Οδηγούμε το Nissan Pulsar DiG-T 190

Φωτογραφίες: Johnfox Photography

Συγχωρήστε μου τον συναισθηματισμό, αλλά δεν μπόρεσα να τον κρατήσω μακριά από το μυαλό μου σ’ αυτή τη δοκιμή. Το Nissan Pulsar DIG-T 190, μπόρεσε να μου θυμίσει κατά πολύ ένα από τα αυτοκίνητα που είχα και αγάπησα. Το Nissan (Pulsar) NX. Βασικά, ήταν περίπου σαν να εκπληρώθηκαν παλιές μου ευχές: Το (νέο) Pulsar είναι δυνατότερο, ανετότερο, φιλικότερο, οικονομικότερο, πληρέστερο και… 1.600άρι turbo (τώρα που πλησιάζουν τα τέλη κυκλοφορίας, το θυμήθηκα, πάλι).

Οι κλίσεις που παίρνει το Pulsar είναι μέσα στα λογικά όρια

To Pulsar της δοκιμής μας δεν είναι ένα “αφοσιωμένο” hot hatch. Είναι περισσότερο ένα “sleeper“, ένα διακριτικό, καθημερινό αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να πηγαινοφέρνει κάθε μέρα την οικογένεια και είναι εστιασμένο περισσότερο στην άνεση και την ευκολία στην καθημερινή οδήγηση.

Έτσι λοιπόν, είναι μάλλον άστοχο να το συγκρίνουμε με τον ανταγωνισμό (Focus, Leon 180, cee’d GT, 308 GT) αφού δεν έχει αυτό τον προσανατολισμό. Μια κατηγορία από μόνο του, το Pulsar DIG-T έχει μια πιο low profile εμφάνιση και έναν πιο ήπιο χαρακτήρα.

Έχω την αίσθηση ότι η Nissan δεν προσπάθησε να φτιάξει έναν “λύκο με προβιά“. Απλά, προσπάθησε να καλύψει το κενό στις δυνατότερες εκδόσεις της κατηγορίας, φορώντας του το ισχυρό μοτέρ, χωρίς όμως να του προσδώσει γενικότερα σπορ χαρακτήρα. Άλλωστε, τι λόγο θα έχει μετά η έκδοση Nismo;

Γι’ αυτό το λόγο, άλλωστε, τόσο εξωτερικά, όσο και εξωτερικά, δεν διαφοροποιείται πολύ από τα υπόλοιπα “αδελφάκια” του. Ελάχιστες μικρές λεπτομέρειες υπάρχουν, όπως η απομίμηση carbon στον πίσω προφυλακτήρα, αν και τους “μυημένους” θα τους πονηρέψουν οι (στάνταρ στην έκδοση Techna της δοκιμής μας), 18άρες ζάντες.

Δέρματα, μαλακά πλαστικά και οικεία εικόνα για όποιον έχει ξαναβρεθεί μέσα σε Nissan, στο Pulsar

Στο εσωτερικό, τίποτα δεν αλλάζει. Η καμπίνα έχει τη γνώριμη εξαιρετική εργονομία, τα καλά μαλακά πλαστικά, άνετα καθίσματα, χώρους για μικροαντικείμενα παντού και χώρους για… πέντε ανθρώπους (και τις αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 385 λίτρων). Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει το infotainment system με την οθόνη αφής των 5,8 ιντσών, στην οποία απεικονίζεται και το Around View Monitor, το οποίο ξεχωρίζει από τον πλούσιο εξοπλισμό: Με αυτό, χρησιμοποιείς τις περιφερειακές κάμερες για να δεις πίσω, εμπρός, αριστερά και δεξιά, αλλά και τον εμπρός δεξί σου τροχό, για να μπορέσεις να παρκάρεις με ακρίβεια χιλιοστού (κυριολεκτικά).  

 

Αφού λοιπόν δεν είναι σπορ, αφού περιμένει ένα Nismo αδερφάκι και αφού έχω μια… συναισθηματική φόρτιση που μου θύμισε την παλιά μου αγάπη, θα του βάλω δύσκολα. Με δεδομένο ότι μέσα στην πόλη συμπεριφέρεται ιδανικά, ας δούμε πώς αντιδρά όταν πιέζεται σε μια στριφτερή διαδρομή.

Ο κινητήρας των 190 ίππων είναι πολιτισμένος, ήσυχος και οικονομικός, όμως έχει περίσσευμα δύναμης και ροπής, όταν του ζητηθεί

Ανεβαίνοντας προς την ορεινή διαδρομή της δοκιμής μας, σε χαλαρούς ρυθμούς, το Pulsar καταπίνει τα χιλιόμετρα με άνεση, διαχειριζόμενο άριστα με το εξάρι κιβώτιο την ροπή των 24,5 kgm που έχει διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ (ως τις 5.600). Στις λακούβες και τα νεροφαγώματα του ορεινού δικτύου αντιδρά μαλακά, λόγω της ρύθμισης των αναρτήσεων, χωρίς να δείχνει να δυσανασχετεί, παρά τις 18άρες ζάντες.

Ουδέτερος ο χαρακτήρας του Pulsar DiG-T 190

Όσο ανεβαίνει ο ρυθμός, το Pulsar, εκμεταλλευόμενο το μεταξόνιο των 2.700 mm σε προϊδεάζει για τον ουδέτερο, φιλικό του χαρακτήρα. Σκέφτεσαι πως αν αυτό το Pulsar ήταν μαθητής, θα ήταν το καλό παιδί της τάξης. Αυτό που ξέρει πυγμαχία, αλλά δεν τσακώνεται ποτέ. Τι γίνεται λοιπόν όταν “σηκώνει τα μανίκια“;

Σε κάθε περίπτωση, το Nissan παραμένει φιλικό, όσο ανεβάζεις ρυθμό

Με το ESP πλήρως απενενεργοποιημένο, ανεβάζω πολύ ρυθμούς. Παρότι ο κινητήρας είναι “ζωντανός” από πολύ νωρίς, μετά από τις 5.000 σ.α.λ. θυμίζει ότι έχει σπορ γονίδια με το ηχόχρωμά του. Ακόμα και όταν το πιέζω, παραμένει ουδέτερο και, όταν το παρακάνω και φτάσω στο όριο, έρχεται η υποστροφή, την οποία μαζευώ με το ελαφρύ, εστιασμένο στην άνεση της πόλης, τιμόνι.

Στα θετικά η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του ESP

Πάντως, το Pulsar σε προειδοποιεί από νωρίς ότι ετοιμάζεσαι να κάνεις… καγκουριές, αφού οι κλίσεις του αμαξώματος εμφανίζονται σχετικά νωρίς και σε… ξεβολεύουν από το άνετο κάθισμα. Αν επιμείνεις και έχεις όρεξη, προσπαθώντας να ξεκολλήσεις την ουρά, θα διαπιστώσεις (μετά από προσπάθεια, φυσικά) ότι αυτή μπορεί να γλιστρήσει απότομα και ότι θα πρέπει να είσαι έτοιμος και έμπειρος.

Αν το προσπαθήσεις, μπορείς να διώξεις την ουρά του Pulsar, χαρίζοντας εντυπωσιακές πόζες στον φακό του Γιάννη

Εν κατακλείδι, το συγκεκριμένο Pulsar είναι ένα ήσυχο, διακριτικό, πολιτισμένο αυτοκίνητο με πολύ δύναμη. Όπως είναι και ο υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού και διπλού μεταβλητού χρονισμού κινητήρας του με τους 190 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. ο οποίος εμφανίζεται ως… άσος από το μανίκι. Είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να έχεις καταναλώσεις της τάξης των 7 λίτρων/100 χιλιόμετρα και ταυτόχρονα την ευχέρεια να γίνεις γρήγορος εν ριπή οφθαλμού. Άλλωστε, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που κάνει το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 7,7 δευτερόλεπτα, σου δείχνει με το καλημέρα ότι είναι ο ορισμός του “τα κάνει όλα και συμφέρει“…