Η... ακτινογραφία του φετινού Le Mans


Βρισκόμαστε μια ανάσα από τον 84ο θρυλικό αγώνα των 24 ωρών του Le Mans. Τον πλέον αναμενόμενο και παλαιότερο αγώνα αντοχής που μας έρχεται από το μακρινό 1923! Πρόκειται για μια βάναυση δοκιμασία, η οποία δεν αφορά μόνο την απόδοση και την αξιοπιστία των αυτοκινήτων. Γιατί, αποτελεί την απόλυτη δοκιμασία για τις ικανότητες και τις αντοχές των οδηγών. Άνθρωπος και μηχανή, γίνονται ένα για 24 ολόκληρες ώρες στο όριο. Γιατί εκεί που αντέχει ακόμα το σώμα, μερικές φορές δεν αντέχει το πνεύμα. Εκεί που αντέχει σώμα και πνεύμα, δεν αντέχει η μηχανή...

Μέσα από αυτή τη δοκιμασία, που όμοιά της δεν υπάρχει, κερδίζει πάντα η αυτοκίνηση. Γιατί από εκεί, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μαθαίνουν πώς να φτιάχνουν πιο αξιόπιστα και αποδοτικά αυτοκίνητα για εμάς...

Το Le Mans 24 Hours θα ξεκινήσει στις 15:00 το Σάββατο το απόγευμα. Οι μονομάχοι- οδηγοί θα είναι 180. Τρεις για κάθε ένα από τα 60 κτηνώδη αυτοκίνητα που θα τρέξουν στον αγώνα. Η εκκίνηση θα έχει χρώμα από Hollywood αφού τη σημαία θα ρίξει ο Brad Pitt (προφανώς κάπου εκεί γύρω θα είναι και η Jolie, εκτός αν χώρισαν στ' αλήθεια). Επίσης, ο σούπερ σταρ του Χόλιγουντ Keanu Reeves θα είναι επίσημος  προσκεκλημένος της Michelin για τον 24ώρο αγώνα του Σαββατοκύριακου.

Όλα λοιπόν είναι έτοιμα για το 84ο  Le Mans αφού και τα 60 αυτοκίνητα όπως και οι 180 οδηγοί έχουν ελεγχθεί και εγκριθεί για τον αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο στη δυτική Γαλλία.  Η Ford έκανε την μεγάλη επιστροφή στο Le Mans με το θρυλικό GT και έγινε δεκτή με απίστευτο ενδιαφέρον από τους οπαδούς όσο και από τις ομάδες.

Τα αστέρια του αγώνα είναι πολλά, με την Audi, την Porsche, αλλά και την Nissan να ξεχωρίζουν.

Η Toyota, προσπάθησε να δώσει μια δόση μυστηρίου στη συμμετοχή της, αφού μέχρι την τελευταία στιγμή, κρατούσε τον 2.4-λίτρων twin-turbo V6 TS050s κρυμμένο από τα φώτα της δημοσιότητας. 

Με τον κάθε κατασκευαστή να έχει ξοδέψει ποσά αντίστοιχα των προϋπολογισμών της Formula1  για τα αυτοκίνητα του, είναι λογικό η μυστικότητα και τα απόρρητα σχέδια να θυμίζουν τις πρακτικές της Formula1.

Λοιπόν, τι νομίζεις; Είναι η Porsche ικανή να επαναλάβει φέτος τον περσινό αγώνα που τερμάτισε στις δύο πρώτες θέσεις γενικής, δύο μόλις χρόνια, μετά την επιστροφή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής;  Μπορεί η Audi να έρθει ως πολυνίκης των τελευταίων 15 ετών και να κερδίσει και πάλι, ή μήπως η Ford ήρθε για να επαναλάβει τον άθλο που άφησε εποχή με τη θρυλική νίκη 1-2-3, 50 χρόνια πριν; Όπως και να έχει, θα το μάθεις αυτό το Σαββατοκύριακο μέσα από το Topspeed.gr που θα μεταδίδει ζωντανά τον αγώνα από τα κανάλια των κατασκευαστών. 

“Κερασάκι” για τη μονομαχία. Ακολουθεί μια μίνι ανάλυση των 60 τεράτων που συμμετέχουν στον αγώνα. 




Πού θα τρέξουν αυτοί;
“Circuit des 24 Heures”
Μήκος πίστας 13.629 km (από το 2007)
Ρεκόρ γύρου Stéphane Sarrazin (Peugeot), 3 λεπτά 18.513 δευτ. (247.16 km/h), πρόκριση 11 Ιουνίου 2008
Ρεκόρ χρονομετρημένων δοκιμών (pole position) (2009)
Stéphane Sarrazin (Peugeot), 3 λεπτά 22.888 δευτ. (241.83 kph), πρόκριση 11 Ιουνίου 2009
Γρηγορότερος γύρος σε αγώνα (2009)
Nicolas Minassian (Peugeot), 3 λεπτά 24.352 δευτ. (240,097 km/h), γύρος 259, 14 Ιουνίου 2009
Ρεκόρ απόστασης (τρέχουσα δομή πίστας)

Gené/Wurz/Brabham (Peugeot), 382 γύροι = 5,206.278 χιλιόμετρα (216.928 km/h), 2009


Και ποιοι είναι οι “βασιλιάδες” του Le Mans; Ιδού η λίστα των νικητών από το 1928 ως σήμερα