Στo Abarth 695 Anniversario, ρυθμίζεις τη φτερούγα σε 12 θέσεις

Θα παραχθεί σε μόλις 1949 μονάδες. Παρουσιάστηκε στο Μιλάνο, στους εορτασμούς της 70ης επετείου της Abarth. Θα μπορούσε να είναι μια ακόμα extreme έκδοση του 500. Όμως είναι κάτι παραπάνω. Ο λόγος για το νέο Abarth 695 70° Anniversario special edition, το οποίο είναι ένα μοντέλο απόδοσης τιμής στον ίδιο τον ιδρυτή της μάρκας, Carlo Abarth (1908 - 1979), ο οποίος ήταν ο πρώτος που κατάλαβε το potential του tuning και της τεχνικής αναβάθμισης στα στάνταρ εργοστασιακά αυτοκίνητα, δημιουργώντας έναν θρύλο.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το σημαντικό στο 695 Anniversario είναι οι 1949 μονάδες στις οποίες θα παραχθεί, που παραπέμπουν στην χρονολογία δημιουργίας της Abarth. Θα μπορούσαμε να μιλάμε για τον εξοπλισμό του μοντέλου. Όμως, δεν είναι αυτά που το κάνουν ξεχωριστό. Είναι η θηριώδης, εντυπωσιακή αεροτομή του στο πίσω μέρος.

Αυτή η εντυπωσιακή φτερούγα, η οποία ονομάζεται "Spoiler ad Assetto Variabile", παρουσιάζεται για πρώτη φορά και είναι μια ευθεία παραπομπή στον κόσμο των motorsports και τη θρυλική αγωνιστική ιστορία της μάρκας με σήμα τον Σκορπιό. Η αεροτομή ρυθμίζεται χειροκίνητα, όπως στους αγώνες, όπου δεν είναι σπάνιο θέαμα να βλέπεις τους μηχανικούς στα πιτς να ρυθμίζουν τη γωνία της αεροτομής για να επιτρέψουν στον οδηγό να σετάρει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ανάλογα με την πίστα στην οποία κινείται. 


Στο Abarth 695 70° Anniversario, το "Spoiler ad Assetto Variabile" μπορεί να ρυθμιστεί σε 12 διαφορετικές θέσεις, με κλίση που μπορεί να διαφέρει από τις 0° στις 60°. Στην πιο κάθετη θέση της, στις 60 μοίρες, η αεροτομή αυξάνει το αεροδυναμικό φορτίο (παραγωγή κάθετης δύναμης) ως και κατά 42 κιλά, σε ταχύτητα 200 χ.α.ω. Αυτό εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και πιο σταθερή συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες, ειδικά σε γρήγορες διαδρομές με οδόστρωμα μικτής πρόσφυσης

Η Abarth δοκίμασε τη νέα αεροτομή στη θρυλική πίστα Curvone of the Vallelunga, διαπιστώνοντας εκεί, η προσθήκη της "Spoiler ad Assetto Variabile" επέτρεψε στον οδηγό να μειώσει τις διορθωτικές κινήσεις στο τιμόνι κατά σχεδόν 40%. Σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική, για να επιτευχθούν τα βέλτιστα αποτελέσματα, το νέο Abarth 695 70° Anniversario δοκιμάστηκε στην full-scale σήραγγα αεροδυναμικής στο Orbassano, νότια του Τορίνου, όπου η FCA δοκιμάζει τα οχήματά της.

Φτιαγμένο στα seventies και συνεχώς εξελισσόμενο με την προσθήκη των τελευταίων τεχνολογιών, αυτό το κέντρο είναι ένα από τα λίγα στην Ευρώπη και το μοναδικό στην Ιταλία που μπορεί να κάνει ανάλυση και δοκιμές σε οχήματα πραγματικού μεγέθους και σε υψηλές ταχύτητες (ως 210 χ.α.ω.)

Σκοπός ήταν η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής για κάθε μοντέλο, με εξομοίωση της κίνησης του αυτοκινήτου σε σχέση με τον άνεμο, όπως όταν κινείται στον αληθινό κόσμο. Σε αυτό το κέντρο, η αεροτομή "Spoiler ad Assetto Variabile" του Abarth 695 70° Anniversario εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε σε όλα τα πιθανά configurations και με την αντίσταση του ανέμου σε όλες τις γωνίες

Κι όμως, ακόμα και αυτή η γιγαντιαία αεροτομή, έρχεται από το παρελθόν και είναι μια ωδή στον ιδρυτή της θρυλικής μάρκας. Για την ακρίβεια, μια παραπομπή στο 1962, όταν ο Carlo Abarth άφησε ανοιχτό το καπάκι του κινητήρα στο Abarth 1000 κατά τη διάρκεια των πιο απαιτητικών αγώνων στους οποίους συμμετείχε. Σκοπός του, ήταν να βελτιώσει τη ροή του αέρα στον κινητήρα και, κατά συνέπεια την ψύξη

Στην πορεία όμως, διαπίστωσε πως αυτό -το σήκωμα του καπακιού στο Abarth 1000 που είχε το μοτέρ στο πίσω μέρος- βοηθούσε και στην αεροδυναμική και άλλαζε τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Έτσι, έκανε αυτό που ήξερε καλύτερα να κάνει: Βελτίωση! Έτσι, άρχισε να δημιουργεί αεροτομές από ρητίνη, τις οποίες τοποθετούσε στα αγωνιστικά του μοντέλα. Ε, αφού υπήρχε αυτή η "παράδοση", γιατί να μην τη συνεχίσει η Abarth; 

Βέβαια, το νέο Abarth δεν είναι μόνο η τεράστια πίσω φτερούγα. Το 695 70° Anniversario φοράει ένα διαφορετικό bodykit με προσθήκες στα φτερά και τα μαρσπιέ, μαζί με λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες και τα αυτοκόλλητα, βαμμένες σε απόχρωση Campovolo grey, για να φαίνεται πιο "φουσκωμένο". Αλλά και η απόχρωση που επιλέχθηκε για το υπόλοιπο αμάξωμα, η Monza 1958 green είναι και αυτή αναφορά στην ιστορία: Στο 500 Abarth, που το 1958 έσπασε έξι ρεκόρ στην πίστα της Monza.

Κάτω από το καπό, ωστόσο, αλλαγές δεν υπάρχουν. Βρίσκουμε τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο 1,4 λίτρων που αποδίδει 180 ίππους και 250 Nm ροπής. Με την αεροτομή (να τη πάλι) στη χαμηλότερη θέση, το μοντέλο κάνει το σπριντ στα 100 χ.α.ω. από στάση σε 6,7 δευτερόλεπτα και τελικιάζει στα 225 χ.α.ω. Για το σταμάτημα, εκτός από τα ελαστικά που φοράνε οι 17άρες πολυάκτινες Supersport, φροντίζουν κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo που γραπώνουν τους αεριζόμενους δίσκους, διαμέτρου 305 mm και 240 mm πίσω.

Στο εσωτερικό, ο οδηγός και οι επιβάτες, ακούνε την -καταπληκτική, ίσως την καλύτερη σε μοντέλο παραγωγής σήμερα- εξάτμιση Record Monza που θυμίζει θυμωμένο Uno Turbo, βολεμένοι στα μπάκετ καθίσματα "Sabelt Tricolore". Το μοντέλο διαθέτει αριθμημένη πλακέτα και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect 7" HD με Apple CarPlay, Android Auto, DAB, navigation και Abarth Telemetry με app που μετρά τις επιδόσεις. Παρεμπιπτόντως, η Abarth έχει βγάλει και σειρά αξεσουάρ -ρούχα, καπέλα κ.α.- για το 695 Anniversario.