
Και πώς δουλεύει το Symmetrical AWD; Το σύστημα, κατανέμει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις πληροφορίες που παίρνει από το κεντρικό διαφορικό και το Σύστημα VDC (Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Οχήματος).

Στη δοκιμασία της μεταλλικής ράμπας με νερό, την οποία βλέπουμε στο βίντεο, με ένα Forester, συμβαίνει ακριβώς αυτό: Όταν, σε συνθήκες ελάχιστης έως καθόλου πρόσφυσης, κάποιος τροχός ανακτήσει έστω και στιγμιαία πρόσφυση, το VDC δίνει εντολή κίνησης με όση ακριβώς ροπή χρειάζεται, σε εκείνο τον συγκεκριμένο τροχό. Μόλις βρει και ο επόμενος τροχός λίγη πρόσφυση, η εντολή θα μεταφερθεί και σ’ αυτόν, δίνοντας το ποσοστό ισχύος που είναι απαραίτητο. Το VDC αντισταθμίζει με τον ίδιο τρόπο την ενδεχόμενη πρόσφυση και στους 4 τροχούς.
Τι δείχνει στον καθημερινό οδηγό αυτή η δοκιμασία; Ότι σε αντίστοιχες συνθήκες απώλειας πρόσφυσης, ειδικά τώρα που εξαιτίας του χειμωνιάτικου καιρού αυτή μειώνεται στο βρεγμένο ή χιονισμένο δρόμο, όταν σε μια απότομη στροφή ή ελιγμό το αυτοκίνητο χάσει πρόσφυση, το VDC το βοηθά να μείνει στην πορεία του, επενεργώντας στην κατανομή ροπής του Symmetrical AWD, στην ισχύ του κινητήρα και στα φρένα, σε κάθε τροχό ξεχωριστά.
Είναι καλό να ξέρεις ότι μπορείς να βασίζεσαι στην κορυφαία τεχνολογία του αυτοκινήτου σου. Όταν γνωρίζεις, όμως, πώς ακριβώς λειτουργεί, έχεις πραγματικά τον έλεγχο.