Τα μυστικά του Hyundai i30 N

Και εγένετο… i30 N. Η Hyundai παρουσίασε και επισήμως το πρώτο της σπορ μοντέλο υπό το σήμα του division “N”, το οποίο και βάζει πλέον τη νοτιοκορεάτικη φίρμα στα “σαλόνια” των μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Το οποίο παρεμπιπτόντως, είναι ακρίβως όπως το είχαν “προβλέψει” οι πληροφορίες του TopSpeed.gr, μήνες πριν…

Το i30 N, φοράει έναν τετρακύλινδρο T-GDI turbo κινητήρα 2.0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 250 και 275 PS και ροπή 353 Nm με τους μηχανικούς να έχουν δώσει έμφαση στην υψηλή απόκριση και τη γραμμική ισχύ εξόδου. Και, αρχίζουμε με τα… ωραία. Σε αυτή την έκδοση, το Ν, κάνει το σπριντ στα 100 σε 6,1 δευτερόλεπτα και έχει τελική 250 χ.α.ω. Στην έκδοση με τους 250 ίππους (ίδια ροπή), τα 100 έρχονται από στάση σε 6,3 δευτερόλεπτα. Και οι δύο εκδόσεις φοράνε εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν ότι στη Hyundai έχουν αποφασίσει ότι θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις του i30 N, οι οποίες θα είναι επί της ουσίας detuned. Μικρότερης δηλαδή ιπποδύναμης, με στόχο να “χτυπήσουν” εμπορικά και άλλες “κατηγορίες” της αγοράς.

Την Ν έκδοση του i30 την ξεχωρίζεις από τις 19άρες (ή 18άρες, στην έκδοση με τα 250) ζάντες, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τα σκούρα φανάρια και το χαμήλωμα (4 με 8 mm)

 

Από εκεί και πέρα, η σειρά N (το “Ν” (που εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος) γεννήθηκε στο Namyang της N. Κορέας και ολοκληρώθηκε στη πίστα Nürburgring. Παρόλα αυτά και παρά το γεγονός ότι η εξέλιξή του έγινε υπό το άγρυπνο βλέμμα του πρώην αφεντικού του M Division της BMW, Alfred Biermann, μάλλον δύσκολα θα δούμε τη Hyundai να προσπαθεί να κάνει ρεκόρ, “χτυπώντας” τους χρόνους των άλλων προσθιοκίνητων στην πίστα. Ο λόγος είναι ότι απλά οι ιθύνοντες της μάρκας έχουν αποφασίσει να μη συμμετέχουν σε αυτό το “παιχνίδι”. Τουλάχιστον προς το παρόν…

Η νοτιοκορεάτικη φίρμα λέει ότι το Νέο Hyundai i30 “N” δημιουργήθηκε με την οδηγική συγκίνηση στο επίκεντρο. Γνώμονας δεν ήταν οι τις επιδόσεις σε RPM (Rounds Per Minute – στροφές ανά λεπτό) αλλά σε BPM (driver heart-Beats Per Minute, ήτοι… παλμοί καρδιάς ανά λεπτό). και πως σε αυτό, συντελούν όλα όσα χαρακτηρίζουν το εκρηκτικό νέο μοντέλο, εκτός από την υψηλή ισχύ:

• Τεχνολογικά χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων: Electronic Limited Slip Differential, Electronic Controlled Suspension, Rev Matching, Launch Control, ελαστικά High-Performance, lap timer και άλλα.

• Υψηλό επίπεδο προσαρμογής: πέντε διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών N και N Custom, προσφέρουν ποικιλία διαφορετικών διαμορφώσεων, από την άνετη καθημερινή μετακίνηση μέχρι τον καθαρόαιμο προσανατολισμό σε αγωνιστικές επιδόσεις.

• Ήχος που κτίζει το συναίσθημα και την αδρεναλίνη, χάρη σε ένα μεταβλητό σύστημα βαλβίδων εξαγωγής

• Πραγματικός σχεδιασμός επιδόσεων : επιθετικοί εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με μεγαλύτερους αεραγωγούς και κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή, αεροδυναμική πίσω αεροτομή με τριγωνικό φως πέδησης, εξάτμιση διπλού σιγαστήρα, ζάντες 18 και 19 ιντσών, σπορ καθίσματα, και το χαρακτηριστικό γαλάζιο εξωτερικό χρώμα εμπνευσμένο από την Hyundai Motorsport