Τι αλλάζει στην 8η γενιά της Porsche 911

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Αντζελες του 2018, η Porsche παρουσίασε την ανανεωμένη και πλέον στην 8η γενιά της, 911. Πρόκειται αναμφισβήτητα για το πιο σημαντικό και διαχρονικό μοντέλο της εταιρείας, το οποίο φέρει έναν δικό του «μύθο». Γιατί λοιπόν δεν το παρουσίασε στη Γενεύη που είναι και Ευρώπη; 

Γράφει ο Αλέξανδρος Φερτάκης

Ο λόγος που η Porsche επέλεξε τη συγκεκριμένη έκθεση είναι αφενός επειδή 1 στις 3 911 που πωλούνται πλέον, είναι από την αγορά των ΗΠΑ και αφετέρου επειδή η Καλιφόρνια, είναι η πολιτεία της τεχνολογίας και των νέων καινοτομιών. Αυτό που θέλει να τονίσει η Porsche, είναι πως η 911 φέρει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την έχουν κάνει διαχρονικά ένα από τα καλύτερα sports car της αγοράς, αλλά πως ακολουθεί και την εποχή της, με τις απαραίτητες τεχνολογικές καινοτομίες και αναβαθμίσεις, προκειμένου να είναι «ενημερωμένη».

Εξωτερικά, διατηρείται το διαχρονικό σχήμα της 911 και στην 8η γενιά, με κωδική ονομασία 992, αντλώντας στοιχεία και από προηγούμενες γενιές της 911. Το εμπρός μέρος της 992 είναι κατά 4,5 εκατοστά φαρδύτερο σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς, και το καπό είναι μακρύτερο, σχεδιαστικό στοιχείο που αντλείται από παλιότερες γενιές της 911. Το φωτιστικά σώματα είναι ως είναι αναμενόμενο, στρόγγυλα, τεχνολογίας LED, ενσωματωμένα σχεδόν τελείως με τις γραμμές των δύο εμπρός φτερών, δίνοντας τη διαχρονική εμφάνιση του εμπρός μέρους μίας 911. Οι πλαϊνές γραμμές δεν διαφοροποιήθηκαν κατά πολύ, με εξαίρεση τα χερούλια στις πόρτες, που πλέον εκτίνονται ηλεκτρικά μέσα από τις πόρτες και μπαίνουν πάλι μέσα όταν δεν χρησιμοποιούνται δίνοντας μία συνεχής, «καθαρή», πλαϊνή όψη. Επίσης, στο πλαϊνό κομμάτι, η Porsche διαφοροποίησε το σχεδιασμό των πλαϊνών καθρεπτών, βελτιστοποιώντας τους αεροδυναμικά προκειμένου ο αέρας να κάνει λιγότερο θόρυβο περνώντας από αυτούς. 

Η πιο έντονη σχεδιαστική διαφορά βρίσκεται στο πίσω μέρος. Οι πισωκίνητες εκδόσεις, υιοθετούν το πίσω μέρος της προηγούμενης γενιάς  τετρακίνητων εκδόσεων, γεγονός που τις κάνει κατά 4,4 εκατοστά φαρδύτερες. Επίσης, στο πίσω μέρος, έχει αλλάξει ο σχεδιασμός της αεροτομής, των φώτων και των louvers στο κάλλυμα του κινητήρα. Τα φώτα είναι ανάλογα με αυτά που έχουμε δει μετά την ανανέωση της Panamera και φέρουν και στην 992 τη συνεχόμενη μπάρα φωτός. 

Το τρίτο φως του στοπ είναι διακριτικά τοποθετημένο στο κάλλυμα του κινητήρα, όπου τα louvres είναι πλέον μαύρα στις πισωκίνητες εκδόσεις, ενώ έχουν στοιχεία χρωμίου στις τετρακίνητες. Η αεροτομή είναι φαρδύτερη και φέρει ένα φως στοπ και αυτή, καθώς καλύπτει αυτό στο κάλλυμα του κινητήρα όταν είναι ανασηκωμένη, βοηθώντας όχι μόνο στην αεροδυναμική, αλλά και στη ψύξη του χώρου του κινητήρα.

Στο εσωτερικό υπάρχουν και εκεί αισθητές διαφορές σε σχέση με την 991, αλλά και διατήρηση του διαχρονικού στυλ των 911. Για αρχή, το ταμπλό πλέον αποτελείται όπως πάντα από τα 5 στρογγυλά όργανα, με τη διαφορά ότι το στροφόμετρο στο κέντρο, είναι το μοναδικό το οποίο είναι αναλογικό, ενώ τα υπόλοιπα 4, είναι οθόνες που μπορούν να διαφοροποιούνται και να προβάλουν μία μεγάλη πληθώρα πληροφοριών, ανάλογα με το τι θέλει ο οδηγός και σε ποια από τις 4. Η κεντρική κονσόλα πλέον είναι αρκετά πιο άδεια από κουμπιά, καθώς τα αναλογικά κουμπιά έχουν μεταφερθεί προς τα πάνω, με χαρακτηριστικότερο όλων αυτό για τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ τα υπόλοιπα στη κεντρική κονσόλα, είναι πλέον πλήκτρα αφής. Η κεντρική οθόνη είναι πλέον και αυτή αφής, 10.9 ιντσών, μέσα από την οποία γίνεται ο χειρισμός ενός μεγάλου μέρους των λειτουργιών του αυτοκινήτου, πέρα από αυτές του συστήματος ψυχαγωγίας και πλοήγησης. Η Porsche, επίσης, άλλαξε και ελαφρώς το σχεδιασμό των καθισμάτων, κάνοντας τα λίγο λεπτότερα και τοποθετώντας τα 5 χιλιοστά χαμηλότερα, και με καλύτερη πλευρική στήριξη στο πάνω μέρος, στη περιοχή των ώμων, επισημαίνοντας ωστόσο πως αυτές οι διαφορές τα κάνουν όχι μόνο καλύτερα αλλά και πιο άνετα.  

Ακολουθώντας τις τεχνολογίες της εποχής, η Porsche έκανε αλματώδη πρόοδο και στα συστήματα ασφαλείας που τοποθετούνται στην 911. Πλέον, ως παγκόσμια καινοτομία, το αυτοκίνητο φέρει μία λειτουργία “Wet” κατά την οποία το αυτοκίνητο μέσω μίας κάμερας που βρίσκεται στο εμπρός παρμπρίζ, «διαβάζει» το δρόμο κατά τη κακοκαιρία, και ενημερώνει τον οδηγό αναλόγως, ενώ κάνει και τις απαραίτητες προσαρμογές στα συστήματα ευστάθειας, ανάρτησης και πέδησης, προκειμένου το αυτοκίνητο να είναι όσο πιο ασφαλές γίνεται σε αυτές τις καιρικές συνθήκες. 

Επιπλέον, για πρώτη φορά σε 911, τοποθετείται το σύστημα Porsche Night Vision, το οποίο μέσω μίας ειδικής κάμερας, κατά τη νυχτερινή οδήγηση, προβάλει στο ταμπλό μία εικόνα, μέσα από την οποία φαίνονται με πολύ μεγαλύτερη ευκρίνεια και ακρίβεια τα στοιχεία του δρόμου εμπρός, πράγμα που δεν επιτυγχάνεται το ίδιο καλά, χωρίς το σύστημα αυτό. Επίσης, υπάρχει πλέον το σύστημα ενεργού cruise control, το οποίο όχι μόνο διατηρεί σταθερή την απόσταση του αυτοκινήτου από το προπορευόμενο όχημα, φέρει λειτουργία stop & go όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, αλλά θα ειδοποιήσει ηχητικά τον οδηγό για το ενδεχόμενο σύγκρουσης του αυτοκινήτου με άλλο όχημα, με πεζό ή ποδήλατο, και θα εφαρμόσει μόνο του τη μέγιστη δυνατή δύναμη πέδησης, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως. Αλματώδη βήματα από τη μεριά της Porsche στο τομέα της χρηστικότητας, της άνεσης και της ασφάλειας στο τομέα των sports car.

Δεν θα μπορούσαμε ωστόσο να παραλείψουμε να αναφέρουμε τις αλλαγές που έχουν γίνει στα μηχανικά μέρη της νέας 911. Για αρχή, αξίζει να αναφέρουμε πως ο 3λιτρος boxer εξακύλινδρος κινητήρας έχει αναβαθμιστεί σε πολλά σε σημεία, κάνοντας τον πιο ισχυρό σε ιπποδύναμη, σε ροπή και με χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων. Ο αλουμινένιος στρόφαλος βοηθάει το κινητήρα να έχει πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και να στροφάρει πιο «ελεύθερα», ενώ το σύστημα VarioCam Plus, φροντίζει για τη καλύτερη δυνατή ροή και ποσότητας του εισερχόμενου αέρα στο θάλαμο καύσης, προκειμένου να παράγεται η βέλτιστη δυνατή δύναμη ή να επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου ανάλογα τι θέλει κατά περίπτωση ο οδηγός, με τις χαμηλότερες δυνατές εκπομπές ρύπων.  

Το σύστημα VarioCam Plus έχει βελτιστοποιηθεί ανά κύλινδρο, προκειμένου οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής να ανοίγουν και να κλείνουν το συντομότερο δυνατό, με τη βέλτιστη ροή, ενώ το σύστημα direct fuel injection ψεκάζει ακριβείς σε ποσότητα και πίεση, ψεκασμούς καυσίμου μέχρι και 5 φορές ανά κύκλο καύσης, προκειμένου η διαδικασία της καύσης να γίνεται όσο πιο αποδοτικά είναι δυνατό. Βελτιστοποίηση επίσης έχουν υποστεί και τα τούρμπο, τα οποία πλέον φτιάχνονται από διαφορετικό κράμα και έχουν τοποθετηθεί διαφορετικά προκειμένου να έχει ακόμα καλύτερη ροή και ο εισερχόμενος αέρας αλλά και τα καυσαέρια, με τη καλύτερη δυνατή απόκριση και το λιγότερο δυνατό turbo lag. 

Η μέγιστη πίεση λειτουργίας τους ανέρχεται πλέον στα 1,2 bar. Το κιβώτιο PDK είναι πλέον 8 σχέσεων, αντί 7, γεγονός που όχι μόνο προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, αλλά και κοντύτερες σχέσεις, γεγονός που βοηθά στις επιδόσεις, κρατώντας το κινητήρα στο καλύτερο δυνατό φάσμα στροφών σε κάθε περίπτωση, με τις Carrera S & 4S, να επιταχύνουν ένα χρόνο 0-100, κατά 0.4 δευτερόλεπτα χαμηλότερο από τα μοντέλα της προηγούμενης γενιάς. Τέλος, τοποθετείται και στην 911, όπως και στα άλλα δύο supercars του ομίλου VAG (Audi R8 & Lamborghini Huracan Evo), το σύστημα Gasoline Particle Filter (GPF), το οποίο είναι πλέον υποχρεωτικό σε όλα τα νέα βενζινοκίνητα οχήματα με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων (ανάλογο με το σύστημα Diesel Particle Filter, DPF, που υπάρχει εδώ και κάποια χρόνια στα πετρελαιοκίνητα οχήματα). Το σύστημα αποτελείται από κεραμικά φίλτρα, στα οποία τροφοδοτούνται τα καυσαέρια και σε μία «αυτοματοποιημένη» διαδικασία, καίγονται όλα τα επιβλαβή στοιχεία τους (κυρίως το μονοξείδιο), κάνοντας τα λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον. 

Η 911, λοιπόν, για άλλη μία φορά, ακολουθεί τους καιρούς της, προσαρμόζεται και ξεχωρίζει από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό της. Είναι όμορφη, προσφέρει μεγάλη οδηγική ικανοποίηση, είναι πρακτική και άνετη, αλλά και ωμή και σπορ, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού της. Περιμένουμε να δούμε και περισσότερες εκδόσεις να προστίθενται, με κυριότερη αυτή της, ευχόμαστε, μάλλον ατμοσφαιρικής 992 GT3. Όπως και να έχει, η 992 είναι πρόοδος προς τη σωστή κατεύθυνση.