Η Mazda θέλει το ηλεκτρικό της μοντέλο να είναι fun to drive

Εάν υπάρχει κάτι για το οποίο "γκρινιάζουν" οι φαν της αυτοκίνησης, είναι ότι με την επέλαση των ηλεκτρικών, χάνεται η μαγεία της οδήγησης. Η αλήθεια είναι πως οι ηλεκτρικοί κινητήρες μπορεί να είναι αιώνες μπροστά από τους εσωτερικής καύσης σε απόδοση, όμως, τουλάχιστον προς το παρόν, δεν έχουν καταφέρει να πείσουν πως μπορούν να προσφέρουν -εκτός από αστείρευτη δύναμη από το πρώτο άγγιγμα στο γκάζι- οδηγική ευχαρίστηση στους enthusiasts.

Η Mazda, είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που δίνει μεγάλο βάρος σε αυτό το κομμάτι, δηλαδή το fun to drive. Και, πριν ακόμα ξεκινήσει την παραγωγή του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, υπόσχεται πως οδηγικά, δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα "αδελφάκια" του. Στο πρωτεύον εργοστάσιο της Χιροσίμα, το Ujina, η Mazda ξεκίνησε στις 20 Μαΐου την παραγωγή του ολοκαίνουργιου Mazda MX-30, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας. Το  MX-30, που δημιουργήθηκε σε απάντηση της διαρκώς αυξανόμενης ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EVs), και της έντονης τάσης για προστασία του περιβάλλοντος που επικρατεί στην Ευρώπη, στυλιστικά δεν ξεφεύγει από τον "καλπασμό" της Mazda των τελευταίων ετών, όντας ένα στιλάτο και ευέλικτο SUV. Είναι όμως αυτό αρκετό; 

Το νέο MX-30 εφοδιάζεται με τον κινητήρα e-Skyactiv – τη νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Mazda. Το σύστημα που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς συνδυάζει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος απόδοσης 107kW (145Hp), και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5kWh, που εξασφαλίζουν στο νέο SUV εμβέλεια της τάξης των  περίπου 200 χιλιομέτρων (βάσει πρωτοκόλλου WLTP σε μικτή διαδρομή). Η δε μπαταρία του συστήματος κίνησης μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της, σε 40 περίπου λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος. 



Η αρχιτεκτονική φιλοσοφία κατασκευής Skyactiv του MX-30, λέει η Mazda, έχει διαμορφωθεί ειδικά έτσι ώστε να ενισχύει την εγγενώς απαλή οδηγική συμπεριφορά του αμιγώς ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με τα ολοκληρωμένα συστήματα ασφαλείας i-Activsense, το νέο SUV προσφέρει στους επιβάτες του μία μοναδική εμπειρία αθόρυβης και άνετης οδήγησης, γεγονός που αποτέλεσε και την κατευθυντήρια γραμμή για τους μηχανικούς/σχεδιαστές του – το ηλεκτρικό όχημα (EV) θα πρέπει να είναι τόσο τέλειο οδηγικά, όπως και κάθε άλλο μοντέλο της Mazda.

Η πιο πρόσφατη υλοποίηση της πολύ-βραβευμένης σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo, προβάλλει ακόμα περισσότερο τη νέα αυτή κατεύθυνση της Mazda σε ότι αφορά την τεχνολογική εξέλιξη των συστημάτων κίνησης. Το ασυμβίβαστο και απλό ταυτόχρονα στυλ τονίζει την ομορφιά του αμαξώματος του MX-30, ενώ οι αντικρυστά ανοιγόμενες πόρτες, η απουσία μεσαίας κολώνας, και η συνολική γυάλινη επιφάνεια, συμβάλλουν καθοριστικά στη δημιουργία της αίσθησης ευρυχωρίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.  

Η τέλεια εργονομία του εσωτερικού, προβάλλεται μέσω του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα της θέσης οδήγησης, της αιωρούμενης κεντρικής κονσόλας, την καινούργια σε μοντέλο της Mazda, οθόνη αφής των 7’’ για το χειρισμό του συστήματος κλιματισμού, και από ένα πλήθος φιλικών προς το περιβάλλον υλικών, όπως ο φελλός και οι υφασμάτινες επενδύσεις από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, στα πάνελ των θυρών. 

Το  MX-30 προβλέπεται να φτάσει στις εκθέσεις της Ευρώπης, το φθινόπωρο του 2020.  Οι επιδόσεις του, κατά WLTP δείχνουν κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 14,5-19,0 kWh/100km, αυτονομία: 200-262χλμ. (αστικός κύκλος), εκπομπές CO2 WLTP: 0 g/km.