Με 1000 άλογα, η plug-in hybrid SF90 Stradale, είναι η πιο δυνατή Ferrari ever

Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ferrari

H SF90 Stradale, είναι μία φρέσκια προσέγγιση απο τη μεριά της Ferrari, απο διάφορες απόψεις. Δεν είναι μόνο η πιο δυνατή Ferrari παραγωγής, αλλά και η πρώτη plug-in hybrid Ferrari στην ιστορία της εταιρείας. Επίσης είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας, που το μοντέλο – ναυαρχίδα είναι V8 και όχι V12. Με 3 ηλεκτροκινητήρες, το νέο Human – Machine Interface και μία πιο performance oriented έκδοση, είναι το μοντέλο που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας.

Ένας πολυβραβευμένος V8 και 3 ηλεκτροκινητήρες συγκρατούν τη καρδιά της SF90

Μετά τη LaFerrari, η SF90 Stradale είναι η δεύτερη Ferrari που φέρει ένα σύστημα υβρικής τεχνολογίας. Κεντρική θέση στο μηχανικό σύνολο, έχει ο V8, με τους 3 ηλεκτροκινητήρες, να καλύπτουν τα “κενά” και να λειτουργούν ως επιπλέον ισχύ, για τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις.

Ο V8, ο οποίος απέσπασε για 4η συνεχόμενη χρονιά φέτος, το βραβείο του καλύτερου κινητήρα επιδόσεων, αναβαθμίστηκε και διαφοροποιήθηκε ελαφρώς, κάνοντας τον ακόμη ισχυρότερο και αποδοτικότερο. Με αλλαγές στο σχεδιασμό του θαλάμου καύσης, του συστήματος ψεκασμού καυσίμου και άυξηση του κυβισμού του κατά 80cc, ο F154 της SF90, αποδίδει την ιπποδύναμη – ρεκόρ στη κατηγορία του, της τάξης των 780 ίππων και των 800Nm ροπής, στις 6000σαλ.

Οι 3 ηλεκτροκινητήρες, 2 εμπρός (1 ανά τροχό) και ο 1 πίσω, αποτελούν την ηλεκτρική καρδιά της SF90. Οι δύο εμπρός, μπορούν να λειτουργήσουν είτε αυτοτελώς, κάνοντας την κίνηση της SF90 πλήρως ηλεκτρική, για μία διαδρομή 25 χιλιομέτρων, με μέγιστη ταχύτητα τα 135 χιλιόμετρα/ώρα (μη παραβιάζουμε και σε ηλεκτρική κίνηση το όριο ταχύτητας) με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη. Λειτουργούν επίσης ως μέσο που κινεί το αυτοκίνητο προς τα πίσω, μίας και το νέο κιβώτιο, δεν έχει σχέση για την όπισθεν. Ο 3ος κινητήρας, είναι τοποθετημένος μεταξύ του V8 και του κιβωτίου ταχυτήτων και λειτουργεί με την λογική του KERS, όπως γίνεται και στη LaFerrari.

Στην SF90, η Ferrari τοποθετεί και το νέο 8ρι, αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο της, το οποίο είναι κατά 3,5 εκατοστά χαμηλότερο, συμβάλοντας σε μία πιο χαμηλή τοποθέτηση, γεγονός που βοηθά την κατανομή βάρους και την περαιτέρω χαμήλωση του κέντρου βάρους. Το νέο κιβώτιο, έχει και στις 8 σχέσεις, νέα κλιμάκωση, προκειμένου να είναι πιο οικονομική η οδήγηση σε ήπιους ρυθμούς, αλλά και ο κινητήρας να βρίσκεται πάντα στο σωστό εύρος στροφών όταν η οδήγηση πραγματοποιείται σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Πέραν του ότι είναι συνολικά 10 κιλά ελαφρύτερο με το αντίστοιχο 7ρι της 488 που αντικαθιστά, έχει μειώσει το χρόνο μίας πλήρους αλλαγής σύμπλεξης απο τα 300ms που κάνει το 7ρι στη 488 Pista, στα 200ms.

Όσο αφορά τις επιδόσεις, το 0-100 πραγματοποιείται σε 2.5 δευτερόλεπτα, ενώ στα 6.7 η SF90 έχει ήδη αγγίξει τα 200 χιλιόμετρα/ώρα. Άκρως εντυπωσιακοί αριθμοί…

Η αεροδυναμική συναντά το design, με το αποτέλεσμα να είναι εκπληκτικό

Η Ferrari είχε πάντα ένα δικό της μοναδικό τρόπο, να εντυπωσιάζει. Οι γραμμές της ήταν πάντα κομψές, αλλά νευρικές. Και πάντα μελετημένες, μέχρι τη τελευταία λεπτομέρεια. Έτσι είναι και στην SF90. Όλο το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο γύρω απο τη λειτουργικότητα, με τη κομψότητα ωστόσο να μην είναι απούσα. Ο σχεδιασμός, έχει ως βάση αυτών της 360, με το σχέδιο βέβαια, να έχει βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά, προκειμένου αφενός να εξυπηρετεί τις ανάγκες της αεροδυναμικής στο κομμάτι της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, αλλά και τις ανάγκες της ψύξης, τόσο του V8, όσο και του υβριδικού συστήματος.

Για πρώτη φορά, η Ferrari τοποθετεί εμπρός φώτα, τεχνολογίας Matrix LED και τεχνολογία ενεργών δυναμικών μερών, ανάλογη με το ALA της Lamborghini. Μέσα απο διάφορα flaps, τα οποία ανοίγουν και κλείνουν ή αλλάζουν τη γωνία προσπτωσης του αέρα, κάνουν την SF90 απο βέλτιστα αεροδυναμική με τη μικρότερη δυνατή αεροδυναμική αντίσταση κατά την επιτάχυνση, ως πλήρως μη αεροδυναμική, κατά την επιβράδυνση. Το πιο εντυπωσιακό είναι όταν το αυτοκίνητο έχει κατά πλάτος διαφορετική αεροδυναμική αντίσταση, όταν παίρνει στροφές, εντείνοντας την αντίσταση στο μέσα μέρος, με τρόπο ανάλογο με αυτό του Torque Vectoring, πράγμα που βοηθάει τη SF90 να παίρνει τις στροφές όχι μόνο ταχύτερα, αλλά και πολύ πιο σταθερά.

Ένα πλαίσιο, που ξεπερνάει κάθε άλλο μέχρι σήμερα

Με τα 270 επιπλέον κιλά του υβριδικού συστήματος και το νέο τρόπο κίνησης και μετάδοσης, η Ferrari έπρεπε να προσαρμοσει και το πλαίσιο της SF90 ανάλογα, προκειμένου να μπορέσει να εκμεταλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του αεροδυναμικού σχεδιασμού και του μηχανικού συνόλου της Stradale. 

Για αυτό, σχεδίασε ένα εντελώς νέο πλαίσιο, τεχνολογίας multi-material, αποτελούμενο δηλαδή απο διάφορα υλικά και όχι αποκλειστικά αλουμινίου ή carbon. Κατά αυτό το τρόπο όχι μόνο μειώνει το συνολικό του βάρος, αλλά το κάνει 20% πιο άκαμπτο απο αυτό της 488 Pista, γεγονός που συμβάλει σημαντικά στην συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Ένα νέο cockpit, για να απολαύσει κανείς την SF90

Μία, ας είμαστε ειλικρινής, ανανέωση του εσωτερικού σχεδιασμού, ήταν άλλη μία ευχάριστη έκπληξη που έφερε η Ferrari στην SF90. Το εσωτερικό έχει πλέον ανασχεδιασμένο τιμόνι, πίνακα οργάνων και σύστημα εξαερισμού. Το τιμόνι, που έχει γίνει πλέον σήμα – κατατεθέν στις Ferrari, φέρει πλέον πλήκτρα αφής με haptic feedback και όπως βλέπουμε, στα αριστερά βρίσκονται τα “κλασσικά” πλήκτρα, ενώ στη δεξιά μεριά, υπάρχει ένα touchpad, για ευκολότερη εναλλαγή μεταξύ των προβαλόμενων πληροφοριών σε κάθε μία απο τις δύο μεριές της οθόνης. Στο κάτω μέρος, πλέον υπάρχει ο επιλογέας για το πρόγραμμα λειτουργίας των κινητήρων.

Η οθόνη του πίνακα οργάνων, είναι κυρτή, 16 ιντσών, με το στροφόμετρο, παραδοσιακά στο κέντρο και δεξιά και αριστερά, όπως και στα προηγούμενα μοντέλα, υπάρχουν οι επιμέρους οθόνες που προβάλουν τις πληροφορίες σχετικά με το σύστημα ψυχαγωγίας, τις πληροφορίες για το αυτοκινητο και στα δεξιά, προβάλεται ο χάρτης και η πλοήγηση.

Το σύστημα κλιματισμού έχει αποκτήσει πλέον και αυτο πλήκτρα αφής, ενώ επανασχεδιάστηκαν και οι αεραγωγοί, δίνοντας συνολικά μία ανανεωμένη και φρέσκια εικόνα σε όλο το εσωτερικό, το οποίο ουσιαστικά απο τη 458 μέχρι και την F8 Tributo, είχε υποστεί μικρά facelift και είχε έρθει η ώρα για μία πιο ριζική αλλαγή, όπως και έγινε.

Και μία “ειδική” έκδοση, για τους πιο ανήσυχους οδηγούς

Για όποιον έχει οδηγικές ανησυχίες, η Ferrari φρόντισε να δημιουργήσει μία έκδοση, προσανατολισμένη σε αυτό το κοινό. Η έκδοση αυτή, ονομάζεται Assetto Fiorano, και φέρει σημαντικές διαφορές σε διάφορα σημεία, που δίνουν ένα ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα, αν το απλό, δεν “φτάνει” για κάποιους (και γιατί να μη πάρει κανείς την πιο hardcore αν υπάρχει, όταν πρόκειτια να την αξιοποιήσει, έτσι δεν είναι ;).

Στην Assetto Fiorano, έχουν τοποθετηθεί τα ηλεκτροροϊκά αμορτισέρ εμπνευσμένα τεχνολογικά απο τις αγωνιστικές 488, κατασκευής της Multimatic, καθώς υπάρχει και εκτενής χρήση carbon (πόρτες και όλο το underbody) αλλά και τιτανίου (ελατήρια, πλήρες σύστημα εξάτμισης), τα οποία συνολικά μειώνουν το βάρος της SF90 κατά 30 κιλά.

Τα κερασάκι στη τούρτα, είναι τα ειδικά σχεδιασμένα Michelin Pilot Cup 2, με πιο μαλακή γόμα, με λιγότερες χαράξεις σε σχέση με αυτή της συμβατικής έκδοσης, που βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις στο στεγνό.

Η μεγάλη επιστροφή – αλλαγή

Φαίνεται πως η SF90 Stradale, είναι το μοντέλο που όχι μόνο ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας, αλλά θα τη φέρει και πάλι στη κορυφή της κατηγορίας της, με διαφορά, απο τον ανταγωνισμό. Αναμένουμε με μεγάλη προσμονή τα συγκριτικά. Το μόνο σίγουρο είναι πως η Ferrari πάει πάλι το πήχη ψηλά. Πολύ ψηλά…