Με τον 1,5 i-VTEC το νέο Honda Jazz

Το 2018 Honda Jazz, η τελευταία έκδοση του πρακτικού
και δημοφιλούς μικρού hatchback, εξακολουθεί να προσφέρει ένα μοναδικό μίγμα
ευρυχωρίας, ποιότητας και τεχνολογίας στην κατηγορία B.

Το νέο Jazz βασίζεται στην
επιτυχία των προκατόχων του. Το παγκόσμιο αυτοκίνητο, γνωστό και σαν ‘Fit’ σε
μερικές αγορές, έχει πουλήσει πάνω από
7 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο από το 2001
που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά.

Ενώ το νέο
μοντέλο διατηρεί την κλασική φόρμα ενός
Jazz, διαθέτει
ανανεωμένα, σπορ στιλιστικά στοιχεία, με πιο τολμηρή νέα φυσιογνωμία, έντονες
χαρακτηριστικές γραμμές και την προσθήκη μιας νέας έκδοσης Dynamic.

Το Jazz ενσαρκώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda, ‘man maximum,
machine minimum’. Αυτή στοχεύει στην επίτευξη μιας συμπαγούς αλλά αποδοτικής
διάταξης του εσωτερικού, με μεγιστοποίηση του χώρου των επιβατών και
ελαχιστοποίηση των εξωτερικών διαστάσεων.

Το Jazz μήκους 4m διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο που επιτρέπει
μεγαλύτερη ευρυχωρία και καινοτόμες χωροταξικές λύσεις
Honda.
Το σύστημα Magic Seats της Honda διασφαλίζει απαράμιλλη ευελιξία εσωτερικού και
άφθονους χώρους με ποικίλες διατάξεις για τη μεταφορά φορτίων και επιβατών.

Οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ποιότητα και προηγμένες τεχνολογίες
ασφάλειας και ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, καθώς και μεγαλύτερη οικονομία και
δυναμικότερη οδική συμπεριφορά.

Μαλακά, ποιοτικά υλικά και μελετημένη σχεδίαση εσωτερικού συνθέτουν ένα προηγμένο περιβάλλον που συμπληρώνεται από μία οθόνη αφής επτά
ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με το νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας
Honda Connect – ανάλογα με την έκδοση.

Το νέο Jazz διατίθεται με δύο
ισχυρούς και αποδοτικούς βενζινοκινητήρες – τον ήδη γνωστό 1.3
L i-VTEC (102 PS) της σειράς Earth Dreams
Technology της Honda, και ένα νέο 1.5 i-VTEC (130 PS). Ο τελευταίος,
προσφέρεται με το Jazz για πρώτη φορά στην Ευρώπη, σαν μία ισχυρότερη έκδοση
κινητήρα.

Ο συνδυασμός πολιτισμένης συμπεριφοράς, απόκρισης
και κρατήματος οφείλεται σε ένα άκαμπτο και ελαφρύ πλαίσιο και σε μία προηγμένη
ανάρτηση που έχει ρυθμιστεί  ειδικά για
τους Ευρωπαϊκούς δρόμους.

Όπως όλα τα νέα Honda που πωλούνται στην
Ευρώπη, το Jazz είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής
ασφάλειας, που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και
ασφαλέστερη, ανάμεσά τους το σύστημα City-Brake Active system (CTBA) της Honda
που βοηθά στην αποφυγή ή μείωση των επιπτώσεων συγκρούσεων με χαμηλή ταχύτητα.

 Η εφαρμογή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Honda ‘man maximum, machine minimum’ σημαίνει ότι το Jazz είναι ένα
συμπαγές και πολύ αποδοτικό όχημα. Μία ελαφριά πλατφόρμα χρησιμοποιεί
βελτιστοποιημένες χωροταξικές λύσεις που παρέχουν τους καλύτερους στην
κατηγορία χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ένα ρεζερβουάρ καυσίμου χαμηλού
προφίλ τοποθετείται κάτω από τα εμπρός καθίσματα και απελευθερώνει υποδαπέδιο
χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα. Έτσι επιτρέπεται η τοποθέτηση του καινοτόμου
συστήματος Magic Seats της Honda.

Με μακρύ μεταξόνιο αλλά συμπαγείς διαστάσεις, το Jazz είναι προικισμένο με μία πραγματικά ευρύχωρη καμπίνα επιβατών: οι
χώροι για τα πόδια, τους ώμους και το κεφάλι των εμπρός και πίσω επιβατών είναι
απαράμιλλοι στην κατηγορία.

Το Jazz προσφέρει επίσης κορυφαίο χώρο για αποσκευές. Η χωρητικότητά του
είναι 354 L (VDA) με τη στάνταρ διάταξη των πίσω καθισμάτων και 897 L (VDA)
όταν αυτά είναι αναδιπλωμένα. Επιπλέον, τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα
Magic Seats με τη βοήθεια τεσσάρων προγραμμάτων (modes) μεγιστοποιούν την
ευελιξία εσωτερικού.

Utility mode – η πλάτη του πίσω καθίσματος
αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, ενώ η βάση του καθίσματος χαμηλώνει στην περιοχή
των ποδιών των πίσω επιβατών δημιουργώντας ένα μεγάλο, επίπεδο πάτωμα 1.505 mm.

Tall mode – το εμπρός τμήμα της βάσης του πίσω
καθίσματος ανασηκώνεται προς τα πίσω και ασφαλίζει σε κάθετη θέση
διαμορφώνοντας ένα ύψος 1.280 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για να χωράνε
αντικείμενα μεγάλου ύψους πίσω από τα εμπρός καθίσματα.

Long mode – η πλάτη του καθίσματος του
συνοδηγού αναδιπλώνεται σε οριζόντια θέση, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων
αναδιπλώνονται προς τα εμπρός, διαμορφώνοντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά
φορτίων μήκους 2.480 mm.

Refresh mode – η πλάτη των εμπρός καθισμάτων
αναδιπλώνεται σε επίπεδη θέση στο ύψος της έδρας των πίσω καθισμάτων για τη
δημιουργία ενός ‘καναπέ’ μήκους 1.580 mm, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να
κάθονται πίσω και να απλώνουν τα πόδια τους μετά από ένα μεγάλο ταξίδι.

Με μία φαρδιά πίσω πόρτα
1.090
mm και χαμηλό ύψος φόρτωσης μόλις 605 mm, η πρόσβαση
στο χώρο αποσκευών είναι εύκολη, ενώ τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης επιτρέπουν την
ασφαλή μεταφορά των αντικειμένων.

 Βασισμένα στην ελαφριά,
αλλά άκαμπτη παγκόσμια πλατφόρμα, τα μοντέλα
Jazz για την
Ευρωπαϊκή αγορά έχουν ενισχυμένο αμάξωμα και ειδική ρύθμιση αναρτήσεων για την
Ευρώπη. Ο σχεδιασμός έγινε με γνώμονα τη μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης
σε συνήθεις Ευρωπαϊκούς δρόμους, ώστε τα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης να
λειτουργούν με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Ελαφριά
εξαρτήματα ανάρτησης – γόνατα
MacPherson μπροστά και
ημιάκαμπτος άξονας τύπου H πίσω – συνδυάζονται με το μακρύ μεταξόνιο για τη
διασφάλιση της οδηγικής ευστάθειας μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος.
Προηγμένα συστήματα αποσβεστήρων συμβάλλουν στην άνεση όλων των επιβατών και
μειώνουν τη μεταφορά των κραδασμών από το δρόμο στην καμπίνα, δημιουργώντας μία
αίσθηση άνεσης και ασφάλειας.

Η γεωμετρία
της εμπρός ανάρτησης με χαμηλό εμπρός κέντρο κλίσεων, βοηθά ώστε η απόκριση του
Jazz να είναι πιο ακριβής, φυσική και ευέλικτη στις
στροφές. Στην αίσθηση αυξημένης ευελιξίας συντελεί το σύστημα διεύθυνσης με
ηλεκτρική υποβοήθηση, που παρέχει ακριβή πληροφόρηση (feedback) στον οδηγό.

Η αίσθηση ευελιξίας σε συνδυασμό με την βελτιστοποιημένη σταθερότητα αυξάνονται περαιτέρω με το σύστημα Agile Handling Assist (ΑΗΑ) της Honda. Το AHA είναι μία ακόμα προηγμένη τεχνολογία που βελτιώνει τη δυναμική
ευστάθεια του οχήματος, κυρίως σε απότομους ελιγμούς ή σε υψηλά πλευρικά
φορτία, όπως κατά τη διάρκεια ελιγμών έκτακτης ανάγκης.

Το Agile Handling Assist λειτουργεί μέσω του συστήματος Vehicle Stability
Assist (VSA) και εφαρμόζει ελαφρά πίεση πέδησης, μη αντιληπτή από τον οδηγό,
στους εσωτερικούς τροχούς όταν στρίβει το τιμόνι. Έτσι επιτυγχάνεται αυξημένη
απόκριση του οχήματος και ευστάθεια και πιο ικανοποιητική οδηγική εμπειρία.

Δυναμική και αξιόπιστη ακινητοποίηση προσφέρει ένα νέο σύστημα
δισκόφρενων με εμπρός αεριζόμενους δίσκους 262
mm και
συμπαγείς δίσκους 239 mm πίσω. Ηλεκτρονικά βοηθήματα που αυξάνουν την ισχύ
πέδησης και βελτιώνουν την ευστάθεια περιλαμβάνουν: Anti-Lock Braking System
(ABS), Electronic Brakeforce Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Vehicle
Stablity Assist (VSA) και Hill Start Assist (HSA).

Η συνολική προσέγγιση της Honda
στη διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH ελαχιστοποιεί τους θορύβους από τον
κινητήρα, το δρόμο και τον αέρα. Το ταμπλό, μειώνει τις λεγόμενες ‘διαδρομές
θορύβου’, με τα κενά στην ηχομόνωση να έχουν μειωθεί στο απόλυτο ελάχιστο. Το
τιμόνι φέρει αερόσακο SRS που λειτουργεί σαν δυναμικός αποσβεστήρας, μειώνοντας
τους μικροκραδασμούς στο τιμόνι.

Αεροδυναμικές ποδιές κάτω από το
αμάξωμα μειώνουν το θόρυβο από τη ροή του αέρα περιορίζοντας παράλληλα την
αεροδυναμική αντίσταση. Σαν αποτέλεσμα των μέτρων που έλαβε η ομάδα μηχανικών
της
Honda, το Jazz  αποπνέει μία αίσθηση προηγμένης ποιότητας,
αξιοπιστίας και βελτιωμένης δυναμικής συμπεριφοράς.

   

Το νέο Jazz διατίθεται με
βενζινοκινητήρα 1.5 L i-VTEC για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Συνδυάζοντας υψηλή
απόδοση με χαμηλή κατανάλωση, ο κινητήρας αποδίδει 130 PS (96 kW) στις 6.600
rpm και μέγιστη ροπή 155 Nm στις 4.600 rpm.

Ο
βενζινοκινητήρας 1.5
i-VTEC της Honda πληροί τις αυστηρές
προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, και πετυχαίνει κατανάλωση 5,4l/100km και
εκπομπές CO
2 από 124g/km – όταν συνδυάζεται με το προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο
CVT. 

Το νέο Jazz επιταχύνει από 0
στα 100 km/h σε 8,7 δεύτερα (μηχανικό κιβώτιο) και 10,0 δεύτερα (CVT). Το
σύστημα CVT έχει αναβαθμιστεί για να προσφέρει πιο γραμμική και άμεση απόκριση
κατά την επιτάχυνση.

Οι τεχνολογίες της Honda VTEC (Variable Timing and Lift
Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control) συνδυάζονται με άμεσο
ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα
εμβόλων προς όφελος της ισχύος και της απόδοσης. Εξοικονόμηση βάρους στον 1.5
i-VTEC επιτυγχάνεται με τη μείωση του βάρους του στροφάλου και την υιοθέτηση
ανεξάρτητων κουζινέτων.

Ο
βενζινοκινητήρας 1.3
i-VTEC 102 PS (75 kW) θα
εξακολουθήσει να διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις του Jazz, εκτός από τη νέα
έκδοση Dynamic. Η μέγιστη ροπή είναι 123 Nm στις 5.000 rpm.

Ο
βενζινοκινητήρας 1.3
i-VTEC χρησιμοποιεί σύστημα
επανακυκλοφορίας  καυσαερίων EGR (exhaust
gas recirculation) υψηλής ροής με σύστημα ψύξης και ηλεκτρονικό έλεγχο του
εκκεντροφόρου μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) που βελτιστοποιεί το χρονισμό
των βαλβίδων εισαγωγής ακόμα και με κρύο κινητήρα. Για βελτίωση της θερμικής
απόδοσης, η αναλογία συμπίεσης είναι 13.5:1.

Οι εκπομπές CO2 του κινητήρα 1.3
i-VTEC ξεκινούν από 106 g/km, ενώ η κατανάλωση είναι 61,4 mpg στο μικτό κύκλο
(CVT).

Και για τους
δύο βενζινοκινητήρες, δύο ειδικά προγράμματα ελέγχου για το κιβώτιο
CVT παρέχουν υποστήριξη στον οδηγό ανάλογα με τις συνθήκες:
Πρόκειται για το
Early Downshift During Braking (EDDB) και
το σύστημα ‘Fast Off’.

Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί το φρένο κινητήρα
για υποστήριξη του οδηγού. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει μία επιβράδυνση,
κατηφόρα ή στροφή μέσω του συστήματος πέδησης, το EDDB αυτόματα αυξάνει τις
στροφές για αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Στη συνέχεια αυτό επιτρέπει
ταχεία ανάκτηση της ταχύτητας μετά την επιβράδυνση ή ταχεία επιτάχυνση μετά τη
στροφή.

Το Fast Off μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου και
διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για ενεργοποίηση του φρένου του σε
τέτοιες περιπτώσεις. Το σύστημα είναι προσαρμοσμένο στους Ευρωπαϊκούς
αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων και υψηλών ταχυτήτων. Για παράδειγμα, το
Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός ετοιμάζεται να προσπεράσει ένα προπορευόμενο
όχημα, αλλά δεν μπορεί να ολοκληρώσει τον ελιγμό εξ αιτίας κάποιου οχήματος στη
γειτονική λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το πεντάλ του γκαζιού
επιτρέποντας στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές
του κινητήρα, εν όψει της ολοκλήρωσης του ελιγμού προσπέρασης.

Το κιβώτιο CVT επιτρέπει τη
λειτουργία του κινητήρα στην πιο αποδοτική ζώνη του το περισσότερο διάστημα,
μεταβάλλοντας συνεχώς τη σχέση μετάδοσης αντί να ρυθμίζει το άνοιγμα της
πεταλούδας του γκαζιού. Με αυτόματο έλεγχο από το σύστημα διαχείρισης του
κινητήρα, το CVT επιλέγει τη βέλτιστη σχέση εντός των επτά προεπιλεγμένων
σχέσεων ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και την εντολή
του οδηγού.