Πώς το Citroen C1 μπορεί να γίνει... αγχολυτικό

Για ανθρώπους με... βαρύ δεξί πόδι και, τέλος πάντων έχουν μια ροπή προς την αγωνιστική οδήγηση, τα σπορ αυτοκίνητα, με τους turbo κινητήρες και τον προσανατολισμό πίστας, αποτελούν, τίνι τρόπω, αγχολυτικό. Εάν αναρωτιέσαι τι σχέση έχει αυτό με τη δοκιμή του Citroen C1 Urban Ride Airscape, με τον τρικύλινδρο χιλιάρη των 72 ίππων, συνέχισε να διαβάζεις παρακάτω. 

Η Citroen θέλει να σε πείσει ότι για να σου φύγει το άγχος της δουλειάς και των καθημερινών μετακινήσεων στην πόλη. Όχι με χορωδίες κυλίνδρων, διαφορικά, γιγαντιαία ζαντολάστιχα που παλεύουν να κρατήσουν πρόσφυση και ταλαιπωρούνται από τις ιπποδυνάμεις και τις ροπές. Αλλά με μια εντελώς διαφορετική συνταγή. 

Το C1 Urban Ride Airscape, είναι το ανανεωμένο στα σημεία μικρό της γαλλικής μάρκας (πατάει στο ίδιο πάτωμα με τα Peugeot 108 και Toyota Aygo) με πιο fancy, sport εμφάνιση και μαλακή οροφή που ανοίγει για να... παίρνουν τα μυαλά σου αέρα.  Αισθητικά, η έκδοση που οδηγούμε ξεχωρίζει από τα μαύρα καπάκια στους καθρέφτες, τα σκουρόχρωμα πίσω τζάμια, τις όμορφες μαύρες ζάντες 15 ιντσών, την έγχρωμη λωρίδα στην πίσω κολόνα και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους, δημιουργώντας μια όμορφη αντίθεση με το νέο μπλε χρώμα Blue Calvi. Την αντίθεση συμπληρώνει η ηλεκτρικά ανοιγομενη υφασμάτινη οροφή σε Sunrise Red (λέγε με και πορτοκαλί).


Στο εσωτερικό, οι έντονες χρωματικές αντιθέσεις συνεχίζονται με το πορτοκαλί (εντάξει, Sunrise Red) να διατρέχει το κέντρο της κονσόλας, απ' άκρη σ' άκρη, σε αντίθεση με το μαύρο των πλαστικών και των καθισμάτων που διαθέτουν και από δύο ευμεγέθεις μπλε ρίγες-για να ταιριάζουν με το γυμνό μέταλλο από τις πόρτες. Τα πλαστικά είναι μέτριας ποιότητας, που δείχνουν πάντως πως θα έχουν αντοχή στο χρόνο, ενώ μου έλειψε η τηλεσκοπική ρύθμιση στο τιμόνι, το οποίο, όταν ρυθμίζεται, μετακινείται μαζί με τον μίνιμαλ, αλλά πλήρη πίνακα (υπάρχει και στροφόμετρο, το οποίο απουσιάζει από κάποιους ανταγωνιστές). Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής των 7 ιντσών που είναι συμβατή με Android Auto, Apple Car Play, MirrorLink και παρέχει δυνατότητα φωνητικής εντολής μέσω ενός κουμπιού που υπάρχει στο τριάκτινο τιμόνι. 

Στην οθόνη προβάλλονται και τα... πίσω σου, δηλαδή η κάμερα οπισθοπορείας που κάνει το παρκάρισμα "παιχνίδι", ενώ συνολικά το εσωτερικό διαθέτει αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα δύο άτομα και άλλα δύο άτομα πίσω με κάποιες υποχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών των 196 λίτρων είναι υπεραρκετός για την κατηγορία, ενώ αν κάνεις... μετακόμιση, ρίχνεις τα πίσω καθίσματα και έχεις 780 λίτρα.

Είναι όμως οι χώροι και τα χρώματα αρκετά για να σου φτιάξουν τη διάθεση; Να λειτουργήσουν ως αγχολυτικό; Όχι, βέβαια. Αυτό το ρόλο αναλαμβάνει η ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, η οποία αποκαλύπτει, πάνω από το κεφάλι σου τον καταγάλανο ελληνικό ουρανό και φέρνει φρέσκο αέρα στο εσωτερικό. Επειδή η οροφή δεν πέφτει, αλλά ανοίγει με το πάτημα ενός κουμπιού, οι στροβιλισμοί στο εσωτερικό του C1 είναι ανύπαρκτοι. Μια βόλτα με την οροφή ανοιχτή και την επαφή με το... πάνω περιβάλλον είναι ικανή να σε βγάλει από την καθημερινή μιζέρια της μετακίνησης. 

Το Citroen C1 φοράει και τον αναβαθισμένο (για να είναι σύννομο με τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2) ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο 1000άρη VTI Puretech, με την ισχύ να φτάνει στους 72 ίππους και τη ροπή στα 9,5 kgm, που έχει βελτιωθεί στα σημεία το σύστημα ψεκασμού βενζίνης και τον τρόπο λειτουργίας του ρελαντί για καλύτερη αποδοση και μειωμένες τιμές εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης. To μοτέρ έχει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων, νέο σύστημα ψεκασμού βενζίνης και βελτιωμένο περιστρεφόμενο αντίβαρο για να μειωθούν οι κραδασμοί στο ρελαντί που δεν είναι ανύπαρκτοι μεν, αλλά δεν είναι ενοχλητικοί πλέον.

Το μοτέρ συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων (υπάρχει και η δυνατότητα αυτόματου, επίσης πενταριού ETG) που έχει μια λαστιχένια αίσθηση και καλό κούμπωμα. Η κλιμάκωση είναι σωστή και λίγο μακριά και το κιβώτιο συνεργάζεται με τον κινητήρα που εμφανίζεται πιο πρόθυμος στις χαμηλές στροφές. Οι επιδόσεις είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας με τα πρώτα 100 χ.α.ω. από στάση να έρχονται σε 13,7 δευτερόλεπτα και την τελική να περιορίζεται στα 160 χ.α.ω.. Από τα χιλιόμετρα αυτά, το μικρό γαλλικό χρειάζεται περίπου 42,5 μέτρα για να ακινητοποιηθεί.

Και επειδή πρόκειται για γαλλικό μοντέλο, η ανάρτηση δεν θα μπορούσε παρά να είναι εστιασμένη στην άνεση, η οποία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, καθώς οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφώνται χωρίς πολλά δράματα, σε συνδυασμό με την αρκετά καλή ηχομόνωση, τηρουμένων των αναλογιών-εάν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για ένα ανοιχτό μοντέλο που "περνά" τους εξωτερικούς και αεροδυναμικούς θορύβους από την υφασμάτινη οροφή στο εσωτερικό. 

Πάντως, ο άνετος χαρακτήρας και η ενδοτικότητα της ανάρτησης δεν επηρέασε το αρκετά καλό πάτημα του C1, το οποίο "ακούει" όταν πιεστεί και δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις και απότομες αντιδράσεις. Κι αυτό γιατί όταν περάσει από τα όριά του, πριν εμφανιστεί η υποστροφή, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν διακριτικά και σώζουν την παρτίδα. 

Αλλά, αν μιλάμε για... άγχος, δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε εκτός την κατανάλωση. Ο 1,0 λίτρου κινητήρας δεν δυσκολεύεται να κινήσει τα 880 κιλά του αμαξώματος και έτσι η κατανάλωση εύκολα πέφτει στα 5,5 lt/100 km. Με τον εξοπλισμό να είναι πλούσιος και τις "χάρες" του ανοιχτού λιλιπούτειου γαλλικού, η τιμή των 10.840 ευρώ για το C1 και των 13.190 ευρώ για το C1 Urban Ride Airscape της δοκιμής μας, μοιάζει απόλυτα λογική.