Ποιο είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Για τα αβαντάζ των ηλεκτροκινητήρων έχουμε μιλήσει δεκάδες φορές και, άλλες τόσες έχουμε εξηγήσει
ότι και αυτή, όπως όλες οι καινούριες -καινοτόμες- τεχνολογίες, όταν εισάγονται
στην αγορά, έχουν ως μοναδικό ντεζαβαντάζ το κόστος. Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά
αυτοκίνητα, ίσως το μοναδικό τους μειονέκτημα (εάν εξαιρέσουμε το δίκτυο
φόρτισης και την αυτονομία, θέματα τα οποία λύνονται σιγά- σιγά) είναι η υψηλή
τιμή κτήσης σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα. Ε, και αυτό, αρχίζει να αλλάζει σταδιακά.

Η Nissan, ποντάρει πολλά στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, το LEAF, το οποίο αναμένεται και στη χώρα μας τον Μάιο και, καθώς δείχνει, επιχειρεί να το κάνει πιο προσιτό από τον ανταγωνισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, το Nissan LEAF κέρδισε ένα βραβείο, ίσως το σημαντικότερο στην “καριέρα” του, καθώς αναδείχθηκε αυτό με το χαμηλότερο κόστος κτήσης στην κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων για την 5ετία.

Το βραβείο Kelley Book (KBB.com) Κόστους Κτήσης στην 5ετία, που δόθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Σικάγο, αναδεικνύει τα νέα οχήματα και τις μάρκες με το χαμηλότερο προβλεπόμενο κόστος ιδιοκτησίας. Αυτό, προκύπτει από τη βάση δεδομένων του Kelley Blue Book, για νέα αυτοκίνητα και για την αρχική πενταετή περίοδο ιδιοκτησίας. Το ΚΒΒ, λαμβάνει υπόψη την απόσβεση, το εκτιμώμενο κόστος καυσίμων, τα έξοδα χρηματοδότησης και ασφάλισης, τα έξοδα συντήρησης και επισκευής, όπως και τα τέλη κυκλοφορίας για όλα τα νέα μοντέλα, κατά την αρχική πενταετία περίοδο ιδιοκτησίας τους.

Το καινούριο LEAF, πάντως μπορεί να… φροντίζει την τσέπη του ιδιοκτήτη του, αλλά δεν του στερεί γι’ αυτά που εξοικονομεί. Αντιθέτως, έρχεται με σημαντικές αναβαθμίσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο με νέο, δυναμικό στυλ, προηγμένες τεχνολογίες και σύστημα μετάδοσης κίνησης υψηλότερης απόδοσης, το οποίο έχει αυξήσει σημαντικά τόσο την εμβέλεια, όσο και την ισχύ (εδώ να επισημάνουμε ότι η NISMO έχει ετοιμάσει το δικό της, “περιποιημένο” LEAF).

Το  LEAF του 2018 είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Nissan στην Ευρώπη που διαθέτει την αυτόνομη τεχνολογία ProPILOT  καθώς και το e-Pedal, το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς να ξεκινούν, να επιταχύνουν, να επιβραδύνουν και να σταματούν,  απλά αυξάνοντας ή μειώνοντας την πίεση που ασκείται στο γκάζι.