Από 117.900 ευρώ η νέα BMW M5

Η BMW έκανε (πάλι) το θαύμα της και παρουσίασε τη νέα καταπληκτική Μ5, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του TopSpeed.gr τόσο για το κινητήριο σύνολο, όσο και για το γεγονός ότι είναι τετρακίνητη, με δυνατότητα μεταφοράς του 100% της κίνησης στους πίσω τροχούς μόνο.

Η βαυαρική κυρία θα είναι διαθέσιμη για παραγγελία από τον Σεπτέμβριο, στην τιμή των €117.900, και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2018. Την ημερομηνία που θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του στάνταρ μοντέλου M5, έχει προγραμματιστεί το λανσάρισμα της BMW M5 First Edition.

Πρόκειται για μια ειδική έκδοση με περιορισμένη παρτίδα παραγωγής 400 οχημάτων σε όλο τον κόσμο –η οποία είναι βαμμένη σε BMW Individual Frozen Dark Red Metallic, φέρει αποκλειστικό εξοπλισμό και κοστίζει €19.500 επιπλέον σε σχέση με το στάνταρ μοντέλο.

Κάτω από το καπό της καινούριας BMW M5 κρύβεται ένας πανίσχυρος, αλλά και οικονομικός στην κατανάλωση κινητήρας 4.4L V8 bi-turbo, τεχνολογίας M TwinPower Turbo.Η απόδοσή του είναι 41 kW/600 hp στις 5.600 – 6.700 rpm, ενώ η θηριώδης ροπή 750 Nm είναι στη διάθεση του οδηγού από τις 1.800 rpm μόλις, και παραμένει διαθέσιμη μέχρι τις 5.600 rpm. Σε ό,τι αφορά τις καταναλώσεις και τις εκπομπές ρύπων, στον μικτό κύκλο καταναλώνει 10,5 l/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο είναι 241 g/km.

Οι μηχανικοί του τμήματος M προχώρησαν σε σημαντικές βελτιώσεις του κινητήρα του απερχόμενου μοντέλου. Για παράδειγμα, νέοι υπερσυμπιεστές, έχουν υπέρ αποδοτική ψύξη αέρα υπερπλήρωσης και αυξημένη πίεση ψεκασμού καυσίμου αυξάνουν την ισχύ και κυρίως, τη ροπή. Μία ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη, αντλία λαδιού πλήρως μεταβλητής παροχής διασφαλίζει την απαιτούμενη τροφοδοσία στη νέα BMW M5, ακόμα και στην πίστα. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις του αυτοκινήτου μιλάνε από μόνες τους: Επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 3,4 δευτ., 0 – 200 km/h σε 11,1 δεύτερα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h από τον ηλεκτρονικό κόφτη, ενώ το προαιρετικό M Driver’s Package μπορεί να παρατείνει την απόλαυση μέχρι τα 305 km/h.

Όμως, τα μεγάλα νέα δεν είναι (μόνο) στις επιδόσεις της Μ5, τις οποίες ούτως ή άλλως όλοι περιμέναμε ότι θα είναι εκρηκτικές. Αλλά στο σύστημα AWD, M xDrive, που δημιούργησε η BMW M GmbH  για την κατηγορία υψηλών επιδόσεων. Αυτό, χρησιμοποιεί κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη και κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Ένα ακόμα συστατικό κορυφαίας πρόσφυσης σε όλες τις οδικές και καιρικές συνθήκες είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%.
 

Ο χαρακτήρας του M xDrive ρυθμίζεται σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού, που μπορεί να επιλέξει από πέντε διαφορετικά σεταρίσματα, ανάλογα με τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off) και των M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Στο βασικό σετάρισμα, με ενεργοποιημένο το DSC (Dynamic Stability Control) και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρά ολίσθηση των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών – επομένως παίζει σημαντικό ρόλο στη σπορ ευελιξία της νέας BMW M5.

Στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), το M xDrive επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (drifts). Τα τρία M xDrive modes με το DSC απενεργοποιημένο προορίζεται για ενθουσιώδεις οδηγούς και κυρίως για χρήση στην πίστα. Εδώ, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τρία σεταρίσματα που περιλαμβάνουν και αμιγή πίσω κίνηση (2WD). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέχει δυνατότητα επιλογής της γωνίας ντριφταρίσματος, για γνήσια οδηγική απόλαυση.

Η νέα BMW M5 μεταφέρει όλη αυτή την κινητήρια ισχύ μέσω ενός ειδικά χαρτογραφημένου οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Σε D mode προσφέρει την άνεση και ευκολία των πλήρως αυτόματων αλλαγών σχέσεων, αλλά μπορεί να αλλάξει σε σειριακή λειτουργία με μηχανικές αλλαγές, μέσω του κομψού επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή των χειριστηρίων του τιμονιού (paddles). Με το Drivelogic, τα χαρακτηριστικά του κιβωτίου ρυθμίζονται σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού. Για χρήση στην πίστα, το οκτατάχυτο M Steptronic αλλάζει ταχύτητες σαν αστραπή, προσφέροντας στη νέα BMW M5 εξαιρετική ευελιξία και δυναμική αίσθηση.

Η ανάρτηση της νέας BMW M5 είναι ομοίως σχεδιασμένη με στόχο τη μέγιστη πρόσφυση σε καθημερινή χρήση και τις υψηλές δυναμικές επιδόσεις στην πίστα. Όπως ο κινητήρας, το κιβώτιο και το σύστημα M xDrive, το σύστημα βελτιώθηκε από ειδικούς και οδηγούς αγώνων, μεταξύ άλλων, στην πιο απαιτητική πίστα δοκιμών σε όλο τον κόσμο – στο Nürburgring Nordschleife. Προηγμένα ενισχυτικά στοιχεία μπροστά και πίσω, διασφαλίζουν μία εξαιρετικά άκαμπτη δομή αμαξώματος και άμεση πληροφόρηση από το αυτοκίνητο (feedback), κυρίως σε έντονα σπορ οδηγικό στυλ.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ των Comfort, Sport και Sport Plus modes για το σύστημα Variable Damper Control (VDC) – που έχει ρύθμιση ειδική για Μ – και το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic. Τα χαρακτηριστικά του κινητήρα διαμορφώνονται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού μέσω των Efficient, Sport και Sport Plus modes. Μέσω των δύο μπουτόν M1 και M2 στο δερμάτινο τιμόνι M αποθηκεύονται δύο σεταρίσματα, συνδυάζοντας τις προτιμήσεις του οδηγού για κινητήρα, κιβώτιο και ανάρτηση και τα M xDrive mode, το DSC mode και τις ρυθμίσεις του Head-Up-Display. Ο οδηγός ενεργοποιεί το σετάρισμα που προτιμά πιέζοντας το σχετικό μπουτόν.

Το αμάξωμα της νέας BMW M5 περιλαμβάνει αναβαθμίσεις σε σχέση με το στάνταρ μοντέλο της Σειράς 5, ώστε να ανταπεξέρχεται στις υψηλότερες προκλήσεις. Οι μηχανικοί του τμήματος M έχουν επανασχεδιάσει τα φαρδύτερα εμπρός πλαϊνά πάνελ και το ένθετο του εμπρός προφυλακτήρα, ώστε να συμπεριλάβουν μεγαλύτερα ανοίγματα για τον αέρα που τροφοδοτεί τα συστήματα ψύξης και τα φρένα. Νέος είναι και ο πίσω διαχύτης. Οι τέσσερις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής υποδηλώνουν οπτικά την πλούσια ισχύ της BMW M5 και παράγουν τον κατάλληλο σπορ ήχο, μέσω των πεταλούδων ελέγχου. Ο οδηγός μπορεί με ένα μπουτόν να ρυθμίσει τον ήχο του κινητήρα σύμφωνα με τις επιθυμίες του.

Το καπό, σχεδίασης Μ, κατασκευάζεται από αλουμίνιο και φέρει εντυπωσιακές ανάγλυφες γραμμές, που εκτείνονται μέχρι την οροφή από CFRP – στάνταρ στοιχείο της νέας M5. Με την μείωση βάρους που επιτυγχάνεται χάρη στην οροφή CFRP και άλλα εξαρτήματα όπως το σύστημα εξάτμισης, η νέα BMW M5 με M xDrive AWD είναι ελαφρύτερη από την προκάτοχό της.

Η νέα BMW M5 φέρει στάνταρ συνθετικά φρένα M, που είναι ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα από χυτοσίδηρο και επομένως μειώνουν το βάρος του αυτοκινήτου. Με μπλε εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστοντες πλευστές πίσω, συν διάτρητα, εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα παντού, τα συνθετικά φρένα M παρέχουν την ισχύ ακινητοποίησης που αρμόζει στις δυναμικές ικανότητες του αυτοκινήτου. Τα προαιρετικά carbon φρένα M, που αναγνωρίζονται από τις χρυσαφί δαγκάνες και εξοικονομούν επιπλέον 23 kg από το βάρος της M5, αντέχουν ακόμα σε πιο δύσκολες συνθήκες.

Η νέα BMW M5 εξοπλίζεται στάνταρ με γυαλισμένες 19άρες ζάντες με πέντε διπλές ακτίνες (εμπρός: 9.5 x 19, πίσω: 10.5 x 19) σε Orbit Grey και ειδικά ελαστικά M (εμπρός: 275/40 R 19, πίσω: 285/40 R 19). Ζάντες 20 ιντσών διατίθενται προαιρετικά (εμπρός: ελαστικά 275/35 R 20 σε ζάντες 9.5 x 20, πίσω: ελαστικά 285/35 R 20 σε ζάντες 10.5 x 20). Ο στάνταρ εξοπλισμός της νέας BMW M5 περιλαμβάνει δερμάτινα καθίσματα Merino και M με ηλεκτρική ρύθμιση. Η λίστα προαιρετικών επιλογών περιέχει νέα καθίσματα Μ πολλαπλών λειτουργιών, με δομή τύπου μπάκετ και ακόμα καλύτερη πλευρική στήριξη.