Από 30.186 ευρώ η τιμή του Honda e στην Ελλάδα

Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, οπότε και κάνουν ντεμπούτο οι επιδοτήσεις ύψους ως 6.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έρχεται στην Ελλάδα το πολυαναμενόμενο Honda e. Το λιλιπούτειο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την βασική και την Advance, οι τιμές του πολυαναμενόμενου Honda e, διαμορφώνονται στα 30.186€ τελική λιανική τιμή με επιδότηση για τη βασική έκδοση και στα 34.274€ τελική λιανική τιμή με επιδότηση για την έκδοση Advance. 

Το Honda e, από τη μία είναι ένα όχημα που προορίζεται για άνετες μετακινήσεις στην πόλη, όμως, πέρα από τη μινιμαλιστική του εμφάνιση (και το μέγεθος) έχει και συστατικά που προοιωνίζουν μια δυναμική συμπεριφορά με χαρακτήρα… Honda. Τέτοια είναι η πίσω κίνηση, η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και η κατανομή βάρους 50:50. 


Το Honda e εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε μορφή πρωτοτύπου το 2017 ως ‘Urban EV’. Ακολούθησε το μοντέλο προ-παραγωγής Honda e Prototype, το οποίο έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής στο διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2019. Το μοντέλο παραγωγής έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019.


Το κόμπακτ EV διαθέτει προηγμένη τεχνολογία και εξελιγμένη έξυπνη συνδεσιμότητα για να μπορούν οι επιβάτες να ακολουθούν τις τάσεις της εποχής. Το Honda e θέτει νέα τεχνολογικά πρότυπα στην κατηγορία συμπαγών EV, με διαισθητικές υπηρεσίες infotainment και συνδεδεμένες εφαρμογές που ενσωματώνονται στο σύγχρονο τρόπο ζωής μέσω δύο οθονών αφής, του ψηφιακού βοηθού Honda Personal Assistant ή της εφαρμογής smartphone My Honda+.  


Το ενσωματωμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης Honda Personal Assistant (HPA) ‘μαθαίνει’ με την πάροδο του χρόνου να αναγνωρίζει καλύτερα τη φωνή του οδηγού, με αποτέλεσμα να απαντά με μεγαλύτερη ακρίβεια και να συνδέει ευκολότερα το όχημα και τον οδηγό στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Η προηγμένη τεχνολογία απλουστεύει την οδηγική εμπειρία με ένα ψηφιακό σύστημα που επιτρέπει ασφαλή πρόσβαση στο αυτοκίνητο μέσω smartphone και με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί το οποίο ξεκλειδώνει, συνδέει και προετοιμάζει το Honda e για εκκίνηση όποτε ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο.


Εμφατικά στοιχεία της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας είναι το Side Camera Mirror System (SCMS) που αντικαθιστά τους παραδοσιακούς εξωτερικούς καθρέπτες με συμπαγείς κάμερες, οι οποίες προβάλλουν live εικόνες σε δύο οθόνες έξι ιντσών μέσα στο αυτοκίνητο. Η τεχνολογία των καμερών, που αποτελεί πρωτιά στην κόμπακτ κατηγορία, προσφέρει σημαντικά οφέλη στους τομείς της ασφάλειας, αεροδυναμικής και χωροταξίας.


Σε αρμονία με το απλό και απέριττο εξωτερικό, στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται κομψά, σύγχρονα υλικά που συνθέτουν ένα χαλαρό περιβάλλον και άνετο περιβάλλον, όπου οι επιβάτες μπορούν να απομονώνονται από τη θορυβώδη ζωή της πόλης. Το μεγάλο μεταξόνιο προσφέρει ευρυχωρία εφάμιλλη με αυτή των αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ η ευκολία εισόδου/εξόδου ενισχύει την αίσθηση άνεσης του εσωτερικού.


Το Honda e προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα βοηθημάτων οδηγού στην κατηγορία του, για μέγιστη ασφάλεια όταν κινείται σε πολυσύχναστους δρόμους.  Τρεις νέες τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την ασφάλεια του Honda e είναι οι εξής: Collision Mitigation Throttle Control, που αποτρέπει την απότομη εκκίνηση προς τα εμπρός ή με όπισθεν αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο, Low Speed Brake Function που εφαρμόζει πίεση πέδησης έκτακτης ανάγκης κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα και Lead Car Departure Notification System που ειδοποιεί τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται.  


Ένα ακόμα νέο στοιχείο είναι το Honda Parking Pilot που παρέχει περαιτέρω υποστήριξη στον οδηγό, παρακολουθώντας χώρους στάθμευσης και επισημαίνει στις οθόνες HMI μία κατάλληλη θέση για να ξεκινήσει η υποβοήθηση στάθμευσης.


Η νέα πλατφόρμα για EV έχει σχεδιαστεί για απολαυστικές και αβίαστες ηλεκτρικές επιδόσεις με εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδήγησης σε περιβάλλον πόλης. Ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, συμπαγείς διαστάσεις, κύκλος στροφής 4,3m, κατανομή βάρους 50:50 και χαμηλό κέντρο βάρους χαρίζουν στο αυτοκίνητο ένα σπορ και δυναμικό χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι μία αθόρυβη, ομαλή και απολαυστική οδήγηση με άμεση επιτάχυνση για άνετη οδήγηση σε κυκλοφοριακά επιβαρυμένους δρόμους. Εκτός από το Single Pedal Control, το Honda e also έχει δύο προγράμματα λειτουργίας (drive modes) Normal, για άνετη, αθόρυβη οδήγηση στην πόλη και Sport, για ταχύτερη απόκριση.


Το Honda e διατίθεται σε δύο εκδόσεις – το Honda e προσφέρει αυτονομία 222 km (WLTP), με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Το Honda e Advance διατίθεται με δυνατότητα επιλογής από ζάντες αλουμινίου 16” ή 17”, αυξημένη ισχύ ηλεκτροκινητήρα και Centre Camera Mirror System, το οποίο αναμεταδίδει μία εικόνα από μία κεντρική κάμερα στην οθόνη του κεντρικού καθρέπτη. Άλλες αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν ένα ισχυρότερο ηχοσύστημα, θερμαινόμενο παρμπρίζ και τιμόνι και τον έξυπνο βοηθό στάθμευσης Honda Parking Pilot.


Το προηγμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης χρησιμοποιεί αξιόπιστες τεχνολογίες της Honda με ικανότητα ταχείας φόρτισης για τις απαιτήσεις των καθημερινών μετακινήσεων. Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία 35,5 kWh προσφέρει αυτονομία 222 km (WLTP), με το 80% της πλήρωσης να επιτυγχάνεται σε μόλις 30 λεπτά ταχείας φόρτισης. Ένα μοναδικό σύστημα θερμικής διαχείρισης βελτιστοποιεί τη φόρτιση της μπαταρίας στις υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες, ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί τη βέλτιστη αυτονομία, επιτρέποντας παράλληλα συχνότερες ταχείες φορτίσεις DC.


Το Honda e βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της στρατηγικής ‘Electric Vision’ για την Ευρώπη, που αντιπροσωπεύει  τη δέσμευση για μία πιο βιώσιμη γκάμα μοντέλων. Αυτή τη τολμηρή φιλοδοξία της Honda θέλει όλα τα mainstream μοντέλα της μάρκας να έχουν εξηλεκτριστεί στην Ευρώπη μέχρι το 2022, τρία χρόνια νωρίτερα από το στόχο που είχε τεθεί για το 2025, επιβεβαιώνοντας την αυτοπεποίθηση της μάρκας στην αξιόπιστη ηλεκτρική και υβριδική τεχνολογία των συστημάτων της.


Στο πλαίσιο αυτού του επιταχυνόμενου σχεδίου, 6 εξηλεκτρισμένα μοντέλα θα λανσαριστούν τους επόμενους 36 μήνες, μεταξύ των οποίων το Honda e, το νέο αποκλειστικά υβριδικό Jazz, ένα κομψό SUV και ένα ακόμα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία. Το νέο λογότυπο της Honda ‘e: Technology’ θα συγκεντρώσει όλα τα εξηλεκτρισμένα προϊόντα της υπό την ομπρέλα μιας κοινής παγκόσμιας ονομασίας. Πριν τον ευρωπαϊκό στόχο εξηλεκτρισμού για το 2022, η Honda θα επεκτείνει τη χρήση του υβριδικού συστήματος δύο μοτέρ e:HEV σε ολόκληρη τη γκάμα οχημάτων Honda στην Ευρώπη, ξεκινώντας με την επόμενη γενιά Jazz, που θα διατίθεται από το καλοκαίρι του 2020. 


Το όραμα της Honda για βιώσιμη παροχή ενέργειας στο μέλλον, ενσωματώνει αστικές λύσεις φόρτισης, οικιακούς ηλεκτρικούς φορτιστές και εμπορικές ενεργειακές υπηρεσίες. Το σύστημα Honda Power Charger αποτελεί τη νέα οικιακή λύση φόρτισης της Honda. Πέραν του ότι προσφέρει ταχεία, αξιόπιστη φόρτιση στο σπίτι, θα συνδέεται άμεσα με ηλεκτροκίνητα μοντέλα Honda και θα κρατά τους ιδιοκτήτες συνδεδεμένους μέσω του smartphone τους.


ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ 


Το απλό και ‘καθαρό’ εξωτερικό στυλ του e, συνεχίζεται στην άνετη καμπίνα που είναι φτιαγμένη με σύγχρονα, κομψά υλικά και αποπνέει μία μοντέρνα αίσθηση. Το μεγάλο μεταξόνιο αποτελεί τη βάση για την ευρυχωρία επιβατών που είναι εφάμιλλη αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, με ευκολία εισόδου/εξόδου που συμβάλει στο ‘ευάερο’ περιβάλλον.


Οι οριζόντιες γραμμές των οθονών αφής LCD πλήρους πλάτους επιτείνουν την αίσθηση ευρυχωρίας, με άπλετη ορατότητα  χάρη στο πανοραμικό παρμπρίζ. Επιπλέον, το μάκτρο του υαλοκαθαριστήρα είναι κρυμμένο για να μην εμποδίζει την ορατότητα.


Το άνετο, τετραθέσιο εσωτερικό δίνει την αίσθηση ενός σαλονιού κάτι στο οποίο συντελεί η υφασμάτινη επένδυση τύπου mélange και άλλα μαλακά υλικά σε χαλαρωτικές, μοντέρνες αποχρώσεις. Η επένδυση από συνθετικό ξύλο δημιουργεί ένα ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον που αποπνέει μία αίσθηση πολυτέλειας σε εμφάνιση και υφή.


Η χρήση προηγμένης τεχνολογίας στην καμπίνα του Honda e το καθιστά εύχρηστο στην καθημερινότητα. Οι πολυάριθμες οθόνες βοηθούν τον οδηγό στο έργο του ενώ το Centre Camera Mirror System μπορεί να μεταδώσει την εικόνα από την πίσω κάμερα στην οθόνη του κεντρικού καθρέπτη. Αυτό αυξάνει τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης, κυρίως εάν το πίσω πεδίο ορατότητας του οδηγού καλύπτεται από επιβάτες ή φορτία. Το σύστημα περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Honda e Advance.


Το τιμόνι δύο ακτίνων διέπεται ομοίως από μία σχεδιαστική φιλοσοφία που συνδυάζει μινιμαλιστική απλότητα και λειτουργικότητα. Γυαλιστερά μαύρα πλαίσια κοσμούν τα μπουτόν ελέγχου του ηχοσυστήματος, της φωνητικής αναγνώρισης και της οθόνης πληροφοριών στην αριστερή ακτίνα, ενώ η διεπαφή του cruise control βρίσκεται στη δεξιά. 


Πέρα από τη συνδεσιμότητα Bluetooth, πολλές θύρες σύνδεσης κάτω από την κεντρική κονσόλα διευκολύνουν τη φόρτιση και τη σύνδεση των συσκευών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται HDMI, παροχές 12V DC και 230V AC (1500W max) (Βρετανικού Τύπου G για δεξιοτίμονα οχήματα και Ευρωπαϊκού Τύπου F για αριστεροτίμονα οχήματα). Υπάρχουν επίσης δύο θύρες USB για τους εμπρός επιβάτες, και δύο ακόμα πίσω.


Μία προσαρμοζόμενη κεντρική κονσόλα προσφέρει ευέλικτους αποθηκευτικούς χώρους κάτω από τις θύρες φόρτισης και διασύνδεσης για εύκολη πρόσβαση. Ο ευέλικτος αποθηκευτικός χώρος ενσωματώνει μία συρταρωτή ποτηροθήκη και μια υποδοχή για κινητό τηλέφωνο που μπορεί να τοποθετηθεί μπροστά, πίσω ή απλά να αποθηκευτεί. Ο αποθηκευτικός χώρος περιλαμβάνει αφαιρούμενα διαχωριστικά ώστε να διαμορφώνεται για μικρά ή μεγάλα αντικείμενα.


Ο αποθηκευτικός χώρος της κεντρικής κονσόλας είναι επενδεδυμένος με το ύφασμα των καθισμάτων και των πάνελ των θυρών, για λόγους σχεδιαστικής αρμονίας. Οι θήκες των εμπρός θυρών φέρουν ένα ειδικά διαμορφωμένο στρογγυλό τμήμα κατάλληλο για μεγαλύτερα μπουκάλια νερού ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι στις πίσω πόρτες προορίζονται για στάνταρ μεγέθη μπουκαλιών ή κουτιών αναψυκτικών.


Ο φαρδύς πίσω πάγκος αποτελείται από καθίσματα υψηλής ποιότητας που θυμίζουν καναπέ, προσθέτοντας ένα ακόμα ξεχωριστό στοιχείο στο μοντέρνο περιβάλλον της καμπίνας. Διακριτικά σποτάκια στην οροφή πάνω από τα κεφάλια των επιβατών ενισχύουν την αίσθηση άνεσης και πολυτέλειας, καθώς ενεργοποιούνται μέσω ενός μπουτόν στην κολόνα B, δίνοντας την αίσθηση ότι βρίσκεστε στο καθιστικό σας. 


Ο χώρος αποσκευών προσφέρει το υψηλό επίπεδο ευελιξίας που οι άνθρωποι προσδοκούν από ένα Honda, με μέγιστη χωρητικότητα 171 λίτρα (μέθοδος VDA) με τα πίσω καθίσματα όρθια και χωρίς σκαλοπάτι για εύκολη φόρτωση. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα ώστε να δημιουργείται ένα επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, με τη χωρητικότητα στην περίπτωση αυτή να φτάνει τα 861 λίτρα (μέχρι την οροφή, μέθοδος VDA).


OI ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ


Πίσω κίνηση και ισχυρός, υψηλόροπος ηλεκτροκινητήρας προσφέρουν απόλαυση και άμεσες επιδόσεις. Ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα MacPherson Strut σε κάθε τροχό και κατανομή βάρους 50:50 διευκολύνουν τρομερά τους ελιγμούς στην πόλη

Προηγμένη μπαταρία υψηλής απόδοσης με ταχεία φόρτιση αναπληρώνουν μέχρι το 80% της αυτονομίας με φόρτιση 30 λεπτών

Η Honda θα φέρει στην αγορά τις πρώτες της εμπορικές ενεργειακές υπηρεσίες κατά τη διάρκεια του 2020, που περιλαμβάνουν οικιακές και αστικές λύσεις φόρτισης


Το πρώτο Honda που θα κατασκευάζεται σε μία ειδική πλατφόρμα για EV έχει σχεδιαστεί εξ αρχής με γνώμονα την άριστη οδική συμπεριφορά, ευελιξία και οδηγική άνεση σε αστικά περιβάλλοντα. Με σπορ σύστημα πίσω κίνησης και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, το Honda e προσφέρει απολαυστική οδήγηση και πρακτικότητα απαράμιλλες στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών αυτοκινήτων.


Οι μηχανικοί της Honda έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στη βελτίωση του πλαισίου ώστε ο οδηγός να απολαμβάνει την εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Για το συνολικό μήκος του (3.895mm), το αυτοκίνητο είναι σχετικά φαρδύ (1.750mm), ενώ οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω του προσδίδουν στιβαρότητα. Καθώς η μπαταρία τοποθετείται κάτω από το πάτωμα, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου είναι 500mm από το έδαφος, ώστε σε συνδυασμό με την κατανομή βάρους 50:50 να διασφαλίζεται αξιόπιστη ευστάθεια και ευέλικτη συμπεριφορά.


Στο σπορ οδηγικό χαρακτήρα που συνδυάζεται με αβίαστες επιδόσεις συμβάλει η μετάδοση ισχύος στους πίσω τροχούς. Το ενεργό σύστημα διεύθυνσης Variable Gear Ratio (VGR) της Honda με 3,1 στροφές από τέρμα σε τέρμα ενισχύει τις σπορ επιδόσεις. Το VGR λειτουργεί μεταβάλλοντας το λόγο υποπολλαπλασιασμού σε σχέση με τη γωνία διεύθυνσης. Στο ταξίδι ή στις υψηλές ταχύτητες, το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης παρέχει αυτοπεποίθηση στις αλλαγές λωρίδων και βελτιώνει την οδηγική ασφάλεια. Αυτό, σε συνδυασμό με το στενό υποπλαίσιο, την πλατφόρμα μικρού EV και τα συμπαγή εξαρτήματα, επιτρέπει κύκλο στροφής μόλις 4,3m, διασφαλίζοντας ότι το Honda e είναι εξαιρετικά ευέλικτο στους μικρούς δρόμους των πόλεων.


Η μικρή απόσταση μεταξύ του κέντρου κλίσεων αμαξώματος και του κέντρου βάρους του Honda e επιτρέπουν βέλτιστο έλεγχο κλίσεων με μαλακά ελατήρια ώστε να συνδυάζεται η εξαιρετική οδική συμπεριφορά με την οδηγική άνεση. Οι μηχανικοί της Honda έθεσαν ως πρότυπο την οδηγική ποιότητα αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών, χρησιμοποιώντας ανεξάρτητη ανάρτηση  MacPherson σε όλους τους τροχούς με εξαρτήματα από σφυρήλατο αλουμίνιο για να διασφαλίσουν την ευστάθεια σε έντονη επιτάχυνση και μία άνετη και αθόρυβη εμπειρία ταξιδιού.


Το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης πέδησης (σέρβο) και στους τέσσερις τροχούς διασφαλίζει σταθερή αίσθηση φρεναρίσματος και καλή συνεργασία με το σύστημα αναγεννητικής πέδησης. Τα δισκόφρενα 15 ιντσών είναι αεριζόμενα μπροστά για βελτίωση των επιδόσεων. Οι ζάντες 16” για τη βασική έκδοση Honda e συνδυάζονται με ελαστικά Yokohama BlueEarth A, για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ υψηλών επιδόσεων και απόδοσης. Η σχεδίαση 17” για την έκδοση Honda e Advance προσθέτει ελαστικά Michelin Pilot Sport 4, για πρόσθετη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και κράτημα στις στροφές.


Single Pedal Control System & Drive Mode


Το Honda e προσφέρει επίσης Single Pedal Control System για βελτιωμένη απόδοση σε συνθήκες πόλης. Όταν είναι ενεργοποιημένο, το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει  ομαλά, να επιβραδύνει και να σταματά το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. 


Το Single Pedal Control System αυξάνει την οδηγική απόλαυση και άνεση σε περιβάλλον πόλης. Ο γραμμικός έλεγχος επιβράδυνσης που προσφέρει αυτή η τεχνολογία αυξάνει την ευελιξία απόκρισης, με αποτέλεσμα μία πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία. Καθώς μειώνεται η συχνότητα χρήσης των πεντάλ του γκαζιού και του φρένου, ο οδηγός οδηγεί πιο άνετα στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης με συνεχή ‘σταμάτα/ξεκίνα’.


Το Single Pedal Control System προσφέρει επίσης αυξημένη ευστάθεια, κυρίως στη φάση της επιβράδυνσης, παρέχοντας τον οδηγό αυξημένο έλεγχο και πιο ομαλή προοδευτικότητα στις στροφές ακόμα και στο χιόνι. 


Η άμεση επιτάχυνση είναι χαρτογραφημένη για βέλτιστη απόδοση και αθόρυβη λειτουργία, αλλά μπορεί επίσης να ρυθμιστεί σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού. Ένας επιλογέας προγράμματος επιβράδυνσης που ενεργοποιείται μέσω μοχλού στο τιμόνι μπορεί να διαμορφώνει την ισχύ πέδησης για μέγιστο έλεγχο. 


Και στις δύο εκδόσεις, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει από δύο Drive Modes μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Το ‘Normal Mode’ προσφέρει ελεγχόμενη, ομαλή επιτάχυνση, ενώ το ‘Sport Mode’ προσφέρει ταχύτερη απόκριση και ισχυρότερη επιτάχυνση. Αυτά τα δύο προγράμματα προσφέρουν στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής σύμφωνα με το οδηγικό στυλ και τις συνθήκες για μέγιστη απόλαυση.  


Ηλεκτροκινητήρας υψηλών επιδόσεων


Το Honda e χρησιμοποιεί καταξιωμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης της Honda. Ο ηλεκτροκινητήρας υψηλών επιδόσεων παρέχει εξαιρετική αίσθηση ροπής, αν και είναι από τους πιο συμπαγείς στην κατηγορία. Η έκδοση Honda e Advance αποδίδει έως 154 PS (113kW) και εντυπωσιακή ροπή 315Nm – αρκετή για να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100km/h σε 8,3 δευτερόλεπτα. Η βασική έκδοση 136 PS (100kW) του Honda e, με την ίδια απόδοση ροπής, επιταχύνει στα 100km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα.


Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh συμβάλλει σε μία εξαιρετική ισορροπία χαμηλού βάρους, ικανότητας ταχείας φόρτισης 80% σε 30 λεπτά, και αυτονομίας έως 222 km (WLTP) στη βασική έκδοση Honda e. Το Honda e Advance με προαιρετικές ζάντες 17” πετυχαίνει αυτονομία 210 km (WLTP).



Ελαφριά πλατφόρμα υψηλής αντοχής


Τα πολύ ανθεκτικά υλικά που χρησιμοποιούνται στη δομή αμαξώματος του Honda e συμβάλλουν στη δομική ακαμψία, μειώνοντας παράλληλα το βάρος και βελτιώνονται την οδηγική άνεση και αθόρυβη λειτουργία. Το ελαφρύ πλαίσιο προσφέρει την ιδανική βάση για τις ρυθμίσεις της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης με στόχο μία δυναμική οδηγική εμπειρία. Η ιδιαίτερη προσοχή στην ασφάλεια επιβεβαιώνεται και από τη ύπαρξη τριών προστατευτικών νεύρων κατά μήκος κάθε πλευράς του πλαισίου για προστασία της μπαταρίας από πλευρική σύγκρουση και ένα αναδυόμενο καπό για βελτίωση της προστασίας των πεζών.



Honda Parking Pilot


Ένα ακόμα σύστημα υποστήριξης είναι το Honda Parking Pilot, με τεχνολογία φιλική προς το χρήστη. Το Honda Parking Pilot βοηθά τον οδηγό να εντοπίζει τον κατάλληλο χώρο στάθμευσης και στη συνέχεια να παρκάρει εκεί το αυτοκίνητό του με τους σωστούς ελιγμούς. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση τεσσάρων καμερών και 12  αισθητήρων υπερήχων. Μία multi-view κάμερα ανιχνεύει τη λευκή γραμμή ενός σημείου στάθμευσης, ενώ οι αισθητήρες αναγνωρίζουν τον πραγματικό χώρο στάθμευσης.

 

Όταν ο οδηγός πατήσει το διακόπτη στο ταμπλό, το Honda Parking Pilot ξεκινά την αναζήτηση ενός διαθέσιμου χώρου στάθμευσης και όταν τον εντοπίσει, ένα πλαίσιο στάθμευσης εμφανίζεται στον οθόνη. Ο οδηγός επιλέγει το επιθυμητό πλαίσιο και πατά ξανά το διακόπτη Honda Parking Pilot. Στη συνέχεια, η στάθμευση στον επιλεγμένο χώρο ολοκληρώνεται χωρίς χρήση του τιμονιού, του κιβωτίου ή των πεντάλ γκαζιού και φρένου από τον οδηγό. 


Το Honda Parking Pilot μπορεί να παρκάρει σε παράλληλους, κάθετους ή διαγώνιους χώρους στάθμευσης εάν αυτοί επισημαίνονται με μία λευκή γραμμή. Αν δεν υπάρχει λευκή γραμμή, το παράλληλο ή κάθετο παρκάρισμα είναι εφικτό εάν διαπιστωθεί ότι ο χώρος είναι κατάλληλος για το όχημα. Στην Ευρώπη, όπου συνηθίζεται αρκετά το παράλληλο παρκάρισμα, το Honda e έχει μία λειτουργία που βοηθά τον οδηγό όταν βγαίνει με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης. 


Το Honda Parking Pilot, που διατίθεται με την έκδοση Honda e Advance, λειτουργεί με πέντε μοτίβα στάθμευσης – παράλληλο παρκάρισμα και κάθετο παρκάρισμα με όπισθεν (με ή χωρίς γραμμές) και διαγώνιο παρκάρισμα με γραμμές, για πλήρη υποστήριξη του οδηγού σε όλα τα σενάρια στάθμευσης.


Προηγμένη μπαταρία υψηλής απόδοσης με ταχεία φόρτιση 


Το Honda e λανσάρει μία λειτουργία ‘ταχείας φόρτισης’ που προσφέρει μέχρι το 80% της αυτονομίας σε μόλις 30 λεπτά, χρησιμοποιώντας ένα ταχυφορτιστή CCS2 DC. Σε συνδυασμό με μία εξαιρετική πλήρη αυτονομία 222 km (WLTP), η ικανότητα ταχείας φόρτισης του προηγμένου συστήματος κίνησης είναι πολύ πρακτική για τις απαιτήσεις καθημερινών μετακινήσεων στην πόλη. 


Για απόλυτη ευελιξία φόρτισης, η αξιόπιστη, υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh μπορεί να φορτίζεται είτε μέσω ενός ταχυφορτιστή CCS2 DC ή μιας πρίζας Τύπου  2 AC. Η δεύτερη φορτίζει πλήρως το αυτοκίνητο σε 4,1 ώρες, με παροχή 7,4 kW.


Σχεδιασμένη με γνώμονα την απλότητα και ευχρηστία, η θύρα φόρτισης του Honda e είναι ενσωματωμένη στο καπό. Επειδή είναι κεντρικά τοποθετημένη, η πρόσβαση γίνεται εύκολα από το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου ή από το πλάι, χρησιμοποιώντας είτε το τηλεχειριστήριο ή την εφαρμογή My Honda+ για το άνοιγμα της θύρας. Ο φωτισμός LED είναι ορατός μέσα από το κρυστάλλινο κάλυμμα, για να μπορεί ο οδηγός να βλέπει τη θύρα και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. 


Οι δύο οθόνες αφής μέσα στην καμπίνα, προβάλλουν τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας, ενώ ένα γραφικό του συστήματος κίνησης χαρτογραφεί την τρέχουσα ροή ισχύος και την ανάκτηση ενέργειας και την κατάσταση επαναφόρτισης. Όλα τα δεδομένα της κατάστασης και της φόρτισης της μπαταρίας είναι προσβάσιμα και μέσω της εφαρμογής My Honda+, όπου οι χρήστες μπορούν επίσης να ξεκινούν και να σταματούν τη φόρτιση από απόσταση, ή να δημιουργούν εβδομαδιαία προγράμματα φόρτισης και να τα στέλνουν στο αυτοκίνητο.


Η μπαταρία είναι υγρόψυκτη και θερμαινόμενη για διατήρηση μιας βέλτιστης θερμικής κατάστασης. 


Θέλοντας να αυξήσουν την απόδοση της μπαταρίας, οι μηχανικοί της Honda ανέπτυξαν ένα σύστημα θερμικής διαχείρισης που θερμαίνει ή ψύχει τη μπαταρία ανάλογα με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να έχει τη βέλτιστη αυτονομία σε ακραία υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες. Η ενεργή ψύξη επιτρέπει επίσης πιο συχνές ταχείες φορτίσεις DC. 

Honda Power Manager Prototype 


Το Honda Power Manager Prototype δίνει μία πρώτη γεύση από ένα σύστημα αμφίδρομης φόρτισης, το οποίο συνδέει τα ηλεκτρικά οχήματα με ένα έξυπνο ηλεκτρικό δίκτυο. Αυτή η τεχνολογία vehicle-to-grid (V2G) επιτρέπει τη συσσώρευση και μεταφορά ενέργειας μεταξύ των EV και του δικτύου ώστε να εξισορροπείται έξυπνα η ζήτηση και η παροχή, αλλά και να αξιοποιούνται καλύτερα οι ανανεώσιμες πηγές.


Η ανάπτυξη τέτοιων λύσεων φόρτισης θα ενσωματώνει ακόμα περισσότερο τα ηλεκτρικά οχήματα με τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα, επιτρέποντας τη χρήση της ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία του αυτοκινήτου για οικιακές ανάγκες ηλεκτροδότησης, ή την υποστήριξη του ηλεκτρικού δικτύου σε περιόδους υψηλής ζήτησης. Η επαναφόρτιση της μπαταρία του οχήματος μπορεί να γίνεται όταν η ζήτηση είναι χαμηλότερη, σύμφωνα με τα όρια που έχει θέσει ο χρήστης. 


Η Honda έχει αναπτύξει αυτή την τεχνολογία με τους ειδικούς αμφίδρομης φόρτισης της EVTEC. 



Τεχνολογία HMI φιλική προς το χρήστη για αμφίδρομη επικοινωνία με τον έξω κόσμο


Επόμενη γενιά ψηφιακού ταμπλό πλήρους πλάτους με πέντε οθόνες, με φιλοσοφία ‘φιλική προς το χρήστη’

Διαισθητική διεπαφή χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες και συνδεδεμένο σύστημα infotainment

Η τεχνολογία Side Camera Mirror System της Honda βελτιώνει το στυλ, την ασφάλεια, την αεροδυναμική και την αθόρυβη λειτουργία


Το Honda e είναι σχεδιασμένο με γνώμονα την ευκολία του χρήστη, ενσωματώνοντας πολλές συνδεδεμένες εφαρμογές και υπηρεσίες βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) για χρήση από οδηγούς και επιβάτες. Η διαισθητική διεπαφή ανθρώπου / μηχανής (HMI) επιτρέπει στο Honda e να ενσωματώνεται ομαλά στην καθημερινή ζωή του χρήστη, αναβαθμίζοντας την αξία του αυτοκινήτου πέρα από ενός απλού μέσου μεταφοράς. 


Μία οθόνη TFT 8” μπροστά από τον οδηγό προβάλλει βασικές πληροφορίες του οχήματος, όπως κατάσταση ισχύος και φόρτισης, επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (drive mode) και λεπτομέρειες συστημάτων ασφαλείας. Οι οδηγοί μπορούν να εξατομικεύουν το περιεχόμενο και τη διάταξη των πληροφοριών από τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδήγησης (ADAS) που θα προβάλλονται.


Διακόπτες και χειριστήρια – βελτιστοποιημένα ως προς την ασφάλεια και ευχρηστία – διατηρούνται για συνήθεις λειτουργίες, όπως τα χειριστήρια HVAC, με εκλογικευμένη διάταξη για ταχύτερο έλεγχο. Ο διακόπτης Single Pedal Control βρίσκεται μπροστά από τον περιστροφικό διακόπτη επιλογής Drive Mode και το Ηλεκτρονικό Χειρόφρενο με Brake Hold πίσω από αυτόν. Χειριστήρια που χρησιμοποιούνται πολύ συχνά, όπως το μπουτόν αυξομείωσης έντασης ήχου, ο διακόπτης ON / OFF του ηχοσυστήματος και τα μπουτόν φωτεινότητας οθόνης και DA home βρίσκονται στο ξύλινο πάνελ σε θέση εύκολης πρόσβασης και είναι άμεσα αναγνωρίσιμα.


Ψηφιακό ταμπλό πλήρους πλάτους


Τοποθετημένες εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού για βέλτιστη άνεση και ασφάλεια, πέντε πλήρως ενσωματωμένες, έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης μαζί καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Οι οθόνες του Side Camera Mirror System είναι εργονομικά τοποθετημένες εκατέρωθεν το ταμπλό ώστε να διασφαλίζεται μία φυσική αίσθηση και ορατότητα για τον οδηγό. 


Τη μεγαλύτερη επιφάνεια του ψηφιακού ταμπλό επόμενης γενιάς καταλαμβάνουν δύο οθόνες αφής LCD 12,3”. Αυτές είναι οι πρωταρχικές οθόνες infotainment, που παρέχουν πρόσβαση σε μία σειρά έξυπνων εφαρμογών και υπηρεσιών. Η προηγμένη διεπαφή είναι διαισθητική, εξατομικεύσιμη, με εφαρμογές που απεικονίζονται δίπλα-δίπλα και ελέγχονται μέσω ‘διαισθητικών’ χειρονομιών, γνωστών από τη χρήση smartphone (pinch & swipe). 


Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση στις αγαπημένες τους εφαρμογές ή σε αυτές που χρησιμοποιούν συχνότερα, που διαμορφώνονται με τη βοήθεια έξι ψηφιακών προεπιλογών (presets) στο πλάι κάθε οθόνης. Οι χρήστες μπορούν επίσης να κάνουν ‘swipe’ σε επιλογές που έχουν χρησιμοποιηθεί πρόσφατα στην οθόνη με το ιστορικό των εφαρμογών, ώστε να αποφεύγεται η υπερβολική πλοήγηση στο μενού για εύκολη ταυτόχρονη εκτέλεση πολλών ενεργειών (multi-tasking) και γρήγορο εντοπισμό και ενεργοποίηση μιας λειτουργίας. 


Οι αγαπημένες εφαρμογές ή λειτουργίες μπορούν επίσης να εναλλάσσονται εύκολα στις δύο οθόνες είτε μέσω flicking (γρήγορο swiping) από τις προεπιλογές του μενού, ή με την εναλλαγή των οθονών, μέσω ενός μπουτόν επιλογής που εμφανίζεται πάντα στη διεπαφή HMI. Η λειτουργία αυτή επιτρέπει επίσης στο συνοδηγό να φέρνει περιεχόμενο όπως οδηγίες πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Με τη διάταξη δύο οθονών που επιτρέπει την απεικόνιση δύο εφαρμογών δίπλα-δίπλα, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιλέγουν ανεξάρτητα και να βλέπουν διαφορετικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, ενώ ο οδηγός ακολουθεί τις οδηγίες πλοήγησης, ο συνοδηγός μπορεί να σκρολάρει στην ‘Visual Playlist’ αναζητώντας αγαπημένες μουσικές επιλογές.


Στην ολοκληρωμένη γκάμα ενσωματωμένων επιλογών προστίθεται το ‘smartphone mirroring’ (αναπαραγωγή της οθόνης της φορητής συσκευής σε αυτή του αυτοκινήτου) μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Τα συστήματα αυτά επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν υπηρεσίες των social media, μουσικής και άλλες ιντερνετικές υπηρεσίες στις δύο οθόνες αφής.


Το φόντο μπορεί να εξατομικευτεί, είτε μέσω ενσωματωμένων επιλογών ή κάνοντας uploading περιεχομένου που έχει δημιουργήσει ο χρήστης. Οι οθόνες μπορούν να προβάλλουν ακόμα και ένα μήνυμα υποδοχής για τον οδηγό καθώς εισέρχεται στο όχημα.



Κινηματογραφική εμπειρία 


Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο – ακόμα και όταν φορτίζεται – οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στις λειτουργίες ‘My Room’ της οθόνης, με το Wi-Fi hotspot της Honda, που κάνει το αυτοκίνητο κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό μέσον μεταφοράς. Οι χρήστες μπορούν να παρακολουθούν βίντεο και να έχουν πρόσβαση στο Internet από τις δικές τους φορητές συσκευές ή, να προάγουν μια κινηματογραφική εμπειρία σε ανώτερα επίπεδα, με υπηρεσίες streaming μέσω της θύρας HDMI στην κεντρική κονσόλα. 


Στην καρδιά της συναρπαστικής ηχητικής εμπειρίας είναι το σύστημα κινηματογραφικού ήχου, που παράγει ένα κρυστάλλινο, βαθύ και πλούσιο ήχο. Το Honda e διατίθεται με ένα ηχοσύστημα έξι ηχείων, ισχύος 180-watt , ενώ το Honda e Advance έχει ένα αναβαθμισμένο premium ηχοσύστημα 376-watt, με εξωτερικό ενισχυτή, subwoofer l75-watt κάτω από το πίσω κάθισμα, και κεντρικό ηχείο 45-watt ως ένα από τα οκτώ ηχεία για πιο βαθύ ήχο.


Side Camera Mirror System 


Το προηγμένο Side Camera Mirror System της Honda κάνει το ντεμπούτο του στο Honda e, ως στάνταρ εξοπλισμός. Η τεχνολογία αυτή, πρωτιά στην κόμπακτ κατηγορία, προάγει σημαντικά το στυλ, βελτιώνοντας την ασφάλεια, την αεροδυναμική απόδοση και την αθόρυβη λειτουργία. 


Το Side Camera Mirror System αντικαθιστά τους συμβατικούς εξωτερικούς καθρέπτες με συμπαγείς κάμερες που προβάλλουν live εικόνες υψηλής ανάλυσης σε δύο οθόνες έξι ιντσών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι οθόνες αυτές είναι εργονομικά τοποθετημένες στα δύο άκρα του ταμπλό, ώστε να διασφαλίζεται ορατότητα για τον οδηγό, ο οποίος δεν χρειάζεται να αλλάζει τις συνήθειές του.


Η βέλτιστη τοποθέτηση των καμερών προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα ασφάλειας. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ‘normal view’ ή ‘wide view’ στις ρυθμίσεις του οχήματος, επεκτείνοντας το οπτικό του πεδίο συγκριτικά με τους συμβατικούς εξωτερικούς καθρέπτες και περιορίζοντας τα τυφλά σημεία – περίπου 10% σε ‘normal view’ και 50% σε ‘wide view’. Τα πλεονεκτήματα συνεχίζονται με την επιλογή της όπισθεν, καθώς γραμμές καθοδήγησης εμφανίζονται στις οθόνες πέραν της αυξημένης γωνίας της κάμερας που αυξάνει ταυτόχρονα την ορατότητα.


Τα επίπεδα φωτεινότητας στις οθόνες ρυθμίζονται αυτόματα σύμφωνα με τις επικρατούσες συνθήκες φωτισμού. Μετά από εκτενείς δοκιμές και βελτιώσεις, το Side Camera Mirror System προσφέρει άριστες ορατότητα σε κακές καιρικές συνθήκες, σε χαμηλό φωτισμό και κατά τη νυχτερινή οδήγηση, χωρίς αντανακλάσεις ή θάμπωμα. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός βλέπει καθαρά και αντιλαμβάνεται τα αντικείμενα γύρω του πολύ καλύτερα σε σχέση με τους συμβατικούς εξωτερικούς καθρέπτες σε όλες τις συνθήκες. 


Η επόμενη γενιά τεχνολογίας καμερών συμβάλλει στη μοντέρνα, απέριττη και απλή αισθητική του αυτοκινήτου σε πλήρη αρμονία με τις κολόνες Α που έρχονται ‘πρόσωπο’ με τα κρύσταλλα και τις ‘pop out’ λαβές θυρών. Αντίθετα με τους παραδοσιακούς εξωτερικούς καθρέπτες, οι κάμερες βρίσκονται μέσα στο πλάτος του αυτοκινήτου και δεν προεξέχουν από τους θόλους των τροχών, ώστε ο εσωτερικός χώρος να αξιοποιείται σε όλο το πλάτος του οχήματος.


Πέρα από τη βελτίωση της ορατότητας, και η μετωπική επιφάνεια του Side Camera Mirror System έχει μειωθεί κατά περίπου 90% συγκριτικά με τους συμβατικούς εξωτερικούς καθρέπτες – βελτίωση περίπου 3,8% για όλο το αυτοκίνητο  προς όφελος της απόδοσης και της αυτονομίας. Επιπλέον, έχει μειωθεί σημαντικά ο θόρυβος του αέρα που παράγεται κατά κανόνα από τους εξωτερικούς καθρέπτες σε υψηλότερες ταχύτητες.


Το Side Camera Mirror System καταργεί την ανάγκη για κανάλια εκτροπής της ροής αέρα και της απορροής του νερού της βροχής από τα πλευρά του αυτοκινήτου. Έτσι οι κολόνες Α με τα παράθυρα αποτελούν μία ενιαία λεία εμφάνιση χωρίς εξοχές και τονίζουν τα μοντέρνα, καθαρά πλευρά του αμαξώματος.


Τα κελύφη των καμερών είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε να μην αφήνουν σταγόνες νερού να πέφτουν στο φακό, με μία αδιάβροχη επίστρωση στην επιφάνεια του φακού που εμποδίζει τη συσσώρευση νερού.