Ό,τι ξέρουμε ως σήμερα για τη νέα Corvette

Η Chevrolet Corvette, είναι το πιο αγαπημένο sports car της Αμερικής. Στην επερχόμενη γενιά του, τη C8, φαίνεται πως μετά απο δεκαετίες εικασιών, renders και concept μοντέλων, ήρθε η στιγμή για τη μεγάλη αλλαγή, το λανσάρισμα της πρώτης Corvette, με τον κινητήρα στο κέντρο.

Στις 11 Απριλίου, η GM δημοσίευσε τη παρακάτω εικόνα στον επίσημο λογαριασμό για τις Corvette στο Instagram, με τη διευκρίνηση πως το αυτοκόλλητο που φέρει το “07.18.19”, είναι η ημερομηνία στην οποία θα παρουσιαστεί επίσημα η γενιά C8 (δηλαδή 18 Ιουλίου 2019).

Επίσης, η διευθύνων σύμβουλος της General Motors, Mary Barra, ανακοίνωσε πως η παρουσίαση θα γίνει σε φιλανθρωπική εκδήλωση, με σκοπό την απονομή φόρου τιμής στους ανθρώπους της πυροσβεστικής, των πρώτων βοηθειών και της αστυνομίας, που έχασαν τη ζωή τους στους Δίδυμους Πύργους, κατά την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου, το 2001.

Απο τη μεριά της, η Chevrolet δεν έδωσε κάποια παραπάνω πληροφορία σχετικά με το ντεμπούτο της νέας Corvette, πέρα απο τις ακόλουθες φωτογραφίες ενός πρωτότυπου της, που κυκλοφορεί στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Ας δούμε όμως τι ξέρουμε εμείς μέχρι τώρα:

Νέοι κινητήρες, πιθανώς και μία υβριδική τετρακίνητη έκδοση

Φαίνεται πως
στη C8, ο βασικός V8 ατμοσφαιρικός κινητήρας, με κωδική ονομασία LT1, χωρητικότητας
6,2 λίτρων και απόδοσης 460 ίππων, θα αντικατασταθεί απο έναν ανανεωμένο ατμοσφαιρικό
V8, πιθανόν ίδιας χωρητικότητας, με πιθανότερη τη κωδική ονομασία LT2, απόδοσης
500 ίππων.

Βέβαια, υπάρχουν εικασίες πως θα υπάρξει και κάποιος υπετροφοδοτούμενος V8, με πιο πιθανό σενάριο να είναι twin turbo αντί να έχει κομπρέσσορα, όπως γινόταν έως τώρα, προκειμένου να μπορεί να ανταγωνιστεί όλους τους υπόλοιπους.

Υπάρχουν και φήμες για υβριδική έκδοση: Επειδή η νέα Corvette θα έχει τον κινητήρα στο κέντρο, θα υπάρχει για πρώτη φορά χώρος και στο εμπρός μέρος, ο οποίος πέρα απο επιπλέον χώρος αποσκευών, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για την τοποθέτηση ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίας, κάνοντας τη Corvette “τετρακίνητη”. Μένει να δούμε αν όντως δούμε κάτι τέτοιο, αλλά με κύριο ανταγωνιστή την 911, δεν αποκλείεται η Chevrolet να ακολουθήσει τα χνάρια της Porsche στο να προσφέρει σε κορυφαίες εκδόσεις ένα υβριδικό μηχανικό σύνολο.

Ίσως δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου

Η
General Motors, έχει καταθέσει μία πατέντα για ένα σύστημα “clutch by
wire” (δηλαδή, ο οδηγός πατά το πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά η διαδικασία
της αποσύμπλεξης και επανασύμπλεξης, όταν το αφήσει, πραγματοποιείται
πλέον απο ένα μηχανισμό ελεγχόμενο απο έναν υπολογιστή), η οποία έκανε
πολλούς να πιστεύουν πως αυτό το σύστημα δείχνει το ενδεχόμενο
τοποθέτησης ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων και στη C8.

Απο
την άλλη, η μη-τοποθέτηση ενός μηχανικού κιβωτίου, θα έκανε λιγότερο
πολύπλοκο το σχεδιασμό του αυτοκινήτου και θα μείωνε το κόστος του,
ωστόσο, Corvette χωρίς χειροκίνητο κιβώτιο; Ναι, γιατί όχι; Και στις
Ferrari και στις Lamborghini πολλοί γκρίνιαξαν, αλλά με το καιρό το
δέχτηκαν και αναγνώρισαν την ανωτερότητα του. Όπως και να έχει, σίγουρα
ένα κιβώτιο διπλού συπλέκτη θα είναι πολύ καλύτερο, απο το κλασσικό
αυτόματο 8 σχέσεων που τοποθετείται τώρα.

Υ.Γ. Τρέξτε να παραγγείλετε μία χειροκίνητη C7 μίας και οι τιμές τους θα πάνε λογικά στο Θεό. Consumer Advice right there.

Η αρχική της τιμή θα κυμανθεί απο 60.000 έως 70.000 δολάρια

Εικάζεται πως η βασική της έκδοση, με τον απλό ατμοσφαιρικό V8 θα κυμανθεί σε αυτό το εύρος τιμής, προκειμένου το αυτοκίνητο να παραμείνει προσιτό και ανταγωνιστικό, έναντι των ακριβότερων ευρωπαϊκών μοντέλων της ίδιας κατηγορίας.

Το πίσω καπώ, θα έχει κάποιο σχεδιαστικό ενδιαφέρον

Όπως φαίνεται στο παραπάνω σκίτσο, η Chevrolet έχει κάνει ένα πρωτότυπο σχεδιασμό στο καπώ, με μία κλίση προς τα μέσα στο κέντρο του, πιθανόν για καλύτερη αεροδυναμική αλλά και για καλύτερη ψύξη του χώρου του κινητήρα. Σίγουρα πάντως είναι κάτι πρωτότυπο, καθώς δεν είναι τυχαίο πως το συγκεκριμένο σημείο είναι πολύ καλά καμουφλαρισμένο σε όλο τα πρωτότυπα.

Το κλειδί της C8

Ιδού, το κλειδί της, σε φωτογραφία του αμερικανικού Road & Track. Αγαπημένο feature, το κουμπί για το Remote Start. Τι καλύτερο απο το να πηγαίνεις στο αυτοκίνητο σου και να μπορείς να ακούσεις και να απολαύσεις απο έξω την κρύα εκκίνηση κάθε φορά ;

Ίσως συνεχίσει να υπάρχει η Targa οροφή

Όλες οι Corvette απο τα τέλη της δεκαετίας του ’60 και μετά, είχαν αφαιρούμενη οροφή, τύπου Targa. Μετά απο προσεκτική ανάλυση των φωτογραφιών που έχουν τραβηχτεί κατά καιρούς στο Nurburgring, φαίνεται πως σε όλα τα πρωτότυπα υπάρχουν οι δύο χαρακτηριστικές “κοψιές”, σημάδι που υποδεικνύει πως και αυτή η γενιά της Vette θα είναι Targa Top.

Λόγω του σχεδιασμού της, πιθανολογείται πως ίσως να μην υπάρξει η “παραδοσιακή” κάμπριο έκδοση, πράγμα βέβαια το οποίο μένει να φανεί, καθώς απο άλλους, πιθανολογείται πως ίσως η Chevrolet φέρει και μία κάμπριο έκδοση με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή στην αγορά. Ίδωμεν.

Θα ανταγωνίζεται στα ίσα την κορυφαία 911

Η παραπάνω φωτογραφία, τραβήχτηκε στα τέλη του 2017, όπου και βλέπουμε μία (εκ των τριών) πρωτότυπη C8 μαζί με μία 911 Turbo S. Ανέκαθεν, η Corvette ανταγωνιζόταν την 911, όμως αυτή τη φορά φαίνεται πως θέλει να χτυπήσει στα ίσα, το κορυφαίο daily driver sports car. Αναμένουμε μελλοντικά τις συγκρίσεις μεταξύ των δύο, με μεγάλο ενδιαφέρον.

Διαφορετική, αλλά με χαρακτηριστικά γνωρίσματα

Με την τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο, είναι σαφές ότι ο σχεδιασμός της Corvette θα αλλάξει ριζικά, αλλά βλέπουμε πως υπάρχουν κάποια σχεδιαστικά στοιχεία, τα οποία κατάφεραν να κρατήσουν, όπως για παράδειγμα, το σχεδιασμός στο παρπρίζ, την οροφή και τις πόρτες, είναι design “κλασσικά” Corvette.

Οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά θα είναι κατά πολύ βελτιωμένες

Επί σειρά δεκαετιών, οι μηχανικοί της Chevrolet εξέλισσαν το σχεδιασμό και τα μηχανικά μέρη της Corvette προκειμένου να τη βελτιώσουν απο γενιά σε γενιά, τόσο σε επιδόσεις, όσο και σε οδική συμπεριφορά.

Φαίνεται όμως, πως η αλλαγή του σχεδιασμού ήταν αναγκαία, καθώς έφτασαν στο όριο του τι είναι εφικτό, με τη τοποθέτηση του κινητήρα εμπρός.

Με τη μετατόπισή του στο κέντρο, αλλάζει κατά πολύ η κατανομή βάρους και σαφώς βελτιώνεται η συμπεριφορά όλου του αυτοκινήτου, αλλά και τα όρια του.

Για πρώτη φορά, η Corvette θα βγει να ανταγωνιστεί στα ίσα και τις Ferrari, Lamborghini και McLaren, πέραν της 911. Αυτό και αν θα έχει ενδιαφέρον…

Ίσως ονομαστεί Zora

Ένα μέλος του mid-engine Corvette forum, ανακάλυψε πρόσφατα, πως η Chevrolet κατοχυρώνει την εμπορική ονομασία “Zora” σε διάφορες χώρες, μεταξύ άλλων, την Αμερική, την Αγγλία, την Αυστραλία, τη Κίνα, την Ιαπωνία.

Το συγκεκριμένο όνομα, λογικά, θα κρατηθεί για τις κορυφαίες εκδόσεις, με τις απλές να φέρουν το όνομα Stingray.

Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Zora Arkus – Duntov, θεωρείται ο “πατέρας της Corvette”. Δεν ήταν μέλος της ομάδας σχεδιασμού, αλλά επι δεκαετίες, ο Ρώσος ήταν μέλος της ομάδας των μηχανικών που εξέλισσαν την Vette και πολλοί πιστεύουν πως χάρη σε αυτόν, το συγκεκριμένο μοντέλο είχε τόσο μεγάλη επιτυχία.

Αυτά είναι όλα όσα γνωρίζουμε προς το παρόν για την επερχόμενη γενιά της Corvette και περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον περισσότερα, μετά την επίσημη παρουσίαση της τον Ιούλιο.