Καθ’ οδόν το VW Golf R, μετά τα Golf GTI, GTE, GTD

Όταν μιλάμε για το Volkswagen Golf και τις σπορ εκδόσεις του, θα πρέπει να το κάνουμε με σεβασμό. Το Golf GTI είναι αυτό που, ουσιαστικά, εφηύρε την κατηγορία των hot hatch. Λίγο μετά την παρουσίαση της 8ης γενιάς και των εκδόσεων GTI, GTE και GTD, με τις κορυφαίες αυτών στους 245 ίππους, διαρρέουν οι πρώτες φωτογραφίες του τετρακίνητου Golf R, ιπποδύναμης, σίγουρα, άνω των 300 ίππων. 

Εκτός των spy photos που μας δείχνουν το Golf R, ακαμουφλάριστο, αποκαλύπτουν ότι αισθητικά θα είναι ίδιο με το GTI. Όχι όμως σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις. Με τις φήμες να επιμένουν ότι θα δούμε τετρακίνητο Golf με απόδοση 400 ίππων, λίγο νωρίτερα διέρρευσε ένα slideshow με τις αποδόσεις των εκδόσεων της έβδομης γενιάς του Golf, στην οποία φαινόταν ότι το Golf R (θα) έχει απόδοση 329 ίππων. Εάν αυτό επιβεβαιωθεί, το R θα παίζει στα “χωράφια”, σε ό,τι αφορά τις ιπποδυνάμεις, του Honda Civic Type R. 

Η δύναμη θα μεταδίδεται μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και στους τέσσερις τροχούς. Έχοντας μάθει σχεδόν όλες τις λεπτομέρειες και βλέποντας πώς θα είναι και σχεδιαστικά, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Volkswagen θα αποκαλύψει το Golf R φέτος το καλοκαίρι στο Goodwood Festival of Speed -με την ελπίδα ότι ως τότε η υστερία του κορωνοϊου θα έχει τελειώσει και ότι δεν θα αναβληθεί και αυτό, όπως έγινε με το Σαλόνι της Γενεύης.

Σε ό,τι αφορά το Golf GTI τώρα, το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία των 44 ετών που γράφει το γερμανικό hot hatch, συνδυάζει την απόδοση και το high tech. Ο κινητήρας του GTI αποδίδει 245 ίππους, ενώ το compact σπορ μοντέλο προσφέρει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων, καθώς το DSG με νέα τεχνολογία «shift-by-wire» ανεβάζει ακόμα περισσότερο την αδρεναλίνη.

Αισθητικά, συναντάμε προβολείς και φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, και μάλιστα για πρώτη φορά μια φωτιζομενη λωρίδα στη μάσκα, «ανοιχτό» μπροστινό προφυλακτήρα με αεροδυναμικά βοηθήματα GTI και κυψελωτή μάσκα, GTI διαχύτη με απολήξεις στα άκρα. Υιοθετεί δε χαρακτηριστικά motorsport, με εντυπωσιακά μαύρα πλαϊνά μαρσπιέ να σχηματίζουν μια ενιαία οπτική γραμμή από το μπροστινό σπλίτερ έως τον πίσω διαχύτη. 

Στο εσωτερικό, το νέο πολυλειτουργικό σπορ τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και χειριστήρια αφής, διάτρητο δέρμα και διακριτικό κόκκινο σήμα GTI σε χρώμιο. Συναντάμε το digital Cockpit με 30 οπίσθιους φωτισμούς πάνελ συμπεριλαμβανομένης της ιδιαίτερης επιλογής GTI, με στάνταρ το Innovision Cockpit, την ενιαία μονάδα ψηφιακού πίνακα οργάνων και οθόνης πολυμέσων 10 ιντσών και λύσεις συνδεσιμότητας.

Σε ό,τι αφορά την υβριδική plug-in έκδοση GTE, είναι της ίδιας απόδοσης με το GTI. Εξαιρώντας τις απολήξεις της εξάτμισης που είναι κρυμμένες (το GTI έχει στις άκρες δεξιά και αριστερά, το GTD έχει διπλή αριστερά), έχει με 50% μεγαλύτερο ενεργειακό περιεχόμενο μπαταρία χωρητικότητας 13 kWh διευρύνει την ηλεκτρική αυτονομία στα περίπου 60 χιλιόμετρα και αυτόνομη οδήγηση ως τα 210 χ.α.ω. 

Το GTD έχει το ρόλο του “δρομέα μεγάλων αποστάσεων”. Με 200 ίππους και 400 Nm το νέο Golf είναι το ισχυρότερο μοντέλο με TDI κινητήρα. Διαθέτει διπλό SCR καταλυτικό σύστημα. Η τεχνολογία Twin-Dosing μειώνει σημαντικά τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ διατίθεται πάντα αυτόματο. Το νέο Golf GTD λανσάρεται στις αγορές με στάνταρ το αυτόματο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG).