Τι συμβαίνει με τη Mustang και τη Ford Motor Ελλάς;


Πριν από μερικές μέρες, η Ford Motor Ελλάς ανέβασε στην ιστοσελίδα της κάποιες φωτογραφίες. Ήταν μια κλασική Mustang του 1965 και ένα Capri του '71, που εκτίθενται στο The Mall Athens, στα πλαίσια της Έκθεσης Classic Cars (που διαρκεί μέχρι τις 7 Απριλίου). Και, παρότι τη δική μας προσοχή τράβηξε το Capri (έχουμε ζήσει ωραίες στιγμές με αυτό και το έχουμε στην καρδιά μας), κάτω από την ανάρτηση της Ford Motor Ελλάς, έγινε... χαμός. Γιατί;

Ο λόγος ήταν η περιγραφή που έδινε η Ford Motor Ελλάς για τη Mustang, η οποία μάλλον δεν ήταν ακριβής. "Η θρυλική Ford Mustang «Eleanor» του 1965", αναγραφόταν επί λέξει, για να έρθουν οι ενστάσεις. Πολλοί ήταν οι petrolheads που παρενέβησαν για να διορθώσουν και να σημειώσουν ότι η -ούτως ή άλλως πανέμορφη- Mustang που εκτίθεται, δεν έχει σχέση με τη θρυλική Eleanor. Κι αυτό γιατί, όπως εξηγήθηκε, η πρώτη Eleanor δημιουργήθηκε το 1971, αρκετά από το '65, που φτιάχτηκε η συγκεκριμένη η οποία εκτίθεται. Η πρώτη Eleanor βασίστηκε στη Mustang Sportsroof του 1971 για την ταινία "Gone in 60 seconds" του 1974 (ο λόγος που έδειχνε διαφορετική, ήταν επειδή το 1970 είχε αλλάξει το σασί). Στο remake της ταινίας, το 2000, χρησιμοποιήθηκε μια Ford Mustang fastback του '67 με ένα body kit του Steve Stanford που τη "μεταμόρφωσε" σε Shelby GT500. Τα δε πίσω φωτιστικά της σώματα, ήταν "δανεισμένα" από τη Shelby GT350 του 1965, ώστε να συμπληρωθεί το... παράξενο look της θρυλικής Eleanor

H Ford Motor Ελλάς επανήλθε, απαντώντας σε κάποιους από τους πολλούς που διαμαρτύρονταν για την "ανακρίβεια". Στην απάντηση, αναφερόταν μεταξύ άλλων ότι "Ενημερώνουμε ότι το συγκεκριμένο έκθεμα εισήχθη στην Ελλάδα το 1968. Η ανακατασκευή της συγκεκριμένης Ford Mustang ξεκίνησε το 2007 και ολοκληρώθηκε το 2009. Πολλά τμήματα του αυτοκίνητου, όπως οι πόρτες, το πάτωμα, οι προφυλακτήρες καθώς και όλο το εσωτερικό, αντικαταστάθηκαν με καινούργια, ενώ ο αρχικός V8 κινητήρας έχει αντικατασταθεί από έναν Ford Cologne V6 των 2.550 κ.εκ. Σκοπός της ανακατασκευής ήταν να αναβιώσει την κινηματογραφική «Eleanor», για αυτό και χρησιμοποιήθηκαν εξαρτήματα από μεταγενέστερα μοντέλα του 1967 και του 1968".

Η εξήγηση αυτή δεν έδειχνε να ηρεμεί τις αντιδράσεις, μιας και η Eleanor ήταν "κάτω από το φόρεμα" μια Shelby GT500 SS, άρα ο Ford Cologne V6 δεν έχει θέση κάτω από το καπό. Το "παράξενο" (;) είναι ότι ενώ το σύνολο των σχολιαστών παραδεχόταν πως η συγκεκριμένη Mustang και όμορφη είναι και καλοσυντηρημένη και ωραία δουλειά έχει πάνω της, "ενοχλούσε" ο χαρακτηρισμός της ως "Eleanor". Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να γραφτούν... βαριές κουβέντες

"Αφαιρεστε το Eleanor και ειμαστε οκ. Ολοι μπορουμε να δεχτουμε και να σεβαστουμε την ανακατασκευη μιας τετοιας χρονολογιας Mustang αλλα παραπλανητικες περιγραφες αν μη τι αλλο δε χρειαζονται. Στις διαφημισεις οταν κατι δεν συμβαδιζει με το προϊον, πεφτουν προστιμα. Εδω το προστιμο το φορτωνεται καποιος που θα ερθει να δει Eleanor και θα δει αναπαλαιωμενη Mustang, χανοντας χρονο και χρημα. Ναι μεν μπραβο για την προσπαθεια αλλα μην κοροϊδευουμε και κοσμο με αστοχους τιτλους", γράφει ένας από τους σχολιαστές. Η Ford Motor Ελλάς δεν επανήλθε. Αναμένεται όμως, να το κάνει... 
Στιγμιότυπο από την ταινία "Gone in 60 Seconds" του 1974. Η κυρία, δεν χρειάζεται να πούμε ποια είναι