Σε τι στάδιο βρίσκεται η Aston Martin Valkyrie


Η συνεργασία της Aston Martin με τη Red Bull Racing, έχει βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό την βρετανική εταιρεία, στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και στη κατασκευή του hypercar της, της Valkyrie. Η Valkyrie είναι η εκδοχή του hypercar όπως το έχει κατά νου η Aston Martin, όσο πιο κοντά σε αγωνιστικό γίνεται, με εξαίρεση κάποιες στοιχειώδεις ανέσεις, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο δρόμο.
 
Το 2016, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, έφεραν το concept της Valkyrie. Ο πλανήτης έμεινε να το κοιτάει σαστισμένος. Ένα αυτοκίνητο το οποίο έμοιαζε περισσότερο με αγωνιστικό της κατηγορίας LMP1 ή με διθέσιο αγωνιστικό στο στυλ μονοθεσίου της Formula 1, παρά με αυτοκίνητο που πρόκειται να κυκλοφορήσει στο δρόμο, όπως αυτά των ανταγωνιστών, όπως η 918 Spyder, η P1 και η LaFerrari. Η Aston Martin αγνόησε τον ανταγωνισμό και ακολούθησε ένα δικό της μονοπάτι. Στο μονοπάτι αυτό, ή σε κάποιο παρόμοιο, κινήθηκε και η Mercedes Benz με την AMG One.


Τα νούμερα που είχαν αναφερθεί το 2016, ήταν εξωπραγματικά. Ατμοσφαιρικός κινητήρας με απόδοση 1000 ίππων, αναλογία βάρους κοντά ή ίσως και χαμηλότερη του 1:1, σε ένα αυτοκίνητο με άδεια για χρήση στο δρόμο, με κλιματισμό, με ηχοσύστημα και όλα τα συναφή. Πολλοί πίστευαν ότι δεν θα καταφέρει ποτέ η Aston Martin να επιτύχει τις προσδοκίες που είχε και να «κρατήσει» τις υποσχέσεις σχετικά με τους αριθμούς γύρω από τη Valkyrie, όχι τουλάχιστον με βάση τα δοθέντα στοιχεία.


 
Η Valkyrie θα κατασκευαστεί σε 150 αντίτυπα. Οποιοσδήποτε ήταν ενδιαφερόμενος να την απόκτηση, δεν είχε παρά να στείλει ένα email ενδιαφέροντος στην εταιρεία, και να εκδηλώσει τη πρόθεση του για την απόκτηση μίας Valkyrie. Σαφώς, υπήρχαν πολύ συγκεκριμένα κριτήρια με βάση τα οποία επιλέχθηκαν οι τυχεροί μέλλοντες ιδιοκτήτες, τα οποία βέβαια δεν δόθηκαν ποτέ στη δημοσιότητα, με την Aston Martin να δηλώνει το 2017, μίας και ερωτήθηκε πολλές φορές από τον Τύπο, πως αυτό είναι δουλειά της ίδιας και δεν αφορά κανέναν άλλον παραπέρα.

Για 2 χρόνια, επικρατεί σιγή πάνω από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Δεν το αναφέρει ούτε ο κατασκευαστής, ούτε ο Τύπος. Όλοι πίστευαν πως απλά μάλλον η  Aston Martin δεν θα κατάφερε να ανταπεξέλθει στα λεγόμενα της, οπότε και θα το ετοιμάσει σιωπηλά και παρασκηνιακά, εμφανίζοντας απλά στο μέλλον το τελικό αυτοκίνητο, «στην σκιά» των τότε νέων και εντυπωσιακών μοντέλων της. Από το φθινόπωρο του 2018 και έπειτα, κάποιοι βρετανοί YouTubers αποκτούν πρόσβαση στη σουίτα όπου διαμορφώνει κανείς τη Valkyrie του, κάνοντας ένα εκτενές αφιέρωμα στο αυτοκίνητο και την όλη εμπειρία της αγοράς αυτού.

Η Valkyrie αρχίζει και πάλι να έρχεται στο προσκήνιο. Μετά από κάποιο διάστημα, οι αγοραστές καλούνται και τους δείχνεται ένα αυτοκίνητο το οποίο μοιάζει αρκετά με αυτοκίνητο παραγωγής και όχι με concept πλέον. Φτάνουμε στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Την τιμητική στο stand της Aston Martin έχει ένα πολύ συγκεκριμένο μοντέλο της, η Valkyrie. Και όχι ένα που μοιάζει αρκετά με το τελικό μοντέλο παραγωγής, αλλά η πρώτη πλήρως λειτουργική Valkyrie. Η συγκεκριμένη είναι και το πρώτο πρωτότυπο το οποίο θα χρησιμοποιηθεί και στις τελικές δοκιμές εξέλιξης, προτού ξεκινήσει η παραγωγή των 150 αντιτύπων που πρόκειται να κατασκευαστούν.



Αυτή τη φορά, εν αντιθέσει με τις προηγούμενες, η Aston Martin δεν φέρνει μόνο ένα ολοκληρωμένο και λειτουργικό αυτοκίνητο, αλλά αρχίζει σταδιακά να δίνει στη δημοσιότητα και στοιχεία. Η Valkyrie είναι κατασκευασμένη 100% από ανθρακόνημα. Δεν υπάρχει ούτε ένα μέρος του πλαισίου ή των εξωτερικών πάνελ το οποίο να είναι κατασκευασμένο από άλλο υλικό. Ωστόσο, αυτό ήταν σχετικά αναμενόμενο. Το ενδιαφέρον κομμάτι, είναι το μηχανικό.
 
Η καρδιά του κτήνους

Ο κινητήρας της είναι ένα ατμοσφαιρικός V12, χωρητικότητας 6.5 λίτρων, εξελιγμένος από την Cosworth, έναν στενό συνεργάτη της Aston Martin που στο παρελθόν έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των αγωνιστικών μηχανικών μερών της εταιρείας. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, είναι μία πιο extreme εκδοχή αυτού που τοποθέτησαν στην Vulcan. Αποδίδει 1000 ίππους στις 10500 σ.α.λ. και 740Nm ροπή στις 7000 σ.α.λ. . Ο κόφτης βρίσκεται στις 11.100 σ.α.λ. και όσοι έχουν δει το βίντεο του κινητήρα στο δυναμόμετρο, λένε το ίδιο: Ο ήχος του θυμίζει μονοθέσιο Formula 1 της δεκαετίας του ’90.

Στο κομμάτι των μηχανικών μερών, πρέπει να πούμε πως η Valkyrie, αν και υβριδική, δεν ακολουθεί την κλασσική προσέγγιση του υβριδικού hypercar, όπως η 918 Spyder της Porsche ή η P1 της Mclaren. Ο ηλεκτροκινητήρας, απόδοσης 160 ίππων, χρησιμεύει ως power booster για τον συμβατικό κινητήρα, σαν το σύστημα KERS υπάρχει στη Formula 1. Η προσέγγιση και η λογική πίσω από το σύστημα είναι ανάλογη με αυτή που εφάρμοσε η Ferrari στη LaFerrari. Έχει υποστηρικτικό ρόλο. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι κατασκευή, καρπός συνεργασίας ανάμεσα στη Red Bull Applied Technologies, την Integral Powertrain Ltd και την κροατική Rimac.

Το project συνεχίζει να προχωρά και φαίνεται να είναι πολλά υποσχόμενο. Μένει να δούμε πότε θα ολοκληρωθεί και ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα αυτού του εκτενούς προγράμματος εξέλιξης. Το μόνο σίγουρο είναι, πως δεν θα αφήσει κανέναν απογοητευμένο (εκτός από εμάς που δεν μπορούμε να την αγοράσουμε)…