Το Toyota Corolla κλείνει τα 50 του χρόνια και αναπολούμε 11 απροβλημάτιστες γενιές

Η εξέλιξη του δημοφιλέστερου μοντέλου στην ιστορία του αυτοκινήτου

Καθώς η Ρωσία ανταγωνιζόταν την Αμερική για την κατάκτηση του διαστήματος και οι οπαδοί των Beatles περίμεναν ενθουσιασμένοι την επόμενη επιτυχία του συγκροτήματος, η Toyota ετοίμαζε τη δική της ιστορική κυκλοφορία το 1966 – το νέο Corolla. Σήμερα, το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο ολόκληρου του κόσμου με πάνω από 40 εκατομμύρια πωλήσεις, φτάνει σε ένα ακόμα απίστευτο ορόσημο: 50 χρόνια παραγωγής Toyota Corolla.

Με όνομα που σημαίνει “στεφάνη”, δηλαδή το σύνολο των πετάλων ενός άνθους, το Corolla επινοήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες του μετακινούμενου πληθυσμού στη ραγδαία αναπτυσσόμενη οικονομία της Ιαπωνίας, στα μέσα της δεκαετίας του 1960.

Η ανάγκη των ανθρώπων να μετακινούνται με το δικό τους όχημα γινόταν πιο επιτακτική και αυτό οδήγησε στην υιοθέτηση στόχων που εξακολουθούν να υφίστανται ως σήμερα: να συνεχίσει να εξελίσσετε και να καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών σε όποια χώρα και αν ζουν.

Η φιλοσοφία που θέλει την Toyota να πρωτοπόρει, έχει εξελιχθεί με το Corolla να παραμένει το πιο αγαπημένο αυτοκίνητο στον κόσμο, προσφέροντας προσιτή, αξιόπιστη και εύχρηστη αυτοκίνηση.

Από τα πρώτα του βήματα ως το αυτοκίνητο που όλοι γνωρίζουμε σήμερα, καταγράψαμε επιλεκτικά τα σημαντικότερα σημεία στη ζωή του Corolla τον περασμένο μισό αιώνα.

Ένα ανθοστέφανο γεννιέται: 1966-1970

Υπό την αναπτυξιακή ηγεσία του Tatsuo Hasegwa, ζητήθηκε από τους μηχανικούς και σχεδιαστές του Corolla να αιχμαλωτίσουν τις καρδιές του κοινού. Και η βασική αρχή, από το ξεκίνημα του προγράμματος, ήταν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που ήταν αθλητικό, τόσο στην εμφάνιση όσο και στην οδήγηση.

Το επαναστατικό Corolla κυκλοφόρησε σε πληθώρα αμαξωμάτων – δίθυρο κουπέ, τετράθυρο σεντάν και δίθυρο στέισον – και υιοθέτησε πολλές πρωτοποριακές τεχνολογίες που δεν υπήρχαν στην Ιαπωνία ως τότε, όπως τα γόνατα Macpherson και η μετάδοση τεσσάρων σχέσεων.

Ολοκαίνουργιο Corolla: 1970-1974

Με την παραγωγή της πρώτης γενιάς να πλησιάζει στο τέλος της, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές του Corolla ανέλαβαν τη δύσκολη πρόκληση συνέχισης του αρχικού θριάμβου. Τη χρονιά που κατασκευάστηκε το εκατομμυριοστό Corolla, κυκλοφόρησε το μοντέλο της δεύτερης γενιάς, σχεδιασμένο εκ βάθρων ως το “ολοκαίνουριο Corolla.”

Ενώ το στιλ στο εξωτερικό εξελίχθηκε με διαφορές στις καμπυλωτές επιφάνειες, κάτω από το αμάξωμα μια μεγαλύτερη ελασματοειδής πίσω ανάρτηση πρόσφερε σημαντικά βελτιωμένη οδηγική άνεση και χειρισμό. Το μοντέλο Levin, που γεννήθηκε το 1972 με τον περίφημο 2T-G κινητήρα του, σύντομα θα γινόταν η πρώτη επιλογή των φίλων του σπορ αυτοκινήτου.

Αποδοτικότερο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον νέο Corolla: 1974-1979

Με την εφαρμογή αυστηρών νομοθεσιών για τις εκπομπές καυσαερίων, η τρίτη γενιά Corolla γεννήθηκε σε δύσκολους καιρούς και αυτό σήμαινε ότι ο κινητήρας και το σύστημα εξάτμισης θα έπρεπε να ανασχεδιαστούν ώστε να μπορέσει να πάρει άδεια πώλησης. Ως αποτέλεσμα, η Toyota επινόησε τη χρήση των καταλυτικών μετατροπέων, τεχνολογία που χρησιμοποιείται ακόμα και στις μέρες μας.

Το αποδοτικότερο Corolla επωφελήθηκε όμως και από άλλη μία τεχνολογία αιχμής της εποχής, την αεροδυναμική σήραγγα. Τα αποτελέσματα από τις δοκιμές αυτές επηρέασαν σε τεράστιο βαθμό τον σχεδιασμό του, βοηθώντας να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο που “έσχιζε” κυριολεκτικά τον αέρα. Στο εσωτερικό, βελτιώθηκαν η ποιότητα και η εργονομία, δίνοντας στο Corolla τον αέρα ακριβότερου αυτοκινήτου, κάτι που γινόταν αντιληπτό τόσο από τους επιβάτες όσο και από τον οδηγό.

Το Corolla “διασχίζει” τον αέρα: 1979-1983

Αφότου ξεπεράστηκε η παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση και κατά την ανάκαμψη της Ιαπωνικής οικονομίας, η τέταρτη γενιά Corolla κυκλοφόρησε μέσα σε ένα απόλυτα αισιόδοξο κλίμα. Με την αεροδυναμική να παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου, οι μηχανικοί του Corolla αφιέρωσαν πάνω από 400 ώρες εξελίσσοντας το σχήμα του Corolla στην αεροδυναμική σήραγγα.

Για να μη γίνει ριζική αλλαγή στο σχεδιασμό και την αίσθηση που γνώριζαν οι αυξανόμενοι οπαδοί του, το σχήμα του Corolla ήταν μάλλον αποτέλεσμα εξέλιξης παρά επανάστασης, με πιο αιχμηρές γραμμές και ελαφρώς πιο τετραγωνισμένο στιλ. Στο εσωτερικό, η άνεση και η ευστάθεια βελτιώθηκαν με μια νέα ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων και για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών πιέσεων, διατέθηκε στην αγορά ένας νέος πετρελαιοκινητήρας 1,8 λίτρων.

Corolla σχεδιασμένο σε υπολογιστή: 1983-1987

Ως υπεύθυνος ανάπτυξης, ο Fumio Agetsuma δεσμεύτηκε να κάνει την πέμπτη γενιά Corolla όσο πρωτοποριακή θα μπορούσε να γίνει, λέγοντας ότι θα έπρεπε να ενσωματώνει ρηξικέλευθες βελτιώσεις σε κάθε τομέα, όπως είχε γίνει και στο αρχικό μοντέλο. Το νέο μοντέλο ήταν το πρώτο που σχεδιάστηκε με τη βοήθεια υπολογιστή – εξοικονομώντας έτσι χρόνο και πόρους για τον σχεδιασμό του κινητήρα και του αμαξώματος.

Με το λοξό του ρύγχος και το στρογγυλεμένο σφηνοειδές του σχήμα, το νέο αυτοκίνητο θα γινόταν το πρώτο με τον κινητήρα εμπρός και πρόσθια κίνηση, μια πραγματική πρόκληση για τους μηχανικούς.

Corolla εξαιρετικής ποιότητας: 1987-1991

Βασικός στόχος πίσω από την ανάπτυξη της έκτης γενιάς Corolla ήταν η ποιότητα – τόσο στην αίσθηση αλλά και στο πώς έκανε τους ιδιοκτήτες της να αισθάνονται. Ήταν σημαντικό το νέο μοντέλο να μην ικανοποιεί απλώς τον οδηγό, αλλά να τον συναρπάζει με την ποιότητά του.

Προτάθηκαν περισσότερες από 2.000 βελτιώσεις σε πάνω από 100 κατασκευαστές εξαρτημάτων ώστε να διασφαλιστεί ότι όλα τα τμήματα του αυτοκινήτου αποδίδουν καλύτερα, από την μείωση των επιπέδων θορύβου ως την χρήση υλικών βελούδινης αφής σε όλο το ταμπλό και τους διακόπτες. Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία, αυτό θα ήταν το πιο ποιοτικό Corolla μέχρι στιγμής.

Το αγαπημένο Corolla της οικογένειας: 1991-1995

Η έβδομη γενιά Corolla σχεδιάστηκε για να προσελκύσει πελάτες μέσα από τρεις βασικούς πυλώνες: κομψός σχεδιασμός, οδηγικές επιδόσεις, ασφάλεια και αξιοπιστία.

Με έμφαση στις μικρές λεπτομέρειες, καθώς και τη δημιουργία άπλετου χώρου για την οικογένεια, οι μηχανικοί στόχευσαν στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα δημιουργούσε μεγαλύτερη ικανοποίηση στον ιδιοκτήτη και περισσότερες ποιοτικές αναμνήσεις στην οικογένεια.

Το κορυφαίο Corolla: 1995-2000

Περιβαλλοντικές και οικονομικές παράμετροι επηρέασαν σημαντικά τους μηχανικούς για την όγδοη γενιά Corolla. Με την οικονομία της χώρας προέλευσης σε ύφεση, η αναπτυξιακή ομάδα δεσμεύτηκε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιούσε τις απαιτήσεις των πελατών σε κάθε επίπεδο. Θα μείωνε την επίδραση στο περιβάλλον και θα ήταν πιο αποδοτικό και οικονομικότερο στη χρήση και τη συντήρηση.

Δημιούργησαν ακριβώς αυτό. ‘Ενα αυτοκίνητο που εξαπλώθηκε σε κάθε γενιά και εθνικότητα, για να γίνει τελικά το αυτοκίνητο με τις κορυφαίες πωλήσεις στην Ιαπωνία – και σε ολόκληρο τον κόσμο, με συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις πάνω από 22 εκατομμύρια – μειώνοντας το κόστος ιδιοκτησίας και παρέχοντας μια ασφαλέστερη και ποιοτικότερη εναλλακτική λύση.

Το Corolla του 21ου αιώνα: 2000-2006

Σχεδιασμένο για πρώτη φορά στην Ευρώπη, το Corolla ένατης γενιάς αποφασίστηκε να διακόψει τους δεσμούς με το παρελθόν και να ορίσει τα πρότυπα για τον 21ο αιώνα.

Αναπτύχθηκε εκ βάθρων με ενσωματωμένη στον πυρήνα του την προσιτότητα, τη λειτουργικότητα και την αξιοπιστία. Το ορόσημο του νέου μοντέλου ήταν η ποιότητα του εσωτερικού του – με οθόνη Optitron προηγμένης τεχνολογίας στα όργανα του ταμπλώ και οδηγική άνεση που ανταγωνιζόταν πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα.

Πραγματικά παγκόσμιο Corolla: 2006-2013

Η 40ή επέτειος του Corolla λειτούργησε ως ορόσημο για την εισαγωγή μιας νέας στιλιστικής κατεύθυνσης. Ως υπεύθυνος ανάπτυξης της δέκατης γενιάς, ο Soichiro Okudaira δεσμεύτηκε να παράξει ένα αυτοκίνητο με πραγματικά παγκόσμια προοπτική και κλίμακα.

Η δυναμική απόδοση ανταγωνιζόταν τα καλύτερα οχήματα της Ευρώπης, ενώ η ευχρηστία και οι χώροι έπρεπε να αναμετρηθούν με ό,τι καλύτερο πρόσφερε η Βόρεια Αμερική. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, οι μηχανικοί εργάστηκαν με τον κανόνα εντυπωσιασμού του πεντάλεπτου, κατά τον οποίο οι πελάτες θα έπρεπε να αναγνωρίσουν την ποιότητα του νέου Corolla μέσα στα πέντε πρώτα λεπτά οδήγησης.

Δυναμική νέα όψη και πολυτελές εσωτερικό: 2013 μέχρι σήμερα

Παράλληλα με την κυκλοφορία του 40 εκατομμυριοστού Corolla, η ενδέκατη γενιά Corolla βγήκε στο δρόμο με την αυτοπεποίθηση, το στιλ και την ποιότητα που ταιριάζει στο δημοφιλέστερο αυτοκίνητο του κόσμου. Με δυναμική νέα όψη, πολυτελές εσωτερικό φινίρισμα – όπως το νέο Σύστημα Πολυμέσων Toyota Touch 2® – και εξοπλισμένο με συστήματα ασφαλείας, το νέο Corolla είναι τεχνολογικά το πιο προηγμένο Corolla μέχρι σήμερα.

Το 2016, η ποιότητα και η ελκυστικότητα βρίσκονται σε πρωτοφανή επίπεδα, που σημαίνει ότι – ακόμα και μετά από 50 χρόνια – το Corolla εξακολουθεί να είναι ο ηγέτης του παιχνιδιού. Η νέα κομψή μάσκα, οι προβολείς LED και οι ζάντες αλουμινίου, του προσδίδουν μια εμπνευσμένη νέα εμφάνιση, ενώ παράλληλα το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων, το βελτιωμένο εσωτερικό και οι προηγμένες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, διασφαλίζουν ότι είναι ένα αυτοκίνητο που θα απολαμβάνετε να οδηγείτε.

Η επιτυχία του Corolla στα 50 χρόνια κυκλοφορίας του μπορεί εύκολα να καταγραφεί: κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή σε 15 εργοστάσια Toyota σε ολόκληρο τον κόσμο, πωλείται σε περισσότερες από 150 χώρες και περιοχές, και αποτελεί το ένα στα πέντε Toyota που έχουν πουληθεί συνολικά στην σχεδόν 80ετή πορεία μας.

Απολαμβάνοντας μια πλούσια ιστορία γεμάτη με τεχνολογικές, σχεδιαστικές και ποιοτικές εξελίξεις, το Corolla παρέμεινε πιστό στην αρχική ιδέα της ικανοποίησης των αναγκών των οδηγών.

Το Νο1 αυτοκίνητο σε πωλήσεις παγκοσμίως πρόκειται να ζήσει πολλά ακόμη χρόνια στο μέλλον και να μας προσφέρει ξένοιαστες διαδρομές!