Από 49.740 ευρώ το νέο Honda Civic Type-R στην Ελλάδα

Κατόπιν παραγγελίας και σε τιμή κάτω από το… ψυχολογικό όριο των 50.000 ευρώ θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα το νέο Honda Civic Type-R. Το μοντέλο θα διατίθεται στη χώρα μας σε δύο εκδόσεις και τιμές: 

    CIVIC 5D TYPE-R 2.0 PETROL MT HONDA CONNECT MY17: 49,740€

    CIVIC 5D TYPE-R 2.0 PETROL MT GT CONNECT NAVI MY17: 53,650€

Το μοντέλο της Honda το οποίο έχει κατακτήσει τον τίτλο του ταχύτερου προσθιοκίνητου που έχει περάσει από το Nürburgring Nordschleife με χρόνο γύρου 7: 43.8, φοράει έναν δίλιτρο VTEC Turbo κινητήρα. Η μέγιστη ισχύς του είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400Nm από 2.500rpm έως τις 4.500rpm. Το σπρίντ από στάση στα 100km/h γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272km/h, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του. 

ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Το 2017 Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας μία ρύθμιση ‘Comfort’ στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για την αγωνιστική πίστα. Όλα προσαρμόζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις απαιτήσεις (on demand). Συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος προσφέρει τώρα μεγαλύτερη χρηστικότητα σε μεγαλύτερη ποικιλία οδικών συνθηκών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Comfort mode προσφέρει υψηλό βαθμό ενδοτικότητας, μαζί με πιο ομαλή απόκριση διεύθυνσης.

Ένα νέο βολάν μονής μάζας σε συνδυασμό με το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%, και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-κιβωτίου εξαφανίζει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές λόγω μεγάλης διαφοράς στροφών, ενώ απογειώνει την απόλαυση της οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο.

Ένα ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνικών σχεδιασμού και κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το νέο, προηγμένο σύστημα ανάρτησης, συμβάλλοντας στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.

Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα – Dual-Axis Strut μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση (Dual-Pinion Variable-Ratio Electric Power Steering) είναι νέο στο Type R, παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.

Φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει μικρότερους προβόλους και μυώδεις, στιβαρές γραμμές. Μία ζωηρή και επιθετική φυσιογνωμία, προτεταμένοι θόλοι των τροχών και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα προδίδουν το σπορ χαρακτήρα του.

Το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ένα λείο κάτω τμήμα
αμαξώματος, εμπρός ‘air curtain’, λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμών, τα λεγόμενα vortex generators στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Αυτά τα χαρακτηριστικά πετυχαίνουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία, προσφέροντας ανώτερα επίπεδα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες.

Τα επίπεδα ποιότητας, άνεσης και θορύβων έχουν βελτιωθεί αισθητά στο εσωτερικό. Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ορατότητα και κορυφαία ευρυχωρία για να βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του Type R, ενώ ο πλούσιος χώρος αποσκευών και το συρόμενο από το πλάι πρωτοποριακό κάλυμμα διασφαλίζουν την πρωτοκαθεδρία του σε επίπεδο πρακτικότητας και ευελιξίας στην κατηγορία σπορ hatchback.

ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΤΟ VTEC TURBO 

Οι τεχνολογίες Μεταβλητού Χρονισμού και Ηλεκτρονικού Ελέγχου Βύθισης Βαλβίδων – Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda προσφέρουν ειδικά πλεονεκτήματα στον υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής (mono-scroll) του κινητήρα.

Το VTEC μεταβάλλει τη βύθιση των βαλβίδων εξαγωγής για να μειώσει την υστέρηση turbo (turbo lag) μέσω αυξημένης πίεσης στην εξαγωγή στις χαμηλότερες στροφές, ενώ προσφέρει αυξημένη ισχύ στις υψηλότερες στροφές. Το Dual-VTC επιτρέπει ένα βαθμό επικάλυψης στο χρονισμό των βαλβίδων που μεταβάλλεται σε μεγάλο εύρος στροφών για βελτίωση της απόκρισης και της απόδοσης του καυσίμου. Η ηλεκτρική ενεργοποίηση της βαλβίδας ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate) επιτρέπει πιο ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης σε σχέση με ένα συμβατικό turbo.

Προηγμένη τεχνολογία θερμικής διαχείρισης απαντά στις προκλήσεις που δημιουργεί η υψηλή αναλογία 9.8:1 και η υπερσυμπίεση. Ο αέρα υπερπλήρωσης ψύχεται μέσω ενός εναλλάκτη αέρα-αέρα υψηλής χωρητικότητας, ενώ η κυλινδροκεφαλή έχει μία υγρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής δύο τμημάτων για τη μείωση των θερμοκρασιών των καυσαερίων και των θαλάμων καύσης. Κάθε έμβολο περιλαμβάνει ένα κανάλι ψύξης για αυξημένη ροή λαδιού, κάτι που αυξάνει σημαντικά τα όρια αυτανάφλεξης.

ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ
 

Τρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις είναι τοποθετημένες στο κέντρο του πίσω

διαχύτη. Οι κεντρικές απολήξεις σε κάθε πλευρά απελευθερώνουν τα καυσαέρια, ενώ μία μοναδική κεντρική απόληξη ελέγχει τον ήχο του κινητήρα. Η ροή των καυσαερίων έχει αυξηθεί μέσω της εξαγωγής κατά 10% συγκριτικά με του προηγούμενου Type R, πράγμα που μειώνει την πίεση επιστροφής μέσα στο σύστημα. Για να παράγεται πιο δυναμικός ήχος κατά την επιτάχυνση, η κεντρική απόληξη λειτουργεί σαν μία ακόμα ροή εξαγωγής, με αποτέλεσμα αύξηση 2dB συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τις ίδιες ταχύτητες.

Ωστόσο, στα μεσαία φορτία κινητήρα η πίεση στην κεντρική απόληξη εξαγωγής

γίνεται αρνητική, αντλώντας ατμοσφαιρικό αέρα. Αυτό βελτιώνει τα χαρακτηριστικά NVH εξαλείφοντας το βουητό που σε άλλη περίπτωση θα γινόταν αντιληπτό στην καμπίνα επιβατών.