To Mazda RX-Vision επιστρέφει (στο Playstation)

Σκασίματα, φλόγες από τις εξατμίσεις, ρότορες να ουρλιάζουν, όσο τα turbo ξεφυσούν. Η Mazda, η εταιρεία που έχει συνδέσει όσο καμία το όνομά της με τους Wankel κινητήρες, μέσω της θρυλικής σειράς RX, δεν μας έδωσε διάδοχο του RX-8 (η του RX-7, αν προτιμάς). Τουλάχιστον όχι ακόμα, μιας και οι ελπίδες ότι το concept RX-Vision -που κατά πολλούς ήταν το προσχέδιο παραγωγής του νέου RX-7 ή του RX-9, μιας και η εταιρεία έχει κατοχυρώσει αυτά τα δύο ονόματα, πατεντάροντας νέες λύσεις για τριρότορο turbo) είναι μάλλον ελάχιστες, αλλά υπάρχουν

Εντυπωσιακή η αγωνιστική έκδοση του RX-Vision

Αφού στη Χιροσίμα η εξέλιξη του ρότορα δεν έχει σταματήσει ποτέ (όπως έχει αποκαλύψει το TopSpeed.gr) και αφού η Mazda δεν έδωσε στα εκατομμύρια φαν του Wankel και της σπορ κληρονομιάς της την ικανοποίηση της παραγωγής ενός νέου RX, το κάνει… εικονικά. Τώρα, μπορούμε να οδηγήσουμε όλοι το RX-Vision σε αγωνιστική version, στο… Playstation. Ναι, δεν είναι αυτό που θα θέλαμε, αλλά τουλάχιστον είναι “κάτι”, μιας και κρατά ζωντανό το θρύλο και την ελπίδα. Και τον κρατά με ωραίο τρόπο, μιας και μιλάμε για ένα τετραρότορο τέρας 570 ίππων.

Στο πίσω μέρος υπάρχουν σαφείς παραπομπές στην τελευταία γενιά του RX-7

Από σήμερα λοιπόν,το Mazda RX-Vision GT3 Concept, θα είναι διαθέσιμο για download στο Gran Turismo Sport. Όπως κατάλαβες, αγαπημένε συν-φαν των RX, το RX-Vision GT3 Concept είναι το νέο εικονικό αγωνιστικό μοντέλο της Mazda για το δημοφιλές παιχνίδι Gran Turismo Sport του PlayStation®4 της Sony, το οποίο εξελίχθηκε για το παιχνίδι, σε συνεργασία με την Polyphony Digital Inc.

Ο τετραρότορος κινητήρας των 570 ίππων έχει τοποθετηθεί στο κέντρο, μεταξύ των δύο αξόνων. Παρατήρησε τη θέση της εξάτμισης

Το GT3 Concept είναι φυσικά βασισμένο στο φοβερό και τρομερό πρωτότυπο Mazda RX-Vision, που παρουσιάστηκε στην Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκυο το 2015, προκαλώντας ρίγη ενθουσιασμού και… ονείρωξη, όμως έχει τροποποιηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ισχύουν για τα αυτοκίνητα τα οποία συμμετέχουν σε αγώνες του πρωταθλήματος FIA GT3, και τους κανονισμούς του ίδιου του Gran Turismo για την κατηγορία Gr.3.

Επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα και έξτρα χαμήλωμα στο GT3

Ποιες είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει σε σχέση με το “νορμάλ” RX-Vision; Με την εργοστασιακή καμπίνα και τις πόρτες να έχουν παραμείνει αμετάβλητες, βάσει των κανονισμών του GT3, το εμπρός και πίσω μετατρόχιο καθώς και το πλάτος των φτερών, έχουν αυξηθεί. Ένας μεγάλος αεραγωγός στο καπό βελτιώνει την αεροδυναμική, συμβάλλοντας παράλληλα και στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα, ενώ οι εμπρός και πίσω αεροτομές και ο πίσω διαχύτης, αυξάνουν την κάθετη δύναμη. Επιπρόσθετα, έχει μειωθεί το συνολικό ύψος και η απόσταση του αυτοκινήτου από τo έδαφος ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. 

Μας έχει γίνει απωθημένο. Θα το δούμε ποτέ σε έκδοση παραγωγής, άραγε;

Η αφαίρεση βαριών υλικών καθώς και περιττών εξαρτημάτων στο εσωτερικό είχε σαν αποτέλεσμα το σημαντικό περιορισμό του βάρους και το χαμήλωμα του κέντρου βάρους, ενώ η τοποθέτηση του νέας γενιάς περιστροφικού κινητήρα με 4 ρότορες, Skyactiv-R, των 570 ίππων, στο κέντρο του αμαξώματος, πέτυχε την ιδανική κατανομή βάρους, 48:52 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. 

Όσοι παίζετε Gran Turismo… σπεύσατε

Όπως και σε όλα τα μοντέλα της Mazda, έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην εργονομία της θέσης οδήγησης που δίνει έμφαση στην ευκολία χρήσης κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Ειδικότερα, το τιμόνι είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να προσφέρει ευκολία χειρισμών σε συνθήκες αγώνα. 

Οι καλύτεροι παίκτες του Gran Turismo Sport, ηλικίας πάνω από 18, που χρησιμοποιούν τα αγωνιστικά της Mazda όπως είναι το RX-Vision GT3 Concept θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στο, πιστοποιημένο από τη FIA, πρωτάθλημα Gran Turismo, που θα διεξαχθεί σε διάφορα μέρη του κόσμου, φέτος. 

Η Mazda φυσικά συνεχίζει να… παίζει με τον πόνο μας, χωρίς να μας λέει εάν υπάρχει ελπίδα να δούμε ποτέ μια νέα γενιά RX στις εκθέσεις της, αρκούμενη στο ότι “αποσκοπεί στην ενίσχυση της βάσης των οπαδών της, παρουσιάζοντας την απόλαυση της αγωνιστικής οδήγησης σε μεγαλύτερη γκάμα πελατών που λατρεύουν τους ψηφιακούς αγώνες αυτοκινήτων“.