Δίαιτα αποφάσισε να κάνει στο νέο Transit van η Ford

“Δίαιτα” αποφάσισε να κάνει στο νέο Transit van η ομάδα εξέλιξης της Ford καταφέρνοντας να μειώσει το βάρος του έως 80 κιλά, προς όφελος του ωφέλιμου φορτίου του – και όχι μόνο.

Για το σκοπό αυτό, ακολούθησε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εξοικονόμησης των περιττών κιλών, στο οποίο επιστράτευσε ακόμα και τεχνολογίες από το χώρο της αεροδιαστημικής βιομηχανίας, όπως η γνωστή σε όλους σχεδίαση με τη βοήθεια υπολογιστή (CAD).

Το αλουμινένιο καπό, ένα νέο συνθετικό τροπέτο και οι ελαφρύτεροι τροχοί, οι οποίοι είναι κατασκευασμένοι με τη μέθοδο της φυγοκέντρησης, είναι μερικά μόνο από τα εξαρτήματα με τη μεγαλύτερη συμβολή στη μείωση του βάρους.

Το ωφέλιμο φορτίο του νέου Ford Transit αυξάνεται κατά 80 κιλά, χάρη στη βελτιστοποιημένη σχεδίασή του και την υιοθέτηση τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στον κλάδο της αεροδιαστημικής

•    Το σχολαστικό πρόγραμμα εξοικονόμησης βάρους και η σχεδίαση του νέου Ford Transit van μέσω υπολογιστή (CAD) με τη χρήση τεχνολογιών από τον τομέα αεροδιαστημικής βιομηχανίας, συμβάλλουν στην αύξηση του ωφέλιμου φορτίου του κατά 80 κιλά

•    Για λόγους μείωσης του βάρους, το νέο Transit είναι το πρώτο επαγγελματικό όχημα της Ford στην Ευρώπη που διατίθεται με αλουμινένιο καπό, σε συνδυασμό με ένα ελαφρύ και ανθεκτικό συνθετικό τροπέτο

•    Το νέο Ford Transit των 2 τόνων προσφέρει βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου, χάρη στον αναβαθμισμένο κινητήρα 2.0L EcoBlue diesel και την πρώτη στην κατηγορία του ήπια υβριδική τεχνολογία των 48-volt

•    Το ευφυέστερο και πιο αποδοτικό Ford Transit όλων των εποχών θα κυκλοφορήσει στα μέσα του 2019

Το νέο Ford Transit θα βοηθήσει τους χρήστες να γίνουν ακόμα πιο παραγωγικοί στην εργασία τους όταν το πιο συνδεδεμένο και αποδοτικότερο van 2 τόνων κυκλοφορήσει στις κατά τόπου αγορές στα μέσα του 2019 διαθέτοντας αυξημένη ικανότητα μεταφοράς φορτίου κατά 80 κιλά, χάρη σ’ ένα σχολαστικό πρόγραμμα “περικοπής” περιττών κιλών.

Αποτέλεσμα της σύγχρονης σχεδίασης, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια υπολογιστή (CAD) και τεχνικών που συνήθως συναντά κανείς στην αεροδιαστημική βιομηχανία, το νέο Ford Transit προσφέρει προηγμένη χαρακτηριστικά μηχανολογίας, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αλουμινένιου καπό της Ford για επαγγελματικό όχημα στην Ευρώπη, ενός συνθετικού τροπέτου, καθώς και τροχών που είναι κατασκευασμένοι με τη μέθοδο της φυγοκέντρησης.

Οι παραπάνω είναι μερικές μόνο από τις καινοτομίες που βοήθησαν τους μηχανικούς της Ford να μειώσουν το απόβαρο του νέου Transit, ώστε να μπορούν οι πελάτες να μεταφέρουν μεγαλύτερα φορτία. Το νέο, πισωκίνητο Transit 350 GVM με το μακρύ μεταξόνιο και τη μεσαίου μεγέθους οροφή είναι, για παράδειγμα, κατά 80 κιλά ελαφρύτερο από το εφάμιλλο σε προδιαγραφές απερχόμενο μοντέλο. Το αντίστοιχο προσθιοκίνητο van είναι κατά 48 κιλά ελαφρύτερο.

«Το ωφέλιμο φορτίο είναι ζήτημα μείζονος σημασίας για τους επαγγελματίες. Το μικρότερο βάρος βελτιώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, γι’ αυτό και όλη η ομάδα του Ford Transit εργάστηκε με στόχο την εξοικονόμηση βάρους, χωρίς επιπτώσεις στην ισχύ ή την αντοχή», δήλωσε ο Michael McDonagh, επικεφαλής μηχανικός προγράμματος του Transit. «Το αυξημένο ωφέλιμο φορτίο ενισχύει τη φήμη του Transit για εξαιρετική παραγωγικότητα.»

Το νέο Transit αυξάνει επίσης τον βαθμό παραγωγικότητας για τους επαγγελματίες με βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 7%, χάρη σ’ ένα νέο σύστημα κίνησης που περιλαμβάνει μία αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων 2.0L EcoBlue diesel με εκπομπές CO2 από 156 g/km;* μία ισχυρότερη έκδοση 185 ίππων κι ένα νέο, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για τα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς. Επίσης, για πρώτη φορά στην κατηγορία, μία έκδοση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας EcoBlue Hybrid 48-volt με εκπομπές CO2 από 144 g/km βελτιώνει περαιτέρω την κατανάλωση του κινητήρα 2.0L EcoBlue κατά 8% σε συνθήκες πόλης με συχνές στάσεις/εκκινήσεις.

Νέες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού και προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας περιορίζουν το άγχος τις εργάσιμες ημέρες για τους χρήστες του νέου Transit, ενώ η τεχνολογία ενσωματωμένου modem FordPass Connect συμβάλλει τόσο στη βέλτιστη αξιοποίηση των οχημάτων, όσο και στη μείωση του λειτουργικού τους κόστους.

Η Ford είναι το No. 1 εμπορικό σήμα επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις του Ford Transit (81.700) να παρουσιάζουν αύξηση κατά 11,8% το πρώτο τρίμηνο του 2019 συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρσι. Συνολικά, η Ford πούλησε 380.900 επαγγελματικά οχήματα στις 20 αγορές της Ευρώπης το 2018, επίδοση που αντιστοιχεί σε αύξηση άνω του 8% συγκριτικά με το 2017.

Το βελτιστοποιημένο βάρος αυξάνει το ωφέλιμο φορτίο
Η βελτίωση του ωφέλιμου φορτίου είναι αποτέλεσμα ενός ολοκληρωμένου προγράμματος εξοικονόμησης βάρους του οχήματος, ενώ παράλληλα προσφέρει στους χειριστές τη δυνατότητα να επωφεληθούν από τα τελευταία συστήματα ασφαλείας και τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού.

Εφαρμόζοντας μία μέθοδο “μέγιστου οφέλους”, εκατοντάδες εξαρτήματα βελτιώθηκαν ως προς το βάρος, τις ικανότητες και την αντοχή τους, μέσω λογισμικού CAD που χρησιμοποιείται στην αεροδιαστημική βιομηχανία. Οι μειώσεις βάρους σε όλους τους τομείς του οχήματος – μερικές φορές λιγότερο από 0,5 κιλά για κάθε εξάρτημα – απέφερε συνολική εξοικονόμηση έως 80 κιλά.

Το ελαφρύ, αλουμινένιο καπό του νέου Transit εξοικονομεί 5,4 κιλά συγκριτικά με ένα αντίστοιχο ατσάλινο, χωρίς μείωση της αντοχής του. Το νέο αυτό καπό υποβλήθηκε σε εξαντλητικές δοκιμές αντοχής στα χτυπήματα διαθέτοντας την ίδια συμπεριφορά με ένα ατσάλινο σε θερμοκρασίες μεταξύ 30 και 800 Κελσίου.

Σημαντικές μειώσεις της τάξης των 14,7 κιλών επιτεύχθηκαν με τον επανασχεδιασμό του πίσω άξονα για το πισωκίνητο μοντέλο, ενώ ένα νέο τροπέτο** από συνθετικό, ελαφρύ και πολύ ανθεκτικό υλικό** εξοικονομεί 4,4 kg συγκριτικά με ένα αντίστοιχο ατσάλινο.

Οι ατσάλινοι τροχοί του νέου Transit κατασκευάστηκαν με μία τεχνική φυγοκέντρησης που πετυχαίνει μεγαλύτερη αντοχή χρησιμοποιώντας λιγότερες ποσότητες μετάλλου. Αυτή η μέθοδος εξοικονομεί 5,5 κιλά από τους πέντε τροχούς του Transit, συμπεριλαμβανομένης και της ρεζέρβας.

Αυξημένη απόδοση, περισσότερες επιλογές
Εκτός από την αναβαθμισμένη γκάμα του 2.0L EcoBlue diesel, άλλα στοιχεία που συμβάλλουν στην αυξημένη οικονομία καυσίμου και στις μειωμένες εκπομπές CO2 είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) για πρώτη φορά στο Transit, η χρήση ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης και οι αεροδυναμικές βελτιώσεις.

Η τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου Auto Start-Stop παραμένει στάνταρ σε όλη τη γκάμα. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν το EcoGuide, το οποίο παρέχει συμβουλές μέσω GPS για την επίτευξη της βέλτιστης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Η Ford ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι ένα νέο, πλήρως ηλεκτρικό Transit θα πλαισιώσει τη γκάμα ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων της εταιρείας το 2021. Σχεδιασμένο για να λειτουργεί αμιγώς με ηλεκτροκίνηση, το νέο ηλεκτροκίνητο van θα συμβάλλει σε καθαρότερες και πιο αθόρυβες πόλεις, καθώς και σε μειωμένα λειτουργικά κόστη για επαγγελματίες και διαχειριστές στόλων.***

 

Κομψότερη σχεδίαση, ευφυέστερες τεχνολογίες
Ο κομψός και νέος εξωτερικός σχεδιασμός του Ford Transit περιλαμβάνει μία ψηλότερη και πιο δυναμική μάσκα με τρεις μπάρες και ανασχεδιασμένο κάτω τμήμα. Στην καμπίνα, η νέα σχεδίαση προσφέρει αναβαθμισμένο στυλ, πρακτικότητα και άνεση για τον οδηγό, σε συνδυασμό με προηγμένες τεχνολογίες, όπως είναι το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford που λειτουργεί μέσω απλών φωνητικών εντολών ή χειρονομιών (pinch & swipe) σε μία οθόνη αφής των 8 ιντσών.

Ο πολιτισμένος οδηγικός χαρακτήρας του Transit θυμίζει επιβατικό αυτοκίνητο και αναβαθμίζεται περαιτέρω με την υιοθέτηση της τεχνολογίας EPAS για μείωση της κόπωσης του οδηγού ενισχύοντας την υποβοήθηση τόσο κατά τη διαδικασία στάθμευσης, όσο και κατά τη διάρκεια ελιγμών. Παράλληλα, η τεχνολογία EPAS επιτρέπει την υιοθέτηση εξοπλισμού με προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού, όπως το Active Park Assist & Lane-Keeping Aid.

Για πρώτη φορά, οι οδηγοί του Transit θα έχουν στη διάθεσή τους Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Selectable Drive Modes), ώστε να προσαρμόζουν το οδηγικό τους στυλ με τις επικρατούσες συνθήκες. Πρόκειται για τα Eco Mode, Slippery Mode, Mud/Rut Mode για τα μοντέλα AWD και Tow/Haul Mode για ομαλή ανάπτυξη της ισχύος κατά τη ρυμούλκηση μεγάλων τρέιλερ ή σκαφών που ζυγίζουν πάνω από το απόβαρο του οχήματος.

Μία ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού στοχεύει στη μείωση του στρες και της κόπωσης βοηθώντας παράλληλα στην αποφυγή ή τον περιορισμό της σφοδρότητας μιας σύγκρουσης. Μεταξύ αυτών είναι:
•    Blind Spot Information System με σύστημα Trailer Tow
•    Intelligent Adaptive Cruise Control
•    Enhanced Lane-Keeping System
•    Pre-Collision Assist με Ανίχνευση Πεζού (Pedestrian Detection)

Νέα χαρακτηριστικά διευκολύνουν τη ζωή των οδηγών μειώνοντας παράλληλα το στρες κατά τη διάρκεια ελιγμών ή στάθμευσης σε πολυσύχναστους χώρους εργασίας ή αστικές περιοχές, αποφεύγοντας δαπανηρές προσκρούσεις και γρατζουνιές. Ανάμεσά τους είναι οι Εμπρός και Πίσω Ευρυγώνιες Κάμερες, μία ψηλά τοποθετημένη κάμερα οπισθοπορείας, το  Parking Aid, καθώς και το αναβαθμισμένο με πρόσθετους, πλαϊνούς αισθητήρες, Park-Out Assist και Cross Traffic Alert.

Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων (ενδεικτικές τιμές)

Ford Transit    CO2 NEDC CO2MPAS
(g/km)    Κατανάλωση  WLTP Low-High
(l/100 km)
2.0L EcoBlue 105 PS, 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο     Από 156    7,2-10,7
2.0L EcoBlue Hybrid 130 PS, 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο    Από 144    7,6-13,2
 

 Οι τιμές Κατανάλωσης Καυσίμου / Ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και (Ε.Ε.) 692/2008 μετά την τελευταία τροποποίηση. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 αφορούν μία συγκεκριμένη έκδοση και όχι ένα μόνο αυτοκίνητο. Η ισχύουσα στάνταρ διαδικασία δοκιμών επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και κατασκευαστών. Επιπλέον της απόδοσης καυσίμου, το οδηγικό στυλ καθώς και άλλοι, μη τεχνικοί παράγοντες επηρεάζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι το ‘αέριο του θερμοκηπίου’, που κατ’ εξοχήν ευθύνεται για το φαινόμενο της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας της γης.

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, ορισμένα νέα οχήματα λαμβάνουν έγκριση τύπου με βάση το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EU) 2017/1151, μετά την τελευταία τροποποίηση. Πρόκειται για μία νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, το WLTP έχει αντικαταστήσει πλήρως το New European Drive Cycle (NEDC), που είναι πλέον παρελθούσα διαδικασία. Στη φάση της σταδιακής κατάργησης του NEDC, γίνεται αντιστοίχιση των τιμών κατανάλωσης & εκπομπών CO2 του WLTP με αυτές του NEDC. Θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις συγκριτικά με τις προηγούμενες τιμές, καθώς ορισμένα στοιχεία των δοκιμών έχουν αλλάξει, π.χ. το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει διαφορετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.