Νέες αποκαλύψεις σοκ στο σκάνδαλο με τα μέταλλα αυτοκίνητων

Εφιαλτικές διαστάσεις παίρνει πλέον το σκάνδαλο με τα παραποιημένα στοιχεία ανθεκτικότητας που παρείχε η Kobe Steel για τα μέταλλα που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα, αεροσκάφη, τρένα, πυραύλους και δορυφόρους (διάβασε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ του TopSpeed.gr για το σκάνδαλο). Νέα στοιχεία της ιαπωνικής χαλυβουργίας αναφέρουν ότι, εκτός από το αλουμίνιο και τον χαλκό, βρέθηκαν παραποιημένα στοιχεία σε σκόνη σιδηρομεταλλευμάτων που χρησιμοποιείται στα βασικότερα μέρη των αυτοκινήτων "και ένα ακόμα υλικό" που δεν διευκρινίζεται.
Και οι Vauxhall/Opel ερευνούν τις προμήθειες μετάλλων από την Kobe Steel

Και ενώ μια πλειάδα αυτοκινητοβιομηχανιών ερευνά εάν το αλουμίνιο και ο χαλκός που χρησιμοποιούνται σε πόρτες και καπώ των μοντέλων τους επηρεάζουν την ασφάλειά τους, η νέα αποκάλυψη έρχεται να δώσει μια διαφορετική τροπή. Γιατί, η σκόνη σιδηρομεταλλευμάτων, για την οποία η Kobe Steel παραδέχεται ότι πλαστογράφησε τα στοιχεία ανθεκτικότητάς της, χρησιμοποιείται στην κατασκευή βασικών μερών αυτοκινήτων. Από τον κινητήρα, στο σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα, το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο executive vice-president της Kobe Steel, Naoto Umehara, (δεξιά), σκύβει το κεφάλι του, ζητώντας συγνώμη για το σκάνδαλο, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Τόκυο

Ήδη, η Kobe ανακοίνωσε ότι εντόπισε τουλάχιστον μια περίπτωση παραποιημένων στοιχείων για σκόνη σιδηρομεταλλεύματος που δόθηκε σε πελάτη της. Η εσωτερική έρευνα, η οποία συνεχίζεται, έχει βρει στοιχεία για ένα ακόμα υλικό στο οποίο ακολουθήθηκε η ίδια μέθοδος, όμως δεν δίνονται περισσότερες λεπτομέρειες πριν ολοκληρωθεί η έρευνα.

Την ίδια ώρα, το σκάνδαλο βγαίνει και εκτός Ιαπωνίας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός της αυτοκίνησης General Motors προστίθεται στη μακρά λίστα των αυτοκινητοβιομηχανιών που διενεργεί κατεπείγοντες ελέγχους στα μοντέλα του, ώστε να διαπιστώσει αν και πού έχει χρησιμοποιηθεί μέταλλο αμφιβόλου ποιότητας από την Kobe. Ανεπίσημες πληροφορίες αναφέρουν πως ανάμεσα στους κατασκευαστές που ελέγχουν την ποιότητα των προϊόντων τους, είναι και η Opel/Vauxhall, καθώς είχε προμηθευτεί μέταλλα της Kobe, πριν μεταβιβαστεί στον PSA.
Οι Toyota, Nissan και Honda έχουν χρησιμοποιήσει τα συγκεκριμένα μέταλλα στις πόρτες και τα καπώ των μοντέλων τους, ενώ έρευνες γίνονται και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες- πελάτες της Kobe Steel, Ford, Toyota, Honda, Mazda και Subaru.

Τουλάχιστον 70 περιπτώσεις ακόμα στις οποίες οι υπάλληλοι της Kobe πλαστογραφούσαν τα πιστοποιητικά ποιότητας και ασφαλείας των υλικών, ώστε να φαίνονται ακριβώς όπως είχαν συμφωνηθεί με τους πελάτες (χωρίς να είναι, φυσικά), ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται ακόμα και liquid crystal displays!

Η μετοχή της Kobe Steel σχεδόν... εξαϋλώθηκε από τη μέρα της αποκάλυψης του σκανδάλου

Μέχρι στιγμής, έχει διαπιστωθεί ότι η Kobe έχει διαθέσει μέταλλα με παραποιημένα τα στοιχεία αντοχής τους, σε περίπου 200 εταιρείες, από τον Αύγουστο του 2016, ως τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, ενώ έχει διαπιστωθεί ότι η απάτη άρχισε πριν από μια δεκαετία. Στο κύκλωμα που διέπραττε την απάτη, έχουν βρεθεί να μετέχουν δεκάδες υπάλληλοι ακόμα και συνταξιούχοι της Kobe Steel, όμως δεν έχει διαπιστωθεί εάν διευθυντικά στελέχη γνώριζαν για ό,τι γινόταν στο Τμήμα Ερευνών και Ποιότητας της εταιρείας.

Με τη μετοχή της Kobe να υπόκειται ένα πρωτοφανές meltdown (έχασε 40% της χρηματιστηριακής της αξίας μέσα σε μόλις δύο ημέρες, εξαϋλώνοντας 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια, μέχρι να σταθεροποιηθεί, χθες), ο CEO της, Hiroya Kawasaki, παραδέχεται ότι "η αξιοπιστία της Kobe Steel έχει βυθιστεί στο μηδέν". Ο ίδιος, αναφέρει πάντως ότι τα μέταλλα που παραδόθηκαν στους πελάτες με τα πλαστογραφημένα πιστοποιητικά, δεν είχαν ζητήματα ασφαλείας, αλλά ποιότητας. Δηλαδή ότι πληρούσαν τα στάνταρ ασφαλείας, όχι όμως της ποιότητας που είχαν συμφωνήσει με τον εκάστοτε πελάτη.
Η Hitachi έχει ήδη ελέγξει τα μέταλλα των τρένων της και αναφέρει πως δεν προκύπτουν ζητήματα ασφαλείας

Προς επίρρωσή των λεγομένων του, οι έρευνες της Hitachi για τα τρένα στα οποία χρησιμοποίησε μέταλλα της Kobe, στα οποία δεν διαπίστωσε κανένα πρόβλημα ασφαλείας. Έρευνες διεξάγονται και στη Boeing, καθώς αλουμίνιο από την Kobe χρησιμοποιήθηκε στα φτερά των εμπορικών αεροσκαφών της, Dreamliner.   
Αλουμίνιο κατώτερης ποιότητας από αυτή που είχε συμφωνηθεί με τον πελάτη, είχε παραδώσει η Kobe Steel και στη Boeing, για χρήση στα φτερά των Dreamliner

Σε διάστημα ενός μήνα από τώρα, η εταιρεία θα πρέπει να παρουσιάσει στοιχεία μετρήσεων και κατασκευής των συγκεκριμένων μετάλλων, ενώ ήδη έχει αρχίσει τις επαφές με όλες τις εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να διενεργηθούν τεστ ασφάλειας και ποιότητας και να αποφασιστεί εάν, πώς και πού θα αρχίσουν οι ανακλήσεις...