Πόσο πιο γρήγορη είναι μια καινούρια Porsche 911 από μια παλιά;

Ανοίγουμε μεγάλη κουβέντα. Και χιλιοσυζητημένη. Πόσες φορές δεν έχεις σκεφτεί, ή συζητήσει, με παρέα άλλων car enthusiasts για τις διαφορές των καινούριων, με τα παλιά αυτοκίνητα; Πόσες φορές δεν έχεις ακούσει (ή πει) ότι “παλιά τα έφτιαχναν καλύτερα“;

Σε κάποιους, μπορεί να τους τη δίνουν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα, οι δικλείδες ασφαλείας που βάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να προστατεύσουν από “ξεστρατίσματα“, αλλά, κυρίως, το ότι δεν δίνουν την ίδια αίσθηση “επικοινωνίας” του οδηγού με το αυτοκίνητο και -κατ’ επέκταση- το δρόμο με παλιά.

Porsche 911 του 1964 δίπλα σε μια 911 του 2017. Πώς αλλάζουν οι καιροί…

Συστήματα infotainment με γιγαντιαίες οθόνες στη μέση του ταμπλό, ψηφιακοί πίνακες παντού, αυτόματα κιβώτια, συστήματα υποβοήθησης, ανέσεις σαλονιού ξενοδοχείου. Όλα αυτά, λένε fan της οδήγησης, αλλάζουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στερούν τη διασκέδαση της οδήγησης.

Στον αντίποδα, τα σύγχρονα αυτοκίνητα τα κάνουν όλα καλύτερα. Είναι πιο αποτελεσματικά παντού. Είναι πιο ασφαλή, πιο γρήγορα, πιο στριφτερά, πιο άνετα. Έχουν χάσει όμως αυτό το κάτι; Και, τελικά, πόσο πιο αποτελεσματικά είναι από τα παλιά;

Το video του Sport Auto που αναδημοσιεύει το Road & Track, δίνει σαφείς απαντήσεις. Βάζει τη… γιαγιά με την κόρη σε σύγκριση. Ρίχνει στην “Πράσινη Κόλαση” την τελευταία γενιά της Porsche 911 (992) Carrera S, και την 911 (964) Carrera RS. Στη θρυλική πίστα Nurburgring Nordschleife, η μάχη με το χρόνο (και όχι μόνο) είναι ανηλεής. Και το αποτέλεσμα, αδιάψευστος κριτής.

Με τον Christian Gebhardt στο τιμόνι, η Carrera RS, του 1992, με τους 260 ίππους της και το ελαφρύτερο πλαίσιό της, φορώντας ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R N0, κατάφερε να γυρίσει την πίστα σε 8:23.12. Περίπου όσο χρειάστηκε, το 2006, η πρωτοεμφανιζόμενη τότε Porsche Boxster S.

Η μεγαλύτερη και βαρύτερη 992 911 Carrera S, με τον 3λιτρο twin-turbo και το σειριακό της κιβώτιο, φορώντας εργοστασιακά Pirelli P Zero, γύρισε την Πράσινη Κόλαση πολύ πιο αποτελεσματικά. Σε μόλις 7:30.41, ξανά με τον Christian Gebhardt στο τιμόνι. Το αποτέλεσμα ήταν μάλλον αναμενόμενο. Αλλά, όπως σχολίασε και κάποιος, τουλάχιστον ο Gebhardt κέρδισε ένα λεπτό επιπλέον διασκέδασης στην 911 964.

Εσύ; Ποιο θα προτιμούσες; Το πιο αποτελεσματικό καινούριο, ή το πιο “ρομαντικό” και πιο pure παλιό; Και γιατί;