Γιατί το GT86 Shooting Break ενθουσίασε την Toyota

Τις τελευταίες μέρες, στην πίστα δοκιμών της Toyota, Shibetsu Proving Ground, στο Hokkaido της Ιαπωνίας, κάνει τους πρώτους του γύρους ένα μάλλον... απρόσμενο μοντέλο. Είναι το Toyota GT86 Shooting Brake Concept.
Περίεργο στην όψη για εμάς, χρηστικό για άλλους, το παράξενο της υπόθεσης, είναι ότι αυτό το concept φτιάχτηκε με την έγκριση του "πατέρα" του Toyota GT86/Subaru BRZ, Tetsuya Tada, ο οποίος υπεραμύνεται με πάθος της αρχικής συνταγής του GT86, αρνούμενος πεισματικά μια "ένεση" ιπποδύναμης, παρότι τη ζητάει ο... μισός πλανήτης.

Όπως θα μπορούσες εύκολα να φανταστείς, λοιπόν, ο Tada επέτρεψε (!) ή καλύτερα ζήτησε να κατασκευαστεί αυτό το concept, το οποίο δεν έχει καμία μηχανική διαφορά από το Toyobaru που ξέρουμε, πλην της σχεδιαστικής.

Η Toyota μας λέει ότι "απλά πρόκειται για μια σχεδιαστική μελέτη", όμως η ιστορία από την οποία προέκυψε, μας δείχνει κάτι διαφορετικό.

Το σχέδιο, προέκυψε από την αυστραλέζικη σχεδιαστική ομάδα της Toyota, ακριβώς ως μελέτη. Οι Αυστραλοί έφτιαξαν ένα τέτοιο μοντέλο, σε κλίμακα 1 προς 4, επισημαίνοντας ότι η μακρύτερη οροφή του GT86 Shooting Brake Concept επιτρέπει τη μεταφορά σανίδων του σερφ (για την Αυστραλία μιλάμε) και άλλου παρόμοιου εξοπλισμού.

Όταν ο Tada επισκέφθηκε την Αυστραλία στα τέλη του 2014, του το έδειξαν και, περιέργως, αυτός ενθουσιάστηκε! Έτσι, ζήτησε να φτιαχτεί ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο στην Ιαπωνία, το οποίο και μάλιστα, δοκίμασε ο ίδιος.

Αν μιλάγαμε για οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, θα ήμασταν βέβαιοι ότι ένα τέτοιο σχέδιο θα παρέμενε για... πάντα στα χαρτιά. Όχι όμως για την Toyota, η οποία έχει αποδείξει ότι είναι τολμηρή. Άλλωστε, ποιο πισωκίνητο χρηστικό "μικρό" υπάρχει, ή θα υπάρχει στο μέλλον;