H Hertz, η πτώχευση και τι σημαίνει για την Autohellas

Ήταν 1915, όταν ο Σλοβάκος μετανάστης στις ΗΠΑ, John Hertz, ίδρυε την εταιρεία Yellow Cab Company. Η εταιρεία ενοικίασης κάρων, μόλις 3 χρόνια μετά θα έκανε το βήμα, επενδύοντας σε 5 Ford Model T, τα οποία θα γίνονταν 12 έναν χρόνο μετά και, σύντομα, η εταιρεία του Hertz θα γινόταν κολοσσός. Οι καιροί όμως, αλλάζουν.

Η εταιρεία που κάποτε ξεπέρασε σε μέγεθος ακόμα και την ίδια τη Ford, έφτασε σήμερα να μετρά 600.000 αυτοκίνητα, 10.000 σημεία εξυπηρέτησης σε 145 χώρες και σε 5 ηπείρους. Όμως η κρίση του κορωνοϊού, αποδεικνύεται αμείλικτη. Το lockout και το “πάγωμα” κάθε εργασίας, οδήγησε τον κολοσσό Hertz Global Holdings να ανακοινώσει ότι ότι, επηρεαζόμενη σημαντικά από τις επιπτώσεις της Πανδημίας και των περιορισμών που αυτή επέφερε στην μετακίνηση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, υπέβαλε (στις 22 Μαϊου) αίτηση για την υπαγωγή της σε «πτωχευτική διαδικασία αναδιάρθρωσης σε λειτουργία» του Chapter 11 για την ίδια και τις θυγατρικές της σε Αμερική και Καναδά.

Το ερώτημα, τώρα, βέβαια, είναι το τι σημαίνει αυτό για την εταιρεία, αλλά και τι μπορεί να σημαίνει για την Autohellas η οποία εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz σε Ελλάδα και σε 7 χώρες στην περιοχή των Βαλκανίων. Όπως διαφαίνεται, η Autohellas, όχι μόνο δεν θα επηρεαστεί αρνητικά, αλλά, κατά κάποιους αναλυτές, ίσως βγει ισχυρότερη από αυτή την κρίση.

 

Η ίδια η Autohellas, πάντως, αναφέρει ότι “με βάση τις ανακοινώσεις της Hertz Global, κατά της διάρκεια της διαδικασίας αναδιάρθρωσης η λειτουργία της σε όλο το παγκόσμιο δίκτυό της συνεχίζεται κανονικά για όλα τα brands που έχει στην κατοχή της (Hertz, Thrifty, Dollar και Firefly), χωρίς επιπτώσεις στις κρατήσεις της ή τα προγράμματα προνομίων και πιστότητας των πελατών της”.  

Η Autohellas έχει από νωρίς επισημάνει ότι δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global, άρα δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή. “Εκτίμησή μας”, αναφέρει η Autohellas σε ανακοίνωσή της, “είναι ότι με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της, μέσω του Chapter 11, η Hertz Global θα μπορέσει να λειτουργήσει σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγαλύτερη δυναμική και αποτελεσματικότητα. Υπενθυμίζεται  ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις (το κύριο αντικείμενο της Hertz Global) αντανακλούν το 16% του κύκλου εργασιών της Autohellas, ενώ οι μακροχρόνιες μισθώσεις, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων και η εμπορία αυτοκινήτων το υπόλοιπο 84%. Επίσης τα ίδια κεφάλαια της Autohellas την 31/12/2019 ήταν €294εκ. με την ευνοϊκότερη (χαμηλότερη) σχέση δανεισμού προς ίδια κεφάλαια μεταξύ όλων των εισηγμένων εταιρειών RAC ή Operating Leasing  εταιρειών σε όλη την Ευρώπη”.