Το Citroen C3 BlueHDi 100 είναι ελκυστικό

Για τους πολλούς, ένα αυτοκίνητο πόλης, αρκεί "να κάνει τη δουλειά του". Να σε πάει δηλαδή από το σημείο Α στο σημείο Β και να είναι οικονομικό. Όχι για τη Citroen. 
Η γαλλική εταιρεία έχει μια διαφορετική φιλοσοφία για τα supermini, την οποία και αποδεικνύει με το C3. Το οποίο είναι όμορφο, άνετο, οικονομικό, ικανό, ευρύχωρο, σβέλτο και "αφράτο" στο δρόμο. Γιατί, αν δεν ευχαριστιέσαι μια διαδρομή και δεν γυρνάς να κοιτάξεις το αυτοκίνητό σου όταν απομακρύνεσαι από αυτό, η κατοχή του δεν έχει νόημα.


Αυτή την εβδομάδα οδηγούμε το Citroen C3 με τον 1,6 BlueHDi των 100 ίππων. Αν ο πετρελαιοκινητήρας του PSA εγγυάται άφθονη ροπή από χαμηλά και δύναμη, το υπόλοιπο πλαίσιο ακολουθεί με μεγάλη προθυμία.
Αρχικά, το νέο C3 είναι ευχάριστο στο μάτι. Ιδιαίτερα το εμπρός του μέρος, διεκδικεί δάφνες σχεδίασης, με το σήμα της Citroen να διατρέχει κατά πλάτος το εμπρός μέρος, ως ένα με τις γρίλιες, μέχρι τα σφηνοειδή, φουτουριστικά και εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα


Όσο εντυπωσιακή είναι η μάσκα, άλλο τόσο... ποθητά είναι και τα καλοσχηματισμένα καμπυλωτά οπίσθια που προσδίδουν έξτρα κομψότητα στο C3 και τα οποία δεν... περιγράφονται. Στα πλάγια, οι γραμμές είναι αρμονικές και την "παράσταση" κλέβουν τα Airbumps, τα οποία αποδεικνύονται σωτήρια στους... κανιβαλισμούς της πόλης.
Το σχεδιαστικό ρεσιτάλ της Citroen συνεχίστηκε και στο εσωτερικό του C3. Το ταμπλό έχει λιτή σχεδίαση με τους αεραγωγούς και μια piano black επιφάνεια να το διατρέχουν απ' άκρη σ' άκρη. 


Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η μεγάλη (7 ίντσες) οθόνη αφής που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και η οποία είναι ιδιαίτερα εύχρηστη, όταν εξοικειωθείς μαζί της και από κάτω της, πέντε βασικοί διακόπτες: Ο περιστροφικός διακόπτης αυξομείωσης του ήχου, οι δύο γία το ξεθάμπωμα το τζαμιών, τα αλάρμ και το κλείδωμα των θυρών.
Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού, ενώ το C3 έχει και μία "περίοπτη" αντιολισθητική θέση για το κινητό, ώστε να το παρατάς εκεί και να συνεχίζεις απερίσπαστος το έργο της οδήγησης. 


Η Citroen έχει καταφέρει και έχει προσδώσει άνεση... πολυθρόνας στα καθίσματα, τα οποία δεν είναι απλά τα πιο βολικά που θα βρεις, αλλά προσδίδουν και πολύ καλή πλευρική στήριξη. Η θέση οδήγησης είναι άριστη και εύκολα θα βολευτεί άτομο κάθε ύψους, λόγω και των ρυθμίσεων του τιμονιού. 



Οι χώροι είναι αρκετοί, ενώ στο πορτ μπαγκάζ, που θα ήθελες λίγο χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης, μπορείς να βολέψεις 300 λίτρα (από τους πιο ευρύχωρους χώρους αποσκευών στην κατηγορία).

            Πώς πάει

Αν λες πως η σχεδίαση είναι το ισχυρό σημείο του C3, τότε σίγουρα θα πρέπει, όχι να το οδηγήσεις, αλλά να συμβιώσεις μαζί του, για να καταλάβεις τον λόγο για τον οποίο μετατρέπεται... άμα τη εμφανίσει του σε best seller.

Ο 1.600άρης BlueHDi των 100 ίππων είναι αρκετός για να κινήσει σβέλτα και άνετα το αμάξωμα των 1.150 κιλών και να κάνει το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 10,9 δευτερόλεπτα


Στην πράξη, στην κίνηση της πόλης, αντιλαμβάνεσαι ότι το σύνολο έχει γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία, με απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών. Ειδικά στην πόλη, η διαθεσιμότητα της ροπής παντού είναι αυτό που χρειάζεσαι για να κινηθείς σβέλτα στην πόλη προς κάθε διαδρομή.
Το χειροκίνητο πεντάρι κιβώτιο με το σαφές και μαλακό κούμπωμα έχει μακριά κλιμάκωση που κάνει το ταξίδι... απόλαυση, ενώ και στην πόλη οι σχέσεις του δεν θα προβληματίσουν. 


Το τιμόνι είναι όσο πρέπει ελαφρύ και παρέχει καλή πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα στο δρόμο, ενώ οι αναρτήσεις δίνουν μια αφράτη αίσθηση, η οποία είναι... ό,τι πρέπει για τους ελληνικούς δρόμους, αφού απορροφούν και τις πιο απότομες ανωμαλίες του ελληνικού οδοστρώματος χωρίς ιδιαίτερα χτυπήματα, θορύβους και... άγχος.
Μπορεί το C3 να δείχνει πως είναι εστιασμένο στην άνεση, ιδιαίτερα με τη ρύθμιση των αναρτήσεών του, όμως σε συνθήκες πίεσης και γρήγορους ρυθμούς, δεν έχει τον πλαδαρό χαρακτήρα που θα περίμενες. Αντίθετα, στις υψηλές ταχύτητες είναι σταθερό και δεν εμφανίζει τάσεις "πλεύσης", ενώ σε στριφτερές διαδρομές, οι κλίσεις που εμφανίζει είναι λογικές.


Το εμπρός του σύστημα είναι ακριβές και υπάκουο και το πίσω ακολουθεί στην τροχιά που υποδεικνύει ο οδηγός, ενώ το ESP θα εμφανιστεί μόνο την ύστατη στιγμή αφού δεν έχει το σύνδρομο... "υπερπροστατευτισμού". Τα δε φρένα του, ακινητοποιούν ικανοποιητικά το αμάξωμα και είναι αρκετά γι' αυτό.

Στον τομέα της οικονομίας, ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν άφθονες βόλτες με τον διζωνικό κλιματισμό στο... τέρμα, χωρίς άγχος, καθώς ο 1.600άρης κινητήρας, παρότι ιδιαίτερα αποδοτικός, δείχνει να αρνείται να καταναλώσει, ακόμα και αν το πιέζεις ιδιαίτερα. Στη δική μας, πιεσμένη δοκιμή, το C3 είχε μέση κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Με τον πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει και όλα τα χαρίσματα με το οποίο το έχει φιλοδωρίσει η Citroen σε τιμή που ξεκινά λίγο πάνω από τις 15.000 ευρώ, το C3 diesel είναι μια ιδέα που -σε συνδυασμό και με τη σχεδίασή του- αποτελεί μια ελκυστική πρόταση για κάθε αγοραστή. Γεγονός που εξηγεί τη συνεχή του άνοδο στις πωλήσεις...