Όλα τα μοντέλα από το Paris Motor Show

Το Paris Motor Show 2018, το οποίο έχει ανοίξει τις πύλες του μέχρι τις 14 Οκτωβρίου, είναι ένα από τα σημαντικότερα σαλόνια αυτοκινήτου ever. Όχι για την πληθώρα των μοντέλων που παρουσιάζονται, αλλά κυρίως για το γεγονός ότι εκεί, ρίχνουμε μια ματιά στο μέλλον της αυτοκίνησης, το οποίο έρχεται γρήγορα. Πολύ γρήγορα...

Όπως εύκολα μπορεί να... φανταστεί κανείς, εκτός από τα supercars, η προσοχή στρέφεται στη νέα τεχνολογία των αυτοκινήτων, η οποία υιοθετείται από το 99% των αυτοκινητοβιομηχανιών. Πέρα από τα gadgets και τις διευκολύνσεις οδηγού και επιβατών, η κύρια τεχνολογία την οποία βλέπουμε να επελαύνει, ειναι η ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε, οι κορυφαίοι κατασκευαστές του πλανήτη, έχουν ήδη στραφεί, ή σχεδιάζουν τη στροφή τους προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ανεξαρτήτως αυτού, ας δούμε τα σημαντικότερα μοντέλα που παρουσιάζονται στο show του Παρισιού.  


Tesla  

H Tesla του "πολύ" Elon Musk, εν μέσω της κόντρας με την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για το tweet του επικεφαλή της (ότι θα βγει από το Χρηματιστήριο) που της κόστισε 20+20 εκατ. δολάρια σε πρόστιμο και "ξήλωμα" του Musk από τη θέση του CEO και εν μέσω πολλών επικρίσεων, προχωρά ακάθεκτη. Παρουσιάζει στο ευρωπαϊκό έδαφος το Model 3, το οποίο πουλάει σαν τρελό στις ΗΠΑ και ευελπιστεί να "ηλεκτρίσει" και την Ευρώπη.

BMW

Το περίπτερο της BMW είχε πολύ ενδιαφέρον φέτος. Η ολοκαίνουρια σειρά 3 είναι το big story που βασίζεται στη νέα, ελαφρά πλατφόρμα CLAR, η οποία επιτρέπει τη χρήση κινητήρων νέας γενιάς και εναλλακτικών λύσεων. Έτσι, δεν αποκλείεται και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση της Σειράς 3. Για την πλέον δημοφιλή, "παραδοσιακά", Σειρά της βαυαρικής μάρκας στην Ελλάδα, μια full electric έκδοσή της, ενδεχομένως να είναι... ό,τι πρέπει. 

Πέραν αυτών, η BMW μας ανακοίνωσε ότι έρχεται το i4, που θα συμπληρώσει το "κενό" μεταξύ του "μικρού" i3 και του "μεγάλου" i8. Επίσης, είδαμε τη νέα Χ5, ενώ για πρώτη φορά το κοινό απολαμβάνει από κοντά ένα από τα πλέον αναμενόμενα νέα μοντέλα του πλανήτη, τη Ζ4. 

Porsche

Ένα από τα κορυφαία αστέρια της έκθεσης είναι η 911 Speedster. Επιτέλους, το ποθητό μοντέλο της γερμανικής μάρκας, θα βγει στην παραγωγή! Έστω και το μοντέλο των 500 ίππων, θα το πάρουν στα χέρια τους μόλις 1948 τυχεροί. Ο αριθμός της περιορισμένης παραγωγής είναι σαφές tribute στη Speedster του 1948.

Μαζί με τη Speedster, είδαμε και τη νέα Macan, η οποία έχει υποστεί διακριτικό facelift και έχει νέο σύστημα infotainment.  οποία Macan πλέον δεν θα διατίθεται σε diesel, αλλά με δύο εξακύλινδρους βενζίνης. 


Bugatti 

Οι διασημότερες Bugatti προκαλούν δέος (και) επειδή ξεπερνούν το φράγμα των 400 χ.α.ω. Αυτή, δεν το ξεπερνά, αλλά είναι η διασημότερη. Και η ακριβότερη. Σαράντα τυχεροί μεγιστάνες πλήρωσαν από 5 εκατομμύρια ευρώ έκαστος για να αποκτήσουν το μοντέλο που φέρει το όνομα του θρυλικού Γάλλου οδηγού Alberto Divo, νικητή του Targa Florio (το 1928 και το 1929 με μια Bugatti Type 35). 

Η Divo, η οποία "κουβαλάει" κορυφαία τεχνολογία πάνω της, ώστε να πατάει καλά και να είναι γρηγορότερη από τις "αδελφές" της στην πίστα, Divo φοράει έναν 8λιτρο, τετράτουρμπο W16, απόδοσης 1479 ίππων και κάνει το σπριντ του 0-100 χ.α.ω. σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα. Η τελική της περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 379 χ.α.ω.


Ferrari 

Η Ferrari έχει πολλά ποθητά μοντέλα. Είναι ιεροσυλία να πει κανείς ότι η Monza είναι ένα από τα κορυφαία σε... ποθητότητα; Μόλις 500 Monza θα παράγουν οι Ιταλοί, με price tag 3 εκατομμυρίων ευρώ και μόλις 499 είναι οι τυχεροί που θα την αγοράσουν και οι οποίοι έχουν προεπιλεγεί από τη Ferrari. Βέβαια, όπως μαθαίνουμε, η Monza δεν θα είναι road legal.  

Τη Monza την βλέπουμε στο Παρίσι, σε δύο εκδόσεις, την SP1 και SP2, με τον αριθμό στην κωδική ονομασία να αναφέρει τον αριθμό των θέσεων για το υπεραυτοκίνητο επιδόσεων που παράγει η Scuderia. Εμπνευσμένη από τις 166Μ, 750 Monza και με "ψύγματα" άλλων θρυλικών μοντέλων της εταιρείας. Η Monza, φοράει μια εξέλιξη του κινητήρα της 812 Superfast, έναν 6,5λιτρο V12 που παράγει 810 ίππους και 719 Nm ροπής. Κάνει το 0-100 χ.α.ω. σε 2,9 δευτερόλεπτα και το 0-200 σε 7,9, ενώ το βάρος είναι περιορισμένο στα 1520 κιλά.


Mercedes -Benz  

Η Mercedes- Benz έχει μια γιγαντιαία πληθώρα μοντέλων να παρουσιάσει, όμως στο Παρίσι, την έκθεση κλέβουν δύο. Το EQC, που είναι το πρώτο της ηλεκτρικό SUV μαζικής παραγωγής, αλλά και το απίθανο concept Vision EQ- Silver Arrow. 

Φυσικά, τα μάτια μας στρέφονται στο θεϊκό μονοθέσιο της γερμανικής μάρκας, το οποίο είναι μια σπουδή- ωδή στο W125 Silver Arrow του 1937. Μόνο που το τωρινό είναι ηλεκτροκίνητο, απόδοσης 735 ίππων και κάνει το σπριντ 0-100 σε λιγότερα από 2 δευτερόλεπτα. Το πλήρως λογικό concept είναι βαμμένο (το αυθεντικό δεν ήταν, για λόγους αεροδυναμικής) σε ασημί, έχει πληθώρα αεροδυναμικών βοηθημάτων (πχ έχει τους τροχούς καλυμμένους κατά το ήμισι) και φέρει επάνω του κορυφαία τεχνολογία. 

Για παράδειγμα, ο οδηγός κρατά στα χέρια του ένα τιμόνι με δερμάτινη στεφάνη και touchscreen (η Benz λέει ότι τα touchscreen τιμόνια είναι το μέλλον) και μπροστά του μια πανοραμική οθόνη, η οποία καλύπτει όλο το "ταμπλό". Σε αυτή την οθόνη, προβάλλεται 3D απεικόνιση του δρόμου, ενώ όταν είναι σε πίστα και κυνηγά χρόνο, ο οδηγός μπορεί να "φορτώσει" ghost car που θα κυνηγά!!!

Κατά τα λοιπά, η Mercedes-Benz παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV της, EQC, το οποίο θα χτυπήσει την αγορά σε μερικούς μήνες και, το οποίο, όπως εξήγησε ο επικεφαλής ηλεκτροκίνησης της Daimler, Jochen Hermann, κάνει τις βαρετές επισκέψεις στα βενζινάδικα παρελθόν. Ο ίδιος διαβεβαιώνει ότι το EQC είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να μην αφαιρεί από τους πελάτες την κλασική αίσθηση που δίνει μια Mercedes- Benz, ώστε να μην «ξενίσει» τους αγοραστές του. Στην έκθεση μάθαμε, επίσης, ότι η AMG θα "περιποιηθεί" τα ηλεκτρικά μοντέλα (που θα φέρουν την ονομασία EQ, λογότυπο σε μπλε χρώμα και διακριτικά σε ροζ χρυσό), ενώ είδαμε τη saloon έκδοση της νέας A-Class σε επίσημη πρώτη, την επόμενη γενιά της GLE και τη B-Class που ήταν εκεί για να φωνάξει ότι τα MPVs δεν έχουν πεθάνει. Και, αν αυτά δεν σου είναι αρκετά, οι Γερμανοί παρουσίασαν στο Παρίσι και τη νέα AMG A35...


Audi 

Η Audi μπορεί να παρουσιάζει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της που βγαίνει στην παραγωγή, αλλά το δικό μας βλέμμα πέφτει στην επίδειξη της τεχνολογίας της. Το PB 18 E-Tron concept είναι ένα φουτουριστικό shooting brake, το οποίο είναι πλήρως λειτουργικό και... ποθητό. Το μοντέλο φορά ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 671 ίππων, που το εκτοξεύουν στα πρώτα 100 χ.α.ω. σε στάση σε μόλις 2 δευτερόλεπτα. 

Αλλά αυτά, δεν είναι τα μόνα εντυπωσιακά που φέρει. Είναι το γεγονός ότι μπορεί να φορτίσει wireless σε μόλις 15 λεπτά σε 100% και, κυρίως, ότι μπορείς να μεταφέρει τη θέση του οδηγού όπου θέλεις. Δηλαδή είτε αριστερά (ή δεξιά), είτε να το μετατρέψεις σε μονοθέσιο, φέρνοντάς τη στο κέντρο. Πόσο φοβερό; 

Κατά τα λοιπά, η Audi παρουσίασε το E-tron το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό SUV που βγαίνει απευθείας στην παραγωγή, με τις παραγγελίες να αρχίζουν στο τέλος του έτους. Με τιμή 80.000 ευρώ, το e-tron φορά δύο ηλεκτροκινητήρες, απόδοσης 410 ίππων, που το στέλνουν στα πρώτα 100 χ.α.ω. από στάση σε 5,7 δευτερόλεπτα, έχει αυτονομία 500 χιλιομέτρων, ενώ με ένα έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, σε κάθε χιλιόμετρο που κινείται χωρίς πάτημα του γκαζιού, ανακτά ενέργεια για να κινηθεί άλλο ένα χιλιόμετρο! Στα τεχνολογικά highlights του, ξεχωρίζουν οι «ψηφιακοί καθρέφτες», οι οποίοι είναι κάμερες εκτός του αυτοκινήτου, που δείχνουν σε OLED οθόνες στον οδηγό, τι γίνεται πίσω του, η ηλεκτρική τετρακίνηση, αλλά και η ταχύτερη φόρτιση της αγοράς, σήμερα.

Η Audi μας παρουσίασε το νέο της SQ2, ένα νέο hot μικρό SUV που φορά το ίδιο μοτέρ με το VW Golf R και σύστημα τετρακίνησης που του επιτρέπει να κάνει το 0-100 σε 4,8 δευτερόλεπτα, αλλά και το φοβερό και τρομερό αγωνιστικό R8 LMS GT3.
  

Peugeot 

H Peugeot έπαιξε τα ρέστα της και... τρέλανε το σύμπαν στο φετινό σαλόνι του Παρισιού. Παίζοντας στην... έδρα της, η γαλλική εταιρεία παρουσίασε το πιο "καυτό" ίσως concept της χρονιάς. To E- legend, με την υιοθέτηση ενός ρεαλιστικού πλαισίου (4,65 μέτρα μήκος), αποτελεί μία προβολή στο μέλλον της αυτοκίνησης, το οποίο βασίζεται στην ενδογενή κομψότητα της Peugeot. Το PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT αποτελεί το τεχνολογικό μανιφέστο του οράματος της PEUGEOT για ένα αμιγώς ηλεκτρικό, παραμετροποιήσιμο, ηλεκτρονικά συνδεδεμένο, αυτόνομο όχημα. Το στυλ του επανερμηνεύει τις βασικές θεματικές του 504 Coupe με ένα ελαφρύ, αθλητικό, αισθησιακό τρόπο. 

Στο... ζουμί, το e- legend έχει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 456 ίππων που το εκτοξεύει στα πρώτα 100 χ.α.ω. σε μόλις 4 δευτερόλεπτα και έχει 4 δυνατότητες οδήγησης: 2 αυτόνομες (στις οποίες το τιμόνι αφαιρείται!) και 2 χειροκίνητες, με την επιλογή πάντα να εξαρτάται από τον οδηγό. Η πλήρης ενσωμάτωση στο εσωτερικό της καμπίνας οφείλεται στο σύστημα FOCAL® (ακουστική, 49’’ ψηφιακή οθόνη καμπυλωμένη προς τους επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να παρακολουθήσουν ταινίες, περιεχόμενο πολυμέσων ή ακόμα και ένα πλάνο του δρόμου, ανάλογα με τον επιλεγμένο τρόπο οδήγησης). Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ζεστά, συνδυάζοντας βελούδο με ξύλο, για να αντισταθμίσουν την αφοσίωση στο ψηφιακό μέλλον.


Δίπλα στο μήκους 12,5 μέτρων και πλάτους 4,8 μέτρων γλυπτό ενός ασημένιου λιονταριού (για να γιορτάσει τα 160 χρόνια του εμβλήματος) δεν υπάρχει μόνο το e-LEGEND. Υπάρχουν και τα άλλα μεγάλα νέα. Για παράδειγμα, το πρώτο τετρακίνητο SUV της γαλλικής μάρκας! 

Από το φθινόπωρο του 2019, το 3008, το 508 και το 508 SW, θα προσφέρονται με τη νέα σειρά κινητήρων Hybrid και Hybrid4 που δίνουν την ευχέρεια τετρακίνησης. Με τη χρήση και ηλεκτροκινητήρων, τα μοντέλα της Peugeot θα έχουν απόδοση 225 ως 300 ίππων, ρυθμίσεις για sport οδήγηση, πόλη, και off road, ενώ θα υπάρχει και επιλογή για κίνηση στους δύο, ή τους τέσσερις τροχούς. 

Η γαλλική μάρκα, μεταξύ άλλων παρουσίασε και το 208 WRX, 560 ίππων, για το FIA World Rallycross Championship, παρουσία του Sebastian Loeb.  
  

Renault 

Αν και στη Renault, όλοι έψαχναν το φοβερό και τρομερό, άρτι αφιχθέν Megane RS, αναρωτώμενοι τι χρόνο θα κάνει στο Nurburgring και αν θα ξαναπάρει το "σκήπτρο" του ταχύτερου προσθιοκίνητου του πλανήτη, η γαλλική εταιρεία είχε ετοιμάσει μια άλλη έκπληξη. 

Το όνομά του concept που μας παρουσίασε, είναι EZ- Ultimo και, επί της ουσίας είναι το όραμά της για είσοδο στα luxury cars του μέλλοντος. Γιατί, δεν είναι μόνο ότι ενσωματώνει εφαρμογή αυτόνομης οδήγησης (αποκλειστικά) και ηλεκτροκίνησης, αλλά ότι διαθέτει την πολυτέλεια της πρώτης θέσης σε αεροσκάφος. Καναπές και πολυθρόνα, γραφείο, μαρμάρινοι (!!!) πάγκοι, μπαρ, ξύλινες επενδύσεις και πλαϊνές ηλεκτρονικά συρόμενες πόρτες, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του…

Η Renault αποκάλυψε επίσης τα πλάνα της υβριδικές εκδόσεις των Clio, Captur και Megane, το facelifted Kadjar και ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με την ονομασία K-ZE που θα το δούμε να πωλείται στις αρχές του 2020. Λίγο πιο δίπλα, είδαμε και το περίπτερο της Alpine, με το Α110, που είναι τόσο επικό, που δεν χρειάζονται λόγια.


Infinity  

Το Project Black S της Infinity, το έχουμε δει ξανά, αφού έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2017. Αυτή τη φορά όμως, στο Παρίσι, είδαμε και τι φορά "κάτω από το καπό". Με μια μίξη ενός 3λιτρου twin turbo V6 και ενός, εμπνευσμένου από τη Formula 1, υβριδικού συστήματος, η απόδοση φτάνει τους 563 ίππους. 

Το υβριδικό κουπέ επιδόσεων κάνει το σπριντ στα 100 κάτω από τα 4 δευτερόλεπτα και, προς το παρόν, δεν υπάρχει σκέψη παραγωγής του. Ωστόσο, η Infinity αφήνει να εννοηθεί ότι θα δούμε κάτι παρόμοιο στο άμεσο μέλλον. Η συμμαχία Renault- Nissan (+ Mitsubishi) μόνο θετικά αποτελέσματα έχει...


Hyndai  

Η κορεάτικη μάρκα έκανε όλο τον κόσμο να παραμιλάει, παρουσιάζοντας την πρώτη της προσπάθεια στα hot hatches, οπότε τώρα προχωρά ένα βήμα παραπέρα. Με την επιτυχία που έχει το i30 N, τα νέα ότι ο Albert Biermann και το τμήμα N performance της Hyundai έκαναν τα μαγικά τους και στην έκδοση Fastback, προκαλούν ενθουσιασμό. 


Όπως και το hatch, έτσι και i30 Fastback N έρχεται σε δύο εκδόσεις τη "μικρή" των 248 ίππων και την ισχυρότερη των 272, Performance. Δίπλα από το i30 Fastback N, υπάρχει το i30 N Option, με το οποίο κάνουμε preview σε μια γκάμα από 25 αξεσουάρ για το επόμενό σου i30N, ανάμεσά τους και μια τεράστια ανθρακονημάτινη αεροτομή. Ν(αι)! 


Honda

Η Honda, στο Παρίσι παρουσιάζει το υβριδικό CR-V με το ολοκαίνουριο twin motor Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD). Το υβριδικό CR-V χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ και έναν 2λιτρο τετρακύλινδρο βενζίνης, που παράγουν συνδυαστικά 181bhp και 315Nm ροπής. 


DS

Η γαλλική DS πρόσθεσε ένα δεύτερο SUV στη γκάμα της. Αυτό, έκανε ντεμπούτο στο show του Παρισιού, όπου μας ενημέρωσαν ότι ονομάζεται DS 3 Crossback. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της PSA, CMP και είναι ήδη έτοιμο να... ηλεκτροδοτηθεί, καθώς το E-Tense θα ακολουθήσει τις βενζινοκίνητες και diese εκδόσεις, αργότερα στο 2019.

Στο Παρίσι είδαμε και την plug-in hybrid εκδοχή του κορυφαίου SUV της μάρκας, DS 7 Crossback.



Citroen

Με την PSA να έχει το... σάκο της γεμάτο με SUVs, η Citroen δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός σχεδίου. Η γαλλική μάρκα λοιπόν μας έδωσε... subliminal μήνυμα με το C5 Aircross Hybrid Concept στο Παρίσι. Γιατί, εμμέσως, μας είπε ότι οι PHEV βερσίον των Peugeot 3008 και DS 7 Crossback δεν θα είναι οι μόνες επιλογές, καθώς ετοιμάζει το νέο υβριδικό C5 Aircross SUV, αλλά δεν είναι ακόμα έτοιμη να αποκαλύψει το τελικό μοντέλο. 


Suzuki

Η Suzuki είχε στο Παρίσι όλη τη γκάμα των μοντέλων της, με τους κινητήρες και το νέο mild hybrid σύστημα που χρησιμοποιεί, αναπόφευκτα όμως, όλα τα βλέμματα έπεφταν σε δύο: Το πρώτο, είναι το καινούριο Swift Sport, που υιοθετεί τη λύση του turbo, σε μια πολύ ελαφρά πλατφόρμα, η οποία δεν ξεπερνά τον τόνο. 

Το δεύτερο, είναι η μεγάλη έκπληξη που έφερε στον κόσμο η Suzuki, με το φοβερό και τρομερό Jimny, με τις ρετρό καταβολές και σχεδίαση και τον off road dedicated χαρακτήρα του. Και, αφού οι εκτός δρόμου ικανότητες του Jimny έχουν γίνει... θρυλικές, η ιαπωνική μάρκα παρουσίασε και το νέο Suzuki Vitara AllGrip. 


Skoda

Η Skoda έδειξε στο Παρίσι ότι όσα έχει κατακτήσει μέχρι σήμερα δεν... της είναι τίποτα. Έτσι, μας παρουσίασε το Vision RS, ένα hatchback που (ελπίζουμε ότι) θα δούμε να κοσμεί τη γκάμα της, αλλά και το Kodiaq vRS, με το οποίο μας έκανε σαφές ότι σύντομα θα μπει δυναμικά στον χώρο των hot SUVs. 

Γενικά, αν η Skoda έχει... γοητεύσει κόσμο και κοσμάκη και σαρώνει στις πωλήσεις, δείχνει ότι τα επόμενα χρόνια είναι αποφασισμένη να πρωταγωνιστήσει σε όλα τα επίπεδα.