Από το γκαράζ του σπιτιού του, αυτοκινητοβιομήχανος!

Η ιστορία του, μοιάζει με παραμύθι. Ξεκίνησε πειραματιζόμενος από το γκαράζ του σπιτιού του και, λίγο αργότερα, κατέληξε με μια αυτοκινητοβιομηχανία, το 10% της οποίας εξαγόρασε η Porsche. Ο Mate Rimac, ιδρυτής της Rimac, απέδειξε πολύ γρήγορα ότι ήρθε για να απασχολήσει στα σοβαρά τον κόσμο της αυτοκίνησης. 

Είναι 2009. Στο μυαλό του 20χρονου (!) Mate Rimac, έχει "κολλήσει" μια ιδέα. Ένα όραμα: Να κατασκευάσει το πρώτο ηλεκτρικό hypercar του πλανήτη. Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τότε να μοιάζουν βαρετά, άοσμα, λες και ήταν φτιαγμένα για να "σκοτώσουν" τα συναισθήματα των petrolheads, το εγχείρημα του Mate μοιάζει τρελό. Αρχίζει και δουλεύει στο γκαράζ του σπιτιού του, στη  Sveta Nedelja, στο Ζάγκρεμπ, στην Κροατία, από "λευκό χαρτί".


Ο Rimac έχει εγκαταστήσει ήδη την εταιρία του και πατεντάρει 24 κατασκευές ηλεκτρικών συστημάτων, καθώς τα απαραίτητα μέρη που χρειάζονται για τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού κινητήρα επιδόσεων δεν υπάρχουν στην αγορά. Ταυτόχρονα, τρέχει σε αγώνες, στην πατρίδα του, με μια BMW Σειρά 3 του 1984. Όταν, κατά τη διάρκεια του αγώνα "σπάει" το μοτέρ, του έρχεται η ιδέα να μετατρέψει την αγωνιστική BMW του σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μόνος του, καταφέρνει να βάλει κάτω από το καπό της ένα ηλεκτρικό μοτέρ 442 kW (601 PS ή 593 hp) και έτσι, δημιουργείται το πρώτο αυτοκίνητο δοκιμών της Rimac. Το συγκεκριμένο, σπάει πέντε ρεκόρ επιτάχυνσης (καταγεγραμμένα από τη FIA) τον Απρίλιο του 2011 και, δικαιολογημένα μετονομάζεται σε "Πράσινο Τέρας". 
H Rimac (BMW) e-M3, πιο γνωστή ως "Πράσινο Τέρας" (Green Monster)

Η συνέχεια, είναι αρκετά ευκολότερη για τον Mate. Αρκετοί ιδιοκτήτες BMW Σειρά 3 του ζητούν να κάνει στην Ε30 τους ό,τι έκανε και στη δική του, τα ΜΜΕ αρχίζουν να ασχολούνται μαζί του και οι πιθανοί επενδυτές να τον προσέχουν. Αρχίζουν να εισρέουν χρήματα στην εταιρεία του και ο ίδιος βάζει μπρος το φιλόδοξο project να εξελίξει ένα δικό του αυτοκίνητο. 
To Rimac Concept One

Το 2011, έχει "γεννηθεί" το Rimac Concept One, το οποίο κάνει ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Αρκετοί πελάτες εμφανίζονται για το μοντέλο, παρά την "τσουχτερή" τιμή των 980.000 δολαρίων και, τελικά, το 2013, παράγονται οκτώ κομμάτια. Για την ιστορία, το COne δεν είναι καθόλου αμελητέο. Με σασί από ανθρακονήματα, τέσσερα μοτέρ (ένα σε κάθε τροχό), ιπποδύναμη 1.224 ίππων, χειροποίητο εσωτερικό και εκρηκτικές επιδόσεις, γίνεται με το "καλημέρα", όνειρο σχεδόν κάθε petrolhead. Γιατί, ποιος δεν θέλει ένα hypercar που κάνει το σπριντ στα 100 χ.α.ω. από στάση σε μόλις 2,6 δευτερόλεπτα, το 0-200 σε 6,2 δεύτερα και τελικιάζει στα 350 χ.α.ω. (ηλεκτρονικά περιορισμένα!); Η αυτονομία του, από φόρτιση σε φόρτιση, είναι λίγο παραπάνω από 300 χιλιόμετρα. 
To Rimac Concept 2

Τα χρόνια περνούν, παρουσιάζονται και άλλα μοντέλα. Πρόσφατα, Rimac παρουσίασε πρόσφατα την τελευταία έκδοση του ηλεκτρικού hypercar που κατασκεύασε, του "C Two", στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2018. Το διθέσιο αυτό αυτοκίνητο παράγει περίπου 2.000 ίππους, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 412 χλμ./ώρα. Έχει αυτονομία 650 χλμ. (κύκλος NEDC), ενώ η μπαταρία του φορτίζεται κατά 80% σε 30 λεπτά, με τη χρήση ενός συστήματος ταχυφόρτισης 250 kW. Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει και κατασκευάζει συστήματα μετάδοσης ισχύος ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων, καθώς και αντίστοιχες μπαταρίες.

Και, η μεγάλη αναγνώριση, έρχεται πριν από λίγες μέρες. Η Porsche AG προχώρησε στην απόκτηση μειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας τεχνολογίας και ηλεκτρικών sport αυτοκινήτων Rimac Automobili που αναπτύσσει και κατασκευάζει εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και ηλεκτρικά super sport αυτοκίνητα. Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης, η Porsche μας λέει πως επιδιώκει να οικοδομήσει μια αναπτυξιακή σχέση συνεργασίας με τη νέα εταιρεία.

O Oliver Blume, Πρόεδρος ΔΣ στην Porsche AG, με τον Mate Rimac

"Εξελίσσοντας αμιγώς ηλεκτρικά διθέσια super sport αυτοκίνητα, όπως το "Concept One" ή το "C Two", καθώς και βασικά συστήματα οχημάτων, η Rimac επέδειξε με εντυπωσιακό τρόπο τις ικανότητές της στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας", δήλωσε ο Lutz Meschke, Αναπληρωτής Πρόεδρος και Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου με αρμοδιότητα τους τομείς των Χρηματοδοτήσεων και της Πληροφορικής στην Porsche. Προσέθεσε δε τα εξής: "Πιστεύουμε ότι οι ιδέες και οι προσεγγίσεις της Rimac έχουν να προσφέρουν πάρα πολλά στο μέλλον, και γι' αυτό ελπίζουμε να ξεκινήσουμε μια στενή συνεργασία μαζί της, η οποία θα έχει τη μορφή μιας σύμπραξης με αναπτυξιακό χαρακτήρα."

Η ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία που εδρεύει στο Ζάγκρεμπ απασχολεί συνολικά 400 περίπου εργαζομένους. Το ενδιαφέρον της Rimac επικεντρώνεται κυρίως στην τεχνολογία μπαταριών υψηλής τάξης, τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης ισχύος και την ανάπτυξη ψηφιακών διεπαφών ανθρώπου-μηχανής (HMI). Η Rimac επίσης εξελίσσει και παράγει ηλεκτρικά ποδήματα μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Geyp Bikes, η οποία ιδρύθηκε το 2013. 

"Η συνεργασία αυτή αποτελεί πλέον ένα σημαντικό βήμα για τη Rimac και την προσπάθειά της να γίνει προμηθευτής επιλογής στον τομέα των εξαρτημάτων και συστημάτων του κλάδου της ηλεκτροκίνησης και της συνδεσιμότητας, καθώς και στον συναρπαστικό τομέα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού", δήλωσε ο Mate Rimac, CEO της εταιρείας Rimac.