Στο νέο Fiesta ST θα επιλέγεις τον ήχο της εξάτμισης!


Η Ford έχει πάρει φόρα και ρίχνει τη μία βόμβα μετά από την άλλη, κάνοντας τους φαν της, αλλά και γενικότερα τους φαν της αυτοκίνησης να χαμογελούν πλατιά. Αυτή τη φορά, λίγο πριν από το Σαλόνι της Γενεύης (7 Μαρτίου, όπου και θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του) αποκαλύπτει σε ένα "αλήτικο" βίντεο με αρκετά χειρόφρενα και πολύ ΒΜΧ, το νέο Fiesta ST. 



Εντάξει, δεν περιμέναμε και κάτι διαφορετικό από τη Ford, από μια καινοτομία: Η οποία δεν είναι το γεγονός ότι το νέο Fiesta ST φορά έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1,5 λίτρων, απόδοσης 215 ίππων και ότι κάνει το 0-100 χ.α.ω. σε 6,7 δευτερόλεπτα. Αλλά ότι, εκτός από προγραμμάτα οδήγησης, ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του το active exhaust system. Τι είναι το πρόγραμμα "ενεργής εξάτμισης"; 




Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει, εκτός από την απενεργοποίηση κυλίνδρων (!) και το σύστημα το οποίο προσθέτει στον ήχο της εξάτμισης, τεχνητό ήχο της μηχανής, μέσα από τα ηχεία του αυτοκινήτου! Άρα, επί της ουσίας, επιλέγει τον ήχο που θέλει να ακούει από την εξάτμιση, έστω και αν στην πραγματικότητα δεν είναι... όλος από αυτή. Κάνει κι έτσι...




Η Επόμενη Γενιά Ford Fiesta ST Λανσάρει τον 3-κύλινδρο Κινητήρα 1.5L EcoBoost 200 ίππων, και Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης για Μέγιστη Οδηγική Απόλαυση

Η Ford Performance αποκάλυψε την επόμενη γενιά Ford Fiesta ST, με την ισχύ ενός νέου, τρικύλινδρου κινητήρα 1.5L EcoBoost.

Κάνοντας την πρώτη της  εμφάνιση πριν από το παγκόσμιο δημόσιο ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η επόμενη γενιά Fiesta ST θα αποδίδει 200 ίππους και ροπή 290 Nm, με προβλεπόμενη επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα.


Η τρίτη γενιά Fiesta ST θα είναι το πρώτο μοντέλο της Ford Performance με τρικύλινδρο κινητήρα και το πρώτο Fiesta ST με επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) – που θα επιτρέπουν τη διαμόρφωση των συστημάτων μετάδοσης, διεύθυνσης και ευστάθειας σε ρυθμίσεις Normal, Sport και Track για βελτιστοποιημένη, απολαυστική οδηγική εμπειρία σε όλες τις συνθήκες, από ένα ταξίδι σε αυτοκινητόδρομους μέχρι τη συμμετοχή σε ερασιτεχνικούς αγώνες σε πίστα (track days). 

Τα Drive Modes επίσης θα προσαρμόζουν την τεχνολογία Electronic Sound Enhancement (ESE) του Fiesta ST και την ενεργή πεταλούδα στην εξαγωγή με σκοπό μία ακόμα πιο ικανοποιητική οδηγική εμπειρία. Οι τεχνολογίες ενισχύουν το φυσικό, σπορ ήχο του νέου 1.5L EcoBoost που διαθέτει επίσης το πρώτο στη βιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, για περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 κατά 114 g/km περίπου.*
 

Η επόμενη γενιά Fiesta ST που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2018 σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, θα προσφέρεται με απαράμιλλη ποικιλία εξοπλισμού εσωτερικού και επιλογών εξατομίκευσης, τολμηρό και χαρακτηριστικό εξωτερικό στυλ, μία μοναδική εμπρός μάσκα με πλέγμα εμπνευσμένη από αγωνιστικό αυτοκίνητο και αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

«Η επόμενη γενιά Fiesta ST, κατά παράδοση, υιοθετεί τεχνολογίες αιχμής για την αναβάθμιση κάθε τομέα του πλαισίου και του κινητήρα της Ford Performance,» δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, της Ford Ευρώπης. «Με τα Drive Modes και ένα νέο κινητήρα EcoBoost που πετυχαίνει έναν απαράμιλλο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου, το νέο μοντέλο υπόσχεται την πιο ευέλικτη, απολαυστική και συναρπαστική οδηγική εμπειρία που έχει προσφέρει ποτέ ένα Fiesta ST.»



Νέος κινητήρας 1.5L EcoBoost 
Μέλος της οικογένειας βενζινοκινητήρων EcoBoost της Ford που περιλαμβάνει και τον πολυβραβευμένο 1.0L EcoBoost, ο νέος 1.5L EcoBoost χρησιμοποιεί τεχνολογία υπερσυμπίεσης, άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing για βελτιστοποιημένες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. 

Ο τρικύλινδρος κινητήρας προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές. Οι επιδόσεις αυξάνονται μέσω ενός νέου υπερσυμπιεστή με βελτιστοποιημένη τουρμπίνα για ταχύτερη πίεση υπερπλήρωσης και ελαχιστοποίηση της υστέρησης τούρμπο, πετυχαίνοντας πιο άμεση απόκριση και οδηγική απόλαυση.

Ένας νέος συνδυασμός τεχνολογίας άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου (στο θάλαμο καύσης και στον αυλό εισαγωγής) είναι το μυστικό για υψηλή ισχύ και απόκριση σε συνδυασμό με μειωμένες εκπομπές CO2, και ιδιαίτερα βελτιωμένη απόδοση καυσίμου σε ελαφρύ φορτίο κινητήρα.


Η νέα τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford – που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά για τον 1.0L EcoBoost και αποτελεί παγκόσμια πρωτιά για τρικύλινδρο κινητήρα – θα βελτιώσει περαιτέρω την κατανάλωση του Fiesta ST χωρίς να επηρεάζει τις επιδόσεις. Για το σκοπό αυτό, θα σταματά αυτόματα την παροχή καυσίμου και τη λειτουργία των βαλβίδων σε έναν από τους κυλίνδρους όταν χρειάζεται, όπως στο ρολάρισμα ή σε διαδρομές με μικρές απαιτήσεις από τον κινητήρα. Η τεχνολογία μπορεί να απενεργοποιεί ή να ενεργοποιεί εκ νέου ένα κύλινδρο σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμμα του ματιού – για κορυφαίες επιδόσεις χωρίς διακοπή.

Ο αλουμινένιος κινητήρας διαθέτει επίσης ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που βελτιώνει την απόδοση βοηθώντας τον κινητήρα να φτάνει ταχύτερα στις βέλτιστες θερμοκρασίες, και να αποδίδει πιο άμεσα, ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια μέχρι τον υπερσυμπιεστή. Τέλος, περιλαμβάνεται τεχνολογία φίλτρου μικρο-σωματιδίων που μειώνει περεταίρω τις εκπομπές αιθάλης.



Νέα Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes)
Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στην επόμενη γενιά Fiesta ST, επιτρέποντας στους οδηγούς να βελτιστοποιούν την οδηγική εμπειρία σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο, από τη διαδρομή στο σχολείο μέχρι την αγωνιστική πίστα:
Σε Normal mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα, ο έλεγχος πρόσφυσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC), το ESE, ο ήχος της εξάτμισης και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) είναι διαμορφωμένα για να προσφέρουν φυσική απόκριση και αίσθηση
Σε Sport mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα και το πεντάλ του γκαζιού προσφέρουν αυξημένη απόκριση κινητήρα, ενώ οι ρυθμίσεις του EPAS είναι προσαρμοσμένες για περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερο έλεγχο κατά τη γρήγορη οδήγηση. Η ενεργή πεταλούδα ελέγχου στην εξαγωγή και το ESE έχουν ρυθμιστεί ώστε να επιτείνουν τη σπορ χροιά της εξάτμισης και το θόρυβο του κινητήρα μέσα στην καμπίνα
Σε Track mode, όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι ρυθμισμένα για τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους στην πίστα, ο έλεγχος πρόσφυσης απενεργοποιείται και οι παρεμβάσεις ESC επιτρέπουν έντονες πλαγιολισθήσεις για οδήγηση στο όριο


Το ευέλικτο και άμεσης απόκρισης πλαίσιο σεταρισμένο από τη Ford Performance θα υποστηρίζεται από αναβαθμισμένη τεχνολογία Torque Vectoring Control που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή εφαρμόζοντας ισχύ πέδησης στον εσωτερικό εμπρός τροχό στις στροφές. Το Three-mode ESC θα επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν είτε πλήρη παρέμβαση του συστήματος, ή περιορισμένη παρέμβαση, ή και πλήρη απενεργοποίησή του.



Μεγαλύτερη εξατομίκευση
Η επόμενη γενιά Fiesta ST θα προσφέρει περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης από ποτέ. Οι πελάτες θα μπορούν να επιλέγουν από μία γκάμα διακοσμητικών στοιχείων για τον επιλογέα σχέσεων, το τιμόνι, τις λαβές θυρών και τα  ένθετα στο ταμπλό, και από διαφορετικά πακέτα στυλιστικής αναβάθμισης.

Το εργονομικό εσωτερικό του Fiesta ST θα περιλαμβάνει καθίσματα Recaro και τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα. Νέα εξωτερικό χρώμα θα είναι το Liquid Blue, ενώ θα διατίθενται και αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 18-ιντσών.


«Τα ST μοντέλα μας είναι σχεδιασμένα για να κάνουν μία οδηγική εμπειρία Ford Performance προσιτή στους πελάτες ανεξαρτήτως τρόπου ζωής,» δήλωσε ο Matthias Tonn, Fiesta ST chief programme engineer. «Με τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις αμαξώματος και στυλιστικές επιλογές που ολοκληρώνουν τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του μοντέλου τα οποία είναι διαθέσιμα από την αρχή, η επόμενη γενιά Fiesta ST θα έχει μεγαλύτερη απήχηση σε πολύ ευρύτερη βάση πελατών.»


Με το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, οι οδηγοί του  Fiesta ST θα μπορούν να ελέγχουν λειτουργίες ήχου, πλοήγησης και συνδεδεμένων smartphones χρησιμοποιώντας απλές, φωνητικές εντολές σε καθημερινή γλώσσα. Συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™, το SYNC 3 υποστηρίζεται από oθόνη αφής έως 8 ιντσών, εμπνευσμένη από tablet που λειτουργούν με κινήσεις pinch & swipe. 


Η επόμενη γενιά Fiesta ST θα προσφέρεται επίσης με ένα υψηλής ποιότητας σύστημα B&O PLAY Sound System για εμπειρία ήχου υψηλών προδιαγραφών – μεταξύ των χαρακτηριστικών που η Ford ανακοίνωσε για πρώτη φορά πέρσι για την επόμενη γενιά Fiesta.



Ford Performance 
Ο παγκόσμιος οργανισμός Ford Performance αποτελεί εργαστήριο καινοτομίας και δοκιμών για τη δημιουργία οχημάτων, ανταλλακτικών, αξεσουάρ αλλά και εμπειρίας πελατών ‘υψηλών επιδόσεων’.


Η ομάδα της Ford Performance ασχολείται με την ανάπτυξη καινοτομιών και τεχνολογιών στην αεροδυναμική, τη μείωση βάρους, τα ηλεκτρονικά συστήματα, τις επιδόσεις και την απόδοση των κινητήρων που μπορούν να εφαρμόζονται ευρέως στην προϊοντική γκάμα της Ford.


«Οι πελάτες της επόμενης γενιάς Fiesta ST θα επωφεληθούν από καινοτομίες που έχει αναπτύξει η Ford Performance για το Ford GT supercar και το Focus RS hot hatchback, όπως τεχνολογίες υψηλής ισχύος EcoBoost και Drive Mode,» δήλωσε ο Dave Pericak, global director, Ford Performance. «Δουλεύοντας σαν μία ενιαία ομάδα Ford Performance μας βοηθά να προσφέρουμε την ουσία της οδηγικής απόλαυσης και να εκδημοκρατίζουμε προηγμένα συστήματα αύξησης επιδόσεων για όλους τους πελάτες μας.»