Με 600 ίππους το πρώτο Polestar

Επιβεβαιώνοντας μέχρι... κεραίας τις πληροφορίες του TopSpeed.gr, η Polestar, το brand υψηλών επιδόσεων του Volvo Car Group, παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο, χαράσσοντας τη νέα της υποόσταση ως ξεχωριστή μάρκα αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Το πρώτο της μοντέλο, το Polestar 1, είναι υβριδικό, έχει απόδοση 600 ίππων και 1000 Nm ροπής και προορίζεται να μπει στην παραγωγή στα μέσα του 2019. Η σουηδική μάρκα, σχεδιάζει την παρουσίαση δύο ακόμα αποκλειστικών μοντέλων της.
Στο... ζουμί τώρα, το Polestar 1 είναι ένα δίπορτο, Grand Tourer Coupé 2+2 θέσεων, με υβριδικό σύστημα κίνησης υψηλών επιδόσεων (‘Electric Performance Hybrid’). Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που υποστηρίζεται από κινητήρα εσωτερικής καύσης κι έχει αυτονομία 150 χιλιομέτρων όταν λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση - τη μεγαλύτερη αυτονομία σε πλήρως ηλεκτρικό mode από κάθε άλλο υβριδικό αυτοκίνητο στην αγορά. Αποδίδοντας 600 ίππους και 1000 Nm ροπής, τοποθετείται ξεκάθαρα στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.

Το Polestar 1 βασίζεται στην πλατφόρμα SPA (Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος - Scalable Product Architecture), αλλά περίπου κατά το ήμισύ του είναι νέο και ειδικά σχεδιασμένο, δημιουργία των μηχανικών της Polestar. Το Polestar 1 επωφελείται από μια σειρά νέων τεχνολογιών που το κάνουν ένα αυτοκίνητο για τον πραγματικό οδηγό, ενισχύοντας τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του. Είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο σε παγκόσμιο επίπεδο που εφοδιάζεται με την εντελώς νέα, κορυφαία για την κατηγορία, προηγμένη τεχνολογία Συνεχώς Ελεγχόμενης Ηλεκτρονικής Ανάρτησης (CESi) της Öhlins. Η χρήση ανθρακονήματος στο αμάξωμα ελαττώνει το βάρος και βελτιώνει τη στρεπτική ακαμψία κατά 45%, ενώ παράλληλα χαμηλώνει και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το Polestar 1 χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στον πίσω άξονα, που καθιστούν δυνατό τον έλεγχο της ροπής ανάμεσα στους δύο τροχούς. Η ακριβής επιτάχυνση σε κάθε τροχό ξεχωριστά υποστηρίζει τον οδηγό, διατηρώντας το μέγιστο της πρόσφυσης και την ταχύτητα μέσα στη στροφή.
 
Η Polestar δεν θα υιοθετήσει το σημερινό παραδοσιακό μοντέλο ιδιοκτησίας. Θα δέχεται αποκλειστικά παραγγελίες online και τα μοντέλα της θα προσφέρονται με συνδρομή δύο ή τριών χρονών και μηδενική προκαταβολή. Η συνδρομή θα έχει χαρακτήρα all-inclusive και θα περιλαμβάνει επίσης χαρακτηριστικά όπως υπηρεσίες παραλαβής και παράδοσης, καθώς και τη δυνατότητα να ενοικιαστούν εναλλακτικά οχήματα από την γκάμα της Polestar. Πρόκειται για δυνατότητες που θα ενσωματώνονται στο σύνολό τους μέσα στο μηνιαίο μίσθωμα.

Χάρη στη συνδρομή με σταθερή χρέωση, ο πελάτης θα μπορεί να απολαμβάνει ένα αυτοκίνητο της Polestar απροβλημάτιστα και με τη μέγιστη δυνατή ελευθερία. Αυτό διευκολύνεται περαιτέρω και με τη χρήση της τεχνολογίας Phone-As-Key. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να μοιραστεί ένα ψηφιακό κλειδί με ένα τρίτο άτομο και, επιπλέον, ενεργοποιεί την πρόσβαση σε μια σειρά από άλλες κατά παραγγελία δυνατότητες. Αυτή η υπηρεσία εξυπηρέτησης εξασφαλίζει ότι ο πελάτης δεν θα χρειαστεί να εστιάζει παρά μόνο στην απόλαυση της οδήγησης.

O διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Thomas Ingenlath, μπροστά στο πρώτο μοντέλο της μάρκας

Όλα τα μελλοντικά αυτοκίνητα της Polestar θα είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα. Το Polestar 2 θα μπει στην παραγωγή αργότερα, το 2019, και θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο (battery-electric vehicle: BEV) από το Volvo Car Group. Πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους BEV, που τοποθετείται στην ίδια κατηγορία με το Tesla Model 3 και, συνεπώς, θα έχει υψηλότερο όγκο παραγωγής σε σχέση με το Polestar 1. Η αρχική φάση του λανσαρίσματος των προϊόντων της Polestar θα συμπληρωθεί με την άφιξη ενός μεγαλύτερου BEV με αμάξωμα SUV, του Polestar 3, το οποίο θα σηματοδοτήσει μια μοντέρνα έκφραση ηλεκτρικής απόδοσης και δυναμικών οδηγικών χαρακτηριστικών.

Οι παραγγελίες και η διαμόρφωση των μοντέλων της Polestar θα διεκπεραιώνονται online, μέσω μίας εφαρμογής της Polestar ή ενός online portal. Ωστόσο, αναγνωρίζοντας ότι οι πελάτες της θα εξακολουθήσουν να επιθυμούν μια φυσική επαφή με τη μάρκα, η Polestar θα εγκαινιάσει ένα δίκτυο από Χώρους Polestar (Polestar Spaces) ανά τον κόσμο. Σε αυτούς τους Χώρους, οι μελλοντικοί πελάτες της Polestar θα μπορούν να αλληλεπιδρούν με τα προϊόντα και τη μάρκα. Οι Χώροι Polestar θα αποτελούν αυτόνομες εγκαταστάσεις και δεν θα συμπεριλαμβάνονται στις υπάρχουσες εκθέσεις της Volvo.

Οι παραγγελίες για το νέο Polestar 1 άνοιξαν στις 17 Οκτωβρίου 2017, με την Polestar να είναι σε θέση να υποδεχθεί την εκδήλωση ενδιαφέροντος πιθανών πελατών της.

Από πλευράς τεχνολογίας και προϊόντος, η Polestar εκμεταλλεύεται τις οικονομίες κλίμακας και τις συνέργειές της με το Volvo Car Group, που της δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάζει, να εξελίσσει και να παράγει σε πολύ λιγότερο χρόνο από αυτόν που χρειάζονται άλλοι νέοι κατασκευαστές.

Ο Τόμας Ίνγκενλατ (Thomas Ingenlath), Διευθύνων Σύμβουλος της Polestar, λέει σχετικά: "Το Polestar 1 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα φέρει το σήμα της Polestar στο καπό του. Ένα όμορφο GT που ενσωματώνει εντυπωσιακή τεχνολογία - και αποτελεί μία θαυμάσια αρχή για τη νέα μας μάρκα. Όλα τα μελλοντικά αυτοκίνητα της Polestar θα είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα, συνεισφέροντας στο όραμα της μάρκας μας να είναι το νέο ξεχωριστό brand ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων".