Οδηγούμε το Citroen C3 Sport

Η Citroen έχει καταφέρει να "χτίσει όνομα" (μεταξύ άλλων) για δύο πράγματα: Για την ενεργητική ασφάλεια, αλλά και για την άνεση που διαθέτουν όλα της τα μοντέλα, διαχρονικά. Ορθώς, λοιπόν, ποντάρει σε αυτά τα δυνατά της σημεία και στη σημερινή της γκάμα. Τρανή απόδειξη τούτου είναι το C3 Sport, με τον 1,2 PureTech βενζίνης, απόδοσης 110 ίππων που δοκιμάζουμε.


Το μικρό Citroen με την όμορφη διχρωμία, είναι ένα από τα "υπερόπλα" της γαλλικής μάρκας. Λόγω διαστάσεων, το C3 εντάσσεται στην κατηγορία των supermini, τα οποία στις σημερινές συνθήκες, καλούνται να παίξουν όλους τους ρόλους. Με τις 4 πόρτες και την έξυπνη χωροταξία εξυπηρετούν την οικογένεια ως βασικό μεταφορικό μέσο, εκμεταλλεύονται τους δύο όγκους και τις σχετικά κόμπακτ διαστάσεις για τις μετακινήσεις στην πόλη, αλλά είναι και ικανά, άνετα και ασφαλή για να κάνει η οικογένεια τα ταξίδια που προγραμματίζει. Γεγονός που εξηγεί άλλωστε και τον λόγο που όλοι το "γλυκοκοιτάζουμε", σκεπτόμενοι να αποτελέσει το επόμενό μας everyday car.



Σχεδιαστικά, η έκδοση της δοκιμής μας, έχει τον κλασικό μοντέρνο σχεδιασμό της Citroen με τη μάσκα την οποία διατρέχει το σήμα της μάρκας, καταλήγοντας στα σφηνοειδή led, κάτω από τα οποία βρίσκονται "χωνευτά" τα φωτιστικά σώματα, δημιουργώντας μια επιθετική πρόσοψη. Στα πλαϊνά, τα airbumps της Citroen, ως... σωτηρία από τους απρόσεκτους συμπολίτες μας κλέβουν την παράσταση, ενώ και στο πίσω μέρος υπάρχουν ματ πλαστικά προστατευτικά για τα ακουμπήματα στο παρκάρισμα και το ξεπαρκάρισμα. Θα ήταν εντελώς σωτήριο εάν τα airbumps είχαν επεκταθεί και στις 4 γωνίες του αυτοκινήτου, προστατεύοντας τους προφυλακτήρες από τους... κανίβαλους.


Στο γκρι της δοκιμής μας, υπάρχουν λεπτομέρειες σε κόκκινη απόχρωση, όπως οι καθρέπτες και οι εμπρόσθιοι αεραγωγοί, που είναι σε ίδιο χρώμα με την κατακκόκινη οροφή και κάνουν έναν στυλάτο συνδυασμό. Οι όμορφες μαύρες 17άρες ζάντες και το διακριτικό λογότυπο σε λευκό χρώμα που αναγράφει "C3 Sport", καταδεικνύουν ότι αυτό, είναι "διαφορετικό" από τα υπόλοιπα Citroen.


Στο εσωτερικό, έχουμε υλικά καλής ποιότητας, με επιπλέον επενδύσεις, όπως οι "κόκκινες" πινελιές γύρω από το δέρμα στο ταμπλό, ένα τριάκτινο τιμόνι και, στο κέντρο, μια εύχρηστη οθόνη αφής, η οποία συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες του αυτοκινήτου, (ραδιόφωνο, navigation, κλιματισμός κλπ). Η οθόνη έχει γρήγορη απόκριση και εύκολο μενού, αν και σε κάποιους θα λείψουν οι κλασικοί διακόπτες, όταν, για παράδειγμα, θα πρέπει να βγουν από ένα μενού (πχ ραδιόφωνο) για να κάνουν ρυθμίσεις σε ένα άλλο (όπως τον κλιματισμό, ο οποίος, παρεμπιπτόντως, αποδίδει πολύ καλά, τόσο στον ζεστό ελληνικό ήλιο, όσο και στις κρύες χειμωνιάτικες νύχτες). Σε γενικές γραμμές, πάντως, το εσωτερικό του C3 Sport είναι εργονομικό και δεν θα προβληματίσει ή κουράσει στις καθημερινές διαδρομές και στα ταξίδια.


Το highlight βέβαια του συγκεκριμένου αυτοκίνητου, δεν είναι άλλο από τα καθίσματα. Η Citroen έχει, πραγματικά, δώσει... ρέστα σε αυτό τον τομέα, δημιουργώντας καθίσματα στα οποία δεν χορταίνεις να κάθεσαι. Μπορεί να έχουν μέτρια στήριξη, αλλά το κυριότερο, παρέχουν άνεση επιπέδου που συναντάται σε premium κατασκευές, οι οποίες κοστίζουν (τουλάχιστον) αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ περισσότερα. Το να πει κανείς ότι τα καθίσματα αυτά δεν κουράζουν στις μακρινές διαδρομές, ή στην ατέλειωτη αναμονή της κίνησης στην εθνική, είναι λίγο και το μόνο που μπορεί να περιγράψει το feeling είναι η δοκιμή. Σοβαρά. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις, είναι να πας και να καθίσεις μέσα σε ένα τέτοιο Citroen.


Μαζί με τους χώρους για μικροαντικείμενα, που θα τους θέλαμε περισσότερους και πιο "βολικούς", αλλά και τους άπλετους χώρους για εμπρός και πίσω επιβάτες κάθε αναστήματος (ένας ψηλός, άνω του 1,85, θα καθίσει με άνεση σε ό,τι αφορά τα γόνατα και το κεφάλι στο πίσω κάθισμα), αλλά και το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων, το C3 δεν κάνει παραχωρήσεις. Διόλου άσχημα για να αυτοκίνητο με μήκος κάτω των 4 μέτρων, που βολεύεται εύκολα στην πόλη. 

  Στο δρόμο

Αφού έχει γίνει τέτοια δουλειά στα καθίσματα, θα ήταν... αμαρτία για τους Γάλλους να χαλάσουν το feeling με σκληρές αναρτήσεις και ενοχλητική ποιότητα κύλισης. Έτσι, έβαλαν όλη την "τέχνη" τους και δημιούργησαν ένα... μαγικό χαλί. Το C3 αδιαφορεί για τις λακούβες και τα σαμαράκια των ελληνικών δρόμων και τα "φιλτράρει" όλα σαν να περνάει σε... ίσιωμα, χωρίς αναταράξεις, χτύπους και ενοχλητικούς ήχους στο εσωτερικό, ενώ πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στην ηχομόνωση. 

Η έμφαση που έχει δοθεί στην άνεση μετακίνηση των επιβατών, δεν έχει επηρεάσει την οδική συμπεριφορά, καθώς το μικρό Citroen ακολουθεί χωρίς δράματα την τροχιά που χαράζεις με το τιμόνι. Ακόμα και όταν πιεστεί πολύ, το C3 Sport έχει ήπιες αντιδράσεις που προειδοποιούν και δεν τρομάζουν, ενώ το γενικότερο στήσιμο, μαζί με τα φρένα, παρέχουν στον οδηγό ένα αίσθημα ασφάλειας, ακόμα και όταν κινείται σε υψηλές ταχύτητες, όπου δεν εμφανίζονται ενοχλητικά φαινόμενα "πλεύσης" και τρομακτικές αντιδράσεις. Μοναδική "παραφωνία" είναι οι ελαφρώς αυξημένες κλίσεις στις στροφές, οι οποίες ωστόσο, δεν ενοχλούν.


Άνετο είναι, ασφαλές είναι, όμως σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, τι γίνεται; Ο τρικύλινδρος 1,2 λίτρων turbo αποδίδει 110 ίππους (στις 5.500 σ.α.λ.) και 205 Nm ροπής από πολύ χαμηλά, από τις 1.500 σ.α.λ. Η αυξημένη ροπή που είναι διαθέσιμη από χαμηλά, σε συνδυασμό με το άριστο σε αίσθηση και κλιμάκωση κιβώτιο, δίνουν την αίσθηση ότι το C3 Sport είναι πιο γρήγορο απ' ότι είναι, καθώς δείχνει "ορεξάτο" σε όλο το φάσμα των στροφών να κινηθεί σβέλτα και χωρίς να είναι θορυβώδες.


Τα 9,4 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα 100 χ.α.ω. από στάση και τα 193 χ.α.ω. της τελικής του, σίγουρα δεν θυμίζουν σπορ κατασκευές, όμως δεν είναι αμελητέοι αριθμοί για ένα μοντέλο με τόσο μικρό κινητήρα, το οποίο μάλιστα αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικό, καθώς στη δική μας δοκιμή η κατανάλωση κινήθηκε περίπου στα 6,5 lt/100 km, σε μικτές διαδρομές. Το μοτέρ αυτό φαίνεται να ταιριάζει "γάντι" στο μοντέλο, το οποίο με την προσθήκη του, μπορεί να κινείται σβέλτα σε όλα τα είδη διαδρομών και, κυρίως με άνεση.


Εν κατακλείδι, το μικρό Citroen είναι τόσο ευρύχωρο, άνετο, βολικό, ευέλικτο, σβέλτο, στυλάτο και οικονομικό, που σε κάνει να αναρωτιέσαι εάν πραγματικά αξίζει να κάνεις το "βήμα" για το οικογενειακό και να πας "μια κατηγορία επάνω" σε αυτή του C4. Και σίγουρα, είναι ένας γνήσιος εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής που έγραψε ιστορία για την οδική της συμπεριφορά, την άνεση και την πρακτικότητα που παρέχουν τα μοντέλα της σε όλες τις συνθήκες, καταφέρνοντας να αποτελούν ταυτόχρονα στυλάτο "statement". Η έκδοση της δοκιμής μας, Sport, κοστίζει 16.635 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό (ABS, ESP, Hill Assist, έλεγχο πίεσης ελαστικών, cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, 4 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματο κλιματισμό, Citroen Connect Radio με 6 ηχεία, έγχρωμη οθόνη αφής 7", λειτουργία Mirror Screen, Bluetooth, θύρα USB και πρίζα Jack, navigation, κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 17’’, προβολείς ομίχλης κ.ά.).