Δύο εκπληκτικά νέα driver's cars απο τη Porsche

Cayman GT4 και 718 Spyder, τα δύο νέα μοντέλα - ναυαρχίδες στη σειρά 718


Η Porsche είναι ένας κατασκευαστής με πολυετή εμπειρία στο χώρο της κατασκευής σπορ αυτοκινήτων. Απο την πρώτη 911 μέχρι και σήμερα, όλα τα σπορ μοντέλα της έχουν μεγάλη απήχηση στο κόσμο και αυτό φαίνεται μέσα απο τη μεγάλη εμπορική τους επιτυχία. Μέσα στη τελευταία δεκαετία, όπου όλο και περισσότερα αυτοκίνητα άρχισαν να εφοδιάζονται με αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη και downsized turbo κινητήρες, η Porsche προσπάθησε, όσο μπορεί συνεχίζοντας σαφώς να είναι ανταγωνιστική με τα μοντέλα των υπόλοιπων κατατασκευαστών, να είναι απο τους τελευταίους που θα ακολουθήσουν αυτή τη "νέα πραγματικότητα". 


Αναγκάστηκε όμως να το κάνει, τόσο για λόγους απόδοσης, όσο και για τις νόρμες ρύπων που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκη Ένωση, με αποτέλεσμα η γενιά 718 των Boxster και Cayman, να είναι εφοδιασμένη με έναν 2λιτρο turbo 4κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος ναι μεν αποδίδει εντυπωσιακά, αλλά αφήνει λίγο τον οδηγό με την όρεξη, κυρίως στο κομμάτι του ήχου. 


Πολλοί ήθελα να ξανακούσουν έναν ατμοσφαιρικό flat-six στις "baby" Porsche. Ήρθε αυτή η ώρα λοιπόν. 

Ίδιες, αλλα διαφορετικές

Οι δύο νέες 718, μπορεί οπτικά να δείχνουν ότι έχουν αρκετές διαφορές, ωστόσο, κάτω απο το αυτοκίνητο υπάρχουν πολλά κοινά σημεία. Αρχικά, μοιράζονται τον ίδιο ατμοσφαιρικό 4λιτρο flat-six κινητήρα, απόδοσης 420 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας προέρχεται απο τη τωρινή γενιά της 911 (992) και εικάζεται ότι είναι μία detuned εκδοχή του κινητήρα που θα δούμε στην επερχόμενη 992 GT3. Ένα άλλο κοινό τους στοιχείο, είναι το πλαίσιο, με αυτό της 718 Spyder να φέρει προφανώς κάποιες ενισχύσεις λόγω της μη ύπαρξης οροφής, καθώς και το ίδιο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
 

Τα κοινά τους φαίνονται λοιπόν, στο πλαίσιο και τα μηχανικά τους μέρη, καθώς και το ότι είναι τα δύο μοντέλα ναυρχίδες της σειράς 718, ωστόσο στη συνολική παλέτα μοντέλων της Porsche, καταλαμβάνουν διαφορετικές θέσεις. Απο τη μία, η Cayman GT4 είναι το νέο entry-level μοντέλο της σειράς GT της εταιρείας, ενώ η 718 Spyder, ανήκει στη κατηγορία των Spyder μοντέλων (3η γενιά για τη Boxster) της εταιρείας.



Ο αγαπημένος ατμοσφαιρικός flat-six, βρυχάται ξανά


Μπορεί οι νέοι turbo κινητήρες, να έχουν υψηλότερη απόδοση αναλογικά με τους αντίστοιχους ατμοσφαιρικούς που αντικαθιστούν, ωστόσο, τους έλλειπε το βασικότερο στοιχείο ενός "pure" κινητήρα, ο ήχος. Ήταν ναι μεν καλός για 4κύλινδρος, αλλά ανεπαρκής για Porsche. 

Ωστόσο, ο αγαπημένος όλων, 4λιτρος ατμοσφαιρικός flat-six (πρώτη φορά τοποθετείται 4λιτρη εκδοχή του flat-six στη σειρά μοντέλων Boxster-Cayman) επιστρέφει ανανεωμένος. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, αποδίδει 420 ίππους (35 περισσότερους σε σχέση με τη προηγούμενη GT4 και 45 περισσότερους σε σχέση με τη προηγούμενη Spyder) και 420Nm ροπή, μεταξύ 5000 και 6800 σ.α.λ. .

Χάρη στο νέο αυτό κινητήρα και τα δύο μοντέλα, ανήκουν στο "300 club", καθώς η τελική της GT4 είναι 304 χλμ/ωρα και της Spyder 301 χλμ/ωρα, νούμερα τα οποία λογικά είναι πολύ "υποτιμημένα", όπως συνηθίζει να κάνει η Porsche. Και στα δύο αυτοκίνητα, το 0-100, πραγματοποιείται σε μόλις 4,4 δευτερόλεπτα, αριθμός σεβαστός, για αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.


Η Porsche κατάφερε να δημιουργήσει ένα σύστημα εξάτμισης το οποίο και φέρει τα νέα Particulate Filter για τους ρύπους, αλλά να μην "χάνετε" και ο κλασσικός ήχος του flat-six. Επιπλέον, με το σύστημα Adaptive Cylinder Control, σε ήπιες απαιτήσεις απόδοσης, διακόπτει το ψεκασμό καυσίμου εναλλάξ σε κάθε μία απο της δύο μεριές του κινητήρα, μειώνοντας κατά αυτό το τρόπο τη κατανάλωση καυσίμου.

Για πρώτη φορά σε πολύστροφο κινητήρα, χάρη στα injectors της Piezo, έχουμε direct injection, ο οποίος ψεκασμός, γίνεται σε 5 φάσεις ανά συνολικό ψεκασμό, προκειμένου να γίνεται καλύτερα η καύση. Επίσης, το σύστημα εισαγωγής αέρος, φέρει 2 βαλβίδες κατανομής και κατεύθυνσης του αέρα, προκειμένου όλοι οι κύλινδροι να παίρνουν την ίδια ποσότητα.


Περισσότερο downforce, ίδια αεροδυναμική αντίσταση

Ένα ακόμη εντυπωσιακό τεχνικό χαρακτηριστικό της GT4, είναι η βελτίωση του αεροδυναμικού σχεδιασμού της. Στην γενιά 718, παράγει 50% περισσότερο downforce, με μία πολύ μικρή αύξηση στην αεροδυναμική αντίσταση, γεγονός που αντικατοπτρίζει την εκπληκτική αεροδυναμική της απόδοση. 



Οι αεροδυναμική και των δύο μοντέλων, επωφελείτε σε μεγάλο βαθμό απο το ανασχεδιασμένο πίσω μέρος, καθώς οι απολήξεις της εξάτμισης έχουν φύγει απο το κέντρο, σε συνδυασμό με το ανασχεδιασμένο τελικό μέρος του συστήματος εξάτμισης, υπάρχει πλέον στο κέντρο ένας κενός χώρος ο οποίος αξιοποιήθηκε για τη τοποθέτηση ενός αεροδιαχύτη, ο οποίος απο μόνος του παράγει το 30% του συνολικού downforce στο πίσω μέρος της GT4.

Η σταθερή πίσω αεροτομή, βέβαια, έχει βελτιστοποιηθεί και αυτή αεροδυναμικά, καθώς πλέον παράγει 20% περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο, σε σχέση με αυτή της προηγούμενης GT4, με την άυξηση αυτή, να αντιστοιχεί στα 12 κιλά φορτίου, σε ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.



Το εμπρός μέρος, το οποίο υιοθετεί και αυτό το σχεδιασμό των GT Series μοντέλων της εταιρείας, φέρει ένα μεγάλο spoiler lip, το οποίο σε συνδιασμό με τις "air curtains" (οι οποίες φροντίζουν για την ομαλότερη ροή του αέρα προς τους εμπρός τροχούς), αξιοποιούν με το καλύτερο δυνατό τρόπο τη ροή του αέρα στο εμπρός μέρος. 


718 Spyder : Στα μονοπάτια των παλαιότερων


Κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ όλων των Spyder μοντέλων της Porsche, απο την 550 Spyder έως και την 718 RS 60 Spyder, ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, αυτή ενός αυτοκινήτου το οποίο είτε έχει ανοιχτή, είτε κλειστή την οροφή, έχει μία απαράμιλα όμορφη "σιλουέτα". Η 718 Spyder είναι ένα "καθαρόαιμο" σπορ αυτοκίνητο, το οποίο αποσκοπεί στην επίτευξη της μέγιστης οδηγικής ικανοποίησης, με ή χωρίς την οροφή, η οποία μπορεί να αντέξει μέχρι και τη τελική της ταχύτητα (τα παλιότερα μοντέλα είχαν περιορισμό στη ταχύτητα με την οροφή τοποθετημένη). Η οροφή έχει γίνει πλέον πιο έυκολη και εύχρηστη, με τοποθέτηση πολύ πιο απλή απο ότι στις παλιότερες Spyder, και μπορεί να αποθηκευτεί στο χώρο αποσκευών σε λίγα μόλις βήματα.

Σε αντίθεση με τη GT4, η Spyder έχει μία ενεργή αεροτομή, η οποία εκτίνεται στα 120 χλμ/ώρα και χάρη στο λειτουργικό πίσω διαχύτη, είναι η πρώτη Boxster που παράγει αεροδυναμικό φορτίο στο πίσω άξονα.


Όλα στο maximum, για τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις

Για πρώτη φορά, ένα μοντέλο της σειράς Boxster, μοιράζεται το ίδιο ακριβώς πλαίσιο με αυτό της Cayman. Τα δύο μοντέλα φέρουν μία βελτιστοποιημένη έκδοση του "απλού" Porsche Active Suspension Management, καθώς είναι και κατά 3cm χαμηλώτερα, αξιοποιώντας ακόμη καλύτερα τις δυνατότητες του πλαισίου και της ανάρτησης. Επίσης, και στα δύο μοντέλα, το Porsche Stability Management σε συνδυασμό με το Porsche Torque Vectoring, φροντίζουν για τη καλύτερη δυνατή πρόσφυση του αυτοκινήτου, το οποίο φοράει και στις δύο περιπτώσεις λενα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, χωρίς να παρεμβαίνουν υπερβολικά στην όλη εμπειρία.



Το "πακέτο" ολοκληρώνουν τα υψηλών επιδόσεων φρένα, με τη δυνατότητα επιλογής των κεραμικών φρένων, σε συνδυασμό με ελαστικά υψηλών επιδόσεων, τα οποία η Porsche έχει σχεδιάσει σε συνεργασία με τη Michelin, ειδικά για αυτά τα δύο μοντέλα.

Στη περίπτωση της Cayman GT4, παρέχεται ως επιλογή στον εξτρα εξοπλισμό, το πακέτο Clubsport, με το οποίο, η Porsche τοποθετεί ένα μεταλλικό roll-cage, ένα πυροσβεστήρα χειρός και ζώνη έξι σημείων στον οδηγό, με τη δυνατότητα να υπάρχει και στο συνοδηγό, διατηρώντας τις κανονικές ζώνες, ώστε να μην γίνεται κουραστικό σε καθημερινή χρήση.

Αξίζει να σημειωθεί, πως σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει η ίδια η Porsche, μία Cayman GT4, έχει τη δυνατότητα να κάνει ένα γύρο στο Nurburgring πάνω απο 10 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα, σε σχέση με τη προηγούμενη GT4.


Εσωτερικό : Απλό, λειτουργικό


Ανοίγωντας τη πορτα και καθήμενος στο αριστερό bucket οποιουδήποτε εκ' των δύο μοντέλων, θα παρατηρήσει κανείς ότι το εσωτερικό τους, έχει τα πάντα, αλλά τίποτα παραπάνω απο όσα πραγματικά χρειάζονται. 

Μπροστά του βλέπει κανείς, το κλασσικό ταμπλό των Porsche, με τα 5 στρογγυλά όργανα. Στη κεντρική κονσόλα είναι η οθόνη αφής του συστήματος ψυχαγωγίας. Στο κέντρο, κάτω απο το λεβιέ ταχυτήτων, είναι όλα τα κουμπιά που ρυθμίζουν της παραμέτρους οδήγησης και συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.


Ο συνοδηγός, το μόνο που έχει μπροστά του, είναι οι δύο (ομολογουμένος εντυπωσιακού λειτουργικού σχεδιασμού) ποτηροθήκες και τίποτα άλλο.

Υπάρχουν όλα, αλλά τίποτα που "περισσεύει". 



Για άλλη μία φορά, η Porsche δίνει στην αγορά, αυτό που "λείπει", που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν μπήκε στο κόπο να φτιάξει. Ένα sports car α λα "παλαιά". Με ένα πολύστροφο ατμοσφαιρικό κινητήρα, ένα σωστό χειροκίνητο κιβώτιο και χωρίς τρελές τεχνολογίες ή ένα σωρό άχρηστα gadget. 

Απλό, μηχανικό, ελαφρύ, με το κινητήρα στο κέντρο. Sports car perfection, αν μου επιτρέπετε τον χαρακτηρισμό...