Τους χρόνους των 4κινητων στο Ring στοχεύει το Megane RS

Ως συνήθως, το TopSpeed.gr το έγραφε… μήνες πριν και τώρα, ακολουθούν όλοι. Το νέο Renault Megane RS, θα είναι δίλιτρο, με ιπποδύναμη άνω των 300 ίππων και θα είναι ιδιαίτερα διακριτικό στην εμφάνιση. Όμως, τα μεγάλα νέα, δεν είναι αυτά.
Λίγα μπορούμε να καταλάβουμε, αλλά από τη spy photo (μάντεψε από πού) βλέπουμε ότι το νέο Megane RS έχει μπει στη γραμμή παραγωγής και ότι είναι ελαφρώς “πρησμένο”

Πληροφορίες θέλουν τη Renault να ετοιμάζεται να παρουσιάσει το νέο Megane RS στο γκραν πρι του Μονακό και, γι’ αυτό το λόγο να έχει αρχίσει την προπαραγωγή του αυτοκινήτου απ’ όπου διέρρευσαν οι πρώτες φωτογραφίες. Και φυσικά, με το VW Golf GTI Clubsport S και το Honda Civic Type-R να “μάχονται” για τον τίτλο του “γρηγορότερου προσθιοκίνητου στο Nurburgring” (προς ώρας είναι το Civic), όλοι περιμένουν την “απάντηση” της Renault. 
Οι Γάλλοι θέλουν να αποφύγουν τις σχεδιαστικές ακρότητες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το RS δεν θα ξεχωρίζει από τα “αδελφάκια” του.

Και εδώ ακριβώς, έρχεται η έκπληξη. Πηγές από τη Renault εξηγούν στο TopSpeed.gr ότι στόχος δεν είναι πλέον το Megane RS να ξανανέβει στο “θρόνο” των προσθιοκίνητων (“αυτό θα μπορούσαμε ήδη να το έχουμε κάνει”, λένε), αλλά να γυρίσει γρηγορότερα την “Πράσινη Κόλαση” από τετρακίνητα μοντέλα στα οποία στοχεύει και εμπορικά, όπως το Focus RS και το Golf R! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι οι δοκιμές του έγιναν με μέτρο σύγκρισης ένα Golf R. 
Το νέο Megane RS δοκιμάστηκε με “μέτρο σύγκρισης” το VW Golf R, όπως αποδεικνύει και η φωτογραφία του βρετανικού περιοδικού Car

Οι ίδιες πηγές παραπέμπουν σε παλιότερη διαρροή από τη RenaultSport: “Το Megane είναι γρηγορότερο (σ.σ. από το Golf και το Civic) στις στροφές, αλλά χρειάζεσαι περισσότερη δύναμη για τις ευθείες. Και, όταν βλέπεις αυτοκίνητα όπως το Focus RS, σκέφτεσαι ότι είναι ώρα η Renaultsport να κάνει κάτι γι’ αυτό“.
Πώς μπορεί το Megane RS λοιπόν να ανταγωνιστεί το Focus RS; Η ίδια πηγή επιβεβαίωσε ότι “η Renaultsport σκεφτόταν την τετρακίνηση για να ανταγωνιστεί το Ford Focus RS”, ιδέα που προς το παρόν έχει εγκαταλειφθεί για λόγους βάρους και πως θα διαθέτει εξελιγμένη την ιδέα που είδαμε στο Megane GT με την ενεργητική τετραδιεύθυνση.

Πηγές από τη Renault επισημαίνουν ότι “το νέο Megane RS θα είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο και θα τοποθετηθεί απευθείας στην κορυφή“, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει. Τι σχεδιάζει λοιπόν η Renaultsport για το νέο “όπλο” της;

Η Renaultsport έχει αποφασίσει το νέο Megane RS να διατίθεται με χειροκίνητο -πιθανότατα εξάρι- κιβώτιο ταχυτήτων και μόνο πεντάπορτο, ενώ ο κινητήρας που θα φορά θα είναι ένας ολοκαίνουριος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος.
Φωτογραφία που κυκλοφόρησε στο Διαδίκτυο, σύμφωνα με την οποία αυτό είναι το πίσω μέρος του RS

Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, Stephane Janin, επιβεβαίωσε τις πληροφορίες του TopSpeed.gr ότι θα αποφευχθούν οι ακρότητες και θα είναι “νηφάλιο” αισθητικά. Πρακτικά, αυτό σημαίνει επανασχεδιασμένη εμπρός μασκα, διαχύτη πίσω και -εξ ανάγκης- φαρδύτερα φτερά για να χωρέσουν τους μεγαλύτερους τροχούς.

Έρχεται και τετρακίνητη έκδοση;
Από τη Γαλλία πάντως, υπάρχουν διαρροές ότι μετά από το λανσάρισμα του νέου Megane RS, “εντός του δευτέρου εξαμήνου του τρέχοντος έτους”, θα ακολουθήσει μια τετρακίνητη έκδοση, με υβριδικό μοτέρ και απόδοση “αισθητά μεγαλύτερη” από του Megane RS. Ήδη, μάλιστα, αναφέρει η ίδια πηγή, γίνονται δοκιμές γι’ αυτό το μοντέλο.

Το περίεργο είναι ότι οι Γάλλοι υπόσχονται πως το νέο μοντέλο “θα είναι διασκεδαστικότερο και γρηγορότερο από τους τετρακίνητους ανταγωνιστές του”. Προφανώς, οι Γάλλοι υπονοούν ότι η τετρακίνητη έκδοση του Megane θα έχει (και αυτή) drift mode.