Ο μεγαλύτερος στόλος ταξί κυψελών καυσίμου στον κόσμο είναι Hyundai


Σε αντίθεση με την Αθήνα, όπου οι ανακοινώσεις για κατάργηση των diesel και απαγόρευση της κίνησης αυτοκινήτων στο κέντρο, συνοδεύονται με λύσεις του τύπου "θα πάνε με τα πόδια, ή με ποδήλατο", στο Παρίσι, την έχουν δει αλλιώς. Ναι μεν απαγορεύουν τα diesel και προωθούν την κατάργηση της χρήσης αυτοκινήτων με diesel και βενζίνη, αλλά το προχωρούν ένα βήμα παραπέρα. Έχουν σχεδιασμό.

Έτσι, έχουν ήδη δημιουργήσει τον μεγαλύτερο "πράσινο" στόλο ταξί στον πλανήτη και τον μεγαλώνουν συνεχώς. 
Η Hyundai Motor και η εταιρεία STEP (Societe du Taxi Electrique Parisien) με έδρα το Παρίσι υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την παράδοση 60 επιπλέον οχήματα Hyundai ix35 κυψελών καυσίμου. Τα ix35 θα αντικαταστήσουν τα ταξί ορυκτών καυσίμων, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων, μιας και το Hyundai ix35 κυψελών καυσίμου είναι το πρώτο παγκοσμίως ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου μαζικής παραγωγής και εμπορικά διαθέσιμο και μπορεί να πραγματοποιήσει μέχρι και 594 χιλιόμετρα με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ. Και από την εξάτμισή του, βγάζει μόνο υδρατμούς. Έτσι γίνονται οι σωστές δουλειές, κύριοι...

Το σχετικό μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του σταθμού ανεφοδιασμού υδρογόνου δημοσίας χρήσης στις εγκαταστάσεις της Hyundai Motor στο Offenbach της Γερμανίας. Ο σταθμός κατασκευάστηκε από την Air Liquide και αποτελεί ένα περαιτέρω βήμα προς τη δημιουργία μιας εθνικής υποδομής υδρογόνου.



Ο μεγαλύτερος στόλος ταξί κυψελών καυσίμου στον κόσμο, με την ονομασία "hype" (Hydrogen Powered Electric), εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή του Παρισιού με πέντε οχήματα ix35 κυψελών καυσίμου που παραδόθηκαν από την Hyundai Motor τον Δεκέμβριο του 2015. Ο στόλος έχει προγραμματιστεί να αυξηθεί έως και αρκετές εκατοντάδες οχήματα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
«Με το μνημόνιο συνεργασίας, η STEP και η Hyundai Motor έχουν δεσμευτεί να διαθέσουν 60 επιπλέον ταξί ix35 κυψελών καυσίμου στους δρόμους του Παρισιού», δήλωσε ο κ. Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer της Hyundai Motor Europe. "Tα ταξί κυψελών καυσίμου όχι μόνο παρέχουν μια καθαρή λύση μεταφοράς για την πόλη, αλλά είναι και μια πρακτική, άνετη και αξιόπιστη επιλογή για τους οδηγούς και τους επιβάτες."

Εξοικονόμηση πάνω από 800 τόνους εκπομπών ρύπων
Τα 60 νέα οχήματα ix35 κυψελών καυσίμου δεν θα προστεθούν στις 17.000 ταξί που κυκλοφορούν ήδη μέσα και γύρω από το Παρίσι. Πρόκειται να αντικαταστήσουν τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη και diesel. Σε σύγκριση με ένα ντιζελοκίνητο ταξί με εκπομπές ρύπων CO2 στα 135 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και ετήσια διανυθέντα 100.000 χιλιόμετρα, τα οχήματα ix35 κυψελών καυσίμου θα εξοικονομήσουν περισσότερους από 800 τόνους εκπομπές ρύπων CO2 ανά έτος. Αυτό είναι το ισοδύναμο ενός προσώπου που ταξιδεύει με το αεροπλάνο πάνω από 200 φορές από τη Φρανκφούρτη προς Νέα Υόρκη και πίσω. Σε αντίθεση με αυτό, οι μόνες εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση του ix35 κυψελών καυσίμου κατά την οδήγηση είναι οι υδρατμοί.
Ακόμα και όταν αυτό παράγεται από το φυσικό αέριο, το υδρογόνο είναι μια πολύ καθαρότερη ενέργεια από οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο : για ίση διανυθείσα απόσταση, τα αυτοκίνητα υδρογόνου μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 20% σε σύγκριση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης, ενώ επιπρόσθετα και δεν παράγουν μικροσωματίδια.

Έως 594 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ υδρογόνου
Το ix35 είναι το πρώτο παγκοσμίως ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου μαζικής παραγωγής και εμπορικά διαθέσιμο (FCEV). Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 300 Hyundai ix35 κυψελών καυσίμου στους δρόμους της Ευρώπης σε 12 χώρες και είναι περισσότερα από ό,τι όλα συνολικά τα FCEVs των άλλων κατασκευαστών. Ο ισχυρός ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας του παράγει 100 kW (136 PS) και με μέγιστη ροπή 300 Nm, προσφέρει μια διασκεδαστική οδηγική εμπειρία. Χάρη στην αποτελεσματικότητά του, το του ix35 κυψελών καυσίμου μπορεί να διανύσει έως και 594 χιλιόμετρα με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ.

Η Υδρογονοκίνηση στην Ευρώπη
Το ix35 κυψελών καυσίμου που αναπτύχθηκε χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από το Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Υδρογονοκίνησης (Hydrogen Mobility Europe Project). Η υδρογονοκίνηση στη Ευρώπη χρηματοδοτείται από την κοινοπραξία FCH JU (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking), μια συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που υποστηρίζει την έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και επίδειξη των τεχνολογιών κυψελών καυσίμου και υδρογονοκίνησης στην Ευρώπη.