Με 252 ίππους, τετρακίνηση το Insignia GSi

Μπορεί Manta ή Kadett να μην έχει, όμως η Opel επαναφέρει το σήμα GSi στο Insignia, τη σπορ έκδοση του οποίου θα παρουσιάσει στην 67η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στις 14 - 24 Σεπτεμβρίου. Και έτσι, το θρυλικό σήμα GSi που σημάδεψε γενιές ολόκληρες, 33 χρόνια τώρα, επιστρέφει...

To θρυλικό -πια- Opel Manta GSi

Για την ιστορία, τα πρώτα Opel που φόρεσαν το "πολεμικό" διακριτικό GSi ήταν τα Manta και Kadett, τα οποία απέδιδαν 115 ίππους από 1,8 λίτρα, το 1984. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ήρθε ο δίλιτρος DOHC 16-valve στο Kadett που απέδεδε 150 ίππους. Το πρώτο Astra, φόρεσε τον ίδιο κινητήρα και, το 1993, όσοι ήθελαν το GSi, είχαν την επιλογή ενός 1,8 λίτρων 125 ίππων. Εκδόσεις GSi υπήρχαν και στα Corsa, αρχής γενομένης με το 100 ίππων Corsa A του 1988, μέχρι και τον Αύγουστο του 2021, στο Corsa D που ήταν και το τελευταίο GSi.

Σε ό,τι αφορά το Insignia GSi τώρα, η κορυφαία του έκδοση εγκαταλείπει τον 2,8 V6 turbo και φορά έναν εν σειρά τετρακύλινδρο δίλιτρο turbocharged, απόδοσης 256 ίππων και 40,7 kgm ροπής. Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει και έκδοση SportTourer με τον ίδιο κινητήρα και την κίνηση στους 4 τροχούς επίσης.

Το νέο Insignia GSi θα φορά οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και θα μεταδίδει την κίνηση στους τέσσερις τροχούς με το ίδιο σύστημα που έχουμε γνωρίσει στα Ford Focus RS και Ranger Rover Evoque. Το σύστημα, το οποίο έχει δημιουργήσει η βρετανική GKN, κατανέμει τη ροπή εμπρός μέσω ενός ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και πίσω με ένα πιο περίπλοκο σύστημα διπλού συμπλέκτη.

Το GSi, το οποίο έχει 69 ίππους λιγότερους από το απερχόμενο OPC κατάφερε να γυρίσει το Nurburgring σε καλύτερο χρόνο. Αυτό, επειδή είναι 160 κιλά ελαφρύτερο, έχει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά.  

Το στάνταρ πλαίσιο FlexRide με το δυναμικό σετάρισμα που προσαρμόζεται στο οδηγικό στυλ και τις επικρατούσες οδικές συνθήκες σε κλάσματα δευτερολέπτου, καθώς και τα νέα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S σε ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο πρόσφυσης ενώ για το φρενάρισμα αναλαμβάνουν τετραπίστονες Brembo.

Με αυτή την τεχνολογία το νέο Opel Insignia GSi, ανταποκρίνεται πιο άμεσα και με μεγαλύτερη ακρίβεια στις εντολές του συστήματος διεύθυνσης, ενώ προσφέρει άριστη πλευρική πρόσφυση για μέγιστη ευστάθεια όπως και εξαιρετικό κράτημα. Το νέο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί και μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού (shift-paddles) για πιο ενεργή συμμετοχή του οδηγού.

Τυπικό χαρακτηριστικό της νέας γενιάς Insignia είναι ο συνδυασμός σχεδίασης ελαφρού βάρους, χαμηλού κέντρου βάρους και υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 2.0-L. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα άριστη ισορροπία και πολύ καλή αναλογία ισχύος-βάρους,ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα, χαμηλο κέντρο βάρους,εύκολη ελεγξιμότητα, μεγάλη δύναμη σε σε όλο το φάσμα των στροφών και καλύτερο κράτημα, αρετές που επιβεβαιώνονται και στο χρονόμετρο. «Το νέο Insignia GSi είναι σαφώς ταχύτερο, χρονομετρημένο στην πίστα Nürburgring Nordschleife, από το ισχυρότερο Insignia OPC της προηγούμενης γενιάς» κατέληξε ο Υπεύθυνος Αυτοκινήτων Επιδόσεων & Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, Volker Strycek, κατά τη διάρκεια δοκιμών. Ένας από τους λόγους είναι ότι το GSi είναι κατά 160 kg ελαφρύτερο από ένα παρεμφερές Insignia OPC 2.8 V6 Turbo.
Τέτοιες επιδόσεις, αξίζουν ένα ξεχωριστό εξωτερικό. Με μεγάλους χρωμιωμένους αεραγωγούς μπροστά και απέριττο πίσω τμήμα με αεροτομή για την απαραίτητη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα, η εμφάνιση του GSi εναρμονίζεται άριστα με τις επιδόσεις του. Τα ενσωματωμένα σπορ, δερμάτινα καθίσματα με πιστοποίηση AGR (ειδικά σχεδιασμένα για το GSi), το δερμάτινο σπορ τιμόνι και τα αλουμινένια πεντάλ αποτελούν τις τελικές πινελιές.