Στη Hyundai, οι εργαζόμενοι δουλεύουν με νέο εξωσκελετικό γιλέκο

Η τεχνολογία τρέχει πολύ γρήγορα. Και, στην αυτοκίνηση, βλέπουμε αυτό τον καλπασμό και τον απολαμβάνουμε στην καθημερινότητά μας. Την εξέλιξη της τεχνολογίας βιώνουν στο... πετσί τους και οι εργαζόμενοι στον τομέα της αυτοκίνησης. Όπως της Hyundai, οι οποίοι πλέον θα φορούν το νέο εξωσκελετικό γιλέκο (VEX) που παρουσίασε η εταιρεία: Ένα φορητό ρομπότ που δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει τους εργαζόμενους στη βιομηχανία που περνούν πολλές ώρες σε εργασίες που εκτελούνται στο ύψος του κεφαλιού.

Το VEX ενισχύει την παραγωγικότητα και μειώνει την καταπόνηση των εργαζομένων στη βιομηχανία μιμούμενο την κίνηση των ανθρώπινων αρθρώσεων για ενίσχυση της στήριξης και της κινητικότητας. Το γιλέκο διαθέτει πολυκεντρικό άξονα που συνδυάζει πολλαπλά σημεία περιστροφής με μυϊκή βοήθεια πολλαπλών συνδέσμων και λειτουργεί εξαλείφοντας την ανάγκη μπαταρίας.
Μέρα 426: Ακόμα πιστεύουν ότι βιδώνουμε στον αέρα

Ωραία όλα αυτά. Αλλά, μήπως θα... κοψομεσιάζονται οι άνθρωποι που το φορούν; Η Hyundai μας λέει πως όχι. Ζυγίζοντας μόλις 2,5 kg, το VEX είναι 22-42% ελαφρύτερο από τα ανταγωνιστικά του προϊόντα και φοριέται σαν σακίδιο. Ο χρήστης τοποθετεί τα χέρια του μέσα από τους ιμάντες ώμου του γιλέκου και στη συνέχεια το στερεώνει στο στήθος και τη μέση. Το πίσω μέρος μπορεί να προσαρμοσθεί σε μήκος μέχρι και 18 cm για να ταιριάζει σε διάφορα μεγέθη σώματος, ενώ ο βαθμός στήριξης μπορεί να ρυθμιστεί σε έξι επίπεδα - έως και 5,5 kgf.

Το εξωσκελετικό γιλέκο VEX

Ο επικεφαλής του τμήματος ρομποτικής της κορεατικής μάρκας, DongJin Hyun, λέει ότι οι εργαζόμενοι της εταιρείας "θα εκτιμήσουν το πόσο ελαφρύ είναι το VEX όταν το φορούν και εργάζονται". Και τονίζει ότι το εξωσκελετικό γιλέκο "παρέχει στους εργαζόμενους μεγαλύτερη υποστήριξη φορτίου, κινητικότητα και προσαρμοστικότητα όταν διεξάγουν εργασίες που εκτελούνται στο ύψος του κεφαλιού".

Το νέο VEX απευθύνεται σε εργαζόμενους της γραμμής παραγωγής, των οποίων η δουλειά τους κατά κύριο λόγο αφορά σε εργασίες που εκτελούνται στο ύψος του κεφαλιού, όπως η σύσφιξη μπουλονιών στην κάτω μέρος των οχημάτων, η τοποθέτηση σωλήνων φρένων και η τοποθέτηση εξατμίσεων. Η ανάπτυξη του VEX αφορούσε ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε δύο εργοστάσια της Hyundai Motor στις ΗΠΑ. Η δοκιμή ήταν απολύτως επιτυχημένη στην παροχή βοήθειας στους εργαζομένους και στην αύξηση της παραγωγικότητας τους. Αμφότερες οι εργοστασιακές μονάδες ενσωμάτωσαν τα συστήματα VEX στις γραμμές παραγωγής τους.

Ο Όμιλος εξετάζει την εφαρμογή του VEX σε όλες τις παραγωγικές του μονάδες σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εμπορική του παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το Δεκέμβριο του 2019 από τη Hyundai Rotem και υπολογίζεται να κοστίζει έως και 30% χαμηλότερα από τα υπάρχοντα προϊόντα, τα οποία κοστίζουν περίπου 5.000 δολάρια.

Η Hyundai ρίχνει στην αγορά και εξωσκελετική καρέκλα!

Στο πλαίσιο των πλάνων του Ομίλου για ανάπτυξη μιας ποικιλίας τεχνολογιών ρομποτικής θα ξεκινήσει σύντομα η διάθεση της εξωσκελεκτικής καρέκλας (Chairless Exoskeleton- (CEX), η οποία βοηθά τους εργαζόμενους να διατηρούν καθιστή θέση χωρίς σκαμνί ή καρέκλα. Ζυγίζοντας 1.6kg, το προϊόν είναι ελαφρύ αλλά και εξαιρετικά ανθεκτικό και ικανό να αντέξει βάρος μέχρι 150kg.

Οι ζώνες μέσης, μηρού και γονάτων της CEX μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν στο μέγεθος και το ύψος του σώματος του χρήστη. Διαθέτει επίσης τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις γωνίας (85/70/55 μοίρες), μειώνοντας την ενεργή συμμετοχή των πίσω και των κάτω μυών του σώματος του χρήστη κατά 40% καθώς και την κόπωση ενώ παράλληλα βελτιώνει την αποτελεσματικότητα.

Η ανάπτυξη του VEX και της CEX αποδεικνύει τη σταθερή δέσμευση του Hyundai Motor Group για την υγεία και την καλή κατάσταση των εργαζομένων της βιομηχανίας αλλά και τη συνεχόμενη εξερεύνηση της προηγμένης ρομποτικής.

Ο Όμιλος σκοπεύει επίσης να παρουσιάσει στο μέλλον μια ποικιλία ρομποτικής τεχνολογίας, όπως τα «Ρομπότ Υπηρεσιών Ξενοδοχείων», «Ρομπότ Υπηρεσιών Πωλήσεων»,  «Χειριστήριο Ηλεκτρικών Οχημάτων» και άλλες λύσεις «Ρομποτικής Προσωπικής Κινητικότητας».

Το μέλλον της ρομποτικής ένδυσης

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Ρομποτικής, η βιομηχανία ρομποτικής ένδυσης αυξάνεται 14% ετησίως, ποσοστό που επιταχύνεται συνεχώς. Μέχρι το 2021 περίπου 630.000 εμπορικά ρομπότ θα πωληθούν παγκοσμίως, με τη μεγαλύτερη ζήτηση να προέρχεται από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2017, ο κλάδος της αυτοκίνησης προμηθεύτηκε 126.000 ρομπότ, αριθμός που αποτελεί το 33% όλων των εμπορικών ρομπότ.

Αναγνωρίζοντας την τάση της αγοράς, η Hyundai Motor Group πραγματοποιεί επενδύσεις και ενισχύει την παρουσία της στην αναπτυσσόμενη βιομηχανία ρομποτικής με την εξασφάλιση σχετικών τεχνολογιών.