Η τεχνολογία που κρύβει το Honda CR-V

Προϊόν ενός ολοκληρωμένου, νέου προγράμματος σχεδίασης και μηχανολογίας, το νέο Honda CR-V, το οποίο αναμένεται στην Ευρώπη το ερχόμενο φθινόπωρο, διαθέτει το ισχυρότερο και πιο προηγμένο πλαίσιο στην ιστορία του μοντέλου. Μία χαμηλής αδράνειας, άκαμπτη πλατφόρμα είναι αποτέλεσμα της νέας δομής αμαξώματος που χρησιμοποιεί προηγμένα, ελαφριά και υψηλής ενδοτικότητας υλικά.

Το CR-V έχει ρυθμιστεί ώστε όχι μόνο να πληροί τα Ευρωπαϊκά πρότυπα αλλά και να  εντυπωσιάζει τους οδηγούς με τις εκπληκτικές επιδόσεις του, παρέχοντας αυτοπεποίθηση και άνεση, αισθητές ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. 

Το Σύστημα Real Time AWD υπόσχεται πιο δυναμικές επιδόσεις στις στροφές, και παρέχει υποβοήθηση σε ανηφόρες, ενώ τα νέα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης εξασφαλίζουν άριστη δυναμική συμπεριφορά, με την υποστήριξη των κορυφαίων συστημάτων ενεργητικής & παθητικής ασφάλειας της Honda.



Προηγμένες διαδικασίες μεταλλουργίας και κατασκευής

Ατσάλι υπερυψηλής αντοχής νέας γενιάς, πρεσαριστό εν θερμώ, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο νέο CR-V, αποτελώντας το 9% του πλαισίου του νέου μοντέλου, αυξάνοντας την αντοχή σε περιοχές που καταπονούνται περισσότερο σε μία σύγκρουση, και παράλληλα μειώνοντας το συνολικό βάρος του πλαισίου. 

Η συνδυασμένη χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής 780 MPa, 980 MPa και 1500 MPa αποτελεί το 36% στο νέο CR-V, συγκριτικά με το 10% του προηγούμενου αυτοκινήτου. Αυτός ο συνδυασμός ανώτερων υλικών με προηγμένες μηχανολογικές διαδικασίες έχει σαν αποτέλεσμα μία αύξηση 35% στην αντοχή στην κάμψη και 25% στη στρεπτική ακαμψία.

Η διαδικασία συναρμολόγησης του αμαξώματος εμπεριέχει μία πρωτοποριακή και άκρως αποδοτική τεχνική συγκόλλησης, ενώ ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτα, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο, και μετά οι συγκολλήσεις. Αυτή η τεχνολογία παραγωγής διαφέρει από τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης πλαισίου και συμβάλλει αποφασιστικά στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.

Δυναμική συμπεριφορά και άνεση 

Η νέα ανάρτηση συμπληρώνει την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος, συμβάλλοντας στην πιο οδηγοκεντρική δυναμική συμπεριφορά στην ιστορία του CR-V. Η οδηγική άνεση βελτιώνεται συγκριτικά με του προηγούμενου μοντέλου, με νέο μηχανικό σετάρισμα, συμβατό με όλες τις εδαφικές συνθήκες. 

Εμπρός ανάρτηση γονάτων MacPherson με κάτω βραχίονες παρέχει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική συμπεριφορά και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη ενδοτικότητα, ενώ μία νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πετυχαίνει αυξημένη ευστάθεια για προβλέψιμη συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες, ανώτερη οδηγική άνεση και πιο γραμμική συμπεριφορά σε συνδυασμό με Electric Power Steering. 

Το σύστημα διεύθυνσης είναι μία κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και ηλεκτρική υποβοήθηση με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, η οποία στη συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή έκδοση CR-V είναι ειδικά ρυθμισμένη για να προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση (feedback), βελτιωμένη γραμμικότητα, ομαλότητα και ακρίβεια.

Μια συμπαγής πίσω αντιστρεπτική δοκός βελτιώνει τις εισόδους στις στροφές και μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ ένα υποπλαίσιο που εδράζεται σε ελαστικά σαϊλενμπλόκ βελτιώνει την ηχομόνωση σε σχέση με το προηγούμενο CR-V. Υδραυλικά σαϊλενμπλόκ ανάρτησης που συνήθως συναντώνται σε οχήματα της πολυτελούς κατηγορίας, τοποθετούνται μπροστά και πίσω, με αποτέλεσμα καλύτερη απομόνωση θορύβων και βελτιωμένο έλεγχο κραδασμών.

Agile Handling Assist (AHA) και σύστημα Real Time AWD 
Το Agile Handling Assist (AHA) της Honda τοποθετείται στο CR-V για πρώτη φορά. Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας έχει ρυθμιστεί ειδικά για την Ευρώπη, με γνώμονα τις συνήθεις εδαφικές συνθήκες και τα στυλ οδήγησης. Απαντά στις κινήσεις του τιμονιού με έξυπνη, διακριτική υποβοήθηση για πρόσθετη ασφάλεια και πιο ομαλή, πιο προβλέψιμη συμπεριφορά όπως στρίψιμο και αλλαγή λωρίδας σε roundabouts, σε χαμηλές και υψηλές ταχύτητες.

Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda –  ‘Real Time AWD με Intelligent Control System™’ – διατίθεται προαιρετικά για το νέο CR-V. Ενημερώσεις λογισμικού στο σύστημα AWD επιτρέπουν την κατανομή μέχρι του 60% της ροπής στους πίσω τροχούς όταν χρειάζεται, κυρίως σε ανηφόρα. Ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί την κατανομή ροπής μέσω μιας ένδειξης στο ταμπλό. Μετά από αναθεώρηση των ρυθμίσεων, το σύστημα προσφέρει επίσης πιο δυναμική συμπεριφορά στο στρίψιμο μέσω feedback από τους αισθητήρες περιστροφής αμαξώματος (yaw rate) και διεύθυνσης.

Χαρακτηριστικά ασφάλειας 

Όπως σε όλα τα μοντέλα Honda, η πλατφόρμα του νέου CR-V ενσωματώνει την επόμενη γενιά δομής αμαξώματος ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), που χρησιμοποιεί ένα συνδεδεμένο δίκτυο εμπρός πλαισίων για την απόσβεση και διάχυση της ενέργειας που εκλύεται σε μία μετωπική σύγκρουση. Το σύστημα της Honda έχει σχεδιαστεί με γνώμονα όχι μόνο την ‘αυτοπροστασία’ αλλά και την ελαχιστοποίηση των ζημιών σε άλλα οχήματα σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης μέσω ‘μηχανολογικής συμβατότητας’  που απορροφά την ενέργεια κρούσης και τη διαχέει μέσα από πολλαπλές διαδρομές απόσβεσης φορτίου σε όλο το κλωβό επιβατών του αυτοκινήτου.

Το σύστημα παθητικής ασφάλειας ACE™ συμπληρώνεται στο νέο CR-V με τη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda Sensing®, που τοποθετείται σε όλες τις εκδόσεις και περιλαμβάνει Lane Keeping Assist, Adaptive Cruise Control, Forward Collision Warning και Collision Mitigation Braking System.

Οι πρώτες παραδόσεις του νέου Honda CR-V στην Ευρώπη αναμένονται το φθινόπωρο του 2018, με ένα βενζινοκινητήρα 1.5L VTEC TURBO να διατίθεται από το λανσάρισμα, και υβριδικά μοντέλα να ακολουθούν στις αρχές του 2019.