Η BMW X1 xDrive25e έχει μέση κατανάλωση 2 lt/100 km

Η τεχνολογία προχωράει. Και προχωράει πολύ γρήγορα, πάντοτε προς όφελός μας. Άυτό, δεν είναι δύσκολο να το καταλάβει κανείς, παρατηρώντας πώς εξελίσσεται η απόδοση των σύγχρονων αυτοκινήτων. Περισσότερη δύναμη, λιγότεροι ρύποι, ελάχιστη ως… μηδαμινή κατανάλωση. Αυτός, μεταξύ άλλων, είναι και ο στόχος του BMW Group, το οποίο συνεχίζει ακάθεκτο τη στρατηγική εξηλεκτρισμού του. Σε αυτό το πλαίσιο, η BMW λανσάρει ένα ακόμα plug-in υβριδικό μοντέλο σε μία άκρως δημοφιλή και δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων: Τα πολυτελή SAVs

Με τη νέα BMW X1 xDrive25e, η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία πετυχαίνει μια έξυπνη αλληλεπίδραση μεταξύ κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα και οδηγική εμπειρία μηδενικών ρύπων. Ένας άκρως αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας και μία μπαταρία ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς παρέχουν ηλεκτρική αυτονομία έως 57 km, ενώ με μέση κατανάλωση καυσίμου από 2,0 lit / 100 km και εκπομπές CO2 από 43 g / km, η νέα BMW X1 xDrive25e γίνεται σημείο αναφοράς στο περιβάλλον του ανταγωνισμού. 

Η X1 xDrive25e προσαρμόζεται εύκολα και γρήγορα στις απότομες αλλαγές των συνθηκών οδήγησης

Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι 13,5 kWh / 100 km. Το σύστημα τετρακίνησης, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικό μοντέλο, με ταχεία και ακριβή κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών υπόσχεται ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και ευελιξίας.

Ο σχεδιασμός της Χ1 είναι, ούτως ή άλλως, εντυπωσιακός

Το plug-in υβριδικό σύστημα της νέας BMW X1 xDrive 25e αποτελείται από έναν 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα ειδικά σχεδιασμένο γι’ αυτό το μοντέλο. Βασίζεται στην αρθρωτή δομή της τεχνολογίας eDrive του BMW Group. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 92 kW/125 hp και μέγιστη ροπή 220 Nm. Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται μέσω του 6-τάχυτου κιβωτίου Steptronic στους εμπρός τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 70 kW/95 hp και αποδίδει ροπή 165 Nm που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μονοτάχυτου κιβωτίου. Έτσι δημιουργείται ένα σύστημα AWD προσαρμοσμένο για υβριδικό μοντέλο, που χαρίζει στην BMW X1 xDrive25e απαράμιλλη αίσθηση ευελιξίας έναντι του ανταγωνισμού, υποστηρίζοντας τη διάσημη οδηγική απόλαυση του SAV

Με κίνηση στους 4 τροχούς και αφθονία ροπής από το… μηδέν, μπορείς να κινηθείς όπου λέει η καρδιά σου

Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει όλη τη ροπή του από την αρχή, επιτρέπει στον οδηγό να αντιδρά ταχύτατα στις αλλαγές των οδηγικών συνθηκών. Επιπλέον, η θέση του ηλεκτροκινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα συμβάλλει στη βέλτιστη κατανομή φορτίου ανά άξονα στη νέα BMW X1 xDrive25e. Σε συνδυασμό με την έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο κινητήριων μονάδων, παρέχει μέγιστη ευστάθεια στο δρόμο, οδηγική άνεση και δυναμική απόκριση.

Ο κινητήρας καύσης, μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν συνολική ισχύ 162 kW/220 hp. Η μέγιστη συνολική ροπή και των δύο κινητήριων μονάδων είναι 385 Nm. Η νέα BMW X1 xDrive25e επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 7,0 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, η ηλεκτρική ώθηση από το σύστημα κίνησης διασφαλίζει πρόσθετα αποθέματα ασφαλείας και έντονα σπορ αίσθηση στις προσπεράσεις σε επαρχιακούς δρόμους, για παράδειγμα. Η τελική ταχύτητα του plug-in υβριδικού μοντέλου είναι 192 km/h.

Η αμήχανη στιγμή που η αγελάδα ρυπαίνει (πολύ) περισσότερο από ένα SAV


Με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών, η νέα BMW X1 xDrive25e έχει στη διάθεσή της άφθονα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας για ολοκλήρωση των περισσότερων καθημερινών διαδρομών μόνο με χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Η τελευταία γενιά μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο (gross energy content) 9,7 kWh, που παρέχει ηλεκτρική αυτονομία έως 57 km στην BMW X1 xDrive25e. Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίζεται σε συμβατικές οικιακές πρίζες, χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης. Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται πλήρως σε περίπου πέντε ώρες με αυτό τον τρόπο. Χρησιμοποιώντας έναν επιτοίχιο φορτιστή BMW i Wallbox, η σχετική λειτουργία φόρτισης διαρκεί λιγότερο από 3,6 ώρες. Η υποδοχή φόρτισης βρίσκεται κάτω από ένα ανεξάρτητο κάλυμμα στο εμπρός αριστερό πλαϊνό πάνελ του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η γνώριμη εικόνα των μοντέλων της BMW

Ο οδηγός μπορεί μέσω του διακόπτη eDrive στην κεντρικό κονσόλα μπορεί να ‘παρεμβαίνει” στο πρόγραμμα λειτουργίας του συστήματος κίνησης. Στη στάνταρ ρύθμιση AUTO eDRIVE, το ευφυές σύστημα κίνησης διασφαλίζει βέλτιστη συνεργασία μεταξύ των δύο κινητήρων σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Δεδομένα πλοήγησης χρησιμοποιούνται επίσης για τη διαχείριση του plug-in υβριδικού συστήματος, με σκοπό την αύξηση τόσο της απόδοσης όσο και της οδηγικής απόλαυσης. Όταν ενεργοποιείται η καθοδήγηση πλοήγησης, το προληπτικό σύστημα διαχείρισης ενέργειας μπορεί να λάβει υπόψιν το προφίλ της διαδρομής για καλύτερο έλεγχο του συστήματος κίνησης. 

Δίπλα από τον επιλογέα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα οδήγησης, ή την αποκλειστική χρήση ηλεκτροκίνησης

Το MAX eDrive mode μπορεί να ενεργοποιηθεί για μέγιστη χρήση της ηλεκτροκίνησης. Στο πρόγραμμα αυτό, η νέα BMW X1 xDrive25e αναπτύσσει τελική ταχύτητα 135 km/h. Επίσης, υπάρχει και το SAVE BATTERY mode, που προορίζεται είτε για τη διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας, κατά τη διάρκεια της οδήγησης ή για την αύξησή της μέσω της ανάκτησης ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο, η ενέργεια της μπαταρίας μπορεί να αποθηκεύεται για μετέπειτα χρήση, όπως για οδήγηση στην πόλη μόνο με ηλεκτροκίνηση. Ο διακόπτης οδηγικής εμπειρίας μπορεί να χρησιμοποιείται ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης. Στη νέα BMW X1 xDrive25e, ο οδηγός μπορεί – μέσω αυτού – να ενεργοποιεί τα COMFORT, SPORT και ECO PRO modes ώστε να επηρεάζει τις ρυθμίσεις των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης ή να θέτει σε λειτουργία τα ηλεκτρικά συστήματα άνεσης.

Η νέα X1 xDrive25e διαθέτει ακουστική προστασία πεζών. Και μοσχάρι να είναι ο άλλος, θα καταλάβει ότι πλησιάζει η BMW

Η νέα BMW X1 xDrive25e διαθέτει ακουστική προστασία πεζών, στάνταρ. Σε ταχύτητες έως 30 km/h με ηλεκτροκίνηση, παράγεται ένας αναγνωρίσιμος ήχος σχεδιασμένος για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW, προειδοποιώντας τους άλλους χρήστες των δρόμων για όχημα που πλησιάζει χωρίς να επηρεάζει την άνεση των επιβατών. Επιπλέον, ο στάνταρ εξοπλισμός του compact SAV με plug-in υβριδική κίνηση περιλαμβάνει επίσης ζάντες αλουμινίου 17”, 2-ζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού και βοηθητικό κλιματισμό (A/C). Η θερμοκρασία εσωτερικού μπορεί να ρυθμίζεται από απόσταση μέσω του BMW Connected και με τη χρήση ενός smartphone. Πέραν της βασικής έκδοσης, η νέα BMW X1 xDrive25e διατίθεται ως Sport Line, xLine και M Sport. Επιπλέον των αντίστοιχων πακέτων εξοπλισμού, σχεδόν όλες οι προαιρετικές επιλογές των συμβατών BMW X1 είναι διαθέσιμες και για το plug-in υβριδικό μοντέλο.

Η θέση της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα, συνεισφέρει στο πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, που βελτιστοποιεί την ευελιξία της BMW X1 xDrive25, και ελάχιστα περιορίζει τις δυνατότητες του χώρου αποσκευών συγκριτικά με εκδόσεις SAV με συμβατικό κινητήρα. Η βασική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 450 λίτρα. Με την αναδίπλωση των στάνταρ διαιρούμενων 40: 20: 40 πλατών των πίσω καθισμάτων, μπορεί να φτάσει και 1.470 λίτρα. Ένας κοτσαδόρος με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μπίλια διατίθεται προαιρετικά για τη νέα BMW X1 xDrive25e. Το μέγιστο φορτίο τρέιλερ είναι 750 κιλά.