PSA και FCA συμφώνησαν να συγχωνευθούν!

Με… “μαέστρο” τον Carlos Tavares που μετέτρεψε την PSA σε παντοδύναμη αυτοκινητοβιομηχανία, έκλεισε το deal για τη συγχώνευση του PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) με την FCA (Fiat, Chrysler, Alfa Romeo, Abarth, Lancia, Jeep κ.α.). Τα δύο group ανακοίνωσαν, σήμερα το πρωί, τη μεταξύ τους συμφωνία. Ο Carlos Tavares αναλαμβάνει τη θέση του CEO, ενώ ο John Elkann (ο οποίος εκπροσωπεί και τους μοναδικούς μεγαλομετόχους της κοινοπραξίας που προκύπτει, τους Agnelli) τοποθετείται στη θέση του προέδρου



Οι μάρκες που εισφέρουν οι δύο όμιλοι στη νέα, κοινή οντότητα

Το ζητούμενο, ωστόσο, είναι ότι προκύπτει η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, ένας κολοσσός με τζίρο 190 δισεκατ. δολαρίων και 400.000 υπαλλήλων, που θα παράγει περισσότερα από 8,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο, καθώς και ότι οι δύο όμιλοι θα ανταλλάξουν τεχνογνωσία και θα κάνουν οικονομία κλίμακας, με την FCA να αποκτά πρόσβαση στην τεχνολογία των Γάλλων επάνω στα ηλεκτρικά, ενώ η Peugeot θα επωφεληθεί από το δίκτυο της Chrysler στην Αμερική, όπου θα δραστηριοποιηθεί τα επόμενα χρόνια. 

Όπως ανακοινώθηκε, το deal γίνεται με την ανταλλαγή σε ποσοστό 50/50, μετοχών, μεταξύ της PSA Group (Peugeot) και της Fiat Chrysler Automobiles (FCA Group), δημιουργώντας έναν κορυφαίο όμιλο στο χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτων.

Ακολουθώντας, σε όγκο πωλήσεων, το Volkswagen AG, το Renault – Nissan-Mitsubishi Alliance και την Toyota, η PSA-FCA γίνεται ο 4ος μεγαλύτερος παίκτης στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με παραγωγή 8,7 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ετησίως. Στην ηγεσία του νέου αυτού group, πρόεδρος θα είναι ο John Elkann της FCA και διευθύνων σύμβουλος ο Carlos Tavares της PSA.

Ο κοινός στόχος των δύο ομίλων, είναι η εξέλιξη ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς και οι τεχνολογίες γύρω απο αυτά, μαζί με αυτή της αυτόνομης οδήγησης, με σημαντική μείωση στα έξοδα Έρευνας & Εξέλιξης, καθώς αυτά θα διαμοιραστούν μεταξύ των δύο εταιρειών. Κατά αυτό το τρόπο, οι εταιρείες επενδύουν απο κοινού, στη βιώσιμη μετακίνηση με ΑΠΕ, καθώς και ενισχύουν τη θέση τους και στις δύο αγορές (Βόρειας Αμερικής & Ευρώπης), προσφέροντας μία πλήρη γκάμα αυτοκινήτων για κάθε ανάγκη, απο αυτοκίνητα πόλης, μέχρι ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Με ευχαρίστηση υποδέχθηκε τη συμφωνία και ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Bruno Le Maire, ενώ οι μετοχές του νέου ομίλου που προκύπτει, θα είναι σύντομα διαθέσιμες προς αγορά απο τα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, του Παρισιού και του Μιλάνου. Η αξία του νέου group υπολογίζεται στα 50 δισεκατομμύρια δολάρια κατά προσέγγιση.

Στην πρώτη τους κοινή δήλωση, οι δύο όμιλοι επισημαίνουν ότι “οι συζητήσεις άνοιξαν ένα μονοπάτι για τη δημιουργία ενός νέου γκρουπ παγκόσμιας κλίμακας που θα κατέχεται κατά 50% από τους μετόχους του Groupe PSA και κατά 50% από τους μετόχους της FCA. Σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ταχύτητα, με νέες προκλήσεις στα συνδεδεμένα, ηλεκτρικά, shared και αυτόνομα αυτοκίνητα, η συνδυασμένη οντότητα θα μοχλεύσει το ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα και οικοσύστημα του R&D του ώστε να προωθήσει την καινοτομία και να συναντήσει αυτές τις προκλ΄λησεις με ταχύτητα και επάρκεια κεφαλαίων” 



Και όντως, με τα πρώτα hints για τη συμφωνία, η μετοχή του ιταλοαμερικανικού ομίλου FCA εκτοξεύθηκε κατά 8% χθες, για να πάρει επιπλέον 5% σήμερα, αντίθετα με αυτές τις Peugeot, που έπεσαν κατά 8,8% με το άνοιγμα της αγοράς, σήμερα. Πάντως, ο Γάλλος ΥΠΟΙΚ, Bruno Le Maire, δηλώνοντας “υπερήφανος για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία”, άφησε να εννοηθεί ότι οι Γάλλοι θα απαιτήσουν η έδρα του νέου ομίλου να είναι στο έδαφός τους.  



Τα νέα ΔΣ αναμένεται τώρα να οριστικοποιήσουν τις συζητήσεις τις επόμενες εβδομάδες και να συντάξουν ένα Μνημόνιο Συνεργασίας και Κατανόησης.  Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον, να δούμε τους καρπούς της νέας αυτής συνεργασίας.