η απόδοση του κινητήρα έχει δοκιμαστεί σε τεστ αντοχής που αντιστοιχούν σε 5,5 εκατομμύρια χλμ. συμπεριλαμβανομένων 400.000 χλμ. στα χέρια πραγματικών πελατών. Ολοκληρωμένες αναλύσεις έχουν γίνει σε εργαστήρια και πίστες δοκιμών εξέλιξης της Ford, όπως και αξιολογήσεις CAE σε όλα τα στάδια της διαδικασίας εξέλιξης.

Το σύστημα λίπανσης – οι προδιαγραφές του λαδιού, το κάρτερ και οι διαστάσεις του φίλτρου, οι ανοχές των κυλίνδρων και των ελατήριο των εμβόλων – έχουν σχεδιαστεί ώστε να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού, ενώ ο ιμάντας και το σύστημα των εκκεντροφόρων, αλλά και η αντλία νερού δεν απαιτούν συντήρηση.

«Εξελίξαμε τον 2.0L Ford EcoBlue λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια (feedback) των πελατών μας από όλο τον κόσμο,» δήλωσε ο Turner. «Η ευέλικτη σχεδίαση επιτρέπει ακόμα και τη χρήση του ίδιου μπλοκ σε οχήματα με εμπρός ή πίσω κίνηση. Οι προηγμένες σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες διασφαλίζουν απόδοση καυσίμου και εκπομπές ρύπων σύμφωνα με τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών.»