Πώς είναι να οδηγείς ένα Alpine A110

Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες. Μετά από δεκαετίες, εκεί που νόμιζες ότι η Alpine είναι πεθαμένη (αλλά όχι ξεχασμένη) οι άνθρωποι της Renault έκαναν το “μπαμ” και έφεραν ξανά στη ζωή την Alpine, με το A110.
Ακολουθώντας τη συνταγή της Lotus Elise και της Alfa Romeo 4C, έφτιαξαν ένα θεϊκό σασί, έβαλαν έναν τετρακύλινδρο 1,8 turbo 250 ίππων, έστειλαν την κίνηση στους πίσω τροχούς και κράτησαν το βάρος κάτω από τα 1.100 κιλά. Το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό. Όμως, στο δρόμο πώς είναι;

Για να καταλάβεις, πρέπει να σου πούμε τι είχαν στο νου τους οι Γάλλοι όταν το έφτιαχναν. Όχι ένα αυτοκίνητο που είναι παλαβό σε επιδόσεις (μόνο). Αλλά σκέφτηκαν να ξαναδώσουν τον ορισμό του σπορ αυτοκινήτου, ως αυτό που είναι ικανό να κάνει το “dancing in the rain” (και στο στεγνό, και παντού) όταν ο οδηγός έχει όρεξη για παιχνίδι. Ένα αυτοκίνητο που να είναι ευχάριστο στην οδήγηση σε όλες τις ταχύτητες.
Το κεντρομήχανο μοντέλο δεν έχει πάτωμα από ανθρακόνημα, όπως η 4C, επειδή θα έβγαινε πολύ ακριβό, αλλά αλουμινένιο, όπως η Elise. Το πίσω του μέρος είναι συγκολλημένο για να τα πάει καλύτερα με τις θερμοκρασίες- θέμα από το οποίο συχνά υποφέρουν τα κεντρομήχανα.

Πίσω από τον οδηγό είναι το κινητήριο σύνολο. Ένα 18άρι supercharged τετρακύλινδρο της Renault-Nissan που συνεργάζεται με ένα επτατάχυτο σειριακό διπλού συμπλέκτη, στέλνοντας την κίνηση πίσω, με σκοπό την ταλαιπωρία των σχετικά στενών Michelin Pilot Sport. Ένα ηλεκτρονικό σύστημα διαχειρίζεται τη ροπή και στέλνει περισσότερη σε αυτόν που έχει μεγαλύτερη πρόσφυση.
Σε αντίθεση με την Elise, το Alpine A110 δεν ζητά υποχωρήσεις. Έχει δύο άνετα δερμάτινα Sabelt (με άριστη θέση οδήγησης), έχει επένδυση δέρματος στο ταμπλό και τις πόρτες, μια οθόνη αφής για το infotainment, ψηφιακά όργανα, κλιματισμό και δύο αποθηκευτικούς χώρους, έναν στο εμπρός μέρος και έναν πίσω από τον κινητήρα.

Όλα αυτά, δείχνουν καταπληκτικά. Όμως, πώς είναι στον δρόμο; Ο Matt Prior του βρετανικού Autocar το έβαλε στο χέρι και λέει ότι έχει όλη την αμεσότητα που θα περίμενες από ένα κεντρομήχανο και είναι καλό τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα. Το χαρακτηρίζει σαν μια “junior McLaren”, που δεν ακούγεται και κακό και λέει πως είναι άξιος αντίπαλος της Porsche 718 Cayman.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, και λίγο με το βίντεο του Autocar, ανυπομονούμε να έρθει στην Ελλάδα; Και, μιας και η επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας της Renault, Ντένη Θεοχαράκη, είναι λάτρης της τέχνης (είναι επιτυχημένη ζωγράφος), εκτός από δραστήρια bussineswoman, ίσως να πρέπει να το δει σαν έργο τέχνης σε τέσσερις τροχούς και να κινήσει γη και ουρανό να μας το φέρει στην Ελλάδα…