Ποια είναι η νέα Aston Martin DBX

Η Aston Martin, είναι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων, που μεταξύ άλλων, τη διακρίνουν το διαχρονικό design, η φινέτσα και η πολυτέλεια. Στο πέρασμα των ετών, η βρετανική εταιρεία εδραιώθηκε ως η πλέον classy, στον χώρο των σπορ αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ανέκαθεν αυτό το “σωστό” μείγμα μεταξύ sport και GT αυτοκινήτου στο DNA τους. Διανύοντας πλέον το 106ο έτος της, η Aston Martin ξεκινάει τη παραγωγή των αυτοκινήτων της, στο δεύτερο, ολοκαίνουργιο εργοστάσιο της, με την νέα DBX, το πρώτο της SUV.

Ουκ ολίγες φορές, η Aston Martin, έχει κλέψει τη παράσταση, όταν παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο. Είτε πρόκειτε για την “μικρή” της Vantage, την DB11, την Rapide, έως και το hypercar της, τη Valkerie, πάντα θα παρουσιάσει κάτι εντυπωσιακό.

Με την έλευση των πολυτελών και sport SUV, απο όλο τον ανταγωνισμό, ήρθε και η σειρά της Aston Martin να παρουσιάσει το δικό της, τη DBX. Η DBX βρισκόταν υπο ψηφιακή εξέλιξη ήδη απο το 2015, όπου και είχε παρουσιαστεί ένα concept car στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης εκείνη τη χρονιά, με την εξέλιξη της με πρωτότυπα οχήματα, να αρχίζει το 2018 και να ολοκληρώνεται στις αρχές του 2019. Το αποτέλεσμα ; Εντυπωσιακό.

Design που ελκύει κάθε βλέμμα

Αν μη τι άλλο, η DBX είναι σίγουρα ένα απο τα ομορφότερα, αν όχι το
ομορφότερο, SUV στην αγορά σήμερα. Η DBX, φέρει τα χαρακτηριστικά
σχεδιαστικά στοιχεία, όπως την εμπρός γρύλια απο τα μοντέλα της σειράς
DB, τους αεραγωγούς στο καπό απο την DBS Superleggera και το πίσω μέρος
απο τη Vantage.

Στο εμπρός μέρος, κυριαρχεί η γρύλια που προέρχεται απο τη DB11, η οποία συνοδεύεται απο τους αεραγωγούς στο καπό, σχδιαστικό στοιχείο που θυμίζει αυτούς στη DBS Superleggera και απο τις πλαϊνές εισαγωγές αέρα στο κάτω μερος, που χρησιμεύουν στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και στη ψύξη των φρένων, καθώς κατευθύνουν τον αέρα μερικώς προς τα εμπρός φρένα και στο υπόλοιπο του, στο πλάι, περιβαλόμενες απο τα day time running lights.

Το πλαϊνό προφίλ της DBX, θυμίζει περισσότερο 4θέσιο κουπέ, παρά SUV. Η οροφή, παρόλο που μοιάζει χαμηλή, προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο στο εσωτερικό στη κατηγορία της, σύμφωνα με την Aston Martin, ενώ το κεντρικό κομμάτι φροντίζει για την ομαλή ροή του αέρα κατά μήκος του αυτοκινήτου. Για λόγους αισθητικής, τα παράθυρα στις πόρτες της DBX δεν φέρουν πλαίσιο και δημιουργούν μία σχεδόν ομοιόμορφη, συνεχόμενη εικόνα με τη μεσαία κολώνα.

Κοιτώντας κανείς τη DBX απο πίσω, παρατηρεί αμέσως το γεγονός οτι μοιάζει σε τεράστιο βαθμό με τη Vantage. Και όντως, μοιάζουν. Οι σχεδιαστές της Aston, κατάφεραν να ενσωματώσουν τέλεια στο σώμα της DBX, το πίσω μέρος της Vantage, χωρίς θυσίες σε αεροδυναμική ή αισθητική. Το φαρδύ σκούρο κάτω μέρος της, μαζί με της δύο απολήξεις της εξάτμισης, προσδίδουν στο δυναμικό σχεδιασμό του πίσω μέρους της.

Μάλιστα, ο σχεδιασμός του πίσω μέρους της, είναι τόσο αεροδυναμικά βελτιστοποιημένος, που ο αέρας που ρέει στο άνοιγμα της αεροτομής, απομακρύνει την οποιαδήποτε βρωμιά τείνει να συγκεντρώνεται στο πίσω τζάμι, καθώς ρέει κατα μήκος του, προς τη δέυτερη, πίσω αεροτομή.

Επιδόσεις που εντυπωσιάζουν

Η δυναμική όσο και η πολυτελής πλευρά της DBX, αναδεικνύονται μέσα απο το πολύπλευρο οδηγικό της χαρακτήρα. Η αερανάρτηση της, προσφέρει μεγάλη διαδρομή αύξησης ή μείωσης του ύψους της DBX, είτε αυξάνοντας το ύψος της κατά 4.5 εκατοστά είτε μειώνοντας το κατά 5 εκατοστά, δίνοντας της μεγάλο περιθώριο για να κινηθεί σε κακατράχαλα εδάφη (αν και γνωρίζουμε πως η πλειοψηφία των DBX δεν θα οδηγηθούν ποτέ εκτός δρόμου), είτε να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς σε ένα δρόμο με στροφές. Μεγάλο βαθμό τόσο στη sport όσο και στην πολυτελή πλευρά του οδηγικού της χαρακτήρα, δίνει το ηλεκτρικό σύστημα ελατηρίων και αντιστρεπτικών ράβδων, που μεταβάλει τη σκληρότητα τους ανάλογα τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.

Την DBX κινεί ο 4 λίτρων, V8 twin-turbo κινητήρας της Mercedes-AMG, που τοποθετείτε και στη Vantage, καθώς και στην V8 DB11. Στην DBX, η απόδοση του ανέρχεται στους 550 ίππους και 700Nm ροπή με το sprint απο τα 0 στα 100 γίνεται σε 4.5 δευτερόλεπτα.

Το κιβώτιο της είναι ένα αυτόματο 9 σχέσεων με torque converter, ενώ στο κέντρο φέρει ένα διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος και ένα ηλεκτρονικό μεταβαλόμενου κλειδώματος διαφορικό πίσω, για τη καλύτερη δυνατή κατανομή της δύναμης στους 4 τροχούς.

Το μοντέρνο “old-school” εσωτερικό 

Αρχικά, υπάρχει μία αντίφαση. Και μοντέρνο και “old-school” ; Ναι. Βλέπετε, η Aston Martin κρατάει όλα τα καλά στοιχεία του “παλιού” και τα συνδυάζει με οτι νέο και τεχνολογικά εξελιγμένο υπάρχει. Και τέλος, προσθέτει και μία δική της πινελιά καινοτομίας.

Το σαλόνι της DBX είναι στο βασικό εξοπλισμό επενδυμένο εξ’ ολοκληρου με δέρμα, προερχόμενο απο τη Σκοτία, απο την επι σειρά δεκαετιών προμηθευτή της εταιρείας, Bridge of Weir Leather Co., μία εκ των κορυφαίων προμηθευτών δέρματος για χρήση στα αυτοκίνητα ανα το κόσμο.

Η οροφή της, φέρει μία πανοραμική ηλιοροφή, με επένδυση Alcantara απο το ύψος της μέσης του σαλονιού και πάνω και είναι το πρώτο αυτοκίνητο μέχρι σήμερα, το σκίαστρο του οποίου είναι και αυτό κατασκευασμένο απο Alcantara.

Επιπλέον, η DBX είναι το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει δέρμα ανεμειγμένο με βαμβάκι, σε βαθμό 80%, που το κάνει πολύ πιο μαλακό και απαλό στην αφή, χωρίς ωστόσο να το κάνει πιο επηρεπές στη φθορά. Επιπλέον, είναι η πρώτη φορά που αυτοκίνητο “ντύνεται” με δέρμα, ακόμη και στα ηχεία, προκειμένου να υπάρχει απόλυτη ομοιομορφία στο χώρο του εσωτερικού.

Στο κομμάτι της τεχνολογίας, η DBX είναι εφοδιασμένη με τη τελευταία έκδοση του συστήματος infotainment της Mercedes Benz, με μία οθόνη 10.25″ στη κεντρική κονσόλα για το χειρισμό του, καθώς και μία οθόνη 12.3″ στο ταμπλό, το οποίο όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, είναι πλέον πλήρως ψηφιακό. Επίσης, φέρει το σύστημα εσωτερικού mood light, ίδιο με αυτό της Mercedes Benz, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 64 χρώματα και 2 ζώνες φωτισμού (άνω και κάτω μισό καμπίνας).

Πακέτα αξεσουάρ για κάθε ανάγκη

Η δυνατότητα ικανοποίησης μίας μεγάλης γκάμας αναγκών για την εκάστοτε πελατεία, ήταν βασικό στοιχείο για την Aston Martin στη DBX. Υπάρχουν πακέτα εξτρά για κυριολεκτικά οποιαδήποτε ανάγκη. Ενδεκτικά :

Ράγες οροφής για τοποθέτηση πέδιλων ski, snowboard, ποδηλάτων κτλ
Προστατευτικά για τοποθέτηση στο εσωτερικό, στο ευαίσθητα σημεία
Προστατευτικό για το χώρο αποσκευών και μαξιλάρι σκυλιών
Μαξιλάρι σκυλιων by Aston Martin. Όχι ότι και ότι
Τσάντα για τη μαξιλάρα καθώς και ξεχωριστό τσαντάκι για τα tailor made πιατάκια
Κουβέρτα picnic
Luggage set 6 τεμαχίων, ειδικά για τη DBX
Παιδικό κάθισμα, απο το ίδιο δέρμα με την επένδυση του εσωτερικού

Αυτά είναι μόνο ένα μικρό δείγμα απο τα επιμέρους προσφερόμενα παρελκόμενα των πακέτων που προσφέρει η Aston Martin.

All in all

Η DBX είναι ένα ιδανικά τοποθετημένο luxury SUV. Η τιμή του, στα 193.500€ στη Γερμανία, το τοποθετεί κοντά στη Bentayga, απο την οποία σίγουρα έχει μία πιο εκλεπτυσμένη και “μοναδική” αίσθηση, καθώς η Bentayga έχει πολλά στοιχεία απο το Volkswagen Group, ενώ η DBX φέρει ελάχιστα στοιχεία που θυμίζουν Mercedes Benz. Είναι σχεδόν όμοια σε επιδόσεις με το RS Q8 της Audi, με σαφώς ανώτερη ποιότητα υλικών και συναρμογής, ενώ, παρόλο που είναι πιο αργή απο την performance super-star της παρέας, Lamborghini Urus, είναι και εν συγκρίση με αυτή, πολύ πολυτελέστερη και, ας είμαστε ειλικρινής, πολύ πιο όμορφη και ποιοτικά ανώτερη. Και περίπου 55.000€ φτηνότερη.

Η DBX λοιπόν, είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή. Κατασκευασμένη απο κορυφαία υλικά, συναρμολογημένη στο χέρι, αισθητικά πλήρως διαφοροποιημένη απο τον ανταγωνισμό της, εξοπλισμένη με όλες τις νεότερες τεχνολογίες και συστήματα επιβοήθησης και ασφάλειας. Όλα αυτά, σε μία τιμή που βρίσκεται κάπου στο μέσο προς κάτω μέρος, σε σχέση με τον ανταγωνισμό της.

Θα μπορούσε λοιπόν κανείς να πει, οτι πέρα απο μοναδική, είναι ίσως και η καλύτερη value for money επιλογή, με μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, τόσο στο κομμάτι που αφορά την επιλογή χρωμάτω, επενδύσεων εσωτερικού κτλ, αλλά και στο κομμάτι της πρακτικότητας, με τα διάφορα επιμέρους πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού που προσφέρονται.

Μπορεί να είναι υποκειμενική (και στη συγκεκριμένη περίπτωση, προσωπική) άποψη, αλλά, όσο εντυπωσιακό αν ακούγεται το “Lamborghini”, για την Urus, ή sophisticated το Bentley, για την Bentayga, όταν σε ρωτούν τι οδηγείς, έχει μία άλλη αίγλη να πεις, Aston Martin…