Η Toyota σκέφτεται και 4κίνητο Yaris Gazoo!

Πέρυσι, η Gazoo Racing παρουσίασε στο ΔΣ της Toyota τέσσερα concepts για το νέο Yaris. Το ένα, ήταν ένα υπερτροφοδοτούμενο με απόδοση 180 ίππων. Εγκρίθηκε, βελτιώθηκε και βγαίνει στην παραγωγή με περισσότερους από 210 ίππους. Το δεύτερο, ήταν υβριδικό, τετρακίνητο, απόδοσης 385 ίππων. Η εξέλιξή του συνεχίζεται και η σκέψη είναι να παρουσιαστεί μεταξύ 2018-2020 ως ο διάδοχος της “παράδοσης” της Celica GT4…

Δεν πέρασε και πολύς καιρός από τότε που το TopSpeed.gr έγραφε ότι η Toyota έχει αποφασίσει να λανσάρει το πιο σκληροπυρηνικό Yaris ever (διάβασε εδώ το ρεπορτάζ μας) και ο ιαπωνικός κολοσσός μας επιβεβαίωσε. Το νέο Yaris Gazoo (έτσι θα ονομάζεται, πιθανότατα), για το οποίο γράφαμε ότι “θα έχει περίπου 200 ίππους” και τελικά θα έχει 210+, θα κάνει, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το σπριντ 0-100 χ.α.ω. σε κάτι παραπάνω από 6 δευτερόλεπτα. Κι όμως, αυτό, είναι το πιο… νερόβραστο από τις πληροφορίες που έρχονται στα αυτιά μας. 

Ναι, η Toyota, αποφάσισε να παρουσιάσει το “άγριο” Yaris της στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, τον Μάρτιο, τις ημέρες που το Yaris WRC θα κάνει το ντεμπούτο του στο WRC. Το μοντέλο της Toyota που θα παρέχεται σε χρωματισμό ο οποίος θα παραπέμπει στο Yaris WRC έχει μήκος 3,945mm, πλάτος 1,695mm wide και ύψος 1,500mm, ενώ το βάρος του περιορίζεται στα 1010 κιλά. Παρότι πληροφορίες για τον κινητήρα του δεν έχουμε ακόμα, ξέρουμε ότι θα υπερβαίνει τους 210 ίππους (ελπίζουμε να μην 211) και πως γενικότερα το μοντέλο έχει υποστεί εκτεταμένες μετατροπές από τη Gazoo Racing για βελτίωση τόσο στα κρατήματά του, όσο και στην ποιότητα κύλισης. 

Με αυτό το Yaris, η Toyota κάνει πράξη την υπόσχεση του Akio Toyoda που, χωλωμένος από τα σχόλια περί “νερόβραστων Prius”, έλεγε ότι “θα αποδείξουμε πως φτιάχνουμε διασκεδαστικά στην οδήγηση αυτοκίνητα” και μπαίνει στα… χωράφια του Ford Fiesta ST, του Peugeot 208 GTI, αλλά και του Mini Cooper S

Όμως, ούτε και εδώ τελειώσαμε. Ναι, το Yaris Gazoo θα είναι εκπληκτικό, όπως όλα δείχνουν, όμως θα είναι η τελευταία λέξη του άρτι τοποθετηθέντα στη θέση του chief engineer της Gazoo Racing, Tetsuya Tada (είναι ο άνθρωπος που έτρεξε το project του GT86); “Όχι”, λένε οι πηγές μας και παραπέμπουν σε κάτι ανατριχιαστικά δυνατό: Μια έκδοση του Yaris, η οποία θα συνεχίσει την παράδοση των rally replicas (Toyota Celica GT4, Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza WRX), όντας, επί της ουσίας, μια street legal έκδοση του Yaris WRC! 

Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι το Toyota Yaris… WRC, με το bodykit του αυθεντικού αγωνιστικού της Toyota, το μοτέρ του WRC (1,6 λίτρα turbo 375 ίππων) να δίνει την κίνηση εμπρός, δύο ηλεκτρικά μοτέρ να δίνουν κίνηση στους πίσω τροχούς και σύστημα ανάκτησης ενέργειας KERS, εξετάζεται να παρουσιαστεί μετά από το 2018 από την Toyota. Και ότι θα αποτελέσει μια επίδειξη της Toyota για την πρωτοπορία της στα υβριδικά αυτοκίνητα, ακόμα και αν αυτά είναι επιδόσεων. Σκέψου το: Ένα Yaris, με απόδοση κάτι λιγότερο από 400 ίππους, που να κάνει το 0-100 σε κάτι παραπάνω από 3,5 δευτερόλεπτα, με ένα εκρηκτικό bodykit και “ταυτότητα” βγαλμένη από το χώμα, τη λάσπη και το χιόνι του WRC. Θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα κάτι τέτοιο; 

Για να το καταλάβουμε, θα πρέπει να ανατρέξουμε σε κάποια στοιχεία, τα οποία θα τα συνδυάσουμε: Περιέργως, η Toyota επέμενε να κάνει αναφορές στη Celica GT4 και την “κληρονομιά” της, κατά την παρουσίαση του Yaris WRC. Τυχαίο; Ίσως; Έπειτα, η Toyota έχει παρουσιάσει ξανά, ως concept (στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, το 2013), το Yaris Hybrid-R με 400 ίππους και τετρακίνηση. Και, μετά είναι οι δηλώσεις, σε ανύποπτο χρόνο, του αφεντικού της Toyota Europe, Johan Van Zyl.

“Θέλουμε”, είπε ο Van Zyl, “να δημιουργήσουμε παγκόσμια αίσθηση για τους αγώνες και η Gazoo συμβολίζει για εμάς το να μαθαίνουμε από τους αγώνες και να εξελίσσουμε τον ενθουσιασμό για τα αυτοκίνητα. (…) Δεν υπάρχει λόγος να τρέχεις σε αγώνες αν αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στο προϊόν σου (…) Είμαι κι εγώ άνθρωπος που αγαπάει τα αυτοκίνητα και έτσι, μου αρέσει να βλέπω ότι οι άνθρωποι μπορούν να νιώσουν πραγματικά την εμπειρία και τη χαρά αυτού (σ.σ. των αγώνων αυτοκινήτων)- ειδικά αυτοί που είναι πραγματικοί enthusiasts. Ξέρετε, πολλοί άνθρωποι αρέσκονται να φοράνε τα ίδια Nike με τους αθλητές, ακόμα και αν δεν μπορούν να τρέξουν τόσο γρήγορα“. Τα συμπεράσματα, δικά σου…